1.450 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

snotforvirret vedr dæktryk....... snotforvirret vedr dæktryk.......

Jeg kan sgu aldrig huske om jeg skal pumpe forhjulet først eller er det baghjulet.......??

Når jeg endelig har besluttet mig, så tænker jeg på om det skal gøres fra højre eller venstre side.....??


Er det iøvrigt farligt at indånde cellulosefortynder......??


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  snotforvirret vedr dæktryk.......
  • #2   14. sep 2013 Altid bagfælgen først, da den er bredest.

    Men hvis du ikke gør det imens du sidder oppe på ved siden hen cyklen, så skal du i forhjulet til sidst..


    Celle-løs fortønder skal drikkes, ikke indåndes..


  • #3   14. sep 2013 Du starter altid med at lukke al luften ud af forhjulet, så overpumper du bagdækket til 5 bar, så er du sikker på den kommer til at stå rigtigt, så fylder du det anbefalede tryk i forhjulet.
    Nu lukker du al luften ud af baghjulet og fylder det op til en bar over anbefalet tryk, så lukker du luft ud så det passer.

    Husk at det må kun gøres fra højre side, med cyklen på sidestøtteben. Du må ikke have hjelm på mens du justerer dæktryk, så risikerer du at dækket springer.

    Fortynder er sundt i små, indelukkede rum og bør altid nydes med en cigaret/cigar.


  • #4   14. sep 2013 Og husk nu og skifte luften jævnligt da gammelt luft kan ende i en grim punktering.

  • #5   14. sep 2013 sgu ufatteligt i ikke læser jeres manuel inden i spørger om det..

    mvh


  • #6   14. sep 2013 Og dæktrykket måles altid mens føreren sidder på cyklen for at tage hensyn til førerens vægt. Slip gerne med begge fødder fra jorden idet der måles for mest korrekt tryk.

    PS. Husk at korrigere for barometerstanden så man tager højde for det udefrakommende tryk fra vejret. Det er jo vigtigt om man kører i vejr med højtryks- eller lavtryksområde!


  • #7   14. sep 2013 Pas også på med at pumpe med varm luft, det kondenserer på indersiden af dækket . Det kan så igen resultere i at dækket aquaplaner på fælgen!

  • #8   14. sep 2013 pump ikke dækket op med falsk luft... det fiser ud igen, med det samme..

    mvh


  • #9   14. sep 2013 Det er også vigtigt at luften har stuetemperatur, så det er en god ide at køre mc´en ind i stuen. Hvis luften er for varm, kan du puste lidt på den, men pas på, at du ikke puster den væk.

  • #10   14. sep 2013 Helium i fordækket vil gøre din styring meget mere præcis men pas på du ikke putter for meget i for så er den sku for svær at holde nede.

  • #11   14. sep 2013 hvis det er en japsercykel må luften ikke lukkes i naturen ,det kan være radioaktiv på grund af atomkraftuheld, smiley luk det ud i pose og kør det på genbrugen det er miljøfarligt affald, fyld derefter frisk dansk sommerluft på

  • #12   14. sep 2013 Har aldrig løst dæktryks gåden..... Køre nu på fastgummi. Det kan anbefales.. 100% pumpefri smiley

  • #13   14. sep 2013 Husk også forskel på sommer og vinterluft! Skifter samtidig med sommer og vintertid. Dit lokale værksted kan informere dig yderligere herom!



  • #14   14. sep 2013 PS Torkild har du ikke en mc billig til salg mens du nu er i gang med at male smiley

  • #15   14. sep 2013 der skal da ikke luft i hjulene, da de er pumpet helt op fra ny smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #16   14. sep 2013 Luft er alt for ustabilt - du skal i stedet opløse lidt hærdet mandarin i noget koldpresset linolie, som ventilkeglen så skal smøres med.

    Det skaber en edelweiss effekt, som gør at liften bliver cirkulær når den kommer ind i dækket - ligesom hjulet ik..?
    Ellers får man buler.

    Og det skal pumpes fra højre mod venstre - ligesom gevindet.


  • #17   15. sep 2013 Husk at indstille kompressor til vinter luft nu hvor vi går vinter i møde. smiley utroligt I andre ikke har nævnt det. Især dig Sajmon det ved du da. smiley sommerluft er alt for tyndt i vinter tids perioden

  • #18   15. sep 2013 Kan godt forstå at Torkild (Haderslev er i tvivl,da luft i dækkene er ekstra udstyr på Suzuki.

  • #19   15. sep 2013 Jeg havde sgu ikke engang set at han kørte Suzuki, så må han for fanden slet ikke bruge luft, det ender helt galt.

    Den skal fyldes med sælprutter og tåregas, underligt at han ikke har skrevet det til at starte med. Godt du lige var opmærksom der Peter K.


  • #20   15. sep 2013 Altid godt med gode råd:)

  • #21   15. sep 2013 smiley imponerende hvor mange med malehjerne der kører mc kan da godt forstå der bliver givet noget gas derude smiley

  • #22   15. sep 2013 Fedt med andre der også har humor og forståelse....... smiley



Kommentér på:
snotforvirret vedr dæktryk.......

Annonce