{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

Jacob I
Jacob I
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24

Hva må en viffer koste ? {{forumTopicSubject}}

Hej har en Honda VFR 750f fra 93
som jeg har svært ved at komme af med..

har brug for lidt sparring om hvad sådan en må koste...
nogen der kan hjælpe...

RC36
har gået 52k km
er i fin stand og kører perfekt

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hva må en viffer koste ?
  • #1   19. jul 2013 Alt fra 25-40.000 kr. Det kommer an på hvor hurtigt du vil se den forlade din matrikel... smiley

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

Emner: 17 Svar: 451
    #2   19. jul 2013 Tættere på 25k end du bryder dig om...

Et lille fif - sæt den som en af de absolut billigste og hold fast i prisen. Hvis du sætter den 10k over den billigste, fordi du så kan slå af prisen, kommer der aldrig nogen og kigger.
    Lad være med at blive sur over "skambud", tag det istedet som et udtryk for interesse.
    Hvis du bruger dba, så slå kommentarfeltet fra, så filtrerer du det værste fra.

• #3   19. jul 2013 solgte min i foråret årg 1992 93000km ingen fejl 23000kr

• Jacob I
    Jacob I Tilmeldt:
    mar 2010

#4   19. jul 2013 Klaus den ville jeg gerne ha købt det er sku billigt...

vi snakker om absolut Fejlfri maskine... har prøvet med 37

da jeg kiggede lå de mellem 35-43 dem jeg kiggede til omkring de 35 var ikke de 35 værd.. købte selv denne for 43k af en der havde passe godt på den, og kørte som den skulle...

er de virkelig faldet så meget ?
    men ok i siger sæt den lavt... 37 kan jeg så konkludere er for højt da jeg ingen bud har fået... smiley

23k så beholder jeg maskinen smiley det er ikke det vært at sælge den så lavt...

• Jacob I
    Jacob I Tilmeldt:
    mar 2010

#5   19. jul 2013 hvis nogen vil se den så er den her (link fjernet)

• #6   19. jul 2013 Min VFR røg for en måned siden. Årgang 1986 med ca. 57000 på klokken.
    28000,-

• #7   19. jul 2013 den skulle væk .men selvfølgelig tror folk der er noget galt siden den var så billig.......men mange tøvende henvendelser intil der kom en voksen , som så kørte glad herfra

• #8   19. jul 2013 Min kammerat solgte sin 91'er for 25k, som også stod fejlfri og velkørende

*edit*
    Og i stedet for at se så meget på din pris, så prøv at sammenligne den med hvad der ellers er af motorcykler på markedet i den klasse, så har du en idé om hvorfor der ikke er nogen der bider på til 37k;)

• Jacob I
    Jacob I Tilmeldt:
    mar 2010

#9   19. jul 2013 du har nok ret... en viffer skal sælges til en der vil ha en viffer ...
    der er ikke så mange 4V maskiner at sammenline med...

og er det fair og sammenline suzuki og honda ?

modellen der hedder RC36-2 bliver solgt 45-56... de er et år nyere er næsten identiske.... men fair nok... tror sku bare jeg beholder maskinen vil sku ikke sælge hvis den skal under 35...

• Jacob I
    Jacob I Tilmeldt:
    mar 2010

#10   19. jul 2013 Ps. for RC24 er 25-30 en fair pris !! smiley
    som så på ingen måde er samme maskine... motoren er næste den samme, en del modifikationer. stellet er helt anderledes... blandtandet mono svinger ...

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

#11   19. jul 2013 http://www.123mc.dk/honda-vfr-750-f/mcid-66482s4 25k.

Så vil du måske indvende at den har kørt det dobbelte. Km-tælleren på din må du dog nok tage med et gran salt. Det ER selvfølgeligt muligt at din maskine kun HAR kørt 52000km. MEN det er under 2500km om året i snit. Dét er godt nok ikke alverden for sådan en køremaskine.

På dba er der en til salg til 30k med ca. samme km-tal som din. Den har været til salg i næsten en måned.

Desuden er din den "forkerte" farve. For de fleste er en VFR rød er min erfaring, men der er selvfølgelig også købere der foretrækker andet.

Husk desuden at de priser der er på diverse sider er maskiner der ikke er solgt, dvs. den reelle salgspris nok er endnu lavere.

Ikke mindst er det sværere at finde reservedele til din årgang end til de nyere.

Pøj-pøj.

