{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.872 visninger | Oprettet:

hvad må man? og hvad må man ikke.... {{forumTopicSubject}}

hey derude, jeg har jo en ældre Honda CB 400 N, jeg ville hellere sælge den og købe en Honda CM 400, men der er umuligt at sælge noget lige nu ,,,, mit spørgsmål går så på om jeg må hende en CM 400 i Tyskland og bygge min egen om? stellet og for og bag gaflen er jo den samme og der er ikke tale om at skære og svejse noget , det er jo mere eller mindre kun tank, baghjul, bagskærm og sæde der skal sættes over på men må jeg det???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad må man? og hvad må man ikke....
  • #1   16. aug 2013 ved ik hvor emsige de er med MC´er..... men med en bil må du ikke bygge den om til en anden model uden at svare afgift af ombygningen hvis det skal være lovligt altså smiley

  • #2   16. aug 2013 Ja jeg havde personligt været ligeglad og bygget om, ved godt der er nogen der lodret uenig

  • #3   16. aug 2013 tja bliver du nappet er der kun dig selv til at betale, - det koster så afgiften plus en bøde på størrelse med noget du vil blive meget ked af smiley Det skal jo ikke kunne betale sig at unddrage statskassen! - Det mest rigtige svar er at spørge skat/toldsynsmyndigheder! - for nogle ting der udskiftes er "afgiftsberettiget". Jeg kan ikke give dig det korrekte svar udover jeg altid vil sige, det er mere fornuftigt og købe den mc, man gerne vil have! - og ofte også det billigste og bedste!

  • #5   16. aug 2013 Stellet på en CM 400 og en CB 400 N er ikke identiske, der kan blive svært at få tanken til at sidde rigtigt.

  • #6   16. aug 2013 nu vil afgiften nok blive minnimal , ingen betjent vil vide hvad der er bygget om og ingen vil forestille sig at nogen har bygget sådan en om , så jeg ville bare skifte rundt,
    ( er der nogle der jkan finde et sted hvor der står man ikke må ) evt gør det i løbet af 2 år og tag foto undervejs.


  • #7   16. aug 2013 Ville undre mig meget, hvis en betjent kunne se ombygningen, medmindre han præcist kendte den model..

    Og at tilpasse en tank, er et spørgsmål om fantasi. Jeg har da monteret en custom Harley tank på min Lifan, så mon ikke det er til at finde ud af smiley


  • #8   16. aug 2013 Hvorfor mener du det er umuligt at sælge din mc ?
    Jeg havde min den gamle til salg 3 dage i sidste uge, så var den solgt.
    I mandags købte jeg så en anden, jeg synes der er fint gang i den..:)


  • #9   16. aug 2013 Kan slet ikke forestille mig, at værdien bliver vurderet så højt at der bliver tale om ny afgift..

    Byg for satan ( tror heller ikke nogen opdager det, medmindre du selv fortæller historien )

    Mvh Brian


  • #10   16. aug 2013 Hvis man læser i registreringsafgiftsloven ( https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=145506)

    Beskriver § 7 a. lidt problemstillingen:
    § 7 a. Reparerede og genopbyggede køretøjer, hvoraf der tidligere er betalt registreringsafgift, og som er beskadiget som følge af tæring, slitage og lignende, og hvor reparation udføres løbende som almindelig vedligeholdelse, er fritaget for afgift.
    Stk. 2. Fritagelsen efter stk. 1 er betinget af følgende:
    1) Køretøjet skal efter genopbygningen svare til det i registreringsattesten omhandlede køretøj. Der må således ikke ske ændringer med hensyn til køretøjets fabrikat, model, type og årgang.
    2) Udskiftning af køretøjets motor, eventuelt til en motor med anden drivkraft, må ikke indebære en effektforøgelse på over 20 pct. i forhold til køretøjets originale motoreffekt.
    3) Genopbygningen af køretøjet skal være udført ved anvendelse af reservedele, herunder skarringsdele, af en art og beskaffenhed, som normalt forefindes på og forhandles fra automobilforhandlernes og -værkstedernes lagre af nye reservedele, eventuelt med tilsvarende brugte reservedele. Der må ikke anvendes nyt reservedelskarrosseri, chassis eller -stel. Der må heller ikke fra andet køretøj anvendes karrosseri, chassis, stel eller større dele af disse komponenter end de nævnte reservedele.

    MEN, som jeg læser det er det ikke beskrevet specifikt, men en vurderingssag hvad "større" dele er....

    Mvh. Steen


  • #11   16. aug 2013 karsten t hjøring,, stellet er komplet ens har haft en tre stykker af dem og det er nøjagtig det samme.. hmm må se hvad jeg gør .. tak for de mange indlæg

  • #12   16. aug 2013 Selvfølgelig er den til at sælge alt har jo en pris . Og spørgsmålet er bare om jeg vil der ned. Jeg har sat den så det var rimeligt . Og at der er nogen at handle af .. og så var det at jeg tænkte hvorfor ikke bare bygge den om . Men Kan godt se at hvis der bliver for meget bøvl gider jeg ikke ...

  • #13   17. aug 2013 så længe det ikke er en væsentligt nyere model du bygger over fra kan jeg ikke se der skulle være noget problem

  • #14   18. aug 2013 Tank, sæde og skærm(hvis de overholder nogle mål) må du gerne skifte. Du skal dog være opmærksom på at det er lovligt at skifte din tank til enhver tank uanset form, størrelse osv(inden for de generelle regler om en motorcykels bredde osv), men den skal monteres på præcis samme måde som den originale tank. Dvs at der må ikke bores nye huller, bruges andre beslag osv. Tilgængel må du mig bekendt gerne svejse beslag på den nye tank, således at den passer på stellet.
    Reglerne er kringlede...


Kommentér på:
hvad må man? og hvad må man ikke....

Annonce