{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snart går sikkerheden langt længere end ABS og Traction-control
  • #1   26. sep 2013 Så mangler vi bare Tilt Control også.. dvs ingen wheelie eller stoppies, og tilter du den i sving retter den selv op igen.. Blandet med nøglekort, og indtastet destination, så skal du bare hoppe på ryggen af maskinen, trykke hvor du skal hen, og så kører den selv..

Ja det bliver sørme sjovt at køre MC fremover..

• #2   26. sep 2013 Ja elektronikken skal ikke være andre steder end motorstyringen og instrumenteringen

• #3   26. sep 2013 hvorfor egentlig køre Mc så smiley

• #4   26. sep 2013 Ja hvis vi ikke kører med livet som indsats, så er det ikke værd at køre MC.... Eller noget.

• #5   26. sep 2013 Det vel lækkert nok hvis man bruger den hverdag og gerne vil hjem i live det jo kun dk vi køre så lidt

• #6   26. sep 2013 Jeg er lidt ked af de ikke har citeret bosch direkte, når de citerer dem for at sige at MSC vil kunne redde alle lowsides....

Det skal jeg gerne modbevise med en klat olie i en lille testkurve for boschs regning smiley

Nu bliver det slået op som noget helt nyt, men det er da ikke denne sæson man har introduceret det i motoGP.
    ikke desto mindre glæder jeg mig til at prøve systemet af når det kommer på mange gadecykler og er lidt mere gennemprøvet smiley

Jovist, fremtidens pendler-trafik er førerløs.
    Men vi kommer til at dyrke køreteknik så længe vi vil smiley hvilket er længe.

• #7   26. sep 2013 Ja folk kører for lidt, på forrige fællestur jeg lavede måtte vi samle 2 af de andre cykler op efter et skarpt sving fordi folk ikke træner kørerteknik nok

Som elektriker siger jeg altid: stol ALDRIG på elektronik, det svigter dig når du mindst venter det

• #8   26. sep 2013 Sådan noget der ska bar pilles fra smiley

Alt det sjove går jo af hvis der kommer ALT for meget sikkerhed smiley

• #9   26. sep 2013 Eller osse anskaffer man sig en gammel havelåge smiley

• #11   26. sep 2013 ...der er lige så mange der hævder at abs ødelægger køreglæden
    for alle os der ikke smider maskinen ned i sving og hævder at det er den eneste fornøjelse ved et 2 hjulet køretøj er det vel fint nok at have smiley

• #12   26. sep 2013 Det er da utrolig så fjendske folk herinde er overfor for fremskridt og sikkerhedssystemer.
    Men man er åbenbart ikke en rigtig motorcyklist, hvis ikke man styrter hvis man laver en fejl...

• #13   26. sep 2013 Jeg kører klassisk mc af en grund, man bør aldrig erstatte førerevner med elektronik og det gør man jo netop her.
    Folk opnår en falsk oplevelse af sikkerhed og måske svigter systemet, netop som man tager en skarp, våd kurve, hvor der står et vejtræ midt i svinget.
    Når vinteren nærmer sig og det begynder at blive glat, slukker jeg for alt sikkerhed i bilen (ABS, ESC og antispin) og kører en tur på en forladt parkeringsplads. Så kan jeg lige lære hvordan bilen opfører sig, når den går i skrid, uden noget sikkerhedsnet.
    Systemerne har aldrig svigtet mig, men jeg stoler aldrig 100% på dem.

Jeg skal ikke have en MC med MSC, jeg kan strække mig så langt som ABS men der stopper galskaben altså også for mig. Jeg kører så også stadig med karburatorer, så jeg er nok bare gammeldags.

• #14   26. sep 2013 Ja hellere slå mig selv halvt ihjel end at mine kammerater ser mig på en cykel med stabilitetsprogram, det svare jo til at spise bolcher med papiret på

• #15   26. sep 2013 HOOOOOOLD NU FOR SATAN!! man lærer kun af sine fejl.. altså det ender sku da med at man bare siger jeg på arbejde og så kører lortet uden man skal tænke en tanke :S

• #16   26. sep 2013 Hvorfor så ikke bare sætte støtte hjul på dyret??? smiley jeg har kun kørt i 2 år, og vil sku mene at jeg får en større oplevelse ved at lære at køre på mit lort som man har gjort bare de sidste 50 år smiley med kørte 14.000 km i år kan jeg da mærke at jeg køre meget bedre og mere sikkert end sidste år og da jeg fik den på gaden i marts månedet og den følse vil jeg da ikke undvære og jeg køre på mit lort hverdag smiley smiley <3 smiley

• #17   26. sep 2013 det system lyder super smart..

• #18   26. sep 2013 Nu er der jo heldigvis forskel på folk, og mon ikke nogen kan administrere, at have et system der kan redde deres røv i en uheldig situation, uden at de køre som nogle idioter og forlader sig fuldstændig på systemet kan erstatte manglende talenter i alle andre situationer.

Og fatter simpelthen ikke det skulle ændre oplevelsen ved at køre MC, at der er et system der lige hjælper en hvis der opstår noget uforudset.

