{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.955 visninger | Oprettet:

Tysk gæld i cykel.. Kan det betyde noget for mig? {{forumTopicSubject}}

Hey. Folkens.. Har fået tilbudt en tysk maskine, som nuværende ejer skylder penge i, og nægter at betale.. Hvis jeg køber den, og smutter til synshallen for at få den toldsynet, kan jeg så hænge gælden, eller er det min makker de kommer efter.. De er iøvrigt alligevel efter ham i Tyskland pga den cykel.. Noget med et finansierings selskab.. På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tysk gæld i cykel.. Kan det betyde noget for mig?
  • #1   2. nov 2013 er der ikke noget med de beholder noget af reg atesten til man har betalt? eller var det i gamle dage

  • #2   2. nov 2013 @Thomas, jo sådan mener jeg også det er, hvis registrerede ejer har gæld i køretøjet, har han kke de fornødne papirer til videresalg, sådan var det i 2006.
    Ved dog ikke om det stadig er gældende.


  • #4   2. nov 2013 Yes. Er der gæld i den, så kan den ikke indregistreres i danmark, da han ikke kan give papirene med til det.

  • #5   2. nov 2013 Hmmm.. Nitte.. Så skal man skifte rammen.. Men hvordan så med motor nr? smiley

  • #6   2. nov 2013 Hvis han videresælger cyklen eller dele fra en cykel som ikke retmæssigt er hans. Kan jeg ikke se andet end det må være det samme som hæleri.

  • #7   2. nov 2013 Se det er jo noget skidt smiley

  • #8   2. nov 2013 desuden, er du vidende om at han begår kriminelt, og deltager i det.

  • #9   2. nov 2013 Ja der er jo ingen tvivl om hvorvidt der handles i "ond" tro... Så her er vist bare tale om alm. tyveri/bedrageri..... Skammeligt...

  • #10   2. nov 2013 Jo jo.. Det er meget godt altsammen.. Men nu er du vidne om, at jeg er vidne om, at en jeg kender laver noget der nok ender med at være kriminelt, så nu er du også lidt kriminel smiley

  • #11   2. nov 2013 Jeg er jo ligeglad med hvorfor han ikke vil betale på den maskine mere.. Den er bare så billig, så hvis der skulle skiftes ramme, så ville den stadig ligge langt under markedsprisen.. Så en hurtig forespørgsel gør mig jo ikke kriminel... Rolig nu drenge.. Det kunne jo være at han stadig ville hænge på gælden selv, og så er alt andet jo loge meget.. Og det var det spørgsmålet gik ud på..

  • #12   2. nov 2013 Nå ok..... Det var altså bare en alm forespørgsel om mulighederne for at indføre et stjålet køretøj og indregistrere det..... Hmmmmmm..... Og så siger de vi ikke kan lære noget af det gamle østeuropa....


  • #13   2. nov 2013 Den er ikke stjålet!!! Han vælger bare at stoppe betalinger til den.. De er åbenbart blevet ret uenige om noget.. Han har betalt over halvdelen på den, så er det vel egentlig mest han? Der er da mange der sælger deres ting som de stadig skylder på i banken.. Er det også tyveri din gamle hane smiley

  • #14   2. nov 2013 Det er kun hvis der er pant i salgsgenstanden. Ellers er det selvfølgelig blot en alm. handel.

  • #15   2. nov 2013 Prøv at overføre scenariet til et hus med kreditforeningslån.... Og forestil dig så hvordan det skulle være en ok handel.

  • #16   2. nov 2013 Og det var nok nærmere det svar jeg søgte, istedetfor en alle de beskyldninger og nej hatte.. Vi er jo alle ville med at lave gode handlen, hvis det så i sidste ende også kan lade sig gøre, at gøre det rigtigt smiley

  • #17   2. nov 2013 "De er iøvrigt alligevel efter ham i Tyskland pga den cykel.. Noget med et finansierings selskab".. Du svarer selv på det. Om Han skulder 50000 eller 50 øre, gør den ikke mere hans end deres.

  • #18   2. nov 2013 Nej men hvad han gør efter salg af den cykel med hensyn til det selskab, burde ikke kunne betyde noget for mig jo.. Men det gør det åbenbart med mindre der er 2 reg.attester ved salg.. Så hænger han på den.. Så kan de jo sagsøge ham alt det de vil.. Eller spære ham inde for den sags skyld smiley

  • #19   2. nov 2013 Du kan bruge den til banen....... Hvis den er så billig

  • #20   2. nov 2013 Hmm.. Skal den ikke på en eller anden måde registreres på banen?? Tænker på i forhold til bane forsikring eller noget?? Har ikke præet det bane halløj før, men det lyder sjovt.. Og sådan en r6 kunne vel nok være sjov på bane smiley

  • #21   2. nov 2013 Men så er vi jo nok over i noget ulovligt med et nr der skal slibes væk og noget ... Det går nok ikke.

