{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.369 visninger | Oprettet:

Anders j
Anders j
Tilmeldt:
25. sep 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 21

Boots vs. sko? {{forumTopicSubject}}

Hvad er jeres mening/holdning?
Jeg står og skal til at købe enten støvler eller mc sko(beskyttelse over ankel) men er i tvivl om jeg får taget støvlerne på, da jeg kun kører kortere ture...

hvad er folks holdning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Boots vs. sko?
  • #1   6. dec 2013 Jeg har to sæt et til lange og et til korte på samme grundlag:)

  • #2   6. dec 2013 Køb støvler, sko har du garanteret rigeligt af smiley

  • Anders j
    Anders j Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 21
    #4   6. dec 2013 Det har jeg nemlig smiley men de hedder converse og beskytter ikke særlig meget smiley


  • #5   6. dec 2013 Det gør en mc sko heller ikke..... Fuk lidt hudafskrabning på tæerne, det er anklen der er den dyre stump smiley

  • Anders j
    Anders j Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 21
    #6   6. dec 2013 Har skoene en tilsvarende "skal" omkring anklen som støvler har ?

  • #7   6. dec 2013 Altid støvler!

    profilbillede
  • Anders j
    Anders j Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 21
    #8   6. dec 2013 Jeg tror faktisk jeg er blevet overbevist om at støvler er et hit for mig, man er jo efter alt sandsynlighed pænere efter en tur i asfalten, hvis man har haft boots på smiley


  • #9   6. dec 2013 Har støvler, fordi jeg godt kan lide at have støttet anklerne.

  • #10   6. dec 2013 Jeg må indrømme at jeg ikke altid får dem på, men jeg syntes det er meget federe at skifte gear med støvlerne på, giver en bedre fornemmelse smiley

  • #11   6. dec 2013 Det med at havde en let påklædning på de korte tur dur ikke da men ikke ved hvornår men kommer galt afsted, sidste sæson var jeg så uheldig at køre galt hele to gange og var sygemeldt næsten tre måneder, og i bække til fælde skulle jeg bare på en lille tur på under 5 km, så altid huld beskyttes til mig ikke noget med sko og halve lønninger til mig.

  • #12   6. dec 2013 Kører med Alpinestars Fastback. Det er en mellemting mellem sko og støvler. De går et godt stykke op over anklen men føles ikke super tunge.

  • #15   6. dec 2013 Kort støvle= ingen ankelstøtte... Lad nu være med at gå på kompromi med sikkerheden!

  • #16   6. dec 2013 (link fjernet)

    jeg har lige købt de her. super fede og med ankel og tå og alt det beskyttelse der skal være:)


  • #18   6. dec 2013 Peter L Joke?
    De her har den beskyttelse der skal være:


    profilbillede
  • #19   6. dec 2013 Så er der dæleme dømt juletræ til trætte fusser smiley

  • #20   6. dec 2013 http://stores.sportbiketrackgear.com/Detail.bok?no=8149

    Dem kører jeg med. Kan klart anbefales.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #21   6. dec 2013 Jeg har endnu til gode at se noget andet end støvler som beskytter ordentligt. Men trendy og casual - det er det da... Jeg ved dog ikke hvor trendy man har brug for at være, når man ikke kan gå på sine ødelagte ankler...

  • #22   6. dec 2013 De der ballet-ankel-casual-cirkus sko beskytter ikke ordenligt, det er sgu vigtigt med beskyttelse af anklerne.. dvs at de går et stykke over dem, min. midt skinneben, for at beskytte både knogler,ledbånd og muskelvedhæftningerne der sidder i det område.. ellers kan man sgu lige så godt digle rund i et par sutsko..

  • #24   7. dec 2013 Jeg havde støvler på da jeg kørte galt for godt 2 år siden og jeg har stadig til tider ondt i anklen. Jeg tænker bare på hvor slemt det så havde været uden ordentlige støvler, såå støvler er også min anbefaling.