• #19   26. sep 2013 syntes det super det kun idioter der ønsker og styrte eller flyve ud gennem vinduet på en bil fordi man ikke gider køre med sele.

hvorfor begynder i blære røve ikke og køre med olie på jeres bremser så får i et rigtigt rush

• #20   26. sep 2013 det da også 100 gange federe og køre en møg vild bil med esp end en uden da man kan udnytte bilen helt sindsygt meget i sving,.

så så længe mcen kan lægges ned er det vel fint du kan bare presse den mere

• #21   26. sep 2013 Monter støttehjul så kører det for dig smiley

• #22   26. sep 2013 Hehe næppe det er jo ikke det der er tale om i jo bare skrækslagen for alt nyt der forbedre kørselen

At køre en covette uden nogen former for esp og ja det sjov den smider røven men skal det gå stærkt er det langt federe i en rs4 der bare hænger fast i astfalden den blir jo ikke kedeligere og køre i fordi den hænger fast tvært imod men klart vil man gerne lege Brian og lave hjulspind foran tanken så er det jo ikke sagen med det

• #23   26. sep 2013 det lyder lidt for godt til at den skulle kunne rede en udskridning

• #24   26. sep 2013 thomas hvis den kan mærke dækket fedter rundt så kan den jo mærke det og så bremser en vel som den skal og dossere gas så den retter op frem for og ligge sig

det der tit sker er vel at vi ikke mærker hvis den skrider før det for sent og når vi opdager det gir man enten for meget gas eller panik bremser og så ligger man der,. mon ikke det er det den reder,

kan sagtens forstå at man kan være bange for ens mc ligepludslig ikke vil andet end og køre lige ud men det er slet ikke det der er tale om syntes sku det lyder smart ,
    men er også stor fan af al ny teknologi der er i biler nu til dags og kan noget af det overføres til 2 hjul så tænk hvor fedt man kan køre uden fare for dummies

• #25   26. sep 2013
    michael L

nu vil man jo stadigvæk kunne vælte og komme alvorlig tilskade hvis man laver noget dumt , det kan teknologien jo ikke forhindre

• #26   26. sep 2013 nej men dummis mener jeg hvis man panikker pga grus eller andet lort på de danske veje, det altid det jeg frygter,
    det er det lort der ligger omkring

klart køre man med hovedet i røven skal det nok gå galt det klart og også fortjent;)

jeg er særlig glad for teknoligien efter min Audi a6 rettet ind efter en monster aqua planing på motorvejen gled sidelens men wupti wupti så var jeg tilbage på ret køl og der ud af igen,. hade det været i min US bil så var den smadret da den aldrig var blevet rettet ind andet end i autoværn;)

• #27   26. sep 2013 ja men hva så hvis hjulet skrider hva så der redder den dig altså ikke det er jeg helt overbevist om

• #28   27. sep 2013 Aner det ikke ligger man helt med knæet i jorden så reder den nok ikke meget. Men det er vel også sikkerhed tiltænkt til alm kørsel på vej og der er det langt fra de fleste der ligger så langt nede.

Men der er jo kun to hjul så der vil være et punkt hvor den ikke vil kunne rejse sig

• #29   27. sep 2013 Nu var jeg ved at lægge min ned i en rundkørsel for et par uger siden, der var dieselolie på asfalten og vejen var våd, men jeg tilpassede hastigheden da jeg gik ind i rundkørslen, maks 15-20 km/t. Alligevel begynder baghjulet at skride, så jeg letter gassen en lille smule og cyklen får bid igen og retter sig op. Man burde jo selv kunne administrere gas og bremse på ens køretøj, selv når føret ikke er optimalt.

I sidste ende handler det om, at vide hvor ens køretøjs grænser ligger. Nogen vil presse grænserne og er det elektroniske grænser, så går det rigtigt galt når man overskrider dem.

Jeg synes det er et fint tilvalg, men problemet med den slags teknologi er, at man hurtigt påtvinger alle dem, du kan i dag ikke købe en ny bil, uden den er monteret med ABS og ESC.
    Hvis det bliver sådan med motorcykler, tvinger det mange til at købe ældre maskiner.

• #30   30. sep 2013 Det er fint nok alt sammen, så længe det kan slås 100% fra, det kan det desværre ikke altid..

ESP på mellemklasse biler er elendigt, og jeg slår det altid fra i vådt føre og snevejr, det tillader ikke det mindste overstyring, og hvis man forsøger at komme igennem et sving med overstyring, så resulterer det i understyring og man er lige ved at køre galt.. lort med lort på..

• #31   30. sep 2013 Kasper K - og det er selvfølgelig super, men hvis du nu IKKE havde set der var dieselolie på vejen, havde det måske været rart med en lille hjælpene hånd.

• #32   30. sep 2013 Lasse: Jeg regner altid med at der ligger dieselolie i rundkørslerne, det er godt nok tit at lastbilerne taber noget, så er vejen våd sænker jeg farten i rundkørsler.

Kommentér på:
Snart går sikkerheden langt længere end ABS og Traction-control

Annonce