{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.490 visninger | Oprettet:

Sten H
Sten H
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 174

Nu bør tyvesvin opgive.. {{forumTopicSubject}}

Har jo med rædsel set at 1 bike om ugen forsvinder i Århus og omegn. Surt men nu er min gode gamle ABUS fundet frem + styrlås + skivelås fra øv(T)-Hansen. Alt i alt for vildt, men hvad gør vi ellers ? Bor 13 km fra Århus C, men har set det kommer nærmere, så hvad kan vi gøre ?? Hvis det ikke kan stjæles, så tror jeg desværre blot det bliver smadret.. Gode ide´er ???

Mvh. Sten.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nu bør tyvesvin opgive..
  • #1   14. jul 2013 Har sådan en der fra kvickley, bagved lige som dig, og en af de stor thansen foran, og på min anden har jeg abus 8000 og på min redje har jeg BOSS alarmen.

Der er også gps og lidt alarm smiley

• #2   14. jul 2013 fame et godt spørgsmål....

som
    jeg gerne også vil vide svaret på..

er så træt af man skal tænke på om ens ting nu kan være i fred...
    for alt kan stjæles..uanset hvad..

mvh

• #3   14. jul 2013 Måske i skal tænke jer om næste gang i går til folketingsvalg, der er nogle partier som er mere gejlet på at få affalds mufufuer ind i landet end andre.
    Ellers fortsætter vi bare en forgæves kamp mod de aber.

Christian thulesen dahl er meget fornuftig forresten.

• #4   14. jul 2013 Få 4 abus granitkæder på flere meter og lej kludremor gennem alt, ( stel, dæk motor, rundt om kæde, mm. Og lås dem sammen enkeltvis med 4 Abus Låse med følsom alarm!!
    Så skider de i bukserne

Dyrt projekt men hva fanden smiley

• #6   14. jul 2013 Smid en kæde rundt om dækket og fast til noget der står ved vejen! For der skal kun 2 skateboards til at de kan rulle væk med cyklen!

• Sten H
    Sten H Tilmeldt:
    aug 2012

#7   14. jul 2013 Per M : i now - og det ER partiet, men det flytter jo ikke vores problemer over natten...
    Jeg tænker jo også lidt længere, for hvad fanden gør de skiderikker ved vores bike`s hvis de ikke kan hugge dem ?? Jeg er da træt at tanken om at skal betale 8 kilo i selvrisiko. Som Busa skrev i en anden tråd (mener jeg) de bestemmer hvad vi laver og hvornår vi kan kører. I biffen/på cafe´, eller overnatte hos venner.
    DET er ikke iorden....

• #8   14. jul 2013 hmm..

ca 50 sekunder... pis..

http://www.youtube.com/watch?v=_5UCpKLipQM

• Sten H
    Sten H Tilmeldt:
    aug 2012

#9   14. jul 2013 N.B. Like a boss, tror sgu ikke på at du har en 20 år gl. ABUS granit (dirkfri/boresikker) fra Kvickley... Kostetede da 1900,- i 1995 smiley Det svarer jo til ca 4 kg. i nutidens penge. Min MC-puscher vil ha 1300,- for en ABUS 8000 skivelås med alarm...

• Sten H
    Sten H Tilmeldt:
    aug 2012

#10   14. jul 2013 TAK for at ødelægge mit verdensbillede, BUSA smiley
    Ok , alt kan kan ødelægges, men som jeg sagde til min eks: hvis vores bil har alarm og den ved siden af ikke har, hvilken bil tror du så at svinet tager ????

• #11   14. jul 2013 jo..jo..
    jeg sikker, og låser, selv til den store guldmedalje..
    men .. men . . ja , hvad faen skal man ellers gøre..

mvh

• #13   14. jul 2013 det er der også en del mc der har..
    Bla Honda startet på det for mange år siden..

mvh

• #15   14. jul 2013 Hold i en garage så de ikke kan se cyklen ?

• #16   14. jul 2013 En almax kæde.

