4.380 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
semi automatisk gear... semi automatisk gear...
Hej allesammen! da jeg har bestemt mig for at skulle have en mc'er når jeg bliver 18 har jeg kigget lidt efter en og fundet frem til en fin en ved navn Kymco K-Pipe 125cc alt ser godt ud MEN den har "semi automatiske gear" det skulle være noget med at man ikke skal bruge koblingen og man bare skal skifte gear? men hvordan virker det præcist? og hvad hvis man køre bag en bil der bremser ned skal man så skifte ned til tomgang for at kunne bremse op selv eller hvordan?
0 synes godt om
dec 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 151
men det er en god ide at bruge kobling ved nedgearing
dec 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 151
maj 2007
Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.456
du kan da få en ide omkring det.
mvh
en såkaldt semi-automatisk gearkasse, det er en ganske almindelig gearkasse, men istedet for at du skal sidde og træde på koblingen hver gang du skal skifte gear, så sidder der en lille motor (aktuator) og gør det for dig.
Selve gearskiftet foretager du ved at skubbe gearknobben fremad for at skifte til et højere gear, eller bagud for at geare ned, selve udkoblingen og
det at tage gassen af under gearskifte det "gør" bilen så helt af sig selv, denne version af smart gearet kan kendes ved at gearknoppen ligner en rund golfkugle.
Nogle af smarterne er så oveni dette udrustet med "automatgear" hvilket hos smart hedder SoftTouch, det kan kendes på at der på siden af gearknoppen er en lille knap man kan trykke på, og så skifter bilen selv
uden at man skal bruge gear stangen, hvis man ike trykker knappen ind, så fungerer gearkassen lige som den jeg beskrev øverst, du kan altså i denne version selv vælge om du vil køre i semi-automatisk eller automatisk.
Det lyder måske lidt indviklet, men det er ganske simpelt.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
no problemo
jul 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 3
overvejer lidt at finde en anden maskine fordi jeg synes det er sjovere at skifte manuelt men det afhænger af hvordan og hvor godt den her slags gear køre?
jan 2012
Min generelle holdning til mekanik fra Taiwan er ikke god, men dog lidt bedre end Kina, Må også tilstå at jeg aldrig har rodet med Kymco maskiner over 50cc, Men kan godt stille mig tvivlende på om kvaliteten er bedre på en 125er end på en 50cc maskine.
Det er jo billig, og man får tit hvad man betaler for, Men køber man nyt er der jo garanti ( forudsat man ikke piller
jul 2013
jan 2012
Som jeg skrev tidligere så har jeg kun ros tilovers for Hondas gearkasse af samme model. På den atv som jeg formodentlig var ejer nr 30 på, blev der bare jokket enten ned eller op og så skiftede lortet gear !!!
Modsat en lille mc så har en atv et utroligt hårdt liv, med et utal af test piloter som kun kender til fuld gas og håret tilbage
Hvor du får "blid" tanken fra ved jeg ikke, slet ikke hvis du stoler på Taiwan mekanikken
maj 2007
Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
Spørgsmålet er så om Kymco kan lave noget der er ligeså godt som Honda.
jul 2013
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
semi automatisk gear...