{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.651 visninger | Oprettet:

Hendrik E
Hendrik E
Tilmeldt:
1. aug 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 119

Hjelme {{forumTopicSubject}}

Hej Drenge, og piger smiley

Da jeg snart skal ud og investere i en bike, skal jeg selvfølgelig også ud og have en sprød hjelm. Har besluttet mig for at købe en naked bike/Streetfighter. Noget ala Honda Hornet, Suzuki GSR600, Yamaha FZ6N, XJ6N el. MT-07, eller noget i den stil.
Og har så besluttet mig for at købe en enduro/fighter hjelm. Altså noget ala det her:

http://www.atomic-moto.com/assets/images/product%20images%202013/icon%202013/icon-variant-carbon-cyclic-helmet-wht-.jpg

Via siden www.fc-moto.de har jeg så fundet frem til en masse fede hjelme. Min umiddelbare favorit er selvfølgelig Icon Variant (som jeg har postet et billede af), men det kan jo være der er andre der ude som er bedre/federe.
Prisen spiller overhoved ingen rolle. Eneste jeg kigger er efter design og at man kan få et fedt visir til. Mener selvølgelig visir farven. Gerne noget iridium af en eller anden slags.

Her er listen over hjelme jeg har kigget på:

AGV AX-8 Dual Evo GT
Airoh S4 Free
Arai Tour-X 4 Detour
GIVI HPS X01D Tourer System Helmet
HJC CL-XS Vapor
Held Alcatar Full-Face Helmet
Icon Variant Cyclic Carbon
Marushin X-Moto 2 Squadron
Rocc 790 Cross Helmet
Shark Explore-R Carbon Skin
Shoei Hornet DS Sonora TC-6
Suomy MX Tourer Special
Uvex Enduro Carbon
X-Lite X-551 Shift N-Com Crossover

Grunden til jeg ikke bare køber den Icon er at jeg ved at mærker som AGV, Arai, Shoei, Held osv. også laver super gode hjelme, og den kan jo være at de kvalitets mæssigt ligger over Icon.

Men hvad synes i? Hvilken en af de hjelme ville i tage?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjelme
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.649
    #1   23. nov 2013 Du kan ikke købe en hjelm uden at prøve den.

    Icon hjelmen skulle larme en hel del - og den kan prøves her: http://touringshop.dk/


  • Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 119
    #2   23. nov 2013 Det er heller ikke planen smiley
    Har familie i tyskland, så næste gang jeg tager der ned kører jeg hen til butikken og køber hjelmen. Og dem som også forhandles i DK kan jeg jo prøve på forhånd smiley

    Har besøgt touringshop.dk og faktisk også prøvet hjelmen lige hurtig. Var ikke vildt imponeret, men var også kun lige en hurtig prøve. Må tage der ned igen en dag og prøve den igen.

    Men indlægget var mere for at høre om folk havde erfaringer med nogen af de nævne hjelme, eller i det hele taget med de forskellige mærker.


  • #3   23. nov 2013 Har også været igennem min del af hjelme. Nogen købt online, andre prøvet.
    Fandt min hjelm, dog online, efter 4x fejlede forsøg.

    Så ja, gå i en butik, sørg for den ikke kan vride sig fra side til side, især vigtigt på en Naked bike....der får du altså hele lortet i ansigtet med 130 km/t (du kører ikke stærkere vel ?) smiley


  • Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 119
    #4   23. nov 2013 Brian:

    Altså det med hastigheden kan jeg ikke udelukke, da jeg også skal ned og køre i tyskland på et tidspunkt smiley
    Men nej, det er ikke på grund af høj fart og motorvej at jeg vil have en MC. Også derfor at god aerodynamik ikke er første prioritet i mit valg af hjelme smiley

    Men jo, skal helt klart ned og prøve den igen. Nogen der tilfældigvis ved om nogen af de nævnte hjælpe kan købes/prøves her i dk smiley


  • #5   23. nov 2013 Grunden til jeg skriver det, min forrige bike var en FZ6s, ja med kåbe, men kun delvis kåbe...kæft nogle af mine hjelme har pevet og skreget....
    Lav modstand er Gud...og alle de der køle dimser..forkert designet, er det med til at fløjte og pive.....


  • Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 119
    #6   23. nov 2013 Altså som sagt så er det ikke min top prioritet, men hvis en af de hjelme klarer sig bedre end de andre, så foretrækker jeg selvfølgelig den smiley
    Men nu går jeg også ud fra at jeg skal kigge efter helt andre hjelme, hvis det er luftmodstanden jeg kigger efter.
    Der går jeg ud fra at Shoei og AGV klarer sig bedre med deres GP hjelme.


  • #7   23. nov 2013 Jeg har en sprit ny icon hiviz hjelm til salg, check min annonce smiley

  • #8   23. nov 2013 Sajmon icon hjelme larmer ikke smiley

  • #9   23. nov 2013 Det er vinden der larmer, hjelmen er bare ikke så god til at isolere dine øre fra den smiley

  • #10   23. nov 2013 Hvis du skal have bare lidt fart på ind i mellem, så er en Enduro hjelm nok ikke den rigtige.
    Jeg kunne forestille mig at "solskyggen" vil give noget løft i hjelmen på grund af vindmodstanden og det kan umuligt være rart at køre med.



  • #11   23. nov 2013 Sikke en moral...eller mangel på samme. At benytte dig at flinke forhandlere i DK og så købe i Tyskland.
    Oven i købet skriver du: "prisen spiller overhovedet ingen rolle"
    Dårlig stil......


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.649
    #12   23. nov 2013 Kig også på Scorpion EXO serien. Jeg kører selv naked bike / motard og er mega glad for min. Den har også indbygget solvisir, og passer mange hovedformer fordi den kan tilpasses med kindpudernes tykkelse.

  • Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 119
    #13   23. nov 2013 Åh gud James smiley Du kan da ikke bilde mig ind at du ikke ville gøre det samme. Alle vil gerne spare penge hvor de kan.
    Bortset fra det så gør jeg det udelukkende fordi udvalget er så meget større. Tag bare Icon hjelmen. Der findes et sted i DK som forhandler dem. Bevares det er lige i nærheden af hvor jeg bor, men som sagt så er udvalget meget småt, og prisen stiger garanteret hvis der skal bestilles specielle ting.
    Og så er der så også lige den lille detalje med at jeg rent faktisk er tysker. Så hvis vi absolut skal gå i små sko, så støtter jeg skam det land jeg kommer fra smiley


  • #14   23. nov 2013 Åhhh Gud Hendrik....
    Så bliv boende i Tyskland og støt dit fædreland resten af livet.
    Vi taler om moral og ikke følelser. Du skrev i en anden tråd om at komme ud at prøve motorcykler hos forhandlerne - og du skal vel også selv importere dem til DK fra Tyskland ??
    Ved ikke hvad du laver i dagligdagen ??
    Men hvis jeg er murer ville det være uanstændigt at jeg skulle stable sten dagen lang for nogen skulle vælte muren igen. Altså arbejde uden mening. Det samme er gældende for den der skal ekspedere dig i mc-butikken. Hvorfor fanden skal han bruge tid på dig - når du ikke vil købe noget alligevel - og han kan bruge tiden på andre i stedet. Hvorfor skal ejeren investere i varesortiment til osere som dig ??
    Du er en tidsrøver og egoist af format. Du forventer vel selv at få en anstændig løn for din forhåbentlige meningsfyldte arbejdskraft + diverse ydelser der følger med jobbet. Ellers er du velkommen til at komme og slå min græsplæne - GRATIS.
    ...og NEJ jeg vil ikke gøre det samme mod andre.
    Du indledte med "hej drenge og piger" - du lyder heller ikke specielt voksen.


  • Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 119
    #15   23. nov 2013 Jamen hvis du absolut skal vide det, så arbejder jeg på et lager med en månedlig løn på 18.000 kroner. Og nej, føler på ingen måde at min løn retfærdiggør alt det arbejde jeg kan udføre.
    Og nej, har ikke tænkt mig at importere, da det ikke kan betale sig.

    Tror bare desværre at du lever lidt i fortiden. Sådan er det nu bar en gang nu om dage. Hvor mange køber stadig lovligt musik, film og spil i butikkerne? Tror der er mange, også her inde, som på et eller andet tidspunkt har hentet noget ulovligt. Og det er sådan set lidt det samme. Må så indrømme at jeg er en af de få som stadig bruger penge på alle de ting, men kender en masse mennesker som skaffer sig tingene på ulovlig vis.
    Du må bare lære at folk i nutiden heller vil bruge tiden på at købe tingene på nettet, frem for at gå ned i en butik og betale overpris. Og så er det nu desværre også med MC udstyr.

    Og eftersom du er dansker så har ud på ingen måde ret til at kalde mig egoist. For er der noget jeg har lært, i den tid jeg har boet i DK, så er det at danskerne er nogen af de mest egoistiske mennesker overhoved. Så du skal på ingen måde belære mig om noget som helst.

    Kan ikke forstå hvorfor negative mennesker altid skal blande sig, og ødelægge alt for alle. Hvis du har en negativ holdning, så hold den for dig selv. Jeg gider i hvert fald ikke høre på det. Du går vel heller ikke ud til hver bilist som kører 5 kmt for hurtigt og giver ham en skideballe.


  • #16   23. nov 2013 Fordi naboen er en idiot, behøver du sgu da ikke være det. Du vasker bare hænder ved at referere til andre egoister og nasserøve.
    Tror du ham i butikken får mere end de 18.000,- kr/md. ?? Tror du ikke han vil føle sit job nedgjort af dig, uanset hvad han evt. tjente ??? Har ikke en skid med løn at gøre. Ganske alm. god og anstændig opførsel - og respekt for andres tid og goodwill.
    Hvis du havde lidt brede skuldre, så gik du ind til en dansk forhandler og lagde kortene på bordet og fortalte du havde intentioner om at købe i Tyskland hos onkel Fritz - men du havde behov for at prøve en størrelse af her og nu, da du slet ikke kan vente til familiebesøget. Så havde forhandleren da et valg om at bruge tid på dig.
    Hvis du vil købe i tyskland...eller ligegyldigt hvor - så brug pågældende forhanlers tid.
    Ja, jeg lyder sgu gnaven......men det er på grund af sådan nogle typer som dig. Forkælede personer, der kun tænker på sig selv hele vejen igennem og konstant påråber sig ret til hvad som helst - fordi det gør de andre.
    Folk der smider affald ud af bilvinduet, fordi mor ikke lige var der til at ta´ affaldet og andre bare kan rydde op bagefter.
    Folk der kører rundt med hovedet under armen i traffikken uden at vise af, når de drejer - så op i røven med at andre kan holde og vente.
    Folk der opfatter køkultur som en by i Rusland......o.s.v. o.s.v......ja, de pisser mig af. Jeg hader egoisme og forkælede små personligheder.
    Tag ansvar og behandl andre som du selv vel behandles - med respekt.
    En ting er, at du opfører dig som du gør - men at offentliggøre det og så tro at man skal synes du er en smartass er da toppen af naividitet - og ikke tro at der kommenteres på det. Dovne Robert troede også han bare kunne nasse stille og roligt videre uden nogen havde noget imod det.
    Tak for kaffe.....og mange gange undskyld hvis jeg har "ødelagt noget for dig".
    Måske du skulle tænke lidt over hvad du "ødelægger" for andre ??


  • #17   23. nov 2013 snakken handler vist ikke rigtigt om at handle i udlandet eller ej, men om det er god stil at bruge danske forhandlere som showroom for netforretninger i udlandet.

  • Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 119
    #18   23. nov 2013 Ingen af de ting du kaster i hoved på mig stemmer.. Er hverken miljøsvin eller en dårlig billigst, og er på ingen måde forkælet..
    Men i stedet for at ødelægge min tråd fuldstændig, havde det så ikke været bedre at dele ud af din erfaring? For det er da ret tydeligt at du har et par år på bagen, og en del af dem på MC ka jeg se.. Det ville jeg have værdsat meget mere.. Og så kunne du have hældt din opsparede gnavenhed over en anden person.. For rent faktisk er jeg en pisse flink fyr som er intet af det du nævner.. Du kan ikke dømme folk ud fra en enkelt ting.. Du har sikkert også begået dumme ting i dit liv, eller gjort noget som er forkert..
    Men ja, synes da det er en god ide at fortælle forhandleren hvordan landet ligger, og hvis de ikke gider bruge tid på mig, så er det også fair nok.. Men det ville jeg igen anse som værende dårlig kundeservice.. Og synes du ærlig talt det er i orden at bruge 1000 kroner ekstra på en hjelm, for 5 minutter af deres tid? Når de selv kun tjener 150-200 i timen..
    Og bortset fra det, i touringshoppen, hvor jeg har prøvet den ene hjelm, har jeg handlet for 5000 i tøj, så synes ikke du har ret til at dømme mig..


  • Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 119
    #19   23. nov 2013 Ja, kan da godt se det muligvis er dårlig stil at gøre det.. Men er det ikke bedre at de bare har nogen kunder, fremfor de bare står en hel dag og klør sig i røven.. Jeg ville da personligt selv sætte pris på at kunne give kunden en god oplevelse og rådgivning, og så må de selv om de vil købe hos mig eller ej.. Den gode kundeservice ville enda gør at de besluttede sig for at handle hos mig..
    Ville i hvert fald aldrig handle hos en person der har en holdning som James B.. For selvom det jeg gør muligvis er egoistisk, så er det da mindst lige så egoistisk at tænke "næh gider da ikke hjælpe dig, når jeg ikke kan tjene penge på dig"..


  • #20   23. nov 2013 Jeg er da glad for at læse, at du er en helt OK person. smiley
    Jeg skrev bare hvilke typer, der gør mig gnaven. (Jeg er ikke ALTID gnaven)

    Hvordan vil du ha´ det med at skulle vise dit lager frem hver dag, helt uden nogen form for mening (eller løn) ??
    ....eller skulle feje naboens græsplæne, hvis du ikke havde noget fornuftig at gi´ dig til i 5 minuter i din arbejdstid ??
    Man kan da ikke drive en forretning på sociale ydelser !!

    Du er dømt til at gi´ en øl, hvis vi mødes en dag......jeg er mindst lige så flink en fyr som dig.
    smiley


  • Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 119
    #21   23. nov 2013 Det er skam de samme personer der kan gør mig gnaven. Så er da glad for vi har noget tilfælles smiley
    Men ja, jeg må give dig ret. Og hvis jeg skal være ærlig så kender jeg alt til det. Der hvor jeg arbejder lider vi også under den digitale alder. Der kommer færre og færre kunder ud på lageret for at hente deres varer. Det påvirker ikke vores løn som sådan, men det kan det gøre i det lange løb.
    Men ved du hvad, jeg må heller tage dit råd til mig. Og lade være med at spilde forhandlernes tid.

    Det en deal. Det gør jeg gerne smiley Og glad for det her endte godt smiley Er normalt ikke typen opsøger eller sætter pris på skænderier smiley


  • #22   23. nov 2013 Hatten af for dig Hendrik...... smiley
    Du er jo alligevel en mand af format. Vi skændes heller ikke - vi bytter bare argumenter.
    Fortsat go´ lørdag.
    smiley


Kommentér på:
Hjelme

Annonce