1.137 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Garanti - overskrider 1 år Garanti - overskrider 1 år

Yamaha garantien siger, at cyklen skal til service senest 1 år inden sidste service.

Hvad nu hvis man får bogen stemplet og det hele, men servicen alligevel har overskredet med 3 måneder?

Er man så, så heldig at yamaha garantien stadig dækker fordi virksomheden har "godkendt" servicen eller har man bare et stempel i garanti/servicehæftet, som er lige så meget værd, som hvis man tog til et ikke-autoriserede Yamaha forhandler sted og fik det lavet? smiley

Altså hvis nu ens gearkasse en dag stod af?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Garanti - overskrider 1 år
  • #1   27. aug 2013 Hvis Yamaha siger senest 1 år, er der vel ikke så meget at diskutere?
    Tiden er jo overskredet og jeg tænker man er da nødt til at have en grænse.
    Hvis ikke, så kan 4-5-6 mdr´s overskridelse. vel også være ligemeget eller hvad ?
    Kom med nogle input.


  • #2   27. aug 2013 Stemplet hjælper dig ikke hvis ´det datomæssigt har overskredet et år fra sidste service.

  • #3   27. aug 2013 For dit vedkommende er det jo så også kun i år med at garantien ville dække. Hvis altså det er din R6 fra 08 der er tale om .

  • #4   27. aug 2013 garantien gælder fra 1 reg dato , så kan jo være senere .
    fat i din forhandler eller Yamaha og hør dem ad , (på skrift) og lad os så endelig høre .


  • #5   27. aug 2013 Chris.. Den er produceret i 08, men købt og første gang indreg. i 2010.
    Hvad forholder man sig så efter? smiley

    Forhandler jeg er i kontakt med fik det til, at lyde som om at garanti var "overholdt" ved deres servicetjek.. Måske de bare ønsker en masse arbejde smiley


  • #6   27. aug 2013 1 reg dato.
    jeg tror , læg mærke til ordet tror, at når servicen er udført så er du dækket , men hvis der fx var gået en gearkasse i de 3 mnd du overskred servicen så ville du have haft et problem , men at få det på skrift er jo altid det mest sikre.


  • #7   28. aug 2013 Ja ok. Med et 2010 køb ville der jo så være et par år endnu.
    Det er første indreg dag man går ud fra.
    Jeg ville få værkstedets udsagn på skrift. For det er ikke normalen det de har sagt der.


  • #8   28. aug 2013 Yamaha´s udvidede 3 års garanti, virker på den måde at hvis man har en reklamation så sender værkstedet reklamationen og kopier af servicehæftet til Yamaha Motor Scandinavia.
    Derefter tager man stilling fra Yamaha´s side til reklamationen.
    Denne fremgangsmåde bruger man ikke de første 2 år.


  • #9   28. aug 2013 Sakset fra Yamaha´s side:
    Fra 1. januar 2005 tilbydes ud over 2 års fabriksgaranti en 3 års forlænget garanti på motor, elektronik og gearkasse, uanset kørte kilometer. Alle standardmotorcykler fra 250 ccm og opefter og arbejdsfirehjuler er omfattet af dette. Competition/funbikes og motorcykler til banebrug iøvrigt er ikke inkluderet i dette. Garantien gælder kun hvis motorcyklen er er leveret af en autoriseret Yamaha forhandler og at alle service er overholdt samt ført i medfølgende servicebog på et autoriseret Yamaha værksted. For at garantien skal gælde skal motorcyklerne være privatejede og må ikke bruges til eksempelvis budkørsel eller som skolecykel. Normalt slidtage på dele der betragtes som sliddele, som for eksempel tændrør, sikringer og koblingsplader omfattes naturligvis ikke af garantien


  • #10   28. aug 2013 Jan M : forstår ikke lige hvad du svarer ? og på hvad du svarer ?

  • #11   29. aug 2013 michael.b: Det hedder almen orientering smiley

  • #12   31. aug 2013 Det vil sige at hvis der er lavet Yamaha service og den har fået stempel i bogen med 3 mdr forsent stempel/service - kan man være heldig, at Yamaha stadig vurdere sagen til at være godkendt hvis der skulle ske noget? smiley

  • #13   31. aug 2013 Jan M ; det var faktisk ikke for at genere dig , men kunne ikke lige se om der havde gemt sig noget i det du linkede,som kunne besvare spørgsmålet.

    KPL : Tag fat i din reperatør , og spørg ham ,bed ham undersøge det og give det skriftligt inden der sker noget, du kan jo sige til ham at du gerne får lavet aut service hvis der er garanti , og ellers vil du få det lavet ved en billigere.


  • #14   1. sep 2013 Situationen er nu den..

    Jeg fik lavet service for 1300,- og fik en stempel med en dato der selvfølgelig er 3 mdr for gammel, hvis det skulle være inden 1 år. Forhandleren der lavede det sagde, at det var ikke noget problem og bla bla bla. Så skriver jeg en mail dagen efter for at have det hele på skrift, men så benægter han og fortæller at det nu er Yamaha selv der må tage stilling til det.

    Har ringet til Yamaha hovedkontor for at de kan give mig et endelig svar...

    Det virker til status lige nu er den, at forhandleren der lavede service og lovede mig garantien hvis der skulle ske noget en dag - har snydt mig! Ren ud sagt...

    Så jeg kører rundt med et fint lille stempel i bogen der måske er ingenting værd og jeg lige så godt kunne have fundet en god MC mekaniker i min egen by!!


  • #15   1. sep 2013 det virker da meget fornuftigt det du har gjort , hvis de ikke vil dække (hvad jeg tror de vil) er det glædeligt at du "kun" har brugt 1300 , det kunne have været meget dyrere . giv os endelig en opdatering ,når du får svar.

Kommentér på:
Garanti - overskrider 1 år

Annonce