{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Restgæld i mc der købes hos forhandler
  • #1   20. sep 2013 Det er forhandlerens pligt til at indfri evt restgæld. Hvis det er en mc han lige har fået ind, kan der godt gå 8 - 14 dage, før gælden der er indfriet er slettet på Bilbogen.
    Det er normal kotume at der på slutsedlen står, at forhandleren står inde for, at den er gældfri.

    ;O)


  • #2   20. sep 2013 Okay .. tak for det smiley

  • #3   20. sep 2013 Hvilken forhandler har du handlet med, der er enkelte brodnekar, fks MC Huset.. jeg og andre her inde har været udsat på forsøg på bedrageri fra hans side, fks har han solgt en engelsk mc uden dk afgift med dk nummerplader..

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #4   20. sep 2013 Og gør dig selv den STORE tjeneste at slå koldt vand i blodet ift. levering, således at du ikke afregner eller henter MC førend du har fået bekræftet - PÅ SKRIFT - at nuværende panthaver har fået indfriet restgæld! Det er vel muligt at en forhandler kan skrive dit og dat, men i sidste ende er det dig selv du kan spare for en trist periode. SÅ.... lav aftalen, påfør på slutseddel/købskontrakt, at forhandler skal tilse indfrielse af restgæld - på skrift fra panthaver - førend du afregner- og afhenter MC'en.

  • #5   20. sep 2013 Det er Frankies MC center ... det skulle nu være ret ok.

    Han skriver bare så finurligt tilbage at jeg ikke syntes at jeg får helt klart bekræftet at det ikke er mig der skal hæfte for den gæld der er i den.


  • #7   20. sep 2013 Det er sikkert ok, men konfronter forhandleren med hvad du har fundet og lad som GTTR skriver være med at handle færdig inden dokumentationen er på plads. Du kan i værste fald betale for noget amdre dokumenterbart har krav på. Forhandleren hæfter gamske vist. Men det løses ad rettens vej og kan tage laaaamg tid

  • #8   20. sep 2013 Har sendt ham en underskrevet slutseddel ..min gsf handles med .. kiggede så lige på bilbogen og så gælden ... skrev til ham over flere gange og spurgte til restgælden.

    Men han svarer ikke på om han ordret vil give mig skriftelig bevis på at jeg ikke kan hæfte for den gæld men kun de penge jeg har lånt til finanseringen af restbeløbet.

    Det er lidt irreterende, men kan ikke forestille mig et stort kendt sted som Frankies kan finde på noget ...ej heller har han en chance i retten


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #9   20. sep 2013 Frankies er et meget sobert sted - derom ingen tvivl. Har selv handlet med ham - dog ny MC for ca. 2. år siden. Men for at undgå ærgelser og bristet forventninger, så lad Frankies fremskaffe skriftlig dokumentation for indfrielse af restgæld- og endnu bedre en skrivelse fra panthaver, at vedkommende frafalder eventuelle krav. Så er du 100% sikker på at alt er i skønneste orden. Og hvis ikke... så vender du dig rundt og går væk fra handlen!

  • #10   20. sep 2013 Kan være han ikke selv var klar over den restgæld smiley

    Der står vel i slutsedlen at den mc du skal købe er gældsfri... Lad være med at aflevere den egen mc og kontanter før du er sikker på den gæld er fjernet!

    "Det er lidt irreterende, men kan ikke forestille mig et stort kendt sted som Frankies kan finde på noget ...ej heller har han en chance i retten"
    Hvad du kan forestille dig er ligemeget smiley Du skal være 100% sikker i din sag så du ikke pludselig står med en ekstra regning på 90k! Kommer det dertil tager det år at få den afgjort i retten! År med frustrationer osv. Det er ikke det værd...

    Så for guds skyld! Den restgæld skal ud af mc´en før I handler!


  • #11   20. sep 2013 Som GTR siger, bare skrive til Frank igen, han er jo altid lidt forvirret når man taler, skriver med ham. Ellers tror jeg sådan ikke han er dårlig, bare ikke altid lige så god på at udtale sig, få alt lavet lidt hurtigare en man forventer. Købte selv min BB hos ham 2 år siden!

    Bare skrive til ham og sige, inden sluthandeln er klar vil du have papir på at resterende restgæld i denne mc du køber er blevet indfriet! punktum!



  • #12   20. sep 2013 Du kan ikke bruge en slutseddel til noget som helst mht restgæld!
    Du skal have noget på skrift fra panthaver med gyldig underskrift på, eller vente til det er slettet. Hvad der står i en slutseddel garantere ikke dig noget som helst mht til pant.


  • #13   20. sep 2013 Personligt holder jeg mig fra at handle med mennesker som udtrykker sig "finurligt"..... Og jeg har ikke været i klemme endnu smiley

  • #14   20. sep 2013 Har talt med Frank ..og gælden i mcen bliver indfriet før jeg får den.
    Det er umuligt at have gæld i den fordelt på 2 lån, når det er samme sted den bliver finanseret.


  • #15   20. sep 2013 Frank er en "underlig" men reel mand, tror ikke han vil snyde nogen bevidst, men det er altid en god ide at sikre sig selv, han kunne jo gå på røven. Og dem der styre en tvangsauktion de er nogle slamberter smiley

  • #16   20. sep 2013 Selv en aut. Forhandler kan godt spille bolden over i købers kurv..
    \\har været der// smiley


  • #17   20. sep 2013 Frankies bygninger er sat til salg - ikke at det nødvendigvis er et dårligt tegn, men.
    Overtager man en mc med pant i, kan man kun være sikker på, at en advokat en dag henvender sig og ønsker pantet indfriet af den som har mc'en. Kan man ikke det, tager advokaten cyklen med. Som andre har skrevet: Tjek at pantet er væk før du henter den.


  • #18   21. sep 2013 Den bliver leveret til mig på fredag om en uge
    Jeg ringede og snakkede med ham og på mandag ringer jeg igen til Nordea finans som har panten .. min finansering går også igennem dem, så vidt jeg kan forstå og Nordea vil vel ikke lade 2 lån stå i en cykel.
    Cyklen er et kommisions salg

    Med hensyn til salg af bygninger ..det står på deres side at det flyttes til andre lokaler ?


Kommentér på:
Restgæld i mc der købes hos forhandler

Annonce