764 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Ang: Styrdæmper Ang: Styrdæmper

Hej MCG.

Nu har jeg siddet og kigget og læst lidt om styrdæmper, og nogen mener det er en god investering.
Er der nogen af jer der har erfaring med dem og mener det ville være en god sikkerhed for at " undgå " Wobble / Tankslapper, nu varer det jo ikke længe før jeg skal ud og have min første superbike.
Og havde kigget lidt på Hyperpro’s CSC er det ikke en af de bedre eller ?
som de så pænt også skrive køb heller en til 2000-3000 end en til 1000-1500 kr. du får hvad du betaler for smiley

Hvad syns i og hvad har i af mærke.?

Mvh kevin

Så hvad er jeres

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang: Styrdæmper
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #1   25. jul 2013 De fleste af dem som mener det er en god ide, har en kedelig evne til at symptombehandle i stedet for at finde årsagen til problemet.
    Et symptom kan f.eks være tankslappere eller wobbling - eller at cyklen "vælter" ind i svinget, eller måske at den er umulig at skifte retning på når først den er begyndt at styre rundt i svinget.
    99% af alle gadecykler får ikke serviceret affjedring i rette tid, og det er den største årsag til mange af de problemer folk oplever, som de så mener "kan løses" med en styrdæmper.

Jeg har en HyperPro RSC som jeg umiddelbart er glad for på min baneracer, men den er kun monteret for ekstra sikkerhed.

Der er ingen grund til at montere en styrdæmper hvis din affjedring står korrekt, din cykel ikke er defekt, og du ikke kører mega aggressivt på den absolutte grænse hele tiden.

Kører du på grænsen hele tiden, er en gadecykel alligevel ikke vejen frem for dig. smiley

• #2   25. jul 2013 Hvis du køber en superbike, så er der for det meste installeret en styrdæmper. Så vent og se om det bliver et problem.

• #3   25. jul 2013 Jeg er i hvert fald glad for min og den har i hvert fald tjent sig selv ind flere gange. Jeg har hyperpro og har ingen problemer haft med den.

• #4   25. jul 2013 Okay tusind tak for svar, jeg vil da lige vente og se hvad der er på, og selvfølgelig få den indstillet og så tag den derfra.
    Det var også mere for at høre jeres erfaring med det og om det var en god ide lige meget hvad smiley

• #5   25. jul 2013 En styrdæmper KAN være en god investering. Men er dog langt fra nødvendig på de fleste cykler. Der hvor jeg har har haft brug for dem, på de cykler jeg har haft, er evt. Hvis man hævner røven på cyklen en smule for at give en stejlere kronrørsvinkel, og dermed hurtigere indstyring. Når man gør dette bliver cyklen mere højfarts-ustabil og kan derfor godt bruge mere stabilitet.

Men hvis du vælger en HyperPro dæmper, så tag RSC. HyperPro Danmark sælger ikke engang selv CSC mere da den er outdated. smiley

• #6   25. jul 2013 Emil - tak for svar, så godt der var en CSC, men så den først efter jeg skrev herinde og viste ikke lige hvad der var " udgået " og ikke.

Derfor vi har hinanden herinde der kan hjælpe med den slags smiley Hvad ligger RSC på herhjemme.?¨

• #7   25. jul 2013 Ring til Michael Gravesen (står for HyperPro Danmark) på Tlf. 30559679
    - Så får du en ordentlig pris. smiley

• #9   25. jul 2013 Jo men derfor kan jeg jo godt forhøre mig rundt og høre om jeres erfaring smiley nu har jeg hørt de fleste Suzuki Gsx-r af nyere modeller er født med styrdæmper. Og der må vel næsten være en grund til det?

Men jo jeg skal lige finde ud af hvorfor en jeg skal ha og derefter se og det bliver nyttigt at få sådan en .

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #10   25. jul 2013 Køb cyklen - sæt den op til din vægt - kør et par 1000km på den, og se så om behovet er der.

• #11   25. jul 2013 Sajmon - Ja det vil jeg gøre, nu er problemet bare hvorfor en jeg skal ha men det finder jeg ud af når jeg får kortet her d 7 ( håber jeg ) smiley

• #12   25. jul 2013 Kawasaki havde ikke styrdæmper på den første zx-10r og jeg kører nu på 4. sæson uden styrdæmper på min zx6r 2007 baneracer. Med al respekt tror jeg ikke det er den første investering du skal foretage - når du har fået købt en superbike - nåh ja, og har fået kørekortet. Brug energien på at læse om opsætning af affjedring, og opgrader hvis det viser sig nødvendigt.

Kommentér på:
Ang: Styrdæmper

Annonce