{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.780 visninger | Oprettet:

Hvad kører i selv med af tøj/beklædning ? {{forumTopicSubject}}

Hey

Da kortet nu er i hus skal der findes en Mc og beklædning her hen over vinteren, men er i tvivl om hvad jeg burde anskaffe mig af "udstyr" ?

Hjelm, støvler og handsker siger sig selv..

Men hvad kører i selv med ?
Og hvad synes i der er bedst og kører med?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad kører i selv med af tøj/beklædning ?
  • #1   31. okt 2013 Jeg kører med kevlarbukser med slagbeskyttelse fra X1.dk og en jakke fra HG, men den bliver nu nok skiftet ud næste år til en fra x1 også.
    Optimalt ville jo være en læder fulddragt, men det synes jeg var lidt overkill til min gamle maskine smiley

• #2   31. okt 2013 Synes det kommer an på hvilken maskine man køber. Jeg kører selv med fulddragt fra Spyke, dog ikke altid jeg tager bukserne på. Udover det kører jeg med rygskjold. Men textildragter er også gode, men mindre vindmodstand i lidt tætsiddende læderdragter.

Ren smagssag! smiley - God jagt smiley

• #3   31. okt 2013 støvler, købt brugt for 400kr
    læderbukser, købt brugt for 600kr
    brynje købt fra ny af til 800kr
    handsker købt fra ny til 300kr
    hjelm (caberg) nykøbt for 850kr

og så en behagelig softshell jakke udover smiley

• #4   31. okt 2013 Jeg veksler mellem en spidi heldragt og en dainese to-delt. Begge i læder

• #5   31. okt 2013 Hockemhein læder dragt fra T. Hansen, virkelig lækker dragt, har også et sæt tekstil sæt derfra, super glad for det.

• #6   31. okt 2013 T-shirt, shorts & sandaler til hyggeture... Bliver for varmt med alt det udrustning

• #7   31. okt 2013 Tekstil buks fra thansen = vandtæt
    Denne jakke http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/Icon-Patrol-Waterproof-Jacket/SubProducts/Icon-Patrol-Waterproof-Jacket-0001

Vandtæt, varm og så skal jeg love for man bliver set i den gule:-)
    Og et par varme og vandtætte handsker fra Held
    http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/Held-Orkney-Winter-Glove/SubProducts/Held-Orkney-Winter-Glove-0003

Og goretex støvler fra daytone

• #8   31. okt 2013 Held Kevlar bukser og Held Læder jakke og et bar noname lorte hansker... Adidas sko smiley

• #10   31. okt 2013 Når jeg kører til hverdag (arbejdskørsel) er det bare mine normale sko, de bukser som jeg nu en gang skal bruge på arbejde (som regel jeans), en gammel rød læderjakke - og som regel handsker. Naturligvis styrthjelm også.

Skal jeg på længere ture er det iført støvler (Vanucci eller Falco), læderdragt (Probiker) og samme handsker som ovenfor (Vanucci textil med læder). Nogen gange har jeg rygskjold på, og som regel et halsrør eller elefanthue. Kommer lidt an på humør og om jeg kan finde den.

Om vinteren kørte jeg i en "vejarbejder"-jakke fra Kansas og så havde jeg et par tykke militærbukser på ud over mine bukser og altid havde støvler på. Handskerne blev ekstra "forret" med et sæt plastic handsker fra tanken - men et sæt tynde silkehandsker ville være bedre smiley Og bedst ville det have været med en læder "pose" omkring håndtagene, men jeg kan ikke huske om jeg havde den på MZen eller ej.

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 804
    #11   31. okt 2013 Jeg kører med langt lys. smiley
    Har fundet min latterlige, selvlysende vest frem igen, efter en næsten John Deere - med frakørselsvogn. smiley

• #12   31. okt 2013 jeg køre altid i min 2-delt læderdragt, rygskjold, mc støvler og mc læder handsker

• #13   31. okt 2013 Læderdragt, 2 delt fra HELD.
    Dainese handsker, rygskjold, osv.

Læder all the way smiley

• #15   31. okt 2013 Shoei hjelm
    Ventour Tekstil Jakke
    Ventour Tekstil Bukser
    Alpinestars Støvler
    Held Handsker

Tekstik sættet kan lynes sammen og har beskyttelse som man kna tage ind og ud. Der er også for som man kan lyne ind og ud. Det er fint sæt til koldt vejr, men lidt for varmt om sommeren.

Tror jeg skal overveje og investere i noget mere sommer venligt tøj næste sæson. Kørte i det overstående i Tyskland i 35c og fuck det var varmt.

Hvis jeg var rig havde jeg købt et sæt Klim.

• #16   31. okt 2013 hvilken slags maskine er du på jagt efter?

