2.253 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 60 Svar

Hvor længe har i MC? Hvor længe har i MC?

Hej alle.

Jeg var ude og se på en ninja fra 98 idag og da vi stod og snakkede om afbetaling siger forhandlerne at der næsten ingen er der beholder sin mc i hele afdrags perioden. Altså han mener at god alle sælger den inden. Er det sådan det forgår eller var det bare sort snak? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor længe har i MC?
  • #1   26. jun 2013 Det kommer vel an på hvor lang afbetalingsperioden er?
    Min nuværende har jeg haft siden 2009

• #2   26. jun 2013 Har én maskine der aldrig bliver udskiftet (Transalp)
    og har så altid en eller to projektcykler stående som bliver købt og solgt uden nogen logisk forklaring andet end at det er sjovt at få ny kværn smiley

• #3   26. jun 2013 Hmm ville gerne jeg kunne beholde dem, men det er jo altid sjov og få nyt legetøj. Men den jeg har nu kunne jeg godt se mug selv have nogle år. ( men det siger jeg vidst om mange af dem.) smiley
    Men ellers holder de vist gennemsnittet et år el halv år ved mig.

• #4   26. jun 2013 Betaler altid mine mc'ere kontant da det er legetøj og ikke vil låne til det??

• #5   26. jun 2013 er gældfri og har altid været det på MC. og sådan forbliver det.

• #6   26. jun 2013 83 maskiner på 32 år...........

• Sten H
    Sten H Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 174
    #8   26. jun 2013 Mine holder P.T. i snit 2 år. Jeg har lige skiftet min (gen-) starter cykel, CBR-600 med en CBR-1000. Den holdt kun 1 år.... smiley
    Carsten P. : Ja det er jo legetøj. He he he he...

• #9   26. jun 2013 Jeg har haft 10 motorcykler på 16 år, så gennemsnitlig skifter jeg ca. hvert 1½ år.

• #11   26. jun 2013 Køber altid kontant, fordi det er legetøj, og legetøj skal man ikke låne penge til, for så kan det være ligemeget. smiley

Jeg kan se i kalenderen, at jeg skifter ca hvert fjerde år - bare fordi det er fedt at få en ny og større cykel. Det ER altså fedt. Hver eneste gang.

• #13   26. jun 2013 Jeg har haft mc i 12 år, og det er blevet til 6 forskellige indregisterede i den tid.
    Og 1 stk banejern som jeg har haft i 6 år.

• #14   26. jun 2013 skægt og læse det her. MC som legetøj, hold nu op noget pjat?! for mange folk incl mig selv er det også det eneste transportmiddel?! og hvem låner ikke penge til en bil? smiley

Men når det er sagt er sælgeren inde på det rigtige, men samtidigt er det da også rarest og betale kontant og have det ude af verden.

• #15   26. jun 2013 Jeg lånte squ også til mit legetøj...
    Bare fordi man ikke har kontanterne til og klare det i første hug, så skal man ikke benægte sig selv et stykke legetøj, det sidste man skal bremses af er pengene.

• #17   26. jun 2013 Når man er 81 år, så har man også haft rigeligt med tid til at skrabe penge sammen.

• #18   26. jun 2013 35 cykler på 10 år. Købt kontant hver og én.

• #19   26. jun 2013 Har haft 4 på 2 år, og 11 biler lige imellem smiley

• #20   26. jun 2013 - også kontant man skal ikke låne til sådan noget smiley

• Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 277
    #21   26. jun 2013 Ligesom underdrenge... nogen skifter tit og andre ... knap så tit smiley

..at tro at man har en MC igennem en afdragsperiode på 6-8 år er nok otopi. Lav så høj en udbetaling du kan klare og håb så på at restgælden om 2-3 år svarer til (er mindre end) det du kan sælge den for.

• #22   26. jun 2013 Vil også sige at en 98' maskine skal afdrages over max 1 år, hvis man ikke har pengene cash, den koster jo ikke en herregård ..

Har haft motorcykler i 3 mdr, og har pt ejet 1 i 13 år... Kommer jo også an på om man kun vil have en cykel, eller nogen gange en 4-5 stykker smiley

Mvh Brian

• #24   26. jun 2013 Har skiftet ca hver 1,5 år....har vel haft 6-8 maskiner

• #25   26. jun 2013 7 forskellige MC'er på 28 år. (Pause fra '94 til '05) De sidste 5 betalt kontant.
    Har stadig 3 af dem - køreklare på plader... smiley

• Jan P
    Jan P Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #26   26. jun 2013 Har haft min Ninja i 6 år, købt cool cash. Men hvis man har lyst til en mc og ikke lige står med en bunke penge til at købe kontant, så kan jeg da absolut ikke se noget galt i at låne sig til dem hvis ellers man syntes at økonomien kan bære afdraget på den.

