{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.314 visninger | Oprettet:

hjælp / køb af afmeldt mc / hvad gør jeg ??? {{forumTopicSubject}}

hejsa, håber der er et par experter der lige kan hjælpe mig her

jeg skal købe en afmeldt mc, ejeren er død og et andet familie-medlem har registrerings-attesten med afdødes navn på/ men aldså ingen nummerplade / forsikring o.s.v da den har stået stille i et par år, mc er fra 88 og er tysk import, den har kørt indregisteret i dk, så der er betalt afgift en gang

så hvad gør jeg for at køre lovligt hjem på den

1. skal jeg få fat i en prøveplade, sætte den på og køre hjem og til syn (hvor får jeg fat i den ???) og hvad med forsikring ???

2. skal jeg først omregistrer inden jeg kan kører til syn og hvordan gør jeg det når afdøde ikke lige er til stede med nem-id, og vi så selv kunne klare det over motorkontoret/skat på nettet ???

3. familijen er interesseret i at komme af med den hurtigst mulig, så hvad gør jeg lige her, for at køre lovligt hjem på den, m.h.t forsikring, skal den så ikke være omregistreret/synet først ???

((jeg har ikke lige nogen transport mulighed, har godt nok træk på bilen, men ingen trailer eller ting/ide om at fastspænde den, ville være lidt ked af den muligtvis væltede på vejen hjem)) ????

så jeg håber virkelig at i kan hjælpe/rådgive mig om hvad der er lettest at gøre, på forhånd tak !!!!


Kommentarer på:  hjælp / køb af afmeldt mc / hvad gør jeg ???
  • #1   20. sep 2013 bare lej et par prøveplader - det kan gøres på stelnr uanset afgift er betalt eller ej smiley

  • #2   20. sep 2013 ok smiley hvor gør jeg det ???

  • #3   20. sep 2013 På et motorkontor - ved ikke om der er synshaller der kan udlevere dem..... Evt låne hos en flink mekaniker, hvis du kender en.....

  • #4   20. sep 2013 kan se du også bor i Sønderjylland - du kan leje plader i Padborg.

    Men hvor er du fra og hvor skal du hente cyklen?


  • #5   20. sep 2013 du kunne også bare leje en trailer smiley


  • #6   20. sep 2013 Du bestiller prøveplader på skat.DK som bliver sendt hjem til dig. Så kører du den til syn og så kan du omregistere den.

  • #7   20. sep 2013 jeg ville godt nok helst ikke ud i en trailerleje, har intet til at fastspænde den med !!!!
    jeg er fra brørup og den skal hentes godt 100 km herfra, var oppe at se den idag og den kører godt (har selvfølgelig kun kørt på en privat vej Fløjte fløjte <3)

    men jesper så kan jeg aldså bare bestille sådan en prøveplade på skat.dk forudsat at jeg har stelnr og kører op og hente/køre hjem igen eller ???
    hvad med forsikring ???


  • #8   20. sep 2013 nu var jeg lige inde hos skat og der stod at man kunne få dem på/i Hirtshals, Esbjerg, Padborg, Nørre Alslev og Rønne, men kan jeg også få dem/leje dem i en synshal

  • #9   20. sep 2013 Der er forsikring i prøvepladen. Du kan køre på pladen i de dage du betaler for. Eks 2-3 dage hvis du skal hente den og få den synet derefter.

    Bare ring til de synshaller og sørg for de har dem, så du ikke står med en eller anden tosse der ikke aner hvor de er eller hvordan man gø, så du skal finde andre dyre alternativer.


  • #10   20. sep 2013 jesper s, du er gud

  • #11   20. sep 2013 Prøveplader kan kun fås på nettet eller de steder du nævner + Aalborg, altså der er ikke noget at hente på synshaller.

  • #12   20. sep 2013 ok, karsten, men er der så stadig forsikring på når man bestiller dem på skat ??? og kan jeg bare omrígistrer mc'en når den bliver synet / selvfølgelig med registrerings-attesten i hånden ???

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #13   20. sep 2013 1. Skaf prøveplade. Der er altid lovpligtig forsikring på sådan en uanset hvor du får den fra.

    2. Kør til syn og få den godkendt.

    3. I synshallen får du en ny nummerplade - du skal bare fortælle hvilket selskab den skal forsikres hos.


  • #14   20. sep 2013 Det er også muligt at få prøveplader i Århus. men ellers er fremgangsmåden som Sajmon siger


  • #17   20. sep 2013 Du skal først have fat i prøveplader og så vidt jeg ved er det kun til prøvekørsel og test, ikke til hjemtransport på ca 100 km. Men hvordan myndighederne stiller sig hvis du bliver stoppet ved jeg ikke.
    Men du kan ikke omreg. før du har fået den synet hvilket du kan gøre samtidigt i synshallen. Ellers kan du gøre det via Skat og spare ca 100 kr. Derefter skal du have plader på og vupti.... så er du kørende. Held og lykke.


  • #19   20. sep 2013 Når du bestiller prøvepladen er der en masse afkrydsnings felter. Bla. Kørsel i forb. Med afprøvning, salg, syn osv.
    Du kan godt vinge flere af.
    Kør dyret til syn (registretings syn) når den er godkendt kan du registrere den (købe nummerplade) i synshallen.
    Mvh


  • #20   20. sep 2013 tak aldså hvor er i til stor hjælp, men kan jeg så få prøvepladen hos skat.dk eller skal jeg til Hirtshals, Esbjerg, Padborg, Nørre Alslev og Rønne og allborg ???? hvis det bare et klistermærke man får på skat.dk, jeg mener det kan jeg sku da ikke sætte fast, så må jeg sætte det på et stykke pap med strips, jeg skal bare ha den mc nu/hurtigst muligt

  • #21   20. sep 2013 Du kan bestille prøveskilte på skat.dk så sender de "klistermærke pladen" med posten.
    Du skal angive hvilke dage de skal bruges - datoen bliver printet på pladen.

