{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.523 visninger | Oprettet:

Hjælp til info om opgradering af mc kørekort {{forumTopicSubject}}

hej. Jeg har det lille motorcykel kørekort (A2) og her til november har jeg så haft det i 2 år. Altså ville jeg ifølge de gamle regler, få det opdateret til A1. Men jeg snakkede med en fra borgerservice, som sagde at jeg nu, efter nye regler, skal op til en køreprøve inden jeg kan få det opgraderet. Han lød ikke sikker, er der nogen der har forstand på dette? og kan de virkelig passe at reglerne virker med tilbagevirkende kraft?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til info om opgradering af mc kørekort
  • #1   28. aug 2013 ja du skal til køreprøve og du får kun adgang til mellem kørekort da der nu er 3 kørekort typer. Mellem giver adgang til op til 48hk. Men du må ikke drosle en mc med over 96hk ned til 48hk.. det er nogle underlige regler, så evt. behold gammelt kort, drosle din mc, få den synet med det på, pil drosling ud.

    Det er sådan en god gammel standard "fuck the system" holdning, mange benytter, som jeg selv syntes er fair, hvis du har haft det i to år, da du i princippet havde ret til stort kort.


  • #2   28. aug 2013 Hvis det først er til november du har haft det i to år, så ER det nye regler, der gælder

  • #3   28. aug 2013 Og lige for god ordens skyld

    Du har det gamle A1 (34hk) og vil gerne have A
    Det nye A1 er 15hk
    A2 er 48
    A er stort

    Når du fylder 22 kan du opgradere dit 34hk kort til stort, ved at gå til prøve


  • #4   29. aug 2013 fuck det... jeg piller droslingen ud... FUCK THE SYSTEM :O, men hvad er det da for noget underligt noget? Jeg har altid fået fortalt af min kørelærer, at når jeg havde haft det i 2 år ville det automatisk bliver opgraderet, hvordan skulle jeg vide at jeg lige pludselig ikke må kører på den? Jeg indrømmer at jeg ikke dagligt går ind og tjekker færdselslovs opdateringer. og nu skal jeg så ud og få fat i en anden motorcykel også.. har en gsxr750 der er droslet til 34

  • #5   29. aug 2013 Du må gerne køre på din mc som er droslet til 34hk', med det gamle lille kørekort ...

  • #6   29. aug 2013 Det du gør Sebastian, det er at du venter til du må opgradere til det helt store, og så fortsætter du med at køre din gsxr750 som du har gjort hidtil! Det kan godt ske du så skal vente længere end du hidtil havde tænkt, men i det mindste skal du ikk til at begå ulovligheder eller finde en ny motorcykel smiley

Kommentér på:
Hjælp til info om opgradering af mc kørekort

Annonce