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

#12   19. jul 2013 En fair pris er det som køber og sælger kan blive enige om. Alt andet er naivt og blåøjet!
    En RC36-1 skal ikke koste over 30k uanset stand!

RC36-2 bliver ikke solgt til 45-56k. De bliver måske annonceret til det, men de bliver ikke solgt til det. For nyligt så jeg en VFR800 til salg til 45k...

• Jacob I
    Jacob I Tilmeldt:
    mar 2010

#13   19. jul 2013 Hej Espen
    KM tæller er god nok...
    har alle papire på den og intet indikerer at der er noget der er pillet ved...

ja farven er ikke rød som er den fortrukne... det er s.flg i mod den...

intet problem at finde dele smiley
    da mange RC36-2 dele passer(og der er solgt en DEL rc36 ;))

men ja du har nok ret... den skal nok bare blive i stalden...

• #14   19. jul 2013 Den burde kunne indbringe 30k. Den er sgu flot, og har ikke kørt ret langt ( de fleste er noget tættere på 100000km)

At beholde giver kun mening, hvis du bruger den. Tror ikke den bliver mere værd de næste år smiley

Det er svært at sammenligne en VFR med en Suzuki, da de ikke har en v4 maskine at sammenligne med. Hvis du mener kvalitet gennerelt, så er der ingen forskel. Men kvalitet og nypris hænger sammen, man må ikke tro at en Suzuki gsx750f til 90k er af samme kvalitet som en vfr800 til 200000,- smiley

• #15   19. jul 2013 Ville også mene at din burde stå til omkring 30k, når man kigger på markedet lige pt.
    og den bliver desværre nok ikke mere værd selvom du beholder den. Men så kan du jo selvfølgelig selv få glæde af den imens smiley

• Jacob I
    Jacob I Tilmeldt:
    mar 2010

#16   19. jul 2013 Hej Brian.. det var det jeg mente... det er svært at sammenline... da det let bliver pærer og bananer...

men som sagt skal en viffer nok sælges til en der er på udgik efter en viffer... og der har den lidt farven i mod sig... så hjælper det ikke at den af en eller anden grund ikke har 2 delt farve skema som de ellers normalt har...
    men der er intet der indikerer at den har været larkkeret om.

Espen: den fine maskine til 25 der har gået 100k og har en del skader på kåben er nok ikke mere værd end de 25.... hvis man behandler sin maskine sådan.. hvordan er den så kørt... smiley

Med hensyn til hvad de handles til så kan jeg så på VFR kluppens side at en del maskiner fornyligt er solgt til 37-38k men ok lidt pænere stand..

men fairnok... hvis nogen byder 35k bliver den nok også solgt... smiley

• Jacob I
    Jacob I Tilmeldt:
    mar 2010

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

#18   19. jul 2013 Det er korrekt at nogle dele kan byttes, men det er ikke mange af dem der går i stykker, eller ting man reelt har brug for.

Ting der f.eks. ikke kan byttes imellem RC36-1 og 2
    Kåbedele
    Bagagesystemer
    Udstødning
    Sæde
    De fleste motordele.

• #19   19. jul 2013 Jeg mener absolut ikke farven er noget problem. Den er langt flottere end den kiksede postkasse røde "billig" farve de fleste har.... Tror sgu ikke der er mange der går efter den røde farve, når der skal købes 20år gl mc...

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

#20   19. jul 2013 Du bad om sparring - det har du fået:-)

• Jacob I
    Jacob I Tilmeldt:
    mar 2010

#21   19. jul 2013 Esben jeg ville nu heller ikke være så bekymret Motoren på en VFR har ry for ikke at gå så let i stykker.

du har ret der er meget der ikke kan... men så igen de dele der skal skiftes er lette og finde... hvis nået går i stykker er der en del VFR klubber og en del folk der får op i den model(ikke helt uden grund)

og i har sku ret... der er sku en Flot maskine til salgt til 32k
    http://www.123mc.dk/honda-vfr-750-f-sportstouring/mcid-70389s6

så villig for at sælge er jeg ikke smiley så vil jeg sku heller beholde mit lejetøj smiley

• Jacob I
    Jacob I Tilmeldt:
    mar 2010

#22   19. jul 2013 Esben : ja sku... og det er jeg skal også gled for ! smiley
    gik med såden en skal skal ikke ... men så igen må man også spørge sig selv er det det værd.... så heller pakke den væk og trille den ud igen når tid kommer til det igen... eller seriøst bud kommer smiley

• #23   19. jul 2013 Du bare ikke klar til at sælge din maskine, meget simpelt smiley

Helt ligesom jeg selv ikke er det. Jeg har fået en datter i år, tiden er der ikke rigtig, interessen for gammel 90'er ged er dalet, ryggen er skadet, vil hellere på en fighter hvis jeg endelig skal køre, kunne egentlig godt bruge pengene og bla bla.

