1.957 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Hvilken Racer til nybegynder? Hvilken Racer til nybegynder?

Hej Mcg.
Jeg går og kigger på mc og vil have en racer, har kørt motorcykel før, men har ikke haft en selv før.
Er faldet for Suzuki gsxr fra 07 og op.
Jeg er 190 høj og har lagt mærke til at en 1000 er lidt større end 600 og 750, og det tænker jeg måske er en fordel?
På den anden side tænker jeg også om jeg ville blive træt af ikke at have købt den store med det samme, er der den store forskel i trækket på de 3 modeller?
Hvad siger i?
PS. Har ikke brug for at høre at man skal passe på, for det ved jeg godt. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken Racer til nybegynder?
  • #1   26. jun 2013 Jeg er også 190 cm og jeg vil gerne sidde behageligt. Derfor kan jeg SLET ikke bruge nogle af de nye moderne racere.. Synes at jeg sidder for presset med knæene..

• #5   26. jun 2013 Tror faktisk at du vil sidde endnu bedre på en Blackbird/ZX12R/Hayabusa

• #6   26. jun 2013 -.-..... -_-.... suk.. ja start på en 1000cc superbike... /out

• #7   26. jun 2013 Elias G's evige holdning til folk der køber en MC over 250cc......

• #8   26. jun 2013 +1 Tommy.. Er også pænt træt af det... Suk...

• #9   26. jun 2013 Jeg er enig med Elias........men fedt at opleve at nogen er født med helt andre færdigheder end vi andre dødelige.
    Lidt lige som de kinesiske superbørn, der kan gå på line, inden de kan kravle.
    ;O)

• #10   26. jun 2013 Er 194cm lang. Kører k7 750. Sidder perfekt.

Er 100% enig med kawadrengen smiley har man ikke selv ejet en mc, så er en moderne 1000cc racermaskine kun anvendelig som potens forlænger eller livs afkorter....

I den virkelige verden er der kun et "game over"

Mvh Brian

• #12   26. jun 2013 Køb min 600'er smiley

• #13   26. jun 2013 Hold nu op.

Hvor bliver man træt af folks holdning og misundelses trip her inde.

Manden spørg om et spørgsmål.
    Og siger selv at han godt ved man skal passe på.

Ville da klart selv vælge en 1000 Ccm så man ikke bliver "træt" at 600ccm.

Og ang. Kørerkursuser så er det noget alle burde. 125 Ccm og op efter.

Er sku næsten træt af folk tror at bare fordi de ejer en lille maskine så kan de bar svinge bedre iforhold til 1000ccm.

• #14   27. jun 2013 Enig med Jakob R ... men tag ud og prøv noget forskelligt før du køber løs .. det ville jeg gøre, lige pludselig rammer man det rigtige ..

• #15   27. jun 2013 Er selv 187 høj prøv en zzr 1400

• #16   27. jun 2013 Jeps ZZR 1400 er alt alt for lækker.. Han KUNNE også se efter en ZZR 1200, men det er jo ikke en "racer"..

Mht valg af mc, er det vel op til én selv, hvilken maskine man vil have, hvis man ellers har pappet til at køre på den...

• #18   27. jun 2013 http://cycle-ergo.com/

Der er ikke ret stor forskel på siddestilling på GSXR 600 /1000 ifølge denne side.

• #19   27. jun 2013 er 188cm og ejer en 400RR.. højden er ikke et problem (men det kan vægten være på en lille racer) en 600 sidder jeg perfekt på..

Har kørt alt fra 600RR og GSX-R600 til 900RR og 1000RR

Og til en nybegynder (selv den øvede) holder jeg stadig fast på at 400ccm racer er den bedste motorcykel på gaderne..

9 ud af 10 af de store racere man ser, er med 2 cm kyllingespor på dækkene, og det er også fint nok, men man skal spørge sig selv om man vil køre en racer som den skal køres, eller som ens mor ville køre..

• #20   27. jun 2013 Man kan sagtens starte på en stor cykel, bare man har hjernen med.