• #27   26. jun 2013 kommer nok an på hvad for en maskine, man køber. hvis du er tyben der ikke lige skifter fra racer til chopper, og køber en racer der altid er hurtig nok for dig, kan jeg ikke se den store grund til at skifte mc.. efter køb af min Ninja, har jeg ikke lyst til at skifte mc mere.. den er lige mig.. køb du en Ninja, den kan altid tage pusten fra dig, og langt de fleste andre. en super maskine.. mvh hc

• #28   26. jun 2013 har haft min siden 05

• #29   26. jun 2013 lidt forskelligt har haft 5 forskellige HD er siden 95 og har stadigvæk to af dem og dem har jeg haft i henholdsvis 3 og 5 år og de skal ikke sælges men arves smiley

har også har andre mc er og der har jeg også to tilbage og regner med at købe en mere indenfor det næste år og ja for mig er det legetøj og de sidste mange er købt kontant

• #30   26. jun 2013 Købt kontant... Haft den snart 6 år og er stadigvæk glad for den. :o) Du kan evt. få en kassekredit på 50.000 kr.

• #31   26. jun 2013 Har aldrig købt mc på afbedrag, men kontant hver gang:

Her i min anden ungdom har jeg haft mine fire cykler i hhv 16, 11 og 2x6 år.

I min første ungdom havde jeg også fire cykler og i hhv 1, 1, 3 og 7 år.

Dengang dog kun en ad gangen smiley

• #35   26. jun 2013 Synes sku det er fint nok at lån til mc, synes bare man som min. skal lægge en udbetaling på min 20%. Min egen mc er betalt med jyske dollars smiley

• #36   26. jun 2013 lånte lidt til den jeg har nu , det var tilbage i 98

• #37   26. jun 2013 Har haft min 93'er cykel i 6 år. Betalte den af på 2 smiley

• #38   26. jun 2013
    Jeg har stadig den samme cykel jeg købte som 18 årig (BMW R69S)

Så den er længe betalt, 3500kr kostede den dengang, det var mange penge, lånte dem hos min arbejdsgiver, så havde han en klemme på mig når der var overarbejde smiley

I dag er jeg 57 og regner da ikke med at den skal sælges smiley

• #39   26. jun 2013 Købe MC kontant for mit vedkomne er ikke en mulighed da jeg ALDRIG får skrabet 50.000,- sammen og ja den skulle betales over 5-6 år snakkede ham om. Så har overvejet at kigge efter en der er lidt billigere som kan betales af noget hurtigere. Jeg har råd til afdragene men vil ikke sætte mig for flere tusinde om måneden for en kværn smiley og så vil jeg bare lige sige at en MC ikke er legetøj for mg smiley

• Sten H
    Sten H Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 174
    #40   26. jun 2013 Hans Henrik: TOP-FLOT MC du har der smiley

• #41   26. jun 2013 Behold den gamle. Så har du ikke sat noget til.:)

• #42   26. jun 2013 MC er ej heller legetøj her, men du skifter vel kun ud hvis du syntes du har behov for ny.

• #44   26. jun 2013 Jeg købte ny mc i foråret 2011. Den blev købt på aftaling over 5 år med en god udbetaling.Har så valgt at betale den ud nu( mangler 18000 kr), da der også skal købes hest til bonusdatteren . Min 1. mc købte jeg kontant for 17000 kr tilbage i 1993 . En suzuki 250 GSX som jeg havde masser af sjov med i mine unge dage. Den blev solgt til min lilebror, som brugte den som pendlermaskine fra Svendborg til Brønderslev i 4 år. Da han solgte den havde speedometeret rundet 70000 km . Intet andet end tændrør, filter og olieskift foretaget på motoren. Det var virkelig en fin lille kværn. Min nuværende mc har jeg tænkt mig, har jeg tænkt mig at beholde i mange år endnu, da den passer perfekt til mit kørselsbehov og kørselsmønster. En dag køber jeg nok en Blackbird som nr 2 mc til de lange træk sydpå, men det bliver nok først når ungerne er flyttet hjemmefra og kæresten ser lyset og giver mig et los i røven smiley

• #45   26. jun 2013 Har man ikke økonomi til at afdrage relativ beskedne 50k over 1 max 2 år, så mener jeg ikke det er klogt at købe en 15 år gl superbike.

