{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

Jesper
Jesper
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 7

Cleaning af stel - kontruktiv ændring? {{forumTopicSubject}}

Jeg er igang med et flat tracker projekt baseret på en XS650'er, og er i den omgang nået til stellet nu..

Jeg overvejer at fjerne skærmbeslagene bagpå, og lave nogle andre under sædet, og ligeledes vil jeg cleane under sædet, hvor de 2 dæksler plejer at sidde. Da jeg ikke magter noget bøvl fra hverken SKAT, syns hallerne eller old bill, så skal de gøres ordentligt, og er nu så kommet i tvivl om det er en konstruktiv ændring, da det jo er at skære i stellet..

Jeg kan se, at der er flere herinde, som har gjort det samme ting som jeg planlægger, og de er på plader, så er det bare at komme igang, eller skal jeg lige undersøge med synshallen inden?

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cleaning af stel - kontruktiv ændring?
  • #1   18. dec 2013 Jeg lytter lige med, da jeg også vil ha' skåret "taske-beslagene" af min goldwing.

profilbillede
  • #3   18. dec 2013 Generelt er alt du selv fremstiller/laver ulovligt med mindre du får det tuv godkendt eller anden godkendelse til din model og ikke andre....

• #4   18. dec 2013 De fleste så deres maskiner synet inden de går igang med at bygge om, så de slipper for bøvlet i synshallen. Og at de har plader på gør dem ikke nødvendigvis lovlige..
    Men det lyder som et fint projekt, og en tur forbi synshallen var nok ikke en tosset ide..

• Jesper
    Jesper Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 7
    #6   18. dec 2013 Jeg har fået en snak med den lokale synsbandit, og han sagde at det måtte jeg godt, det skulle bare være udfra nogle bestemmelser om bagskærme som kunne findes på trafikstyrelsens hjemmeside, så jeg har været i værkstedet og fået dem møjsommeligt pillet af, så de kan monteres igen, hvis jeg får lyst til det smiley

Heldigvis skal jeg ikke tænke på gensalgsværdi, da jeg er så forelsket at jeg nok aldrig går af med hende smiley

• #7   18. dec 2013 Hvis du holder dig fra de bærende dele og hvis du ellers laver det ordentligt, så er der ingen problemer.

• #8   30. apr 2014 Er det så ok og skære stellet bag ved der hvor støddæmperne sidder og så lave en bøjle over..?

• #9   8. maj 2014 Den mindste ændring af stel gennem påsvejsning eller omsvejsning eller afskæring er en konstruktiv ændring - kræver syn og dokumentation - 8.01.001 - Fremmede stel (ikke originale) må ikke anvendes i Danmark! – SKAD har opnået at afskæring af fender struts på Softail ikke anses som konstruktiv ændring!

Det er så sort som det overhovedet kan være, ud af alle de mc mærker der findes i DK, er der kun en HD model hvor det er tilladt at skære bagenden af, som du kan se ovenover...svært at tage seriøst.. I min verden..

• #10   8. maj 2014 Ja,livet bliver besværligt, hvis man skal have lov til alt. Så hvis man ikke spørger, så bliver alt meget nemmere smiley
    Så skær da lortet af. smiley

Kommentér på:
Cleaning af stel - kontruktiv ændring?

Annonce