• #18   31. okt 2013 Dainese 2-delt læderdragt
    Dainese rygskjold - man tænker ikke over at det er der når først man har haft det på et par gange, så føles det faktisk forkert IKKE at have det på!
    Dainese lædderstøvler med fuld beskyttelse deri, de er rare!
    Et par handsker og naturligvis en hjelm! smiley

• #19   31. okt 2013 Yoko Tekstil Jakke
    Yoko Tekstil Bukser
    Støvler fra Alpinestars Tech Touring Gore-Tex
    Yoko Handsker Y10
    Schuberth S1 Pro

Er glad for mit tøj, synes det er rigtig godt til prisen 3500 kr for jakke og bukser. og det har bestået sin prøve til UG i regnvejr. og på denne tid af året er det dejligt varmt. også handsker og støvler holder vandet ude og har ikke haft problemer med at holde varmen om fingrene, fødderne endnu

Til næste år skal jeg ha mig et rigtigt rygskjold, istedet for det der sidder i jakken. er bare i tvivl om hvad man skal gå efter??

Køre stort set altid med hele lortet på... men på rigtig varme dage kan jeg dog godt finde på at køre korte småture uden mine bukser.. selv om det ikke sker så tit! men skal jeg uden for København, har jeg det hele på.. også selv om jeg sveder som en hest i det, men man stinker jo af muldyr når man kommer frem smiley smiley men det høre åbenbart med at når man er biker

• #20   31. okt 2013 Kører helst i 2 delt læder, da jeg finder det mest behageligt.
    Man er vel ikke i tvivl om hvad der beskytter bedst i tilfælde af uheld, om man så prioriterer den passive sikkerhed højest, er et valg man selv træffer.
    Det bedste råd omkring beklædning og udstyr er, at købe det som passer og virker bedst for dig. Halv dårligt udstyr skifter du efter et år eller to, så bruger du flere penge og får en dårligere oplevelse.
    Prøv forskellige ting hos enten forhandler eller andre mc kørere.

• #21   31. okt 2013 Jeg ifører mig altid min heldragt når der skal køres længere ture, ræses og til al anden fornøjelse.
    Men køb dig også en læderjakke du kan hive om dig i en fart. F.eks. til når du bare transportere dig til arbejde, skole, café eller andre korte ture.
    Jeg blev hurtigt træt af at tage heldragten af og på hele tiden. Det er et stort besvær i længden, selv om det ser cool ud.
    Find din størrelse og søg på DBA. Der er en masse godt grej til ikke så mange penge.

• #22   31. okt 2013 Enten i to dele alpine stars læder dragt, eller med et tekstil bukser og læder jakke, alpine stars støvler, mc handsker, og hjelm smiley
    Meget sjældent jeg tager en tur kun i jeans, sneakers, læder jakke og hjelm smiley

• #23   31. okt 2013 Har Held jakke og buks der kan lynes sammen i lænden og hvor foret kan lynes ud i forhold til vejret - virker fint for mig! Gode stabile læderhandsker med goretex for og læder støvler med goretex for også.....

• #25   31. okt 2013 Jeg kører i hvad som helst, men der er altid fastsiddende fodtøj, handsker og hjjelm på. Snyder jeg endelig, så er det en varm sommerdag, nogele kilometer langt ude på landet - her sker det, at hjelmen ryger af!

Jeg må dog indrømme, at er vejret ikke ligefrem bagende hedt så er en MC-jakke nok det mest bekvemme man kan have på.

• #26   31. okt 2013 Det kommer an på valg af cykel og vejret.
    Det er hvad jeg vælger i mellem.

Til asfalt:

Hjelm: Shoie XR 1100.
    Textil sæt: Rukka.
    Læder drag: Dainese 2 delt.
    Brynge: Fox.
    Rygskjold: Dainese.
    Handsker: Berik & Lindstrands OPAL & Lindstrands COMET.
    Støvler: Swift.

Til Grus:

Hjelm: Thor Quadrant Crosshjelm.
    Briller: Oakley O-FRAME MX.
    Textil Jakke: Shift.
    Textil Bukser: Ukendt.
    Textil sæt: Rukka.
    Læder drag: Dainese 2 delt.
    Brynge: Fox
    Knæ beskytter: Fox
    Rygskjold: Dainese.
    Handsker: Berik & Lindstrands OPAL & Lindstrands COMET.
    Cross støvler: Force XB-1 & Forma & Sidi Crossfire
    Nakke krage: KTM / Leatt Brace Moto GPX.

• #27   31. okt 2013 Hjelm, har jo lige købt den smiley
    Eller bare shorts og klipklapper...

• #28   31. okt 2013 Gider ikke køre uden det fulde udstyr, føles alt for mærkligt når jeg ikke har det på, og har været nede at trille rundt på vejen 2 gange, så derfor er jeg altid pakket ind smiley

hjelm: shoei xr 1100
    dragt: Arlen Ness LS1 3339
    handsker: Arlen ness G7205
    rygskjold: Knox Aegis
    støvler: Sidi Vortice air

• #29   31. okt 2013 Rukka tøj og Daytona Goretex støvler, det virker. Det koster også ekstra, men efter at have prøvet, andre fabrikater har jeg holdt mig til Rukka. Og de samme par daytona støvler i 20 år, og de er stadig tætte, og rimelig pæne, efter små 200.000kr på 2 hjul året rundt. I det nye Motorrad blad, vinder Daytona støvler igen igen

• #30   31. okt 2013 Har ikke købt noget endnu, men regner med noget jakke og buks ude fra x1 da jeg alligevel bor i byen og skal bruge det som overtræk

Men pt har jeg
    Støvler: Sigma Touring 1823 som faktisk er udemærket. Men når der engang er råd skal jeg op i noget Daytona Travel Star Pro GTX som er samme model som politiet bruger.

