857 visninger
|
Oprettet:
Suzuki GSR? {{forumTopicSubject}}
Hey gutter, bestod køreprøven igår!
Så skal nu have noget at køre på og har derfor overvejet en Suzuki GSR 600 fra 08, er det en god begynder cykel eller skal jeg starte på noget mindre?
Skal helst være i streetfighter stilen som den.
Mvh.
maj 2006
Følger: 56 Følgere: 74 MC-er: 14 Emner: 135 Svar: 362
jan 2013
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 88
Go for it!
jan 2012
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 227
jun 2010
Følger: 13 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 130
Og den er virkelig skide sjov!
Og masser af kræfter til en nybegynder syntes jeg.
Jeg er virkelig glad for min!
Plus at du lige i tiden kan få dem til en latterligt lav pris!
De er jo helt nede og koste det samme som nogle forkneppede cbr 600ere fra 90'erne
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.838
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.154
Jeg prøvede både en Z750 og en Hornet. Hornet'en er nok efter min den jeg mindst helst vil ha' af de tre.
Vil du ha' en af de første der kom (06?) uden ABS fås de ret billigt... Jeg købte min med ABS, og jeg ville ha' den i sort... Det hjalp ikke på prisen
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.838
jul 2007
Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 154
Er også helt vild med designet på GSR'en, har kun siddet på en og set lidt på den, har desværre ikke prøvekørt endnu.
Og ja vil helst have med ABS.
- Hvor længe plejer sæsonen at vare? - Burde jeg vente til næste år med at købe?
okt 2006
jul 2007
Men må indrømme jeg også hælder mest til GSR'en, og på trods af jeg er 1.90 sad jeg helt perfekt på den.
Men må ud at tage en tur på den :)!
okt 2006
maj 2006
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 93 Svar: 1.084
jul 2007
Jeg skal give 7674,- ifølge deres beregner på hjemmesiden, på trods af der står de har samarbejde med Suzuki, hos Mondux skal jeg give 4400,-
- Må ud og prøve en masse forskellige
maj 2006
Hvis du ikke har besluttet dig endnu så gør dig selv en tjeneste og prøv nogle forskellige:) min mening med dem jeg har prøvet er meget kort fortalt:
Gsr 600 plus: god til begyndere grundet de forholdsvis beskedne kræfter og de tillidsvækkende køreegenskaber. Motoren er skide skæg da den skal prygles som en racer for at være rigtig hurtig. Lækker instrumentering med tank måler og gear indikator og blærer design.
Minus: ikke rigtig en street fighter da den først rigtig levere krafterne meget højt oppe i skalaen. Har ikke kræfter til at følge med de større maskiner og affjedringen er også til den bløde side.
Fz6n . Plus: lige så mange heste som gsr. Letkørt
Minus: der er mange af dem og derfor bliver sen efter min mening lidt kedelig. Den er også meget stiv i det og ikke lige frem den mest sving glade. Instrumenteringen er også meget spartansk.
Kawaski z 750 2003-2006
Plus: lækker motor med masser moment i forhold til 600.
Den er nem at lave wheelies på, en rigtig bølle bike:)
Noget hurtigere acceleration en gsr og fz6.
Minus. Sædehøjden er lidt højere på den så er man lav er den ikke den bedste at starte på. Mange vibrationer i styr og pedaler omkring 6000omdr.
Honda hornet årg 07-
Plus: skide hamrende sjov at køre på, også for øvede!
Den kan sagtens med den rigtige køre, følge med større sportsmaskiner på landevejene.
Den føles utrolig let og affjedring er virkelig god.
God instrumentering.
Lækker lyd med en gp udstødning.
Minus: meget lille kompakt cykel til høje kørere, jeg har en kammerat der er rimelig stor og 195 høj, det så ud som om han var ved at voldtage den;)
Sluger en del mere benzin end de andre fordi den altid indbyder til sjov og ballade.
Kawasaki er6n.
Plus: en super god begynder cykel, 72 hk, stabile køreegenskaber, ABS og lav vægt. De 2 cylindre vibrere en smule men den giver også noget mere bundtræk så man ikke behøver være så flittig med gear pedalen for at komme fremad.
De er til at få rigtigt billigt så hvid det ikke er en cykel man skal have så længe er det også begrænset hvor meget man sætter til ved salg igen.
Minus: de 72 hk er mest til begyndere efter min mening, den har et fint træk op til de omkring 165, men derfra og videre til de 205 som er topfart går noget langsomt.
Designet falder ikke i alles smag.
Køre man tit 2 slipper krafterne også hurtigt op.
Aprilia sl 750 shiver.
Plus: de er til at få til omkring 60000 nu. Fedt italiensk design! Du får ingen andre cykler i den klasse der kan hamle op med dens lyd!
95 v2 hk er rigeligt, både til sjov for begynderen og den øvede så det er ikke en maskine du behøver skifte ud lige med det samme. Lækker instrumentering.
Minus: kan godt virke lidt rå til en begynder.
Håber det hjalp lidt:)
Jeg kan sige at med de maskiner jeg har haft nu så ville mit næste valg, hvis det skulle være en af disse, falde på shiveren eller horneten, men som begynder havde jeg nuppet den suzuki til de priser de er nede i nu!
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.922
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.922
maj 2006
alternativt er z750 årg 07-11 ve at være nede i pris. Det er ikke en racer men en fantastisk maskine til stort set alt. Selvfølgelig gør dens vægt og affjedring at den ikke følger med de mere sportslige på de snoede veje men den har godt med krafter og er meget let kørt:)
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 49 Svar: 576
Jeg gad godt eje sådan en på et tidspunkt.
Men den ER mere plastic agtig end alle dens konkurenter, især skjolde og bagparti virker billigt når den ses på tæt hold.
Hornet gav mig et klart indtryk af højere kvalitet, men ja den er også dyrere.
Z750 07- har en super fed motor, men er tung..til gengæld er den den frækkeste maskine at se på.
Yamaha FZ6.... nej. Den skal ha for mange prygl for at yde og designet er bare kedeligt.
Er6n/f, de er sjove at køre, godt brundtræk, men lyden fra den parallele twin er er selv med anden udstødning kedelig at høre på.
Shiveren ved jeg ikke andet om end at min kammerat har haft en helveds masse bøvl med den elektriske på den....det første jeg tænker er italienere og elektronik... Ellers en hammer fed maskine og se på, den lyder også bare SÅ godt.
Hvad med den evigt populære SV650 S/N ?? Imo, er det er ganske pæn maskine med en lækker lyd fra den gode V2'er.
Bare min menning..
Suzuki GSR?