Køb noget du både har råd til at holde, råd til at køre på, og råd til at ødelægge..

Mvh Brian

• #47   26. jun 2013 Hvad vil en MC til 150.000 fra ny med løbetid på 5 år da ende ud med at koste sådan realistisk set?

• #48   26. jun 2013 Har vel haft en små 20 stks...
    Forrige år havde jeg 4 forskellige smiley
    Men i snit, min. 1 ny (brugt) om året..
    Har kun haft en mc i max 2 sæsoner smiley

• #49   26. jun 2013 @elias.

Netto udgift 32000,- + tvungen kasko smiley

• #50   26. jun 2013 Du må aldrig Aldrig låne penge til en MC !! Det er kun legetøj som kan overdrages til dine børn en dag, slet ikke som en bil !

Hvis du låner penge til MC kan 3 ud følgende 5 ting ske :

1.du går konkurs, må gå fra hus og hjem , og tigge til dagen og vejen i den nye Metro.
    2. Grækenlands økonomi kollapser og du vil aldrig smage Feta ost igen !
    3. Alle førstefødte hundehvalpe dør !
    4. Impotens ! du må leve resten af livet med at tænke " Det er da godt nok en dygtig fotograf" hver gang du ser Bilkas undertøjsreklamer.
    5. Du bliver tvangsindlagt og tvunget til at se "Glamour" på repeat i 3 år.

• #51   27. jun 2013 7 maskiner på 5. år smiley

• #52   27. jun 2013 I 1986 lånte jeg 9600 kr det var rest beløbet til at købe en ny Suzuki RM 125 ( en overgemt 85´er til 15.000kr ) .. det er så også den ENESTE gang der er lånt til noget..

Gider ikke at banken skal tjene på mine MC´er ( der er RIGELIGT at SKAT vil ), og så kommer at det dér tvungen kasko og bla bla ..

Går altid efter "ingen arme, ingen småkager" princippet .. Har jeg kun 20.000 kr, kan jeg få en MC til 20, Skal den koste mere, så må man ARBEJDE mere .. Har haft et HAV af MC´er, Crossere, og bla bla, så jeg må vel ha´arbejdet en masse smiley

Hvor lang tid har jeg dem ? : hmm .. : Hvis de er søde ved mig beholder jeg dem, bliver de dumme må de ud ... Fortryder ALTID ALTID når jeg har solgt en ...

Hans Henrik !! .. Du STYRER smiley

• #53   27. jun 2013 Det at låne 50k til et køretøj er som at pisse i bukserne om vinteren, det er rart i starten.. men i stedet for at undgå lånet og spare pengene til nr 2 og 3 motorcykel/sjov bil.. så skal man betale renter, og når man er færdig med at betale af på den og den ikke er noget værd, så låner man til en ny...

Jeg ville normalt ikke blande mig, men nu spurgte du om "vores" råd så tjaeh..

det pudsige er nemlig at dem der HAR 2-3-4 køretøjer ad GANGEN er dem som ikke skylder penge, og det er ikke fordi at deres indtægt er højere end ham som har lånt til et køretøj..

• #54   27. jun 2013 Måske generaliserer jeg, men det er et FAKTUM at tager man lån, så er der færre penge til sjov i fremtiden, eller kender du måske nogen som giver et lån uden at de skal have ekstra penge retur..

Og for mig har det bevist sig at være korrekt gang på gang.. ALLE dem jeg kender der har over 3 køretøjer skylder ikke noget på en eneste.. mens dem der kører en Passat Årh hvad 2,0 TDi fra 2007 har råd til den og kun den bil..

• #55   27. jun 2013 Mirza A

Det sidst du skriver i dit indlæg er det noget du at belæg for at skrive , eller bare noget hvor du kender et par stykker hvor det er tilfældet og så generaliserer

for det holder ikke i alle tilfælde

• #56   27. jun 2013 nej kender ikke nogen der giver lån uden ekstra penge retur , men det var også din påstand om indtægten ikke var større end gennemsnittet , men kender heller ikke så mange med 2-4 køretøjer og dem jeg gør tjener mere end gennemsnittet

• #57   27. jun 2013 Tror det er meget forskellig, syntes det er svært at sælge noget man er glad for.
    Solgte min Aprilia Falco fordi jeg kunne tjene på den. men savner den dog stadigvæk lidt selv om jeg har en RSV

• #58   27. jun 2013 Bo J.. det er forvirrende at besvare dine spørgsmål når du sletter dine indlæg smiley

Ja jeg har belæg for at skrive som jeg gør..

