1.627 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

sikkerheds udstyr sikkerheds udstyr

hej skriver da jeg er en uerfaren rytter kort sagt,. har investeret i en suzuki sv 650s , vil høre om sådan noget som "nyrebælte" er en god ting eller hvor andre's grænser er ved så meget udstyr, har købt jakke bukser hjelm osv ved bar ikke ,..,.,, hvad siger i ?
alle ord er væresat

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sikkerheds udstyr
  • #2   1. aug 2013 Husk et ordentligt rygskjold.
    Har selv et spidi med både bryst og rygbeskyttelse. Sådan et kan jeg klart anbefale. Kostede 1.600,-

• #3   1. aug 2013 har rygskjold i min jakke kan det bruges ?

• #4   1. aug 2013 Hmm, nu ved jeg ikke hvad det er for en jakke osv.
    Men i min jakke har jeg også noget der skal forestille sig at være et rygskjold. Er dog overbevist om at det ikke beskytter synderligt meget. smiley

• #5   1. aug 2013 Jeg har løst rygskjold med nyebælte i.. Tjah, jeg er først lige begyndt at bruge det..

• #6   1. aug 2013 Jeg kører med rygskjold hvor der er nyrebælte på også

Smider hellere 1000-2000kr i butikken fremfor 2-3 måneder på hospitalet

• #7   1. aug 2013 Anskaffede en
    Bionic SP Protection Vest fra Alpinestars. Så skulle især ryg og brystkasse være godt beskyttet.

• #8   1. aug 2013 Glem alt det pis og brug indersiden af hovedet når du kører istedet. Hjelm, komfortabelt tæt tøj, fastsiddende sko og handsker - gerne med noget beskyttelse.

• #9   2. aug 2013 Knud (Ølstykke) J. Nu er det ikke altid mc'ens skyld når der sker noget. der er jo andre trafikanter.
    SÅ hvad er der galt i at tænke sig om, når det drejer sig om sikkerheds udstyr.

I 1970'erne kørte mand også uden styrthjelm (lovligt), gør du også det smiley

Jeg syntes at mand skal bruge det sikkerheds udstyr der er tilgængelig, og mand føler sig til pas med.

• #10   2. aug 2013 Jacob

Er der slet ikke nogen rystelser i din mc ??

• #11   2. aug 2013 nu ved jeg ikke hvor langt du har men ellers kør til Heingericke Flensborg (lige ved scandinavian park)
    de har altid rabat på de fleste ting (:
    så kan du jo selv bedømme hvor sikker du skal være smiley

\\Sotto

• #13   2. aug 2013 Jacob

ja det var jeg klar over

• #15   2. aug 2013 Hvis jeg kører med min dainese jakke, uden bukserne lynet på så bruger jeg gerne nyrebælte, hvis jeg får træk på lænden eller den nedre del af ryggen kan jeg ikke pisse i laaaang tid bagefter.... det er nok alderen smiley

• #16   2. aug 2013 Jacob

sjovt hvad du kan læse ud af få ord smiley

• #17   2. aug 2013 Rene:

Jeg skriver kun dette en gang.

Skyld er noget interessant noget, idet det aldrig er interessant at få ret hvis man bor i en etværelses med låg. Forstår man ikke det, skal man slet ikke køre MC!!!!

Man kan forudse nok 95% af alle de fejl andre laver, og det skal man som MC-ist. Er man det allermindste i tvivl, så stopper man!

Det er meget mere værd end alverdens udstyr.

Og, jeg kører med hjelm, fordi jeg kan og skal! Havde jeg ikke skulle, så gjorde jeg det nok ikke!

Derimod er jeg meget eftertænksom når jeg kører! Jeg er også temmelig tilgivende.

• Lenni L
    Lenni L Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Svar: 3
    #18   2. aug 2013 Brug nu det sikkerhedsudstyr som er til rådighed. Jeg har selv et rygskjold med nyrebælte, og det har jeg ikke fortrudt! Som sidegevinst synes jeg at det hjælper til at rygskjoldet sidder bedre, og så varmer det dejligt, når man er lidt for optimistisk mht vejret.

• #19   2. aug 2013 Knud (Ølstykke) J:

Forstår på ingen måde din holdning. Måske jeg læser dit indlæg forkert. Synes man skal tale for alt det sikkerheds udstyr der er. Det er naivt at tro at fordi du er eftertænksom når du kører, så kan der ikke ske dig noget. De 5% af andres fejl som du ikke mener du kan forudse, burde være rigeligt til at du pakker dig ind i alt hvad der findes af sikkerhed. Bare min mening.

"Og, jeg kører med hjelm, fordi jeg kan og skal! Havde jeg ikke skulle, så gjorde jeg det nok ikke!"

Helt ærligt... det lyder sku for dumt. Undskyld mit franske...

• #20   2. aug 2013 Esben K:

Det med hjelmen er dit synspunkt. Andre kan jo have et andet.