  • #25   7. dec 2013 Efter min bedste overbevisning, så er det største argument for at vælge en støvle frem for en sko, at en sko MEGET nemmere bliver flået af foden ved et uheld, end en støvle gør.
    Derudover er der selvfølgelig også det åbenlyse med beskyttelsen af anklen ved en glidetur, men endnu vigtigere, ledbeskyttelsen, hvis foden bliver vredet i "sjove" retninger.
    En god støvle er netop designet til at forhindre dette.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #26   7. dec 2013 #23 - Man SKAL ikke, men nu bliver der spurgt om hvad folks holdning er.

    Personligt bryder jeg mig heller ikke om SIDI støvlen i #18. Den er for dyr, knirker for meget, har for mange fnidrede detaljer med spænder og dimser der kan gå i stykker ved normalt brug, og så er sålen alt for tynd til at de er behagelige at gå i.
    Jeg har selv Supertech R fra Alpinestars, som passer mine fødder og mine behov meget bedre.

    Jeg taler ud fra min egen holdning til MC kørsel, og så kan trådstarter bruge den erfaring eller lade være, på samme måde som du selv kan.
    Jeg kører stort set aldrig mindre end en tankfuld benzin op hver gang jeg sidder på cyklen, så jeg pendler ikke og jeg kører aldrig nogensinde "lige_ned_forbi_grillen" ture på den, så jeg kører aldrig uden fuldt udstyr, dvs hel læder, støvler, rygbeskytter, handsker og helmut, samt en god portion fornuft.
    Jeg kan ikke forstå argumentet med at man skal passe mindre på sig selv på kortere ture, for når en ulykke sker, gør det vel ikke mindre ondt eller er mindre farligt når man kun har 3 minutter tilbage af turen, i forhold til om der er 103 minutter tilbage.

    Hvad folk bruger ovenstående til, må de helt selv om. smiley


    profilbillede
  • #27   7. dec 2013 Jeg er nu også kun fan af en fuldstøvle som i #18, er så også den samme model jeg har :P, men de er ikke til at gå tur i, men det er det sq heller ikke i en fuld læderdragt der prøver på at krølle en sammen på midten smiley

    Og kan personligt ikke se pointen i de korte mc sko, så kan man lige så godt tage et par sikkerhedssko på, de har samme beskyttelse.


  • #29   7. dec 2013 Som altid har Sajmon ret. Følger fuldkommen samme filosofi. Og når vi køre sammen i Swinger gruppen bliver det påpeget når folk ikke møder op i ordentligt udstyr. Det er jo os der skal skrabe vennerne op fra asfalten hvis de lægger sig ned smiley

  • #30   7. dec 2013 Det er jo op til folk selv hvordan de vil beskytte sig. Jeg gør det ud fra min erfaring efter 5 styrt.
    Folk kan så vælge at bruge den erfaring, eller gøre deres egne smiley


  • #31   7. dec 2013 Nu kan man faktisk købe støvler med fuld beskyttelse, som er mindst lige så nemme at tage af o på som sko:-)

    Sådan nogle har jeg da.

    Når det så er sagt, så er min MC-et transportmiddel, og det afhænger en del af, hvad jeg skal i dagens løb, hvad jeg faktisk tager på. Det allervigtigste er efter min mening, at fodføj sidder fast!!!!! Derudover må det meget gerne nå rundt om anklen.


  • #32   7. dec 2013 Jeg kører med disse TCX sko/støvler
    http://www.tcxboots.com/eng/prodotti-dettaglio.php?prodotto=61
    Jeg synes selv de sidder super godt fast, de er forstærket i hæl og tå og kan kun bukke den ene vej i sålen. De går et stykke op om anklen og er også forstærket med plader dér. Jeg er selv meget glad for dem, og man kan rent faktisk gå rundt i dem uden man føler man har skistøvler på...Men der er sikkert mange kloge mennesker der kan fortælle mig at det er noget lort smiley
    Derudover har jeg så altid fuld læder, rygskjold og læder/carbon handsker på...


  • #33   7. dec 2013 Al den snak om støvler kontra sko lavet til mc for mig på tanker om en ven jeg jævnligt kører med.
    Han er for nærig (hans ord) til at købe rigtige mc støvler, når nu hans sikkerheds støvler fra arbejde kan bruges.
    Men er sikkerheds støvler ok. Tænker de beskytter tæerne meget godt og sikkert også giver lidt støtte til anklerne. Er dog stadig skeptisk overfor dem.