• Sten H
    Sten H Tilmeldt:
    aug 2012

#18   14. jul 2013 Jow jow da cakes. Hvis du mener at de små tyvesvin kan slæbe en 255kg. MC "ubemærket" væk, så ringer jeg da vist kun efter en god ven........... Han hedder min søn, og kan heldigvis betjene min egen .357 MAGNUM.

• #19   14. jul 2013 Ellers gør som mig, jeg støber min mc fast til vejen med armeret super hurtig beton.
    og har et specielt middel til af opløse det:)

• Sten H
    Sten H Tilmeldt:
    aug 2012

#20   14. jul 2013 Vi kan måske forhindre et tyveri, men de sgu da flade af grin over vores manglende sanktioner over dette tyveri/hærværk...

• #21   14. jul 2013 Køb billigere motorcykler, så er den sag klaret - jeg har en billig en til salg som INGEN kunne finde på at stjæle ;o)

• #22   14. jul 2013 jeg har opgivet, har kasko/skivelås og 2 kæder, min erfaring er at hvis de vil forsvinder den smiley

• #23   14. jul 2013 få fat i en god kæde og en Abloy lås...sådan en er vist meget svær at få op

• #24   14. jul 2013 Det tager længere tid og pakke låsen ud af pappet end at låse låsen op smiley

• #25   14. jul 2013 det kan vidat være liget meget hvilken lås man har

http://www.youtube.com/watch?v=Cpf35C7wu6Q

• #26   14. jul 2013 og fpr noget ekstra sjovt på prøv og hør på ham i den orange T-shirt hahaha

• Sten H
    Sten H Tilmeldt:
    aug 2012

#27   14. jul 2013 Tror desværre de tyve-svin sætter voeres dagsorden ....... smiley Må nok investere 1300,- i en ABUS 8000 skivelås med alarm og så tænke på at der er nogen som griner deres røv i laser over i vi smider så mange penge i noget som vi har betalt 50% i skat af at få vores penge. Hertil betaler vi så 210% i afgift + moms og så en tårnhøj kaskoforsikring på denne, og så får svinene et rap over nallerne, hvis de bliver hugget. Burde satme indføre Sharia-lov for dem her.... 1. gang tyv = højre hånd hugget af.. Så kunne de måske lære DET..............

• #28   14. jul 2013 Med en tracker, er chancen for at finde den i en fart væsentlig større... Så ved du også hvem du kal pege 357eren på smiley

• #29   14. jul 2013 Skyd knæskallerne af svinene, det burde give en præmie !

• Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2006

Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 233
    #30   14. jul 2013 Skulle jeg være helt hys så ville jeg købe sådan en her :

http://www.bits4bikes.dk/product.asp?product=329 eller evt.storebroderen hvis man vil ofre et måndligt beløb :

http://www.bits4bikes.dk/product.asp?product=797

plus et gulvanker fra T Hansen til 148-49 kr også en af de helt tykke kæder fra England kørt omkring stellet.., også vil jeg sige til mig selv at jeg har gjort det så godt jeg kunne.. : )

Udover det så træner du dig selv i hvordan du stikker øjnene ud på svin samt at ramme dem i halsen med alle dine slag.. Skulle dagen så komme så gør som jeg, hav altid en lægtehammer indenfor rækkevide af hvor din cykel holder.., får du tyven eller tyvene ned, så starter du fra foden og op efter til knæskallen med lægtehammeren.. ; )

• #32   14. jul 2013 Godt at jeg har 2 hunde som huserer rundt om huset... Men hvem gider stjæle en Honda..?? He he...

• #33   14. jul 2013 Ha ha Jørgen.. Dem der stjæler pt, er vist både døve og blinde. De stjæler ALT .. Min bror har lige fået stjålet en ny barnevogn, som stod låst med en kæde i vuggestuens skur. I børnehavens åbningstid........:-(

• #34   14. jul 2013 Min er der kasko på, stjæler de lortet køber jeg sq bare en ny smiley smiley

• #35   14. jul 2013 Og de kan alligevel ikke finde ud af at starte den, for har selv moddet ledningsnet, og den har ingen nøgler mere smiley

• #36   14. jul 2013 Køb 10 stk. Ducati 1199 Panigale og så sætter du en hen ved siden af din mc med nøglen i. Så vil tyven nok altid tage Ducati´en i stedet for at bøvle med at få din startet. Smart ík... ;o)

• #37   14. jul 2013 Abus granit 8000 kan købes ved Louis for 1600,- med kæde.. Så kan den låses fast.. Jeg ved det for har købt 2 i år, et pikhoved stjal kæden da jeg var ude at besøge en buddy..