Du bliver nødt til at sidde på maskinerne da vi alle sammen har forskellig lange ben osv. Som udgangspunkt sidder man som høj fyr bedre på ældre maskiner end på de nye. Jeg har ejet de fleste nyere racer, og synes at jeg sad super godt på GSX-R 750 som også har været en af de bedste cykler jeg nogensinde har kørt. Letkørt, rigeligt med heste, men heller ikke for mange. En rigtig dejlig cykel. Yamaha R1 og CBR1000RR er også rigtig lækre cykler hvor man sidder behageligt, dog synes jeg de er for hurtige:

1000 cm er fine cykler, MEN der er stort misbrugspotentiale. Før du rammer motorvejen har du ramt 250 kmt og 1 sekund senere 280. Det er så sjovt at man hurtig fristes til at gøre det hele tiden. En eller anden gang er man så vandt til det at man gør det på landevejene, før man indser at man burde sælge den smiley Jeg har haft diverse 1000 ccms med de der 170-180 hk, og jeg synes det var alt for meget.

Så ta ud og sid på dem, og endnu bedre kør på dem med udstyr osv og se hvad der falder bedst i din smag.

Og ellers lyt til KH, jeg har selv skiftet clipon og fodhviler på min som har gjort en verden til forskel. Sidste år kørte jeg 3000 km på min i en uge uden problemer.

• #21   27. jun 2013 jeg startede ud på en rsv mille den er super let kørt og havde ingen problemer med at bruge kanten på mine dæk og massere træk og sidder ret godt er selv 191 har så lige byttet til en blackbird og der sidder man bare væsenligt bedere og ja den ligger osse som en drøm i svingene.

jeg ville nok osse starte på en 1000 cc igen surt at købe en 600 og den er kedelig efter et par måneder

• #22   27. jun 2013 Én af de sjoveste cykler jeg havde var sgu de en XJ 600 Div .. DA først der blev lavet et par up-grades, var den SKØN .. kunne køre langtur, små tur, osv ... Har faktisk ikke haft en cykel jeg kunne køre længere på baghjul på !! smiley .. Så må den da være go´

• #24   27. jun 2013 hvilken kommentar tyder på at jeg skulle være misundelig, og over hvad ??

Hvis nogen skulle være i tvivl så er mine betragtninger møntet på racere med kåbe, som jo er det tråden handler om (og egentlig 4cyl) når vi snakker nøgne motorcykler, choppere osv.. så kan man ikke købe for stort.. selv 900ccm chopper bliver kedelig at køre på efter et par timer..

• #25   27. jun 2013 Sån en bmw K1600GT skulle være en dejlig lille væver maskine?
    Er maks 130km/t ikke kedelig på en 1000 kubikssportsmaskine (eller større).
    Træls at skulle sydpå hver gang man vil køre, men god tur

• #27   27. jun 2013 Dr. G.. jeg er faktisk helt enig med dig, jeg er bare ikke enig i alle dem som påstår at man skal starte med en 1000ccm fordi det ellers bliver kedeligt efter et par måneder..

Og hvis man skal køre efter et sikkerhedsmargin så bliver det mere kedeligt at køre på en motorcykel med 180hk som render 160km/t i første gear..

for her kører man enten med kæmpe sikkerhedsmargin, eller så overskrider man fartgrænsen i hele verden på nær autobahn i 1. gear når man rammer begrænseren..

• #29   27. jun 2013 Jeg mener at man skal købe den cykel man sidder bedst på. Om det så er en 1000ccm eller 125ccm er underordnet..
    Når det så er sagt, ville jeg ikke selv købe en 600ccm racer, når 1000ccm er samme fysiske størrelse. Så nappede jeg sg 1000'eren...

• #30   27. jun 2013 med den str du er , ville jeg vælge en ældre crb 1000, .stor og kraftig maskine.. og kommer jo også lidt an på hva du mener med racer.. ska det være helt vildt ja så en . Hayabusa . er selv 188 cm.. og min zx9r fra 97, passer som hånd i hanske.
    go jagt på racer.. mvh hc

profilbillede
  • #31   27. jun 2013 En sidebemærkning: Finder du en racer, så spørg til forsikringspræmien før du underskiver købekontrakten. Som nybegynder kan man få en stor overraskelse på præmiens størrelse.

Kommentér på:
Hvilken Racer til nybegynder?

Annonce