    Nogen andre der bruger alm. sikkerheds støvler til at kører med?

    Kører selv med Daytona støvler. Syntes de er superlækre og stadig diskrete som mv støvler.


  • #34   7. dec 2013 Sikkerhedssko/støvler, er jo beregnet til at beskytte tæerne mod at blive mast hvis man taber noget på dem, eller mod at man træder et søm op igennem sålen. De yder da så absolut ingen beskyttelse mod at foden bliver tvistet rundt, så anklen bliver smadret, eller mod en kurretur hen over asfalten med anklen mod jorden.
    Det samme gælder i øvrigt de sutsko Steen M linker til smiley smiley


  • #35   7. dec 2013 Støvler..

    SElv Arnold siger det...

    Gev mee yor boeeds, yor clooth and yo motorcygael!!!!!
    Har en en enkelt tur kørt med dem der korte støvler, det var lidt lige som afbrudt voldtægt. de er da gansnske behagelige, men de føles bare ikke rigtige.....

    sagt dansk, den ekstra sikkerhed man har gør en mere behagelig i støvlerne smiley

    bare min opp´s


  • #36   7. dec 2013 Jeg siger ikke en støvle kunne have forhindret denne skade, men jeg tror det ville have gjort skaden mindre.


    profilbillede
  • #37   8. dec 2013 Et billede siger mere end 1000 ord.


  • #38   8. dec 2013 http://i892.photobucket.com/albums/ac127/mortenmorfar/sidi20boots.jpg < Det billede er nu også ret sødt smiley

    Og styling af støvlerne er jo en smagssag, jeg købte Sidi Vortice fordi jeg godt kan lide designet på dem og de passer til resten af mit udstyr smiley


  • #39   9. dec 2013 Høje støvler hele dagen og natten Morten P ... All day long

  • #40   9. dec 2013 specielt om natten smiley

  • #41   10. dec 2013 Kører selv i Sigma støvler og de er faktisk utroligt lette at få på. Tror jeg er hurtigere i dem end et par sko da de ikke skal snøres

  • #42   10. dec 2013 Hvis man vil dø med støvlerne på, kan det jo ikke hjælpe at man køre i sko smiley

  • #43   12. dec 2013 Du kunne ligeså godt have spurgt om der skal bæres hjelm eller ej. Støvler beskytter ikke kun de svage ankler, men også skinneben. Det sker faktisk også, at folk bliver involveret i alvorlige ulykker, trods en kort tur til feks. købmanden.

  • #44   12. dec 2013 Daytona Journey er perfekt til mig. Høj nok til at beskytte ankel, og slutter op til evt. Kørebuks (regn, blæst, kulde), men jeg kan stadig gå normalt ved pitstop, hvor man ligner en der har skidt i bukserne hvis man har de høje støvler på. Men hver sin smag seføli...;-):-)


  • #45   12. dec 2013 Køb nu bare de høje og være ordenligt beskyttet, det er din sikkehed og førlighed du skal tag vare på

  • Tommy K
    Tommy K Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Svar: 2
    #46   12. dec 2013 Jeg har støvler til de længere ture. Men realistisk set indrømmer jeg gerne at jeg kører mere i sko, da jeg bedre kan lide følsen det giver. Dog vil jeg ikke undvære støvlerne i mit skab.

    Konklusion: Køb et par støvler, men der er ingen grund til at købe de aller dyreste, da du formodentligt vil bruge sko størstedelen af tiden smiley


  • #47   12. dec 2013 Tommy K

    Det der er overordentligt forståeligt - jeg har også svært ved at se mig selv klavre i alt sikkerhedsudrustningen hver gang - jeg gør det heller ikke.....


    og skyd så bare løs alle I frelste:-)


  • #48   12. dec 2013 Helt klart støvler!
    Beskyttelsen er højere hvis uheldet rammer og de kan jo fås i alle smagsvarlianter:

    Dog bliver de en smule varme på de go'e sommerdage smiley


    profilbillede
  • #49   12. dec 2013 De fleste af os der putter hele motogp sættet på, kører nok også for fornøjelsen, og ikke som et pendler køretøj, gad da heller ikke tage heldragt, støvler osv på hvis jeg skulle tage cyklen på arbejde.

