Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC Select konkurs
  • #1   19. dec 2013 Hold da op. Tidligt at gå konkurs. Jeg sad så sent som igår og kiggede på lædertøj på deres hjemmeside. Tragisk!

• #2   19. dec 2013 det er en trængt branche smiley

• #3   19. dec 2013 Tidligt? De har eksisteret i 13 år.

• #4   19. dec 2013 Ja, og jeg er megatræt. Har lige tjekket min mailboks. Det var MC plus som jeg havde besøgt.
    Sorry, men stadig tragisk

• #6   19. dec 2013 Prøv lige at se under kontakt på MC Plus hjemmeside der står der
    Co mc select i Vejle så hvem mob står bag den side ?

• #7   19. dec 2013 nå kan være man skal til ophørsauktion så, hvis der bliver en sådan... kunne sku da godt bruge et par nye racer støvler og andet godt... Men ja det er da æv når konkurrencen og udbuddet bliver mindre fra danske kilder!

• #9   19. dec 2013 Dannie: Ja, men det kræver at det er en god forretning, og at der er nogle med penge, der vil overtage de sunde dele af forretningen..

Og helt ærligt, det er nogle år siden, at MC-branchen var en sund forretning for nogen som helst i DK.. Det er lidt som med de sultne i afrika, nødhjælpen forlænger pinen.. men der er kun en vej.. og det er ned.. smiley

• #10   19. dec 2013 tror mc folket er pænt ligeglade med om de går konkurs eller ej , de fleste handler jo i de tyske netbutikker alligevel smiley

• #11   20. dec 2013 jeg synes da at det er tragisk at man skal køre tværs af landet for at finde en mærkeforhandler, bare for at få et olie filter...
    MIn MC står i vinterhi hos de gamle ved kalundborg, men jeg måtte til ringsted for at hente service dele til min yamaha smiley

• #12   20. dec 2013 Morten: Det er jo fremtiden, enten det eller bestil varerne over nettet..

Det bliver straks værre når maskinen så går i stykker, og du ikke selv kan lave den.. For de få mekanikker der er tilbage, jeg kan garantere dig de tager ved smiley

• #13   20. dec 2013 Der er så ikke meget at begræde:
    http://www.magacin.dk/motorcykler/teknisk-konkurs-og-ny-virksomhed/ar5127/
    Teknisk konkurs, og drift fortsætter i nyt selskab. Gælden slettes, og det hele kan køre videre i nyt selskab uden gæld.

• #15   20. dec 2013 desværre er importøren en af grundene til at priserne er høje i dk,
    væk med det fordyrende led , og forhandlerne handler direkte med fabrikkerne

• #17   20. dec 2013 Michael:

Nu er problemet bare at fabrikkerne, ikke gider høre på de små danske amatør forhandlere.. Vores importører kber i mange tilfælde for mindre, end en udenlandsk forhandler..

Så fabrikkerne gider slet ikke en lille dansk forhandler der måske har råd til 4 af den og 5 af den..

Det danske markede er ligegyldigt i de store producenters øjne, og derfor skal man vænne sig til at handle i udlandet.. det gør så også bare, at man kommer til at betale mere for de ydelser man nu en gang nemmest kber lokalt.. nemlig service, og reperation..

• #18   20. dec 2013 morten : Jeg ved ikke hvem som gider handle med danmark...
    men dainese sælger da til dk, direkte uden importør , så det kan da lade sig gøre .

• #19   20. dec 2013 Øv så har jeg et mindre sted at komme og få gratis kaffe..

Hov det minder mig om at jeg hellere må få købt noget tøj og reservedele hos louis.de

..

• #20   22. dec 2013 Støt jeres danske forhandler… de hjælper jer med at yde service på jeres mc er, og skaffer dele mv.. og det er til næsten samme pris som på nettet…

• #21   26. dec 2013 Tja synes jeg så noget om hein gerricke . Så tysk net handel er måske heller ikke vejen frem ?

• #22   26. dec 2013 rene T : nogen forhandlere kan , ikke alle kan ......

• #23   26. dec 2013 Michael L.. Ja den med at sælge direkte til forbrugerne, er jo et resultat af at den gammeldags forretningsmodel, med importører/distributører og forhandlere ikke dur..