• #38   14. jul 2013 Til Jakob: Der er lavet to af de videoer der, her er den anden hvor resultatet er noget anderledes.
    http://www.youtube.com/watch?v=-bZMvrPo34g

• #39   14. jul 2013 En tracker er falsk tryghed når din mc står i en varevogn eller parkeringshus kan den ikke tracker drt.

• #40   15. jul 2013 Nik N:
    Nogen kan, det er ikke altid der kun er gps i de enheder, der er også gsm i mange, dvs. selvom den står i et parkeringshus, vil du stadig kunne spore den så længe der er gsm dækning, og det har vi i 99% af landet. Måske det ikke er lige så præcist, men det er stadig noget.

• #42   15. jul 2013 I snakker alle sammen om diverse låse, kæder osv. Men hvad med at montere en alarm?
    Den blinkende røde diode, samt bippet med tilhørende blink fra blinklyset, det har allerede en præventiv effekt. Og begynder lortet først at skrige, så er det sgu de færreste der har nosser nok til at fortsætte hvad de har gang i. Mange alarmer har iøvrigt os indbygget startspærre.
    Jeg monterede en billig brugt Thor alarm på kærestens Honda, inden hun fik kasko på. Jeg undlod dog med vilje startspærre og fjernstart, da det ofte går i stykker eller laver andre problemer. Det kostede 100kroner og cirka 1 times arbejde, det er måske ikke jordens bedste alarm, men den har justerbar følsomhed, og skriger som prøvede man at trække en tør i røven på en tøs.

• #43   15. jul 2013 »nikolaj. Begge videoer viser da at almax kæderne ikke kan klippes over med den store boltsaks. Så hvad mener du?

• #44   15. jul 2013 Anders. Medmindre jeg har set forkert, så bliver alle kæder i første video klippet over.

• #45   15. jul 2013 men der ingen almax kæde der bliver klippet

• #46   15. jul 2013 Er det ikke igen én af de der ting hvor det bare er umuligt at sikre sig 100% -
    Hvor der er vilje er der vej, for tyven i hvert fald.

Teknisk set kan alle låse, kæder, alarmer, GPSer sættes ud af spil, hvis man er dygtig nok. Man kan kun håbe at man ved at sætte læse osv. på får tyven til at tænke; "Det er for besværligt, jeg stjæler en anden."

Jeg bruger selv en ABUS skrivelås med alarm, og når jeg parkerer i storbyen så en ABUS kæde fra baghjul rund om en pæl eller lign. men jeg nærer ingen illusion om at det er lig 100% sikkerhed.

Jeg kender ikke til folk som har fået stjålet deres MC og så senere fundet den ved hjælp af deres GPS tracker. Ej heller DIIMS.
    Jeg har dog læst masser erfaringer med at folk der får stjålet deres Iphones og kan spore dem til en adresse, uden at politiet vil røre sagen, fordi der er for stor usikkerhed på signalets placering.

• #47   15. jul 2013 Jeg har en neon gul Oxford Boss 16mm den kan hverken klippes eller smadres eller brændes eller eller eller PLUS der er en fin 110dB alarm på udover det. Udover den har jeg ratlås på cyklen PLUS den er låst inde i et skur med 2 store godkendte låse (de største fra Silvan). Self. kan de bryde ind hvis de gerne vil og self kan de hente hele skuret med en stor nok kran (hvis man virkelig ville). Men nu ved jeg at det er begrænset hvor lang man bruger på sådan noget, og det er ikke lang tid. De fleste tyve holder fingerne væk hvis der skal bruges for lang tid på det. Jeg har også kamera overvågning, man kan aldrig føle sig for sikker. De vigtigste for mig er bare at min maskine er låst inde og jeg har min oxford boss alarm på uanset om den overnatter hjemme eller ude.

