3.460 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Fusk med kilometer Fusk med kilometer

Kan man gøre noget, når man opdager andre fusker med kilometerne på en motorcykel?

Jeg har opdaget at min gamle MC er blevet sat til salg en måneds tid efter jeg solgte den. Og nu har den pludselig kørt ca. 34.000 km. mindre end da jeg solgte den.
Det betyder at jeg kun har kørt 1000 km. i de 6 år jeg har haft den.

Umiddelbart står der ikke i annoncen at der er sat ny motor i, ej heller at han har papir på dette.

Er der et sted man kan melde det, eller er det for stikker agtigt og skal man bare lade det stå.
Det er jo ikke mit problem mere.

Jeg synes bare det er sørgeligt at der er nogen der fusker, samt en evt. køber bliver snydt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fusk med kilometer
  • #1   29. aug 2013 Det første jeg checker er nummerplade.net og så kan du se om de forskellige syn hænger samme med hvad sælger siger den har gået...

Det næste er jo så at se på slid dele osv. når man først er ude ved den...

• #2   29. aug 2013 Du skriver selv at du ikke ved hvad der sket/skiftet på cyklen efter den røg fra dig så jeg mener ikke du skal gøre noget. Købere af brugte MCer går faktisk ikke altid op i hvad tælleren står på, men vurderer ud fra udseende/stand om de mener MCen er prisen værd, hvis ja køber de, hvis nej køber de ikke, sådan ville jeg også selv agere hvis jeg skulle købe.

Når det er sagt er det noget svineri de tilfælde hvor der fuskes med km

• #3   29. aug 2013 Mick uden periodisk syn er der MEGET lille chance for at opdage km fusk, og med mindre Swpr.09 har solgt den med defekt motor har de med stor sansynligvis da bare spolet den tilbage da rigtig mange går uden om en mc med over 100k på tælleren

• #4   29. aug 2013 Er jeg godt klar over Thomas R smiley

Men hvis vi i stedet for kun at se på problem.. Prøver at fine en løsning og sikre os at sælger er ærlig.. Så er det den fremgangs metode jeg bruger..

Vil meget gerne høre din..
    For er helt enig i hvad du siger.. Men jeg læste trådstartes spørgsmål som hvad vi kan gøre som købere.. Og ikke hvordan sælger kan gøre for at snyde smiley

Det nemmeste er jo desværre bare at købe et nyt speedo og smide på hver gang de skal sælges..

• #5   29. aug 2013 jeg syntes det er direkte fusk og tyveri og bedrageri af ny ejers penge,

(ham der køber den )

hvis det er den er skruer tilbage..
    jeg ville kontakte sælger og sige at hvis han ikke kan dokumenterer at han har skiftet motor , så vil han blive meldt.. dit svin.. og få et spark i sine boller..

mvh

• #7   29. aug 2013 Det er godt nok frækt hvis nogen har gjort det, hvor ville man blive ærgelig hvis ens spare penge var gået til den , og så fandt ud af der var snydt med km tallet.
    det er svært at bevise men du burde gøre det .

• #8   29. aug 2013 har en kammi, der købte en bil.. det viste sig den var spolet, han kontaktet sælger

( et firma ) de nægtet.. han kontaktet en advokat, de med gav efter et par breve, jan fik 20,000kr af bilhandler...

folk der stjæler og spoler. osv er nogle svin.. der er andre mennesker der kommer til at betale eller på anden måde komme i negativ berøring , osv , pga de svin...
    og det er sgu bare ikke iorden..
    mvh

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #9   29. aug 2013 Hvorfor spole km-tæller - overhovedet? Jeg kan delvis forstå, at man kan skifte km-tæller/hus pga. defekt, men dette burde jo fremgå af en salgsannonce. Et skifte af motor gør jo ikke, at resten af cyklen har kørt mindre og dermed "legalt" kan sælges med -34.000km mindre på klokken.

Det kan være fusk- og det lugter bestemt også af fusk, men der kan reelt være en fornuftig forklaring på differencen. Jeg ville som tidl. ejer uden tvivl kontakte nye ejer (sælger) og bede om en forklaring. Og såfremt denne forklaring er ildelugtende, så ville jeg kontakte den portal hvor salget sker og foreligge dem fakta! Så bliver den i det mindst pillet af listen - nok kun for en kort stund!

