Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vespa uden kørekort
  • #1   29. aug 2013 de er nok til at snakke med, ellers har hun jo nok visse "fordele" at rutte med, hvis du ved hvad jeg mener?? smiley

• #2   29. aug 2013 5000,-

• #3   29. aug 2013 hm... jeg er da vist ikke den eneste her der for år tilbege - ganske vist - har kørt MC uden kort.

• #4   29. aug 2013 5000kr og næste gang 10000kr så kan det bedre betale sig at give et kørekort til mc :o)

• #5   29. aug 2013 Har du selv råd til at betale skadeserstatning til en eller flere personer, i tilfældet af at din kone uden mc-kort køre nogen ned, på jeres Vespa som ikke er forsikret???? Tænk hellere over jeres forehavende eeeeen gang mere - hvis ikke for jeres egen skyld, så i det mindste for ALLE andre udenfor jeres matrikel!!!!

• #6   29. aug 2013 Thomas Z: Hvis der er plade på den, så dækker forsikringen.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.918
    #7   29. aug 2013 Hold nu kæft... Der er forsikring der dækker, og bøden er omkring 5000 første gang. De efterfølgende gange stiger bøden lidt...

• #8   29. aug 2013 Tak for svarene, de 5000 går nok hvis hun er uheldig.

Thomas Z - Jeg prøvede at undgå den løftede pegefinger ved at skrive at jeg godt vidste at der ingen dækning var på noget som helst - men alligevel kom den smiley
    Vi er nogle der udsætter os selv og andre for livet engang imellem - sådan er det jo.

• #10   29. aug 2013 Er du GAL MAND! Lade en voksen kvinde køre på det der er kendetegnet som en scooter i det meste af verden uden at hun har motorcykelkørekort..

hvordan kan du sove om natten....

Ironi forekom..

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #11   29. aug 2013 @RaceJunkie: Hvorfor ikke bare fraholde hende fra at køre MC uden lovligt kørekort? Hvis hun vil ud på Vespa, så send hende en tur forbi kørelæreren... faren er så bare den, at hun også kan snuppe din egen slæde!! smiley

Prøv at vende dit spørgsmål rundt.....

Hvis din datter på 13. år (teoretisk - aner det jo ikke om du har en datter) bliver kørt ned af en trunte på en gamle Vespa og kommer slemt tilskade - enddog afgår ved døden - fordi hun ikke havde kompetence til at føre en 2-hjulet vildkat med 5-10hk - hvordan ville din reaktion så være? Der er jo en årsag til at man kræver "bevis" på førerretten til MC uagtet om den er stor eller lille...Og man opnår bestemt ikke kompetence uden førerret eller fordi man stor-elsker det fantastiske design en ældre Vespa tilbyder. Blot én vinkel af mange...

smiley

• #12   29. aug 2013 GTR min reaktion vil være den samme som hvis hun har kort - kortet redder jo ikke pigen på 13, og fruen har været med på bane 3 gange så tror ikke kørelæreren kan lære hende meget.

• #13   29. aug 2013 smiley

• #14   29. aug 2013 hun skal da ha undervisning i hvad rødt lys og grøn pil og P på blåt skilt betyder og sådan noget, det ska hun da! ska hun! siger nogen..

højst 5000 første gang.
    bøden stiger med 1-2000 per gang.
    der er ikke hjemmel i loven for at konfiskere køretøj fra folk der fører et køretøj med kørekort, men med ikke med den rigtige førerret.

fedt at læse nogle slet skjulte vedkendelser smiley jeg får næsten lyst til at hoppe med på vognen... meeen.. Måske en dag det er mindre ongoing smiley

• #15   29. aug 2013 Danmark er nok det eneste land i verden der mener en 150cc vespa er mere farlig
    end 7000cc SUV med 8 passagerer og 3 store motorcykler på anhænger.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#16   29. aug 2013 @RaceJunkie: 3. gange på bane vs. køreundervisning ift. gadekørsel, trafik og håndtering... tja, moral er godt - dobbeltmoral knap så godt! Har respekt for din udlægning, men den holder bare ikke vand! Jeg tør sætte min gamle hat på, at du netop ville fare i flint hvis og såfremt du havnende i den situation! smiley

• #17   29. aug 2013 Jeg takker for alle de fine svar og kommentarer - nu går der politik og ordkløveri i tråden, og da jeg ikke var der i den time hvor vi lærte at bekrige hinanden med noget der alligevel ikke førte til noget så trækker jeg mig.

Ha en god dag og giv den gas derude!