Men ja, FUCK hvor er det latterligt at de klamme folk har så lidt hjerne at de ikke kan respektere andre mennesker og deres ejendomme. De skulle fandme have klippet fingerne af og tjene deres penge på anden vis!

profilbillede
  • #48   15. jul 2013 >Phillip

Så vidt jeg husker så klipper de også en oxford kæde i den video, ved dog ikke om det er samme model.

• #49   15. jul 2013 hmm..

Anders c .

hvis du ikke kan se der er forskel på de 2 videoer .

og hvad de vil vise med forskelle i dem... tja, så har jeg en rigtig stor og meget dyr kæde du kan købe...
    mange af..

mvh

• #50   15. jul 2013 Jeg hader tyve svin - De skal bare dø - Helst af et aggressivt angreb af fladbukke og kønsvorter. Evt. toppes op med en glødende ild rager i møllen !!!

Jeg har abus skivelås - Meget dyr kædelås (kan ikke huske mærket) scorpio I900 alarm, 2xgps tracker, muskel hund, alu bat og en stor kød økse. Så står der en dag en øst europæer og piller ved min "baby" så er problemet bare om han skal graves ned et sted eller bare i containeren bagefter !!

Hader tyve svin !!!!

• #51   15. jul 2013 >Busa C Den første video viser at de kan klippe en række forskellige kæder med bolt saksen(Der er ingen almax kæde i den første video)

nr.2 video vise at de forsøger at klippe en almax kæde, det lykkedes dem ikke.

• #52   15. jul 2013 Anders c

sådan , så vi enig..

smiley :)

mvh

• #53   15. jul 2013 Nicolaj82:
    nu skal vi lige være opmærksomme på det er en reklame for almax, så selfølgelig kan den ikke klippes over.. det havde da været en dårlig reklame hvis de klippede deres egen kæde over på 20 sek

• #54   15. jul 2013 jacob..
    det er rigtig..
    når det så er sagt.. har du set de kæder..
    det har jeg, de er monster store.. de kan sikkert godt åbnes ( det kan alt ).. men de er absolut i den svære ende..

mvh

http://www.youtube.com/watch?v=-Kvn-FNLcMU

• #55   15. jul 2013 Prøv at tænk på, at de færeste render rundt med en boltsaks i den størelse som bruges i videoen, det er da meget nemmere med en vinkelsliber som måske også kan fås batteridrevet, og den kan ingen kæde/skivelås modstå, en alarm bliver der hældt en form for lim/kemikalier i, og så kan den heller ikk mere, man kan gøre det svært for tyven, men aldrig sikre sig 100 procent, jeg vælger kasko og tænker ikk så meget over det

• #56   15. jul 2013 Keld

1. En vinkel sliber larmer af helvedes til¨'
    2. Efter almax selv, så skal der mere end en klinge til at nå igennem deres kæde.

• #58   16. jul 2013 Alarm/ lås med alarm og lås den fast til et eller andet.
    Bare lige for at skræmme lidt
    http://m.youtube.com/watch?v=D96QM-lzLM8
    Så har de vist rigeligt tid til at få hvilken som helst lås op

• #59   6. aug 2013 Stop alt det, husk det skaber omsætning så lad dem løbe med alt...

• #60   8. aug 2013 Vedhæftede har holdt tyvesvinene væk i nu to år selvom jeg bor ca under 1 km fra Århus mest berygtede boligområde. Monterede det efter min forrige MC blev stjålet for et par år siden.

Det er en abus skivebremselås med med kæde og alarm på forhjulet og en tyk kædelås fra THansen til en 4-500 kr kørt igennem stellet og fastgjort til et abus anker ned i en 200kg betonklods.

Endelig er der monteret alarm på MC'en der hyller højt hvis man flytter på den.

Når jeg er uden prøver jeg altid at finde et sted hvor jeg kan få kæden fra skivebremselåsen rundt om noget som feks en lygtepæl.

