{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.724 visninger | Oprettet:

U.afgift = stjålet tit?? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens.

Jeg har i flere omgange overvejet en cykel u.afg og så indreg den senere, da der er mange gode tilbud.
Men her er det så, at disse nyere cykler tit og ofte mangler service og nøgler. Den ene jeg var ude at se på var min egen, som var blevet stjålet men politiet fik aldrig nosset sig sammen til, at hente den.

1. Men kan det passe der er så mange tyvekoster til salg?
2. Og er det så nemt, at få lavet en falsk regstreringsattest fra de typiske østlande?
3. Har en cykel ikke udover stelnr et unikt motornr, som bør kun spores?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  U.afgift = stjålet tit??
  • #1   25. sep 2013 Der er rigtigt mange tyvekoster til salg, heldigvis knap så mange herhjemme, da det meste ryger til et østland, umiddelbart efter tyveriet og højst sandsynligt aldrig ser en dansk vej igen.
    Jeg tror du kan bestikke dig til det meste i østlandene, så en registreringsattest er nok en nem sag.
    Motornummeret er ikke så meget ved, du må jo godt lægge en ny motor i motorcyklen eller bilen.

• #2   25. sep 2013 Motor nr bruger vi ikke smiley

Man tjekker at stelnr er det samme på både mc og regattest og tjekker om det er stjålet... Og så er det det! Er man stadig urolig, så er en mc uden afgift ikke noget for dig...

Med mindre du vil bruge den til banekørsel, så er der ingen logik i at købe en mc og vente på at betale afgift.. Det gør jo kun mc'en dyrere.....

• #3   25. sep 2013 Jeg syntes jo bare at i mit tilfælde var cyklen som da jeg mistede den. Sælger havde haft plader på via leasing. Den havde bare et stykke papir fra luxemborg eller litauen. Og det var herinde jeg fandt den til salg. Skal siges jeg har fundet flere som har været stjålet, både herinde og de andre danske sider..

Problemet er vel at leasingselskabet ikke tjekker noget, når der er papir på den.

Det er sgu heller ikke normalt at se en cykel fra Litauen ende i Dk

• #4   25. sep 2013 Ja du kan jo så begynde at undre dig hver gang du køber en brugt del på dba, ebay osv. Tror sku der er meget mere til salg der er stjålet en man tror..

• #5   25. sep 2013 Du vil aldrig kunne indregistrere en cykel i dk der bærer et stelnummer der er meldt stjålet i dk.
    Så skal tyve svinet ændre stelnummeret.

• #6   25. sep 2013 Nu skriver du selv at:
    "Jeg har i flere omgange overvejet en cykel u.afg og så indreg den senere."
    Hvis den skal indreg. kræver det jo at der er følger nogle papirer med på cyklen. Altså den seneste udstedte reg.attest fra udlandet, eller hvis vi taler en dansk som sælges u. afg. fra forsikringsselskab eller politiauktion, skal der også være dok. for det. Så jeg har svært ved at se problemet !
    Men dem som sælges kun til bane eller til reservedele kan der sikket godt være noget lusk med. Men det er jo ikke være, end at man får tjekket stelnummeret hos politiet.

• #7   25. sep 2013 Fed teori, der mangler service hæfte fra udlandet hvor de ikke er så ømme over deres cykler, og nøgle(r), så må de sgu være stjålet.

• #8   25. sep 2013 Hvor mange er det lige der smider den røde master key væk, den kører man da ikke rundt med.

Jeg vil sige at de papir jeg har set på nogle af cyklerne så meget mærkelige ud og lignede noget jeg selv kunne lave..

Hvorfor vælger man at sælge fx en zx6r fra 08 til 16tkr u afg, når de i tyskland koster 3 gange så meget. Derudover har de som regel altid de obligatoriske ridser på en af siderne fra tyveriet, hvor de har ligget ned...

• #9   25. sep 2013 Men min tanke var ligeså meget om man her landet er ligeglad med at tjekke for meget op på en cykel som bare skal bruges til bane...

Eller hvad gør folk for at sikrer sig at deres banejern ikke har ikke varme i sædet..

Lan jo hurtigt blive enige om folks syn på de forpulede tyve..

• #10   25. sep 2013 Har aldrig haft et køretøj med en masterkey smiley
    Og synes faktisk det er mere reglen end indtagelsen at jeg får smidt en nøgle væk..
    Finder den ofte igen 5 år senere smiley

• #11   25. sep 2013 Ha
    Brian S som regl finder jeg nøgler på køretøjer jeg har solgt videre. ( Nnnåre det var der jeg lage dem) på det der sikker sted jeg med garanti ville huske ;o)

• #12   26. sep 2013 Du var ude og se på din egen mc? dvs en der var stjålet fra dig?
    Du gjorde ikke krav på den?

• #13   26. sep 2013 Nej, når der står 2 rockere valgte jeg at køre. Kontaktede dog politiet, men de magter jo ikke noget i dette land. Cyklen tilhørte dog forsikringen, men jeg ville have fået min selvrisiko, hvis politiet bare havde kørt ud på adressen.

• #14   27. sep 2013 ok.. Hold kæft hvor bittert!

Man mågå derfra med en grim smag i munden..
    Hvad cykel var det?

• #15   27. sep 2013 ja det lyder sgu ikke rat.. fuck alle lorte svin...

nu du siger Rocker.. hvad betyder det så.. altså direkte oversat..

mvh

• #16   27. sep 2013 Vil jo ikke træde nogen over tæerne, men lignede nogle som havde et tilhørsforhold til bestemte grupper udfra tatooveringer og bygning..

• #17   29. sep 2013 Det var ikke en mulighed at kontakte politiet og fortælle dem at de havde din cykel?

• #18   29. sep 2013 Havde kontakt til kbh politi. Først mente ham jeg snakkede med, at jeg skulle tage cyklen med hjem. Self det gør man da bare lige.

Men efter han forstod sagen, skrev han det ind i sagen. Jeg ringede så 2 uger senere for at høre. Ham jeg snakkede med der, kunne ikke se nogle ting på sagen og der var aldrig noteret noget om mit opkald. Jeg skulle indgive en klage, men i mellemtiden var den solgt videre og ikke på adressen. Den er nok solgt til en bruger herinde, da det var herinde annoncen var..

• #19   29. sep 2013 Hvor latterligt.....
    Sq surt...
    Hvad cykel og hvad værdi?

• #20   29. sep 2013 Gsxr 600k7 fik 78 fra forsikringen sidste år.

Fik mere end markedsværdien, men ville heller aldrig sælge til den pris, så hellere beholde den

• #21   29. sep 2013 Forstår heller ikke hvorfor du ventede 14 dage med at ringe igen, jeg havde ringet hver dag ind til jeg havde fået et svar der kunne bruges.

Kommentér på:
U.afgift = stjålet tit??

Annonce