    Du kan bestille flere samtidig.
    Dvs en med datoen til at køre mc'en hjem på.
    Og så en med datoen hvor du skal til syn.
    Så du ikke skal betale for dagene imellem.


  • #23   20. sep 2013 Ja evt monteres på et stykke pap eller masonit

  • #24   20. sep 2013 I er og bliver mine helte smiley

  • Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

    Emner: 11 Svar: 278
    #25   20. sep 2013 Jeg spekulerer på om du får problemer med omregistrering når nuværende ejer er død. Det kræver normalt en skifteretsattest ... men jeg er lidt på bar bund når du nu engang har reg.attest i hånden med alle omregistreringsnumrene på. Jeg ville nok checke med SKAT hvis det var mig.

  • #26   20. sep 2013 Altså jeg kørte nu godtnok over de 100 km på mine prøveskilte ved afhentning af cykel, du skal bare skrive på hvorfra og hvortil, ingen problemer der..:-)

  • #27   20. sep 2013 Var faktisk over ved mc mekanikeren idag, og han vil godt låne mig en prøveplade ( så skal jeg vel ikke omkring skat eller? ???), men er der flere der mener det kan blive et problem at omregistrer når ejeren er død? ?? Jeg får jo registeringsattesten med ???? Tjekkede lige med sælger idag og der er betalt afgift/ den er kun afmeldt (nummerplade) og ingen forsikring

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #28   20. sep 2013 Der er ingen problemer i at omregistrere den selvom tidligere ejer er død. Det er kun i fald du ikke kan få fat i reg attesten - men den har du jo.

    Ned til syn med den - omregistrer' den hos dem efter endt syn.

    Færdig bum.

    Ringer du til dit forsikringsselskab i forvejen, så bliver det endnu nemmere, da de så bare sender dig et girokort når de vil have penge.


  • #29   20. sep 2013 Sådan der sajmon og alle andre, planen er lagt, og i skal alle ha tusind tak for hjælp/ulejligheden, jeg er dybt taknemlig for jeres svar, længe leve mc-galleriet, når jeg har hentet vilddyret, i næste uge, skal jeg nok oprette den og fortælle om evt problemer undervejs

  • #30   20. sep 2013 Hvis mc'en ikke har kørt i nogle år, så ville jeg ikke udsætte den for 100 km før den havde fået skiftet olie og filter...

    Lån en kassevogn af naboen, og få den hjem og giv den et eftersyn inden synsmanden skal tjekke den. Der er jo ingen grund til at leje prøveplader længere end højest nødvendig.

    Mvh Brian


  • #31   20. sep 2013 Brian, hold nu kæft med det flueknæpperi med
    eftersyn OAT, se om der er olie på og hvis den vil starte
    så kør hjem, ingen problemer i det.


  • #32   20. sep 2013 Hehe, har selv tænk at skifte olie inden jeg kører den hjem, efter at ha talt med mekanikeren om prøveplade, jeg ved at ejeren var fantastisk glad for mc'en og passede den til ug plus med pil opad, dette bærer den også kraftigt præg af, og da jeg prøvede den, sprang den bare igang, og hold da op hvor var den en fryd at kører på, jeg ved at den har været startet et par gange mens dem har stået inde i en stald overdækket, så jeg er faktisk ikke urolig, men har da tænkt på at skifte olie inden, hvad siger i andre? ???

  • #33   20. sep 2013 Desuden glæder jeg mig som et lille barn til at få den, jeg garanter at mit smil var støre end den smiley i ser her

  • #34   25. sep 2013 Så er den hentet, lånte en prøveplade hos mc mekanikeren, skal lige ha de org potter på inden den kan synes og omregistrer, opretter den snart, men loader lige en video op med lyder af de potter der sidder på nu uden db-killer, fuck hvor den larmer

  • #35   27. sep 2013 Tillykke med den smiley

  • #36   27. sep 2013 Tak, peter b, kvittere lige med en stemme smiley

  • Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

    Emner: 11 Svar: 278
    #38   28. sep 2013 Gik omregistrering glat ?

  • #39   28. sep 2013 Hey Carsten h, det ved jeg ikke endnu, men det håber jeg, har arbejdet o.s.v. Regner med at gøre det i næste uge, og poster forløbet, så andre i en lign situation kan finde nogle svar her, Vh

  • #40   30. sep 2013 Så er historien forbi, total optur, blev synet, omregistrer, og ny nummerplade ved synscenteret, uden problemer, jeg fortalte historien, men han havde kun interrasse i registeringsattesten, kikkede kun lige kort på slutseddel, og synes det var en flot maskine, det er en intruder og den er oprettet på min profil, igen skal i ha tak for hjælp/indlæg, alle i gutterne her på mcgalleriet.dk, ses derude smiley

  • #42   30. sep 2013 Tak Johnny, husk at poste når du har pappet I hånden, hvor lang tid det rent faktisk tog, fra du startede til du sluttede

  • #44   30. sep 2013 Hehe, med lidt held, kommer du ud at køre i år, brug lang tid på at finde din nye kværn

Kommentér på:
hjælp / køb af afmeldt mc / hvad gør jeg ???

Annonce