  • #50   12. dec 2013 Om du kører en kort eller lang tur, skaden ved et uheld er jo lige stor, og et par støvler tager ikke længere tid at tage på en et par sko. En lynlås er hurtig at bruge, hurtigere en snøre et par sko eller et par sko med mange spænder. Så jeg vil sige støvler, støvler og atter støvler. Tag er par SIDI Vertigo, skide gode at gå i, utrolig flotte og tager du dine jeans udenpå skafter har du et par skide smarte sko. Dainese's støvler er også utrolig behagelige at have på og gå i, dem med lynlås bagtil. Et par TCX S-Zero eller Competition S eller Sporttour. Disse støvler jeg har nævnt har alle et forholdsvis slank skaft; men er meget sikre, dine fødder og dit ben vil være godt beskyttet. Smarte og flotte sportstøvler der kan bruges til al slags kørsel. Er du i tvivl, så find et par brugte på den blå avis, så du ikke lige investerer 2500 kr. i et par støvler du ikke bruger alligevel. Man kan jo også have begge dele, jeg for mit vedkommende hart mange par støvler.
    Held og lykke med din besluning.


  • #51   12. dec 2013 Du er formodentligt overbevist nu, men jeg siger også støvler. Og tag nu det altsammen på, også selv om det er en kort tur en varm sommerdag. Jeg har ligget under min CB500 med en brækket skulder og et venstre ben fastklemt under geden. Jeg er meget taknemmelig for at jeg havde støvlerne, lædertøjet, handskerne og hjelmen (ja den er jo lovpligtig) på... og ville aldrig drømme om at køre selv den korteste tur uden noget af det, efter den omgang.

  • #52   13. dec 2013 En støvle vil altid bestykke bedre end en sko, da den går op og beskytter skinnebenet og læggen, men hvis man gerne vil køre med sko en sommerdag, er en mc sko et godt alternativ og de er lige som et par alm. sko og gå i. De beskytter foden og ankel. Puma laver nogle rigtig gode og fed MC sko, samt støvler. Du kan evt. se mere på www.mc-wear.dk

  • #53   13. dec 2013 De puma mc sko flyver jo af en hvis man styrter. Tag nu og Youtube mc crash og se når folk flyver af med gummisko som er snørret fast til foden, blive kastet af fødderne. Folk tror det ikke. Styrter du med de sko så regn med at din ankel brækker. Mine støvler har som de fleste andre en lynlås på indersiden og det tager ca 5 sekunder at tage den på.

  • #54   13. dec 2013 #18 Romdal

    Har et sæt støvler liggende af det mærke/model
    dog bare i hvid.
    Tilsalg, hvis det har interesse


  • #55   14. dec 2013 ™ - Hells - Rider - ™ Ellers tak har allerede to par, og bruger str 43-44 smiley

  • #56   14. dec 2013 #55.
    Det var ment til trådstarteren smiley


  • Anders j
    Anders j Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 21
    #57   15. dec 2013 hvad størrelse er dine støvler hells rider?


  • #58   15. dec 2013 de er størelse 48 smiley

  • #59   16. dec 2013 Jeg har to par til salg, i str. 45. Du kan finde dem på dba.
    et par OXTAR med goretex og et par STYLEMARTIN


  • #60   16. dec 2013 Et andet problem med sko er at de ret nemt bliver revet af (men mindre de er bundet åndssvagt stramt!) når man styrter, og så har man slet ingen beskyttelse!!!!!

    .. og ja, jeg taler af erfaring smiley


  • #61   23. dec 2013 Lidt uden for emne
    #3 det er godt nok det fedeste rygskjold jeg nogen sinde har set (det må koste en bondegård) f...... godt polstret


Kommentér på:
Boots vs. sko?

Annonce