  • #22   2. nov 2013 Klaphat....



  • #23   2. nov 2013 Gaaab ... MIDT i en afbetaling på noget er de "pludselig blevet uvenner !?! .. nårh da .. Med mindre der pludselig er blevet noget i vejen/defekt på Mc´en, så kan der vel næsten ikke være noget at bliv uenige om..
    Det er jo ikke sådan at dengang at man handlede og levet en købs/salgs kontrakt at man ikke var enige dér !!

    Og for dit vedkommende: du siger; Vi er jo alle ville med at lave gode handler ! ..

    Det dér er ikke en godt handel ! .. Det dér er ikke andet end at prøve at snyde sig til noget på en lusket måde ... Det reelle hér er noget mere at presse på for at deres mellemværende bliver 100% afsluttet først, før der bliver handler ..

    Der VAR jo i det mindste EN person engang som ikke var uenig i noget, da han købte cyklen fra ny !

    Benytte sig af at den ene part sidder i et andet land hvor han måske har problemer med at have lovhjemmel til at få afsluttet en handel ... Bvadr !! ..

    Skifte stellet ud, eller slibe stel nr væk .. Hvad helvede er i for nogle mennesker !


  • #24   2. nov 2013 fahrzeugbrief og fahrzeugschein hed det i gamle dage. I dag hedder det zulassungsbescheinigung teil I og zulassungsbescheinigung teil II.
    Mangler nr 2, den store. så er han ikke ejer.


  • #25   2. nov 2013 Du optræder som hæler, da du er ved at købe noget en anden uretmæssigt har anskaffet sig, eller ikke ejer.

  • #26   3. nov 2013 når panthaver kommer ud for at inddrive restgælden og cyklen er 'væk' er der jo kun en ting tilbage at gøre....melde den stjålet, med mindre at din 'sælger' angiver hvor den er (hos dig) og så kan de kvit og frit hente cyklen hos dig.
    Det mellemværende der så er tilbage i sagen, er mellem dig og din 'kammerat' som jeg vil gætte på ikke er specielt økonomisk stabil, siden han er kommet i den situation at han ikke kan/vil overholde sine forpligtelser....
    Det der.....det lugter LANGT væk af ballade


  • #27   3. nov 2013 Sorry .. det er sgu ikke bare for at være negativ, men stjæler, hæler osv ... Jeg ser ikke nogen forskel .. og folk som stjæler motorcykler er i min verden noget af det laveste man kan finde .. OGSÅ uanset hvor "fint" det er pakket i undskyldninger og fine forklaringer .. FINGERNE VÆK fra andres ting !

    Er I i tvivl om ejerskabet på den MC .. meget simpelt ; giv mig stel nummeret, og navnet på dem der er involveret, jeg har et par gode venner ved kriminal politiet, så klaver vi den sag hurtigt .. og så finder du ud af om du skal købe eller ej .. meget let !!


  • #28   3. nov 2013 Men den er jo ikke illegal før den bliver handlet, men helt sikkert NÅR den bliver handlet.

  • #29   3. nov 2013 Hvis Du havde lånt en ven nogle penge til en MC og han solgte den videre uden at betale Dig tilbage, ville du stadig Drikke øl med ham ??
    Jeg ville drikke Øl af hans kranie.



  • #30   3. nov 2013 Hehe.. Good one mikael. :). Så for at afslutte tråden på en pæn måde, så skal jeg bare se om han har begge breve, og hvis det ikke er tilfældet, så er han ikke den retmæssig ejer og så holder jeg selvfølgelig fingrene væk... Men hvis han har begge breve så har jeg intet at frygte. Er det sådan ca det hænger sammen??

  • #31   3. nov 2013 Umiddelbart ja, for så har han det fulde ejerskab af cyklen og kreditselskabet kan formentlig IKKE gøre indgreb i cyklen! Så kan de så retsforfølge ham for ikke - på en voksen og moden made - at have passet sine forpligtigelser og smide ham i spjældet for det! Er han en god kammerat fortæller han ikke, at han har solgt cyklen til dig!

    Dig og din moral vil jeg ikke blande mig i, men som jeg ser det, er du ved at købe en stjålen cykel og lur mig, om domstolene ikke også ser sådan på det!


Kommentér på:
Tysk gæld i cykel.. Kan det betyde noget for mig?

Annonce