• #18   29. aug 2013 GTR.. hvis kvinden har kørekort til bil så har hun jo fået undervisning ift. gadekørsel, trafik mmm..

og hvis hun har kørt MC på bane, så kan hun (med 99% sikkerhed) håndtere en Vespa bedre end en 18årig kan kontrollere sin MC dagen efter han har fået kørekort..

• #19   29. aug 2013 Hvis kællingen har været på bane med Vespaén så stemmer jeg for at hun bare skal have udleveret det kørekort smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#20   29. aug 2013 Mirza med flere - jeg forstår godt jeres argument/er, men der er som sagt en årsag til, at man skal erhverve sig en førerret. Det spinkle håb og forventning om, at man som trafikant kan begå sig på off. veje på det pågældende køretøj. Og jeg antaster ikke hendes kompetence - kan af gode grunde ikke vide noget om hendes banekørsel og hvorledes hun ellers begår sig på 2-hjul. Men jeg finder de fleste tråde herover fyldt med dobbeltmoral, idet man siger; Bare kør... det kan hun sgu' godt klare! Omvendt, hvis uheldet er ude, så falder hammeren - primært for hende selv - men risiko for hun præcis ikke kunne begå sig ER altså tilstede. Og reduceret hvis hun har førerretten. På samme måde kan man stille spørgsmål ved en ældre dame som har arbejdet på plejehjem i over 30. år bliver fyret fordi hun ikke må og kan håndtere medicin/udlevering (førerretten) pga. forhøjet risiko for patient/beboer.

Men hey... kør' da bare løs... og ønsk' at det ikke er ét af jeres børn eller "kære" som bliver tromlet ned af trunten! smiley

• #21   29. aug 2013 Det koster 7000 kr. Det steg sammen med de nye kørekort og bøderegler i januar.

• #22   29. aug 2013 Og vil hun have en vespa uden kørekort, så find en 50cc, eler tag kørekortet.

• #23   29. aug 2013 @Jesper.

Du har sgu ret !! priserne starter ved 7k .... det kan man få et mc kort for smiley

• #24   29. aug 2013 Lad mig lige sige, at selvfølgelig er det ulovligt at køre uden kort, og dermed uacceptabelt - lad det lige være sagt.

Dernæst bar et lille citat:

"Hvis moral er godt, er dobbeltmoral så dobbelt så godt?"

• #25   29. aug 2013 @Knud.

Dobbeltmoral er meget mere end dobbelt så godt smiley

Uden dobbeltmoral døde 2/3 del af alle de gode diskussioner herinde... hi hi

• #26   29. aug 2013 LOL

• #27   29. aug 2013 smiley
    Nej
    Ikke 7000.

Man får 7000 i bøde for at køre uden kørekort.
    Hun har kørekort.

... Een misforståelse kommer sjældent alene smiley

• #28   29. aug 2013 Hvad ville Busa have sagt?

• #29   29. aug 2013 Hun har ikke kørekort til Mc. Det var noget andet hvis hun havde til lille mc.

• #30   29. aug 2013 Jesper.

Det lille lyserøde kreditkortstørrelse plastickort du har, dét er et kørekort.

Man har ikke kørekort til nogen køretøjer.

Man har et kørekort til at fremvise til politi el. lign.

Bagsiden af kørekortet er inddelt i nogle felter, hvor der kan være indskrevet dato hvis man har førerret til en bestemt kategori.
    Der er en dato for hvornår førerretten er erhvervet, og en dato for hvornår førerrettens gyldighed udløber.

Håber det afklarer misforståelsen smiley
    Mvh

• #31   29. aug 2013 Jamen det synes jeg da du burde fortælle dem der har fået bøder på 5- og 7000 kr for at køre mc uden mc-kort men med bil-kort smiley For dem kender jeg da et par stykker af.

• #32   29. aug 2013 smiley

Skal jeg starte med mig selv?

Fik en bøde på 3000 da taksten var 5000 for at køre uden kørekort.

Jeg kørte på en lille mcscooter. Jeg havde kun førerret til bil.

Jeg har svært ved at fortælle det til "dem" da alle jeg møder, som faktisk har fået en bøde for at køre et køretøj de ikke havde førerret til, ikke har fået bøden for at køre uden kørekort.

Men altså... Ej.
    Jeg vil så gerne være flink, men den der "stikken fingrene i ørerne og gentage sig selv" synes jeg er demotiverende.

Fred nu være med det, inshllh du lærer at skelne mellem ordene kørekort og førerret.
    Mvh

• #33   31. aug 2013 http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=130858

Så kan hun køre lovligt.

Kommentér på:
Vespa uden kørekort

Annonce