• #59   27. jun 2013 Er enig med Mirza her, det rammer meget godt smiley

• #60   27. jun 2013 Mirza

har kopieret det sidste du skriver nedenunder

"det pudsige er nemlig at dem der HAR 2-3-4 køretøjer ad GANGEN er dem som ikke skylder penge, og det er ikke fordi at deres indtægt er højere end ham som har lånt til et køretøj.."

og hæfter mig ved at du skriver det er ikke fordi deres indtægt er højere end ham som har lånt til et køretøj

hvor mange mener du man skal kende for at du har belæg for din påstand ??

• #61   27. jun 2013 Jeg skriver jo at ALLE dem jeg kender som har over 3-4 køretøjer skylder ikke en krone på dem.. Og synes ikke deres indtægt er højere end mine andre bekendte som går ud og låner penge, og har vel de første 10-12 personer jeg kan bruge som reference..

men hvis nogen kender en gylden regel hvorved man kan købe et køretøj uden at afdrage med renter, og slippe for kasko som bliver en mere omkostning ved at låne til køretøj så hører jeg gerne fra dem smiley

• #62   27. jun 2013 Arrhh .. Jeg vil nu give Mirza ret et langt stykke hen af vejen smiley .. De fleste jeg kender der har flere Mc´er har købt dem kontant .. og det er ikke fordi de alle tjener super super godt .. Men ja ja ..Man vælger jo selv smiley

• #64   27. jun 2013 jeg køber også ALT undtagen fast ejendom kontant. og jeg har haft MC kort i 3 år og er på nr. to cykel, og den skal ikke skiftes ud af den grund at jeg ikke under nogen omstændigheder kan få noget med lige så meget skub i for de penge jeg kan få for min havelåge, det drejer sig om en Kawa gpz 1000RX med zx10 motor på. og jeg kan vel få i omegnen af 20k for den.

• #65   27. jun 2013 @Mirza.

Vi er SÅ enige... Men det ved du jo godt smiley

At det skal være så svært, at forklarer tosserne at en pengeseddel kun kan bruges 1 gang, Og det derfor er bedre at købe legetøj for alle dem vi kommer i nærheden af, i stedet for at bruge ½delen på oprettelse,renter,gebyrer og værditab virker let ubegribeligt..

Har man engang lånt, så bliver denne handling åbenbart klogere hvis man får alle omkring sig med på lånevognen...

Der er bare mennesker der elsker at sige "det har jeg sgu da ikke råd til" når spørgsmål omkring en spontan tur til F1 i Melbourne dukker op....

Mvh Brian smiley

• #67   27. jun 2013 Det var fandme hurtigt at den her samtale blev til en "min pik er stører end din" samtale.

• #68   27. jun 2013 @john.

Jeg kender adskillige der ikke kan låne til mere:-) og det er åhhh så synd for dem.. For det er jo ikke deres skyld at de fik tvillinger, blev arbejdsløse, Fiat'en mistede så meget i værdi, olietanken og fyret skulle skiftes, at daginstitutions priserne er så høje bla,bla,bla....... Men kommer der 10000,- tilbage i skat, så har de jo lige udbetalingen til en mc til 50k...........

• #69   27. jun 2013 @nikolai.

Jeg har en lille pik.... Men jeg har råd til at holde den kørende smiley

• #70   27. jun 2013 Jeg har også en meget tynd diller, til gengæld er den meget kort smiley

• #71   27. jun 2013 http://www.youtube.com/watch?v=xUw-4U0H7BI

smiley

• #72   27. jun 2013 Jeg skulle BARE aldrig ha´solgt min Puch Flagskib !!! .. Damm .. Hvorfor ?? Hvad sku´det til for !?!? ...

Og det passede lige at når man bremsede hårdt med forbremsen, så fik man Irenes store patter LIGE i nakken .. Den sku´ BARE ik´ha´ været solgt .....

Kommentér på:
Hvor længe har i MC?

Annonce