Den står fremme til frit udsyn fra vejen under en carport (kan ses fra vejen). En vinkelsliber vil selvfølgelig før eller siden komme igennem, men man skal godt nok være kold hvis man sætter sig med en vinkelsliber frit fremme hvor naboer og forbikørende tydeligt kan se hvad man laver. medens alarmene hyler.

profilbillede
  • #61   8. aug 2013 Og set fra den anden side.

Jeg får min daglige workout ved at flytte rundt på kæderne (kører næsten hver dag)

profilbillede
  • #62   8. aug 2013 Må man overhovedet i hht våbenloven, køre rundt med sådan en kæde smiley

• #63   8. aug 2013 kim.
    nice låse anordning . .

mvh

brian..

smiley :)

mvh

• #64   9. okt 2013 Bedste løsning er en snor hen til en lille klokke - og så et skyttetårn bagved med sådan en fætter her installeret + et par massive spots smiley

det er løsning + forebyggelse i ét smiley

profilbillede
  • #65   9. okt 2013 Afmontering af hænder, samme straf som i deres hjemland som de jo er så ivrige efter at gøre Danmark til

• #66   9. okt 2013 Tænk Jer nu om, det her er som med indbrud.

Hvis nogen Virkelig VIL lukke NOGET op, så LUKKER de det op.

Det bedste man kan er at placere lortet, hvor der kommer mange mennesker forbi!

• #67   10. okt 2013 narh menneskemængde hjælper intet... 99,9999% går bare forbi, spørger måske, men hvad hjælper det når ingen handler.... http://www.youtube.com/watch?v=v-af2PaRqOo

garage og gps track, men hvis man ikke har adgang til garage så er cover tilsluttet alarm (abus decto 8000) da et sted at starte så de ikke lige kan bedømme hvilken model der er tale om med det samme.

• #68   10. okt 2013 Elias:

Det er korrekt at omkringstående ikke gør noget under et tyveriforsøg, men det stiller nu en del mere krav til en tyvek ægt, hvis han skal arbejde med publikum på!

• #69   10. okt 2013 Selvfølgelig er det helt klart at foretrække at have gps på når MCen først bliver stjålet, men det bedste er helt at kunne undgå at den bliver taget, hvilket jo er svært.

En GPS tracker stopper jo heller ikke cykel i et blive stjålet. Det gør vel bare at man kan finde den igen. Desuden har vi jo gang på gang hørt om at politiet ikke vil hjælpe folk som kan finde deres ting via GPS sporing. Nu ved jeg godt at McG er fyldt med hårde gutter, men hvem har lyst til at gå ud i ghetto områderne og bede nogen hårdkogte kriminelle om man kan få sin motorcykel igen?

Hvis man så rent faktisk FÅR sin MC tilbage med gps sporing, så er der jo heller ikke garanti for at de ikke allerede har udrettet dyr skade på cyklen i det stykke tid det tog at finde frem til den. For det meste så er det aller første tyvene gør jo at smadre styr og tændingslås og hiver plastik af så cyklen ikke kan genkendes.

Men det er svært, jeg har i hvert fald erfaret at en alarm skivebremse lås alene IKKE er nok til at holde tyvene fra at forsøge at stjæle den. Min cykel står nu låst inde med lås på begge skiver og kæde til et stort tungt objekt.

Men stadig der kan man ikke være sikker. Det er ikke lang tid siden at Baghjulskongen havde indbrud i sin garage hvor de klippede kæder over på cyklerne.

Som jeg ser det skal der 4 ting til hvis man bor i et meget belastet område: Garage, GPS, Kæde med jordanker og bevægelses følsom alarm. Tyvene kan stadig nakke cyklen, men de skal stå og arbejde med den i et stykke tid mens alarmen hyler, det tror jeg vil få mange til at give op.

• #70   10. okt 2013 I øvrigt så synes jeg slet ikke de der alarm låse er høje nok. Det burde være ligesom en overfalds alarm. De burde være så høje at det var ubehageligt at "arbejde" ved siden af dem. Man kan dårligt nok høre dem hvis ens cykel er parkeret bare lidt væk fra der hvor man sover.

Kommentér på:
Nu bør tyvesvin opgive..

Annonce