{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.933 visninger | Oprettet:

Nybegynder {{forumTopicSubject}}

Der er tusinder af meninger om begynder mc og al respekt for det. Jeg har brug for nogle til køb af min første mc, og jeg synes, at der er nogle særlige fakta at tage i betragtning.

Jeg er 45 år, og jeg skal IKKE ud at køre råddent. Jeg kan godt finde ud af at passe på mig selv i andre situationer, og det kan jeg altså også på en mc.

Jeg er 193 cm høj og vejer ca 105 kg, så jeg har svært ved at se mig selv på en racer og 250 ninja mm. Men jeg er altså ikke særligt vild med hverken offroadere eller rene touringcykler, hvor man sidder helt oprejst.

Jeg har fint råd til en nyere mc til omkring 150.000.-, men der bestemt ikke noget krav om, at den skal være ny.

For at give lidt hints om, hvilke maskiner, der fanger mig:

VFR er lækker at se på og har et godt ry, men jeg er i tvivl om, hvorvidt der er for meget sport i størrelsen og kørestillingen.

Ducati Monster Dark er da vildt lækker. Men jeg er bange for, at den kommer til at ligne en legetøjs-mc under mig. Jeg tænker også, at den rent ergonomisk bliver for lille. Hvordan er det at køre med så lille et vindspejl?

BMW F 800 ST og GT virker rigtig fornuftige.

HD er også fede, men de virker knapt så anvendeligt allround.

Altså en mc, der passer til min størrelse og alder, og som ikke bliver kedelig efter en sæson.

Har I nogle gode råd og kommentarer?

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nybegynder
Kommentér på:
Nybegynder

Annonce