Hvad udstyr angår, så kan folk jo vælge selv, men hvad tror du er mest sikkert-også aktivt i f.eks dag med 30 grader?? Lukke læderhud med diverse skjolde eller den påbudte hjelm, jeans og T-shirt?

• #21   2. aug 2013 og forresten, hvad er der galt med lidt selverkendelse. Andre trafikatner begår et antal fejl, men hvor mange er det lige vi selv begår - derfor er omtanke meget vigtigere end udstyr!

• #22   2. aug 2013 Knud : Nu har du da fuldstændig tabt sutten.

• #23   2. aug 2013 Knud: ... stiller du seriøst spørgsmålstegn ved hvad der er mest sikkert en dag som i dag hvor der er varmt... COME ON!!! Tror hellere jeg vil svede end tage chancen.

Og vedr hjelm: Folk, dig selv inklusiv, har selvfølgelig ret til at have deres eget synspunkt, men i dette tilfælde tillader jeg mig at påstå at dit er direkte dumt. Jeg beklager.

Selverkendelse er super vigtigt og alt for mange har det ikke. Jeg erkender f.eks. at jeg ofte kører for stærk på min mc og derfor er det eneste forsvarlige jeg kan gøre, at pakke mig ind i sikkerhedsudstyr hver gang jeg kører.

• #24   2. aug 2013 Esben K:

Stik det nu lige en tanke- ikke:-)

Du sidder på knallerten i fuld mundering og skumsveder og er dybt irriteret - eller du sidder rimeligt behageligt op lagt og koncentreret. hvad er farligst?

• #25   2. aug 2013 Tænk forresten også lige på, at selv om du så var iført en middelalderpladerustning, ville du blive slået til marmelademad hvis du rammer et vejskilt med bare 30 kmt.

Hvad er passiv sikkerhed så værd sammenlignet med aktiv, hvor du næppe ville ramme noget

• #27   2. aug 2013 Eksakt Jacob, du kender da også mig som en MEGET sikkerhedsbevidst mand.

Det er som om at masser af mennesker tror man kan købe sig fri for at tænke - DET KAN MAN IKKE!

• #28   2. aug 2013 Jacob

Nu er det næppe buksernes skyld ,at du får et ilde befindende men nærmere manden i bukserne og det kunne helt sikkert være undgået hvis der var blevet indtaget den nødvendige væske

• #29   2. aug 2013 Bo J:

Ja - som masser af mc-ister ikke gør!!!!!!! Det er nemlig meget almiondeligt at høre mc-ister sige en hel dag igennem, at de ikke vil drikke for så skal de bare til at have alt det udstyr af for at pisse!!!!!!!

Endnu en grun til at køre i almindelige bukser - man drikke nok, fordi det er meget letter at komme til at tisse:-)

• #30   2. aug 2013 Jeg skal ikke have mere tøj af end dig for at komme på toilet.

Jeg vil stadig mene at beskyttelse er og blive en fornuftig ting.

Køre selv med bukser og jakke med beskyttelse, ryg skjold, handsker, støvler, og hjelm. Også idag, ja det var varmt, men jeg har ikke taget skade af, at svede lidt.

Ja dovnskab lader til at være en undskyldning for ikke at bruge sikkerheds udstyr

• #31   2. aug 2013 har du fået nok at drikke , knud ???

• #32   2. aug 2013 jeg tvivler på du har ....

• #34   2. aug 2013 Knud

har du overvejet og gå til læge og få en dum i hovedet attest , så behøves du heller ikke at bruge hjelm når du køre MC

• #35   2. aug 2013 Jacob

vil du virkelig påstå at du ikke er istand til at styre din egen væske balance, for det er da ikke ret svært

• #36   2. aug 2013 Selvom jeg personligt er på det hold, hvor læderdragt, skjold mm. er en selvfølge og således har truffet en markant anderledes beslutning om sikkerhedsudstyr end Knud J, så synes jeg kritikken af hans synspunkter er lidt unuanceret. Faktum er vel, at hvis man er ligeglad med sikkerhed og bare vil have det komfortabelt uanset risikoen, så dropper man alt sikkerhedsudstyret, og hvis man intet vil risikere, så lader man være med at køre MC.
    De fleste af os herinde vælger så en mellemting, hvor vi vælger MC-kørsel til, men forsøger at reducere risikoen ved at iføre os en given mængde sikkerhedsudstyr. Og alle dem, der nu påstår, at Knud J er mere eller mindre tosset, har jo også valgt et kompromis - som sagt ved i det hele taget at køre MC, og måske I alligevel ikke kører med 'alt udstyret', som det påstås; Refleksvest? Nakkekrave? Brystpanser? Air-bag-dragt?

