{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  valg af offroad
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #1   7. aug 2013 Prøvekør. Det er den eneste løsning...

  • #3   7. aug 2013 Jeg har en WR250 fra 2000 og det er bare en hooligan maskine uden lige. Fatter stadig ikke at de har kunne få plader på den. Min er helt std. og naboerne er sikkert ikke glade for den. Kører jeg gennem byen hjem kigger folk meget skeptiske, de tror jeg kommer på en fuldblods motocrosser. Som det faktisk er, en lysspole og 5 HK mindre end deres CR model (sådan i grove træk).

    Ekstrem god til offroad, kun lidt over 100 kg og små 50 HK sammen med rigtige cross dæk gør at nærmest intet kan stoppe dig i besværligt terræn.

    Men det er en decideret maskine til offroad, man kan sagtens køre på asfalt indtil man finder et sted at lege, men den føler sig slet ikke hjemme på asfalt smiley


  • #5   7. aug 2013 "Husqvarna er osse mine yndlings Enduro maskiner, de har et sindssygt lækkert greb i underlaget" Og her går jeg naivt og tror at det er dækkene der bestemmer grebet i underlaget, men der tog jeg da fejl smiley :D smiley

  • #7   7. aug 2013 Søren, det er faktisk Cagiva der i mange år har lavet alle Husqvarne motorcykler, min 2000'er inkl.

  • #8   7. aug 2013 Jeg har kørt både 2 og 4 takt, og de har hver deres charme, jo mere snævert og enduro agtig du skal køre ville jeg nok gå efter en 2 takt. Er du mere til grusvej med enkelte afstikkere ville jeg tage en 4 takt.
    2 takt maskiner kan du kigge efter huaqvarna, ktm, Gasgas. Hvis det er 4 takt vil jeg kun gå efter ktm, yamaha, honda, suzuki.

    Men skal der nr. plade på ?

    -Og sørg for at dyngen er ordentlig lyddæmpet !


  • #9   7. aug 2013 Hvorvidt Husqvarna er det bedste ved jeg ikke, 95% af tilfældende er det nok mere chaufføren fremfor maskinen der afgør hvem der er bedst, jeg ved bare at Husqvarna langtfra er de mest driftsikre.

  • #10   7. aug 2013 Søren P: Cagiva WMX 500 blev lanceret et par år før Cagiva købte Husqvarna i 1987. Frem til BMW købte Husqvarna for et par år siden (og nu solgt videre til KTM) var det Cagiva (senere MV Agusta group) der byggede Husqvarna.

  • #12   8. aug 2013 Jamen Søren P, jeg har bestemt kørt lidt mere end "lidt" enduro smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #13   8. aug 2013 Husqvarna er sgu ikke toppen af poppen, så lad dog være med at påstå det...

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #15   8. aug 2013 Søren P - nå ja... Når den vandt VM i 2005, så er det jo den endegyldigt bedste offroader i verden både før og siden. Der er ikke sket noget siden.... Eller...? smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #17   8. aug 2013 Er det så derfor de ikke sælger nogen maskiner og netop er blevet overtaget af KTM? smiley

  • #19   8. aug 2013 Ja har prøvet forskelligt, den gamle z'er er bare det eneste jeg har liggende her, men igen det er dækkene der bider, ikke cyklen smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #20   8. aug 2013 Ja sådan er det da helt sikkert. Det er de værste enduro maskiner der sælger bedst. Det er sådan MC markedet hænger sammen. Nemlig... smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #22   8. aug 2013 Søren P - Du er nødt til at tage højde for en ting...

    Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan....!

    Det er meget få mennesker som har 100% evner og kan udnytte dem hele tiden - så i 99,9% af tilfældene, er det stort set ligegyldigt hvad man vælger af offroad maskine, så længe den er nogenlunde tidssvarende.

    Udviklingskurven er fladet ret meget ud indenfor de sidste 6-7 år indenfor offroadere, så det gælder bare om at finde en nogenlunde fornuftig vedligeholdt maskine - så er man godt kørende. Mærket er stort set underordnet...


Kommentér på:
valg af offroad

Annonce