{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.692 visninger | Oprettet:

cbr 600 vs cbr 900 {{forumTopicSubject}}

hej forum. blev for nyligt kørt ned på min cbr 1000f fra 87 og skal nu ha ny cykel. har forelsket mig lidt i en fireblade fra 93 men min mekaniker mener sådan en KUN er til ræs og godt slidt fordi det er en 'ræser'. han mener jeg skal ha en 600f og har været ude og prøve en og det er sku os en lækkert maskine, men er sku ikke helt sikker. hvad ville i gøre, hvad er jeres erfaringer..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  cbr 600 vs cbr 900
  • #1   10. sep 2013 Hvad bruger du mest en MC til ???

  • #2   10. sep 2013 Både 900 og600 er fine til hverdagsræs og let touring , ingen af de 2 nævnte er spændt hårdt for

    vær dog altid opmærksom på gearkassen i 900eren , gearkiks koster med tiden ofte andet gearhjul og i slemme tilfælde også én skiftegaffel , gå efter 28eren : ren traktor motor smiley og gearkassen er lidt mere hårdfør

    cbr600eren ... tja er også fin og sikkert billigere at forsikre


  • #3   10. sep 2013 Overvej at skifte mekanikker smiley

  • #4   10. sep 2013 Det er 2 vidt forskellige maskiner, vi må vide noget mere om dig?

  • #5   10. sep 2013 kom med lidt info omkring dig selv og din størrelse;D

    jeg har selv en cbr 900 SC28 fra 95 (SC33 kåbe og lignende )
    jeg synes det er en kanon maskine. nu har jeg dog heller aldrig køre andet men jeg synes det har fint med kræfter og overskud og den følger fint de nyere maskiner
    angående gearkasse har min ikke rigtig nogen problemer kun nogen gange kan den finde ud af at hoppe ud af 1/2 gear hvis den er under pres.

    den ligger godt på vejen synes jeg og synes nu egentlig også man sidder fint taget cyklens stil i betragtning...

    jeg har hørt mange som siger GO FOR IT! bare køb eller lign.

    har aldrig fortrudt købet af min CBR 900 SC28 RRS

    MVH


  • #6   10. sep 2013 Jeg havde nok valgt 900'eren, hvis det bare var til weekend ballade.. Men jeg har hverdagskørsel med i min beregning, så hvis benzin økonomi betyder også noget for dig skal du nok kigge efter 600'eren.. Har ikke kunnet presse min tidligere F2'er under 19km/l..

    MEN vil du have KAPOW så tag 900..

    Min 600 f3 hopper en sjælden gang ud af 2.gear.. ved ikke om det er en lille svaghed? Jeg er hurtigt væk fra gerningsstedet, hvor den pludselig står og knalder DeDeDeDeDeDeDe på begrænseren- irriterende og pinligt, men så må folk jo tro jeg er en newbie det de har lyst til smiley


  • #7   10. sep 2013 Jeg kører CBR600 F2. Den kører supergodt, kvikt og er nem at håndtere, men har den til salg for at prøve en cykel med større kraftoverskud. Jeg kunne forestille mig at det ville være svært at gå fra en 1000 ned til 600 når du er vant til den store motor. Nu når du HAR prøvet en CBR 600 skal du da prøve en Fireblade. Du vil formentlig hurtigt kunne mærke hvor du føler dig bedst tilpas (og mit gæt vil være Firebladen smiley )

  • #8   10. sep 2013 Der er også nogen der med stærk selverkendelse, måske vil have bedre af en 600.. Jeg prøvede en 1000 fireblade og jeg VED jeg ikke vil kunne styre mig selv smiley

  • #10   10. sep 2013 tak for alle de gode råd. jamen jeg bruger den hovedsageligt til at pendle til arbejde og så lidt små ture i weekenden, jeg er lige på den anden side af de 100 kg og det med at gå ned fra en 1000 til en 600 er også min frygt at det vil virke sløvt med tiden. men ja jeg bliver nok nødt til at prøve den fireblade og så tage stilling til det. men det sku svært faktisk..

  • #11   10. sep 2013 Prøv noget 750, så har du helt sikkert til det hele...........

  • #12   10. sep 2013 Helt sikkert en VFR750 fra 1991 og frem.. Med mindre at du er over 190cm høj..

