{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.104 visninger | Oprettet:

Neesgaard
Neesgaard
Tilmeldt:
29. aug 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Ang. valg af MC til 25-årig nybegynder {{forumTopicSubject}}

Hej! Jeg ved at dette emne har været oppe rigtigt mange gange før, men mange af indlæggene er enten 5 år gamle, eller i prislejer/typer mc jeg slet ikke er med på, efter hvad jeg har kunne finde de sidste 2 dage.

Jeg har påtænkt mig at den første cykel skal ligge i 30000 kr. klassen, og skal være en sport/sport tourer. Ikke alt for race, da jeg ofte vil bruge den til og fra arbejde (50 km motorvej hver vej) og gerne vil have mulighed for en enkelt udlandstur når jeg føler mig sikker nok på den.
- Prismæssigt kan jeg sagtens gå over, hvis argumenterne taler for det.
Derudover er det kun i sommerperioden den skal køre, som så mange af jer andre nok selv foretrækker.

Jeg har kigget lidt på et par ældre damer, såsom Suzuki GSXR 600 fra ca 1997, og Honda CBR600 F2, disse har jo en fin mængde kræfter, men hvad er bedst af de to? Hvad skal jeg se efter? Oven i det er jeg også villig til at gå på kompromis med hk, hvis det så er en god cykel på mange andre punkter!

Jeg er desværre ret blank hvad angår valg af mc, netop fordi der er uoverskueligt mange muligheder! Det må være et "luksusproblem". Jeg håber i kan bære over med mig! - Eller endnu bedre, hjælpe!

Mvh Neesgaard


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. valg af MC til 25-årig nybegynder
  • #1   29. aug 2013 hvis det skal være noget med kåbe, så kig evt. på en suzuki gsxf 750, teknisk god cykel, ret let kørt, og god at køre langt på.

    hvis du skal være rigtig økonomisk, så tag et kig på noget a la min NTV 650, eller en nyere model af den kaldet honda deauville, det er samme motor boret lidt op. Fantastisk forudsigelig v2'er der er genial allround, man sidder fantastisk, og kan køre på den i timevis. Jeg ligger på et sted mellem 20-24 på literen alt efter hvad jeg gør ved den, også koster den intet i forsikring.


  • #2   29. aug 2013 Yamaha har en bla bla bla bla. som er lige så god som Hondas bla bla bla bla... der på langture kun over matches af Kawasaki´s bla bla bla bla.... men den er jo noget ældre end Suzuki bla bla bla bla... som jo er lidt mere race end bla bla bla bla der tilgengæld er rigtig god til folk med bla bla bla bla men ikke passer til bla bla bla bla derimod kan man for lidt flere penge købe bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla.............

    Summa sumarum.. UD OG PRØV!! 99% af alle mcer er der nogle der både elsker og nogen der hader.. ( mine undtaget selvfølgelig, for de er de helt rigtige valg, uanset om du er dværg eller kæmpe, fattig eller rig, lækker som mig eller mongol...:-))

    Mvh Brian


  • #4   29. aug 2013 Jeg er enig med Rasmus S.

    Du bør se lidt på GSXF 750'erne.. Min far har sådan en.. Og jeg er stadig imponeret over hvor meget han har fået for pengene i den maskine.. De kan købes billigt brugt.. Der er bunker af dem.. Så laver du en rookie fejl kan det hurtig laves for få penge..
    Og så er den i det hele taget let kørende..


  • Neesgaard
    Neesgaard Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   29. aug 2013 Min plan var også at komme ud og prøve lidt af hvert. Men hvis i havde gode erfaringer med noget, var det jo smart at starte ud med dem. Netop gsxf 750 har jeg også selv luret lidt på, og jeg kan da høre nu at den skal ud og prøves inden der kommer penge på bordet andre steder.

  • #6   29. aug 2013 Lyder som en fin indstilling.. Hvis du evt. skulle overveje GSXF'eren.. Så gør dig selv en tjeneste og se om du ikke kan få en med et boks-sæt oven i smiley Så kan du hurtigt få meget mc for dit budget..

  • #7   29. aug 2013 ville tage den CBR 600.. har haft en, fin fin stabil maskine, og dejlig nem at køre.
    mvh hc


  • #8   29. aug 2013 Min første mc var en gsf 600 det er en go stabil cykel , er stadig glad for min.

  • #9   29. aug 2013 fzs 600 den kan det hele

  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 116
    #10   29. aug 2013 (link fjernet)

    En solid mc og med power.


  • #11   29. aug 2013 Jeg kender nogle stykker som meget hurtigt er blevet træt af sådan en GSXf - jeg har aldrig prøvet en, men har ligesom forstået på div samtaler at den er noget træls at danse med i længden...
    Min stemme skal helt klart gå til enden en CBR eller en VFR - prøv at kik på en f3'er, sådan en køre møj godt, lidt bedre end en f2'er (som jeg har en af) og den køre rigtig godt smiley - har været i Slovakiet en tur på min f2'er, det er den også ganske anvendelig til smiley
    Har også kørt noget på div. VFR'ere, og de køre også rigtig godt, det er lidt mere at give af i bunden, hvis man kan lide det, hvor CBRen rykker i toppen...
    Men ud og prøv smiley
    Et godt råd fra min side skal være at lade være med nødvendigvis at købe den billigste, den kan hurtigt blive dyr i længden.


  • #12   29. aug 2013 Du kan kigge forbi og prøve min Honda NTV 650.. Det er en genial cykel og den sælges kun pga. stilskift til offroad.

    Lidt nyttig info om en NTV:
    - Kardan drev (det bliver du rigtig rigtig glad for)
    - Kører 21-22 km/literen
    - Billig i forsikring
    - vandkølet V-motor med massere af moment.


    Venlig hilsen
    Alex
    ps. send mig en besked hvis du er interesseret, så kan vi måske snakke lidt om prisen.


  • #13   30. aug 2013 TL1000 S...argh d gas. Men en 600'er rækkefirer er billig og sjov på samme tid. Og CBR motoren er vel notorisk berømt for at være en stabil motor. Men du skal ud og prøve..intet svar vi kan skrive kan erstatte et par prøveture. Vær opmærksom på at nogle mc'er er gode efter ti minutter og andre skal man køre flere timer på inden de tiltaler en...

  • Neesgaard
    Neesgaard Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #14   4. sep 2013 Jeg siger tusind tak for jeres fine tip smiley

  • #15   5. sep 2013 Ud og prøv så mange som muligt. Mc er en hjertesag for de fleste, så lyt ikke for meget til andres "fornuftige" råd. Gå efter dem der "taler" til dig! smiley



Kommentér på:
Ang. valg af MC til 25-årig nybegynder

Annonce