Men jeg ved hvad jeg kan få for min maskine, - og det har jeg ikke lyst til at sælge den for, endnu.

Så jeg lader helt være med at sætte den til salg, - for at sætte den til det jeg gerne vil have for den, giver mig ingen salg.

Dén dag jeg er KLAR til at komme af med den, så ryger den til salg til det jeg ved jeg kan få for den, - hvilket sikkert er 5 kg mindre hvis det først bliver næste år.

Det lyder som om, at du ikke har lyst til at skille dig af med den, - du forsvarer den med næb og klør, en gammel ged med 20 år på bagen smiley

• #24   19. jul 2013 Dem der sammenlignes med har også stået til salg noget tid, og de bliver heller ikke solgt før de kommer længere ned. En 20 år gammel cykel koster bare tættere på 30 end på 40 uagtet om den hedder honda, suzuki, kawasaki eller yamaha.
    Jeg syntes din er rigtig flot, især på grund af farven. Syntes det er så kedeligt at de alle skal være ens.
    Men hvis du gerne vil af med den så sæt den til de 35, og nyd den indtil den rigtige køber kommer.

• #25   19. jul 2013 20 år gammel mc.. 40k!!!! byd ham 20 og gå.

• #26   19. jul 2013 Der er solgt vfr 800 fra 1998 til 45000kr og 48000kr i år ......

• #27   20. jul 2013 i min verden et sted mellem 25-30k

• #28   20. jul 2013 Jeg tror de potentielle købere, til en RC36, der vil af med over 30 tunge, er for tunge i røven til at købe privat..
    Nu har jeg ikke tjekket forhandlernes priser overhovedet, men jeg kan forestille mig de ligger mellem 35-55000 afhængig af lakering, ekstraudstyr, udstødning osv.

Ok, jeg tjekkede så lige priserne alligevel smiley
    Det er godt nok billigt over hele linjen.
    29-49k hos forhandlerne for vfr af årgang 1990-1993.

Jeg må sige, det lyder ikke som om du har det helt store behov for at komme af med din viffer, eller få 20000 ind på kontoen, så jeg vil ønske dig fortsat god fornøjelse med din dejlige cykel næste sæson også smiley

Mvh

• Jacob I
    Jacob I Tilmeldt:
    mar 2010

#29   20. jul 2013 rofl tror også den blivr holdene...
    smiley

• #30   20. jul 2013 Lige at skifte lygten ville trække den nemmere afsted.
    Ser forkert ud med den ikke todelte lygte.

Farven syntes jeg er fin, solgte min der var magen (med rigtig lygte) til i 1997.

• Jacob I
    Jacob I Tilmeldt:
    mar 2010

#31   20. jul 2013 Lygten er nu orginal... da cyklen er en import , den er født med denne.. smiley

• #32   20. jul 2013 Ja det er jeg klar over men ligner ikke en rigtig Viffer med den lygte - får den til ligne en ældre cykel.
    Det er også bare min ide - personligt var den valgt fra blot pga lygten hvis jeg kiggede to identiske modeller.

• #33   20. jul 2013 Her vil jeg også gå mod strømmen, modellen med 1 lygte, er langt flottere end den kiksede med 2 firkantede !! Havde de fulgt strømmen og bygget den med 2 runde ( ala fireblade) så havde det været et hit...

• Jacob I
    Jacob I Tilmeldt:
    mar 2010

#34   21. jul 2013 Biran jeg er også underlig... jeg valgte netop denne pga. lygten og den var den eneste af de 8 VFR jeg prøve kørte der kørte som den skulle og ikke ikke havde en kåbe der skulle omlarkeres.

personligt syntes jeg at modellen med de "2" lygter (en lygte med en plastik sprosse
    ikke er ret pæn) men ja det liner mere den forlygte som sidder RC24 det vil jeg godt give mig på smiley

Kommentér på:
Hva må en viffer koste ?

Annonce