Så for at besvare trådstarters oprindelige spørgsmål om, hvor meget sikkerhedsudstyr, der er tilpas: Tja... Jo mere du tager på, jo mere sveder du og jo længere tager det at komme ud at køre. Jo mindre du tager på, jo mere kommer du til skade, hvis du vælter, så du er nødt til at finde din egen balance; min er masser af sikkerhedsudstyr, men ikke alt der findes - Knud J's er mindre, men ikke ingenting.

• #38   2. aug 2013 I kan jo skrive hvad I vil, og jo jeg har overvejet en lægeattest men det blev ved overvejelsen.

Jeg har også en bred ryg, hvorpå der kan stå mange ting. Jeg ef en af dem der faktisk kører med mc-ister der ikke vil drikke af nævnte årsag.

Og forresten - hvis nogen her virkelig vil snyde sig selv for en mc-tur i t-shirts så velkommen til. Heldigvis møder man en masse mc-istet med den afslsppede holdning på vejen.

• #39   2. aug 2013 Det er din krop Else... Den er deform! Uuhhh jeg går i seng!

• #40   2. aug 2013 ALTID handsker ALTID. Jeg har ikke rygbeskytter på, for det bliver for varmt for mig, men har normalt, alt det andet på, når jeg køre på hurtig mc.
    Men køre jeg på min veteran, nøjes jeg med, æggeskal, briller og handsker

• #41   3. aug 2013 Jeg har nu trillet ca 800km i dag med fuld læderdragt, hjelm, rygskjold, handsker osv. Og ja det er da varmt! Men man er jo også nødt til at tænke sig om, og sørge for at få en masse væske indenbords!
    Jeg vil ihvertfald ikke gå på kompromis med sikkerheden, og i sidste ende mit liv.
    Det er jo ikke ligefrem raketvidenskab, at man er bedre sikret med fuldt udstyr end uden??

• #42   3. aug 2013 Kør med det udstyr DU er mest tryg ved......

Nogen har det bedst med at være væltet ind i plast skaller,kevlar og læder, andre mindes de dejlige 70 og 80ere hvor dette ikke fandtes, men det gjorde scooterstøvler og cowboyjakker samt agv's super Johnny hjelm .

For mig handler det om at have en hyggelig tur, jeg respekterer den der hygger i fuld ornat med sveden væltede i tyngdekraftens retning. Jeg lader gerne fart vinden afkøle jer, når i smutter udenom mig med 150... Jeg nyder temperaturen ved 80 i t-shirt og jeans smiley

• #43   3. aug 2013 Under vorbasse marked for nylig skulle min kammerat og hans veninde derover og kigge og tog hans mc. De nøjedes med at køre i jeans og t-shift og hjelm. På turen stopper de fordi de synes det er lidt for køligt og tar jakker på. 5 min efter kører de frontalt ind i en bil som kommer ud fra en sidevej. Min kammerat slap med 3 brækkede ribben. Hans veninde slap ikke så billigt... Han sagde i øvrigt at det var fullface hjelmen der reddede hans liv. Bevidstløs kurrede han på maven hen ad jorden. Da han vågnede på vejen og fik hans hjelm af, var den fuldstændig skrællet ned. Havde det været en æggehjelm, ja så var han sku game over.

Vil på ingen måde fordømme dem der ikke gør som mig. Bare pas så godt på jer selv så godt som i kan. Jeg lover jeg hilser hvis vi mødes på vejene smiley

• #45   3. aug 2013 Jeg har kurret hen af asfalten i jeans, kondisko og textil-mcjakke. Når der så, efter ret kort tid, er slidt hul i røven på jeans'ne, og man stadig rutsjer afsted med 50-60kmt... plus den ene kondisko blev rykket af...

Resultat : Hælen uden fodtøj slidt af, fyldt med smeltet sok og asfalt. Røven slidt hul i, fyldt med smeltet asfalt.
    Hudafskrabninger større end en femmer er bare utrolig nasty. Og det bliver de ved med, i mange uger!

Tænk jer nu om, det er simpelthen ikke risikoen værd.
    Forestil jer at kurre hen ad asfalt i t-shirt og jeans... fatter ikke at der er nogen der kører sådan rundt.

• #46   3. aug 2013 Jeg mødte et dådyr for en måneds tid siden med 80 km/t.
    Resultat: Et brækket kraveben og en totalskadet MC.

Havde jeg IKKE haft tøj på med god beskyttelse, handsker, fuldface hjelm og støvler, så havde jeg ikke siddet her og skrevet dette indlæg, men ganske sikkert været indlagt med kvæstelser og rygskade.
    I stedet kunne jeg rejse mig efter turen hen ad asfalten uden nogen anden skade end det brækkede kraveben.

Havde i foråret investeret i et ordentligt rygskjold til jakken. Det er nok de bedste 300 kr. jeg har givet ud i meget lang tid.

Jeg skal ikke dømme folk der kører i t-shirt og shorts, men er glad for at jeg IKKE gjorde det da jeg mødte det dyr.
    PS: Det føltes som at køre ind i en mur.....

Kommentér på:
sikkerheds udstyr

Annonce