4.411 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Er det ligemeget hvilken 2-taktsolie jeg bruger? Er det ligemeget hvilken 2-taktsolie jeg bruger?

Hey MCG,

Lige et hurtigt spørgsmål,

Skal jo selv blande olie i benzinen på ktm'en, er det ligegyldigt om jeg bruger den originale motorex olie? Kan jeg godt bruge fx. det her?
http://www.kgi.dk/product-11859-5186.php

Har nemlig noget til overs som jeg tænkte på at bruge.

Hvad bruger i i 2-taktere?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det ligemeget hvilken 2-taktsolie jeg bruger?
  • #1   1. nov 2013 Du kan bruge alle de 2 takts olier du har lyst til.

• #3   1. nov 2013 http://www.oliebiksen.dk/shop/2-taktsolie-46c1.html

her er også nogle gode olier...!!!

• #4   1. nov 2013
    vil forslå denne... den brugte vi altid da vi kørte gokart med 21.000 omd/m
    Castrol Power 1 Racing 2T

• #5   1. nov 2013 Jeg har en gang smadret krumtaplejerne i en go-kart motor ved at købe for billig to-takt olie, så det er bestemt ikke ligegyldigt hvis det er en højtydende motor der gerne skal holde.

• #6   1. nov 2013 Der er også forskel på om motoren er luft eller vandkølet. De kan godt have brug for hver sin olie.

• #7   1. nov 2013 Ja men sørg for at det er en selvblandende olie - eller skal du ryste hele tanken

• #8   1. nov 2013 Hvis du er i tvivl om den smøreegenskaber, så bare hæld en sjat ekstra i tanken . det blive alligevel bare brændt af. Sådan en totakter forurener i øverigt ad helvede til....

• #9   1. nov 2013 det er et godt råd Knud , har lidt R40 tilovers du kan få til buskrydderen , bare giv den et par % ekstra hvis du er i tvivl smiley

• #10   1. nov 2013 Hvis den kører med powervalve/udstødningsventil skal du ihvertfald ikke komme ekstra olie i, den vil sode til alt for hurtigt.
    Som der bliver foreslået Galp, eller andet der bruges til vandkølede gokarts, feks Shell racing eller Elf. Din motor bliver slet ikke så varm som en luftkølet knallert og kan ikke brænde olien væk

• #11   1. nov 2013 + hver % ekstra olie du kommer i , render den samme % mere magert , ikke det store problem hvis man kører på den fede side men kører man på grænsen med meget overrev kan man nemt komme over at køre for magert , for derefter at give olien skylden for ikke at smøre nok

og som både mathias og preben påpegerkommer det an på hvor varm/hvor mange rpm din motor drejer

mange kan klare sig med brugsens 2-Tolie ved 4% da den er rimeligt taknemmelig med at brænde af ved lave temperature og derfor ikke kun sode og ikke svine tændrør
    men for trådstarters vedkommende vil jeg råde til at bruge den oliekvalitet samt oliemængde der er foreslået , hverken mere eller mindre , jo måske mere hvis man mener man kan brænde den ren under de forhold hvilket de færreste kan smiley

• #12   1. nov 2013 Nu er der KÆMPE forskel på hvad man kører af 2takt mht. olievalg.

En gammel MZ eller knallert kan køre på stort set al slags olie, men sådan et endurojern som du har det skal ikke køre på sådan noget.

Jeg bruger selv castrol fra tante hansen og når man køber 2 ad gangen er prisen ret ok.
    Hold dig til 2%, så kører det for dig...

Køb en 20ltr dunk og bland 20 ltr benzin ad gangen, så er det mest nøjagtigt.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=9787072712&n=1388086052&pn=1758400164

• #13   1. nov 2013 Amen 2 that brother

skal vi ikke lade Henrik have det sidste ord ??

• #14   1. nov 2013 Spørgsmålet er: Skulle jeg bruge mit malossi til tunede knallerter på ktm'en eller ville i lade vær og køre med Castrol TTS eller måske Motorex Cross power 2t?

• #15   1. nov 2013 Motorex er kun det KTM anbefaler fordi det er dem de har aftalen med...
    Tidligere var det med Shell...
    Det er udmærket olie.....

Jeg kender ikke det der malossi og kan hverken sige til eller fra omkring det, men kan derimod varmt anbefale det jeg linkede til.

Der er altså ingen herinde der kan sige til dig hvad du skal gøre, kun vejlede dig udfra egne erfaringer, konklutionen er det dig selv der må stå for.

Læs de råd du har fået, kig på hvilken baggrund dem der råder dig har og træf din beslutning derefter.. som med alt andet i livet er du selv ansvarlig ;)...

• #16   1. nov 2013 Hvad der går til en hvilken som helst tunet knÅllert der roterer med 15-20000 omdr, går nok også til din MC - mon ikke????

Kommentér på:
Er det ligemeget hvilken 2-taktsolie jeg bruger?

Annonce