• #31   31. okt 2013 Jeg ved sgu ikke helt med det der Rukka...

Jeg har kun haft min i 9-10 år og den har været vasket +100 gange da min MCkørestil ofte indeholder mudder, sved og grusstøv... og så lige nogle år med helårskørsel...
    Jeg blev så skuffet da lynlåsen gik efter kun 7-8 år og jeg måtte af med 200,- for en ny lynlås!!!!!
    Den er stadigvæk 100% vandtæt men da jeg er krympet en størrelse har jeg måtte skifte den til en nummeret mindre.
    Det blev også en Rukka og hvis ikke den holder +15 år bliver jeg tosset ;O)

Kører Lindstrand bukser, O'neal handsker, O'neal eller probiker støvler og Shark, Airoh eller arai hjelm og til de dage det er nødvendigt, Acerbis saftyjacket og crosstrøje..

• #32   31. okt 2013 Kører med et Rukka tekstil sæt, pga kvaliteten, side goretex støvler, og skifter mellem min crosshjjelm og shoei fullface efter vejr

• #33   31. okt 2013 Henrik. Ja det lyder da også til at være noget rigtig lort! smiley hehe kvalitet koster kassen sådan har det altid været! jeg tro ikke på at mit Yoko sæt holder 10 år selv om jeg synes det er godt til prisen. man mærker jo helt tydlig kvalitets forskellen når man prøver en jakke fra Rukka vs Yoko hos Enghave motor.

• #34   31. okt 2013 Rukka koster altså ikke vildt meget.
    Min første jakke kostede 2200,- hos Aagesen dengang, og sådan en som jeg har nu koster 3300,- i Tyskland. (jeg handlede brugt denne gang)
    Ja, man kan få rukka til en mill. men de laver altså også udemærkede billigere modeller.

• #35   31. okt 2013 Hjelm: Icon variant

læder todelt danaise

og tekstil Icon all weather jacket

• #36   1. nov 2013 Minimum for mig er hjelm, handsker, jakke, gerne støvler, bukser kun på ture længere end 10-20 km.

• #37   1. nov 2013 Da jeg fik kortet var det fuld læder, shoei raid 2, støver, handsker og rygskjold.. Efter jeg skiftede til bobber/cruiser cykler så er det shorts og tshirt en jet hjelm og handsker.. Dumt ja, men alt foregår stille og roligt da jeg ikke har travlt.. Samt det er behageligt i stedet for alt det læder..

• #38   1. nov 2013 Henrik. ja ok, nu du siger det, så hænger der også rukka hos Enghave der er til at betale, og er da i tvivl om at det er kvalivare! jeg troet bare ikke mine egne øjne første gang jeg så prisen på deres dyre sæt... men hvad fanden en vinter jakke koster jo også hurtig 3 kilo

• #39   1. nov 2013 Jeg har kun en klage over mine Rukka bukser, de er krympet en størrelse, af at hænge, både de billige og deres super stærke og super dyre bukser, ja selv jakken, er krympet lidt. Pis smiley

• #40   1. nov 2013 Læderjakke, kevlarbukser, lædersko, læderhandsker og hjelm smiley

• #41   4. nov 2013 Hele pakken = hjelm, handsker, læderbukser, læder jakke, rygskjold, støvler og gudskelov for det. JEG SNYDER ALDRIG!!
    Den eneste der så bliver snydt er jo mig selv - har lige været impliceret i et mc uheld og er glad for det er læder jeg kører i. Der var hul i støvlerne, hjelmen blev splittet, jakken revet op ved kevlerne på albuerne, handskerne slidt ind til knoene, bukserne holdt men blev dog klippet af Falck - slap med en knust ankel og småskrammer - SÅ HOLD FOR F..... OP MED AT KØRE I SHORTS OG KLIPKLAPPERE, bare hvis i vil opleve en sæson mere og evt børn blive voksne smiley

• #42   6. nov 2013 Helt enig Sanne, og der er jo ingen der siger at klovnen fra sidevejen ikke kommer på vejen hen til bageren.

Hvis man synes ordentlig MC påklædning er ubehagelig, så prøv en gipsbandage, og synes man at man ser fjollet ud med hjelm på, så tage hen på et plejecenter og se hvor fjollet det ser ud når unge mænd ikke kan styre skeen, og skal mades af en plejer.

Prøv nogle flere modeller, det er ikke altid det der hives først ned af stangen passer, og det er endda muligt du skal have bukser og jakke i forskelligt fabrikat.

• #43   6. nov 2013 Mindes at have set et par, der kørte i G-streng og et tyndt lag olie. det var et smukt syn til Skagen træf. men de fik lidt skrammer, da de væltede i deres 1100ccm brandert

Kommentér på:
Hvad kører i selv med af tøj/beklædning ?

Annonce