• #10   29. aug 2013 Det er fusk, og det skal stoppes hvis sælger ikke kan dokumentere ny motor.

Hvor er den sat til salg henne?

Kontakt sidens admin. og meld den som en fusk annonce.

• #11   29. aug 2013 Prøvede engang noget lignende. Solgte/indbyttede en cbr 600 kørt 54000 km. 14 dage efter stod den til salg i butikken med 34000 kørte km. Nævnte det overfor forhandleren. Fik en forklaring på at tælleren var blevet lånt ud/byttet med et der havde siddet på en mc der skulle til vurdering hos skat. Og her var det jo fint med en tæller der havde gået meget. Som om det skulle gøre det bedre.
    Det eneste der kom ud af min henvendelse var at jeg blev opmærksom på at her var der en forhandler som ikke længere ville have mig som kunde.

• #12   29. aug 2013 Den er til salg her på siden.
    Men det kan være jeg lige skal høre om der en plausible forklaring.

Strengt taget er det ikke mit problem, da jeg ikke skal købe den igen, men kan ikke lade være med at bliver forarget over det.

Det er jo i sidste ende snyd og humbuk.

• #13   29. aug 2013 Jeg skriver gerne et indlæg i folks annoncer hvis jeg kan se at der er fiflet med km tal, det er noget svineri - jeg skriver også gerne på annoncer hvor maskinen er ulovlig, men hvor det ikke nævnes i annoncen. (eksempelvis hvor der er sat motore på der langt overstrider de 20%) jeg er en røv med sådan noget, tilstået - men folk skal sgu være ærlige...

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #14   29. aug 2013 @Hans T: Og den pågældende forhandlere kunne lige-så-godt tyv-stjæle pengene op af din lomme! Reduceret beskatningsværdi = du/vi betaler!

• #15   29. aug 2013 Alt snyd med km skal da stoppes hvis det er muligt. Ordet snyd siger vel det hele. Opdager jeg en der snyder mig på den måde, holder jeg mig på ingen måde tilbage, det er og bliver snyd! Og hvis du som tidligere ejer, med sikkerhed ved det er snyd, syntes jegindø du skal gøre opmærksom på dette.

• #16   29. aug 2013 Jeg har spurgt på annoncen, og ser frem til en forklaring på hvorfor den nu har kørt ca. 34000 km. mindre end for halvanden måned siden.

• #17   29. aug 2013 Jamen så venter vi på svar. Bliver interessant.

• #18   29. aug 2013 smiley vil sige den annonce tager ikke meget snilde at finde! smiley

• #19   29. aug 2013 Nej det er rigtigt Nick, men jeg vil bare ikke udlevere nogen, uden en evt. forklaring først smiley

• #20   29. aug 2013 Nej syntes også du gør det rette... Og dem som virkelig er interesseret kan jo så bare ligge 2 og 2 sammen og finde annoncen selv smiley

Jeg vil personligt gerne se den.. Mere fordi de kan blive slettet noget så hurtigt igen..

• #21   29. aug 2013 Hvis man søger på Brdr. Jensen kan en lignende historie findes.

• #22   29. aug 2013 jeg har kikket på bil flere gange.. 8 ud af 10 gange er der forkert Km oplyst, når man ringer og de fortæller om deres lort er det så fint så fint, når man så spørger til km.. så øhh tja ..

folk er så fulde af pis og lort... mange er..

mvh

• #23   29. aug 2013 Uanset om du skifter motor eller ej retfærdigøre det ikke at du spoler uret tilbage..

Stel har stadig kørt langt..

• #25   30. aug 2013 Hmm, stadig intet svar på mit spørgsmål, på trods af at brugeren har været online siden jeg spurgte i går.

Det lugter lidt af fusk.

• #26   30. aug 2013 Det lugter meget af fusk.. Gå ind på hans profil.. Og se hvordan han søger nyt speedometer - I de seneste oprettet tråde..
    Den er ikke blevet "boret" der er bare kommet nyt speedo på med mindre km på klokken..

Kommentér på:
Fusk med kilometer

Annonce