Førhen kom de danske importørere med hatten i hånden til de store producenter, velvidende at den mængde de som importør kunne aftage, var den samme mængde som en stor forhandler i london alene aftog.

Ganske enkelt fordi DK, er sølle 60.000 potentielle kunder, Hambrg alene har det dobbelte antal motorcyklister.

Så det er klart at når en Importør så kom, og kun kunne aftage så snoldet en mængde, ja så fik de heller ikke de gode priser.

Og får importøren ikke de samme rabatter som deres udenlandske modstykker, så kunne de danske forhandlere ikke få de samme priser som de udenandske forhandlere... det er egentligt simpelt logik..

Nu er markedet så skrumpet yderligere, så nu gider fabrikkerne ikke bøvle med en dansk importør, det er simplethen for omkostningsfuldt, og de danske kunder, har jo vist at de er villige til at bestille online, så er det meget billigere for fabrikken at lave online salg..

Problemet opstår så når kunderne får problemer som skal løses af en person, det være sig en hjelm de ikke kan skifte visir på, en dragt der måske ikke passer 100%.. Eller en motorcykel der driller lidt..

Der er ikke nogen forhandlere/værksteder tilbage der kan yde denne service, og de få værksteder der er tilbage, de rører ikke en finger, uden at de får betaling (af vel 500kr/timen) for hvert et minut de bruger på den pågældne motorcyklist.

Der er nemlig ikke længere plads til god service.. det er cool cash.

• #24   26. dec 2013 Du kender så åbenbart ikke alle forhandler!
    De ting du påstår de ikke gør, det gør Toftlund MC i høj grad. Her er service i top.

• #25   26. dec 2013 Matthias: Nu snakker jeg om situationen om en 2-4år, når alle handler online. Og kun møder op ved forhandler/værksted, når de skal have noget udfært de ikke selv kan fikse

Er godt klar over der stadig findes nogle forhandlere der har rd til at yde en service, men typisk er det også de forhandlere der har gode kunder, eks. Toftlund..

BMW klientellet er ikke unge knægte, og typisk også folk med en højere end gennemsnittet indkomst.. De behøver ikke vende hver en 5krone for at få råd til en sæson.. Og som følge deraf, køber de mere lokalt, trods en lille merpris.

• #26   26. dec 2013 Toftlund MC forhandler ikke kun BMW. Og uanset om du kommer med det ene eller det andet mærke, så kan jeg garantere dig for deres service stadig er i top.
    Jeg vil give dig helt ret i, at hvis vi ikke støtter vores forhandlere, så vil der blive meget langt mellem dem. Det er der bare mange der ikke tænker på i det daglige.
    Nej, jeg sparede lige 500,- via nettet på en ny hjelm. Men næste gang jeg skal have service lavet, skal jeg køre ekstra x- antal km fordi "min" forhandler har lukket butikken. - Ris til egen røv.

• #27   26. dec 2013 Nu er det jo sådan, at forhandleren tråden handler om, er teknisk konkurs og starter ny selskab op med samme aktivitet.
    Hvis jeg var gået konkurs med mit firma, så ville jeg da ikke starte et nyt tilsvarende op, hvis jeg ikke havde en god ide om at der var et markedet til det.

• #28   26. dec 2013 Gid private også bare kunne slå en streg over sin gæld, hvis man blev uenige eller ikke gad betale - jeg kan slet ikke få armene ned af begejstring over den mulighed eksisterer for erhvervsdrivende.

• #29   26. dec 2013 Søren: Loven er som udgangspunkt god nok. Når store virksomheder går konkurs, så betyder det også, at mindre virksomheder ryger med i faldet. Og der har disse virksomhedsejere mulighed for så at starte op igen, uden de store omkostninger. Desværre er der bare nogle der udnytter denne del af loven. Men sker det for mange gange, så kan man godt blive frataget retten til at drive virksomhed.

• #30   26. dec 2013 'Nogen der udnytter loven for mange gange' - det summerer lige præcist min mening om den lov smiley

Kommentér på:
MC Select konkurs

Annonce