{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Wuhue! :D
  • #1   30. aug 2013 Ilm smiley jamen så må du snart give den gasss smiley

• #2   30. aug 2013 hvad har den så kørt nu..
    og hvilken mc er det..

mvh

• #3   30. aug 2013 utroligt folk kan holde til at køre sådan, jeg havde godtnok ikke gidet at gøre det smiley

• #4   30. aug 2013 En ER6F. Jeg valgte at følge opskriften i instruktionsbogen, der siger max 4000 de første 800 km og max 6000 de næste 800. Nu står tælleren på godt 1700 km.
    Jeg har jo læst en masse forskellige meninger om det der tilkørsel, men nu er det i hvert tilfælde overstået. Det går jo også ganske stærkt, når jeg skal pendle fra Odense til Vordingborg smiley

• #5   30. aug 2013 Morten: det har også været pænt kedeligt smiley smiley

• #6   30. aug 2013 jeg ville absolut følge det der stå i bogen over modellen..

og
    det har jeg gjort hver gang jeg har kørt en mc til.. og det har jeg det godt med..

mvh

• #7   30. aug 2013 Busa: Har det på samme måde - især fordi jeg regner med at beholde den i et godt stykke tid.

• #9   31. aug 2013 Busa du kommer da stadig ikke over 4000 mod/min smiley

• #10   31. aug 2013 Liltorp Racing

det er rigtig...

smiley :)

mvh

• #11   31. aug 2013 Busa C hvorfor har du ikke har oprettet en mc. på din profil, jeg er næsten sikker på at du har en smiley
    mvh

• #12   31. aug 2013 Det har han ikke eller er flov over dem. En bus og en trillebør høre jo ikke til på mcg muahahahahahahahahaha smiley

• #13   31. aug 2013 Johnny F
    ja..tja..
    har bare ikke fået det gjort... smiley :)

mvh

lille per..
    lol lol ...
    du er røget i bad Standing igen..

smiley :)

• #14   31. aug 2013 Det er kun El P der har mandat til det nanananaaaaa smiley

• #15   31. aug 2013 Min tilkørings procedure gør jeg brug af hver gang jeg starter op.. Ikke op i omdrejninger og ingen sejtrækken før lortet er varm. Men så hører galskaben også op...!!! Ikke om 20 vilde pædagoger og 60 tossede instruktionsbogsskribenter kunne få mig til at tosse rundt og "køre til" i flere hundrede km. Det er sgu da moderne mekanik vi snakker om smiley
    Fyr den af Johannes.. Livet er for kort til at tosse rundt og synes at Jim Lyngvild er for lækker smiley

• #16   31. aug 2013 Hmm..

hvad...hvad skulle så grunden være at producenten skulle skrive sådan noget...

er det for at virke vigtig.. eller bare fordi de kan..eller.. ?

mvh

• #17   31. aug 2013 Det er et levn fra gammel tid Busa smiley fra dengang en motor var lavet af støbejern.( dengang kunne ingen maskine tåle at arbejde i de høje rpm konstant. og slet ikke en ny motor, og absolut ikke en 2t maskine ) Tolerancerne i dag sammen med de materialer der anvendes, gør tilkøring unødvendig ( når en ny maskine gøres klar på værkstedet så bliver den heller ikke behandlet som om den var af glas :P)

Nogen tror en motor der køres stille og roligt til køre dobbelt så langt og får flere heste end en som får klø fra dag 1... og lad dem nu endelig blive i troen smiley det afgørende er at der ikke ydes på en kold maskine...

Fabrikanterne tilråder stadig tilkøring af den grund at de så slipper for de skader en kold motor kan få af en håndfuld gas smiley og af den grund at det har de altid gjort, det er gratis for dem, og skader jo intet, Og skulle der være en fejl på den nye maskine ( det være sig bremser,affjedring ect ect) så opdages dette af den nye ejer i moderat hastighed smiley dvs mindre dårlig omtale ( end dødsfald....) og mindre garanti omkostninger...

Fik jeg sagt "fyr den af Johannes" ?? smiley smiley

• #18   31. aug 2013 Du modsiger dig selv Brian S. Først siger du at der ikke sker noget og efterfølgende at fabrikanten slipper for skader ved kold motor vs høje omd!

Jeg medgiver at tilkøring kan være overdrevet. Men med nye elektroniske logværktøjer hvor tilkøring kan udlæses er det nok tilrådeligt at følge producentens forskrifter, hvis man vil være sikker på at garantien skal holde!

• #19   31. aug 2013 Mordeth har lagt en del artikler frem og talt om det ret mange gange efterhånden.

Ifølge det han siger er tilkørselsguiden i instruktionsbøgerne komtraproduktiv.
    Han har selv en er6f, og så vidt jeg husker siger han at den bedste tilkørsel er en hård tilkørsel..
    Efter olien er blevet lun selvfølgelig.

Jeg hiver mig ikke i kast med at argumentere for/imod.

Men Google ham evt og læs den artikel han linker til.
    Jeg kan ikke huske hvad der står i den, men jeg kan huske det giver mening.

Ved ikke selv.
    Men regner ikke med nogensinde at købe noget fabriksnyt igen smiley
    Mvh

• #20   31. aug 2013 @Lilletorp.

Jeg modsiger på ingen måde mig selv !! En motor må ALDRIG blive pint i kold tilstand.. Og det uanset om den har kørt 2 eller 200000km. Det er der vel ingen modsigelse i ??

Ved at påstå at tilkøring er en god ide, forhindre fabrikanterne at en motor bliver pint overhovedet, og dermed også pint i kold tilstand. Det er der vel heller ingen modsigelse i vel ??

Jeg sagde "Ikke op i omdrejninger og ingen sejtrækken før lortet er varm" Og dette udsagn tror jeg de fleste herind er enige med mig i smiley

• #21   31. aug 2013 Jeg undrer mig også over at biler i dag ingen tilkøringsperiode har, mens mc'erne derimod skal. Noget der taler for at køre pænt er også den "tilkøringsolie" der er på nye cykler ( i hvert tilfælde Kawa) den skulle være pænt ringe, så motoren slides mere.

Det vil vel også kun være religionssnak indtil nogen har prøvet to ens maskiner hhv. med og uden tilkørsel for at se, hvilken der holder længst. Jeg vælger at være troende, men der skal naturligvis også være plads til tilkøringsateister smiley

Anyways, nu har jeg kørt pænt 1600 km, så nu må det jo være slut med det pjat ;P så kan jeg jo bare sige, at jeg kørte langsommere end tilladt i sidste uge, hvis jeg bliver stoppet smiley smiley

• #22   31. aug 2013 Gad vide om de her er blevet tilkørt? Eller måske er under en smiley

http://www.youtube.com/watch?v=1raAStOltsw

• #23   31. aug 2013 Hvis man ser den udsendelse fra magasin hvor de besøget mv viser de også en motor i eb testbænk som får tæsk og det gør de ved alle motor før de kommer i maskinerne. De er jo ligesom ikke blevet tilkørt når de lige er blevet bygget.

Men det må have være kedeligt sådan en er6 skal have tæske før den er sjov smiley

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 804
    #24   1. sep 2013 Ja skynd dig, giv den noget gymnastik, håber ikke du har sodet olieringene fast og glaseret cylindervæggene...
    Moderne tilkørsel består af 3 gange langsom opvarmning, derefter heftighed.

Kommentér på:
Wuhue! :D

Annonce