  • #13   10. sep 2013 Hvis du køber noget af nyere dato mærker du ikke at du mangler kræfter. en moderne 600 er den gamle færge overlegen, den tager lidt flere snoninger, men hvad gør det når den lyder sund smiley

    Hellere en 600 fra 2005 end en 900 fra 1995 smiley


  • #14   11. sep 2013 Kig på en SC33 i stedet for en SC28. Specielt 98-99 modellen er den mest komfortable af de ældre, men den har stadig beholdt alle racer-egenskaberne.
    Men der er en ret markant forskel på siddestilling og motorens karakter på en sc28 vs en sc33.


  • #15   11. sep 2013 SC28 kører ellers bare dejligt, tung men hurtig, overlegen kraftudvikling.

  • #16   11. sep 2013 Det gør den uden tvivl. Super maskine. Men igen er SC33 mere touringpræget, men dog stadig en racer.

  • #17   11. sep 2013 Indsprøjtning kom først på sc44 '00-

    Så lave priserne generelt er pt, synes jeg man skal kigge efter noget langt nyere end sc33 ( de er jo min 15 år gamle drenge smiley )


  • #18   11. sep 2013 Men de går jo så at sige aldrig i stykker.........

  • #19   11. sep 2013 Det gør Birthe Rønn Hornbæk heller ikke, men hun ser oldgammel ud og er tung at danse med smiley

  • #20   11. sep 2013 En sc33 er sgu ikke tung at danse med.. Den placerer sig i svinget lige præcis hvor den for besked på.. Muligvis gammel teknik, men det holder.
    Om man er til karburator eller indsprøjtning er jo en smagssag. Personligt fortrækker jeg karburator på motorcykler.
    Og en SC33 er ikke minimum 15 år gammel. Min er kun 14 smiley


  • #21   11. sep 2013 De sidste sc33 smuttede af samlebåndet i '99 ... Og det er 15 år siden !! Så er det på plads smiley

    "Foretrækker karburator på mc" .....hvad skete der der ??

    Og jo en sc33 er tung at danse med ifht de tidssvarende modeller ( det gælder jo alle mærkers RR maskiner) men det kræver at man har prøvet de nyere for at kunne deltage i den diskussion......

    Mvh Brian


  • #22   11. sep 2013 SC28 er mere "race" præget end efterfølgerne (SC33 og op) der blev ændret på stellet så sidde stillingen blev mere turing præget, CBR 900ccm fireblade er bygget på et 600ccm stel så hvad vil du med en 600f ? 900 har lige det mere overskud til at sige farveller.

    SC28 kan man snilt bygge om til et nyere look og SC33 motoren passer da også lige over på den, og så er den billig i reservedele da den er noget ældre, men det får man ikke brug for da den ikke er til at slide op smiley


  • #23   12. sep 2013 Ifht til sidestilling, kan jeg anbefale ZX9R fra 98-99. En anelse mere "touret" end Fireblade..

  • #24   12. sep 2013 Brian-->
    Du kan ikke regne smiley

    I forhold til en tidssvarende model? Du sidder vel for pokker ikke og sammenligner en sidst 90'er mc med en ny?
    En SC33 vejer 180 kg, og det er i den lave ende i de årgange.

    Hvad der sker for at jeg fortrækker karburator?
    Jeg kan bare bedre lide karakteristikken fra en karburatormotor. Det hele er lidt mere primitivt, og det er vi nogen der godt kan lide. For mig at se er der ikke andre fordele ved indsprøjtning end at det ikke skal justeres en gang hvert 2. år. Det er ikke billigere at arbejde på, maskinen er ikke hurtigere, den går ikke længere på literen..!


  • #25   12. sep 2013 Lyden fra en kaburator der suuuuger er skøn musik smiley

  • #26   14. sep 2013 Mange tak for de mange gode svar/erfaringer. Jeg prøvede en af hver og den fireblade jeg havde råd til virkede godt slidt i det. Så jeg valgte en f2 og er allerede rigtigt glad for den ??

  • #27   14. sep 2013 Ska ha den på rulledeldt på mandag og indstillet dySserne er der nogen der ved om det er pengene værd

  • #28   16. sep 2013 Nu kan vi ikke vurdere om din handel er god , eller om din mc trænger til justering udfra din sparsomme beskrivelse

    men en F2er går man aldrig helt galt i byen med smiley


  • #29   16. sep 2013 Hvordan gik det så på rullefeltet?

  • #30   17. sep 2013 Det ved jeg ikke endnu den kommer først hjem om et par dage. ?? Nej men det syns jeg faktisk jeg har og allerede rigtigt glad for den..

  • #31   17. sep 2013 Kan jeg godt forstå..og man kan sagtens miste kortet på sådan en også smiley savner også lidt kåben i det møgvejr her:-)

Kommentér på:
cbr 600 vs cbr 900

Annonce