{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.332 visninger | Oprettet:

Forvirring omkring dæk (m/u slanger) {{forumTopicSubject}}

Godaften i stuen!

Jeg er nybagt ejer af en Yamaha virago fra 88' og den er under kærlig behandling.

Da den trænger til et par nye dæk er det jo altid en god ide at kigge rundt på nettet efter forskellige mærker, priser og ikke mindst kvaliteten.

Men det er dog ikke lige så nemt som jeg troede.
Normalt har jeg styr på dæk (bildæk) da det er simpelt nok i mit hovede.

Men ikke denne gang.

Nu kan jeg se at mit fordæk har simpelthen 2 muligheder.

3.60 H 19 (90/90 19)

Nu har jeg så kigget lidt i min service bog og der står godt nok at mit dæk er med slange. Tjek

Det forstår jeg så ved at 3.60 er slangen og 19 er selvfølgelig. 19" størrelse på hjulet.

Men efterfølgende giver dem mig en "opskrift" på samme dæk uden slange?

Jeg har været rundt omkring forskellige forums hvor de snakker om slangeløse dæk og om de kan erstattes hvor det er 50/50 hvad folk siger om de kan monteres eller ej.

Så derfor behøver jeg en vurdering!

http://imageshack.us/a/img542/2381/0hlr.jpg

Cyklen er med "spoke rims"
(og ja, cyklen er ikke køn nu, men det bliver den!)

Tak, og god weekend derude!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forvirring omkring dæk (m/u slanger)
  • #1   28. jun 2013 Jeg troede nu at de fleste fælge med eger var med slange ?

  • #2   28. jun 2013 egerfælge skal have slange smiley

  • #3   28. jun 2013 Godt, så er det afklaret.
    Spørgsmålet er så bare, om man skal gå efter hvad manualen og på diverse hjemmesider siger der skal monteres (3.00 19) - eller om man skal gå efter det dæk som sidder på i forvejen (3.60 19)


  • #4   28. jun 2013 Min brors Transalp fra 93 fik monteret nyt dæk for et par måneder siden uden slange, og det er egerfælge. Så det kan godt lade sig gøre

  • #5   28. jun 2013 Simon, nu ødelagde du lige det hele! smiley

    Nu var jeg ellers lige så sikker på at den skulle have slange, når 2 lige i rap siger "slange på!" ..

    Må nok hellere ned til en MC forhandler og forhøre mig istedet!


  • #6   28. jun 2013 De fleste fælge med indvendig egere i fælge kører med slange for ikke at tabe luft. Jeg ved at BMW og nogle andre kører med egerne monteret yderst på fælgene og kører derfor slangeløs. ( egerne er monteret i yderringen på fælgene ) 'jeg ville vælge med slange og jeg forstår ikke hvad du er imod dæk med slange...

  • #7   28. jun 2013 Hehe.. Det er jeg ked af;) men som det bliver skrevet, så nap da et med slange? Så er du sikker.

  • #8   29. jun 2013 En 535 Virago skal have en slange monteret, da den ikke er tæt ved egerniplerne.

  • #9   29. jun 2013 Du kan jo godt putte slange indeni et slangeløst dæk, så der er masser af muligheder

  • #10   29. jun 2013 Det dæk der hedder 3.60H 19, er størrelsesmæssigt identisk med 90/90-19... De 3.60 er bredde/højde på dækket og de 19" er fælgstørrelse. 90/90 er bredde/højde og de 19" er fælgstørrelse...

    Du kan sagtens køre med slange i et slangeløst dæk, det er der ingen problem i...

    Det der bestemmer om du skal køre med slange i et egerfælg, er egernes pladsering... Sidder de i midten skal der slange i, men sidder de monteret ude ved fælgkanten går dækket ud og lukker for niplerne og derfor kan man montere uden slange...

    Du for de bedste køre egenskaber ved at montere de dæk som fabrikanten forskriver...

    / Bülow...


Kommentér på:
Forvirring omkring dæk (m/u slanger)

Annonce