4.580 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
26 Svar
MC Select konkurs MC Select konkurs
Dårligt nyt for mc folket
http://www.statstidende.dk/default.aspx?pg=36.1.8.13048120&date=19.12.2013&mode=3&page=11
0 synes godt om
feb 2011
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 383
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.501
feb 2011
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 383
Sorry, men stadig tragisk
maj 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 3
Co mc select i Vejle så hvem mob står bag den side ?
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
Og helt ærligt, det er nogle år siden, at MC-branchen var en sund forretning for nogen som helst i DK.. Det er lidt som med de sultne i afrika, nødhjælpen forlænger pinen.. men der er kun en vej.. og det er ned..
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.015
dec 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 151
MIn MC står i vinterhi hos de gamle ved kalundborg, men jeg måtte til ringsted for at hente service dele til min yamaha
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
Det bliver straks værre når maskinen så går i stykker, og du ikke selv kan lave den.. For de få mekanikker der er tilbage, jeg kan garantere dig de tager ved
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.501
http://www.magacin.dk/motorcykler/teknisk-konkurs-og-ny-virksomhed/ar5127/
Teknisk konkurs, og drift fortsætter i nyt selskab. Gælden slettes, og det hele kan køre videre i nyt selskab uden gæld.
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.015
væk med det fordyrende led , og forhandlerne handler direkte med fabrikkerne
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
Nu er problemet bare at fabrikkerne, ikke gider høre på de små danske amatør forhandlere.. Vores importører kber i mange tilfælde for mindre, end en udenlandsk forhandler..
Så fabrikkerne gider slet ikke en lille dansk forhandler der måske har råd til 4 af den og 5 af den..
Det danske markede er ligegyldigt i de store producenters øjne, og derfor skal man vænne sig til at handle i udlandet.. det gør så også bare, at man kommer til at betale mere for de ydelser man nu en gang nemmest kber lokalt.. nemlig service, og reperation..
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.015
men dainese sælger da til dk, direkte uden importør , så det kan da lade sig gøre .
sep 2011
Følger: 22 Følgere: 22 Emner: 42 Svar: 474
Hov det minder mig om at jeg hellere må få købt noget tøj og reservedele hos louis.de
..
mar 2013
Følger: 14 Følgere: 26 Annoncer: 188 Emner: 1 Svar: 23
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.420
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.015
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
Førhen kom de danske importørere med hatten i hånden til de store producenter, velvidende at den mængde de som importør kunne aftage, var den samme mængde som en stor forhandler i london alene aftog.
Ganske enkelt fordi DK, er sølle 60.000 potentielle kunder, Hambrg alene har det dobbelte antal motorcyklister.
Så det er klart at når en Importør så kom, og kun kunne aftage så snoldet en mængde, ja så fik de heller ikke de gode priser.
Og får importøren ikke de samme rabatter som deres udenlandske modstykker, så kunne de danske forhandlere ikke få de samme priser som de udenandske forhandlere... det er egentligt simpelt logik..
Nu er markedet så skrumpet yderligere, så nu gider fabrikkerne ikke bøvle med en dansk importør, det er simplethen for omkostningsfuldt, og de danske kunder, har jo vist at de er villige til at bestille online, så er det meget billigere for fabrikken at lave online salg..
Problemet opstår så når kunderne får problemer som skal løses af en person, det være sig en hjelm de ikke kan skifte visir på, en dragt der måske ikke passer 100%.. Eller en motorcykel der driller lidt..
Der er ikke nogen forhandlere/værksteder tilbage der kan yde denne service, og de få værksteder der er tilbage, de rører ikke en finger, uden at de får betaling (af vel 500kr/timen) for hvert et minut de bruger på den pågældne motorcyklist.
Der er nemlig ikke længere plads til god service.. det er cool cash.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 216 Emner: 105 Svar: 3.887
De ting du påstår de ikke gør, det gør Toftlund MC i høj grad. Her er service i top.
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
Er godt klar over der stadig findes nogle forhandlere der har rd til at yde en service, men typisk er det også de forhandlere der har gode kunder, eks. Toftlund..
BMW klientellet er ikke unge knægte, og typisk også folk med en højere end gennemsnittet indkomst.. De behøver ikke vende hver en 5krone for at få råd til en sæson.. Og som følge deraf, køber de mere lokalt, trods en lille merpris.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 216 Emner: 105 Svar: 3.887
Jeg vil give dig helt ret i, at hvis vi ikke støtter vores forhandlere, så vil der blive meget langt mellem dem. Det er der bare mange der ikke tænker på i det daglige.
Nej, jeg sparede lige 500,- via nettet på en ny hjelm. Men næste gang jeg skal have service lavet, skal jeg køre ekstra x- antal km fordi "min" forhandler har lukket butikken. - Ris til egen røv.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.501
Hvis jeg var gået konkurs med mit firma, så ville jeg da ikke starte et nyt tilsvarende op, hvis jeg ikke havde en god ide om at der var et markedet til det.
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 86 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.122
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.501
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 86 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.122
MC Select konkurs