Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hayabusa 1300 Turbo , 0 to ...???
  • #1   3. dec 2004 Hmmm... mig bekendt kommer det helt an på effekten. Nogle Hayabusaer kører med 0,3 bar i tryk hvilket giver ca 260 hk. Gør nok en forskel på toppen. Men tag nu Ghostriders den har 399 hk. Den går på baghjul med 300+ km/t... Ikke noget jeg personligt ville praktisere. Men syntes da bestemt turbo er fristende.

Største problem tror jeg er kompressionen. Men da maskinerne har så lille slaglængde er det meget brgrænset hvor meget luft de skal flytte. Hvilket bringer mig ind på 90'ernes F1 bilers motorer som jo netop var bygget som MC motorer. Derfor er turboen vel meget nærliggende og nok egentlig holdbar nok hvis det er lavet ordentligt. Selvfølgelig vil den aldrig køre så langt som en standard maskine der får overholdt service med mere. Men den kan vel komme tæt der på.

• #2   3. dec 2004 uha ja det er fristende... men hvem har brug for det? - Men tror såmænd sagtens man kan få motoren til at holde, bare den får nok juice og der er god olie og olietryk nok til turbo'en... Så skulle det ikke være noget problem. Ved at kompressionen på sådanne motorer ca sænkes til 7-8 stykker, - med en pakning under cyl. der er ca 1.7 mm tyk... eller deromkring...
    Gad godt om nogen der har lavet turbo projekter beskrev det herinde!

mvh Offslow

• #3   4. dec 2004 Bare lige... Ghostriders Hayabusa har 499 HK Det står der ihvertfald i min film...

Mvh
    Lars K

• #4   4. dec 2004 Ja jeg ved også der er diverse andre, - men der er bl.a. En ingeniør der hedder Mads fra Sæby og så er der jo den berømte mr. powermeet... Henrik mortensen... der både har lavet R1 turbo med 272HK på hjul og nu Hayabusa med 416 Hk på hjul. Først nævnte har en artikel i aom, med lidt billeder af hans zx9r med hjemmelavet turbokit...

finder lige linket til jer!
    mvh Offslow...

• #5   4. dec 2004 her er linket til zx9r turbo... se i bunden der kan vælges andre bikes....

(link fjernet)

mvh Offslow...

• #6   4. dec 2004 Har også undret mig over at jeg læste et eller andet sted at Ghostriders Busa har 499 hk, i "The final ride" siger kommentatoren da 416 hk eller sådan noget ??

Er der kommet andre film efter den ?
    Har hørt rygter om at han skulle være død ???
    Har også hørt at der skulle være en på en helt sølvgrå mc som prøvede at slå hans rekorder ?

Sorry, kom vist lige lidt væk fra indlæggets oprindelige emne smiley

• #7   4. dec 2004 Har også hørt han skulle være død... noget med at han kørte sammen med en lastbil eller sådan noget...

nogen der ved mere om dette ?

Kommentér på:
Hayabusa 1300 Turbo , 0 to ...???

Annonce