{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.343 visninger | Oprettet:

God cruiser til chopper ombygning {{forumTopicSubject}}

Hey mcg

- har en lille drøm om at ombygge en cruiser til en chopper. Budgettet er desværre ikke liiiige til en HD'er, så søgernet billigere alternativ.

Har kigget på yamaha dragstar, men de nu også lidt pebret..

Hvilken model ville i anbefale til bredt bagdæk bredt styr og fremflyttersæt osv osv. I ved nok hvad jeg mener ; o)

Så kan jeg begynde min søgning. Er ung og har ikke travlt :o)

Vh .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  God cruiser til chopper ombygning
  • #1   22. dec 2013 du finder det nok ikke meget billigere end en dragstar 650..

Måske en XS650... men meget billigere så er det svært at få dele til.

• #2   22. dec 2013 Tænkte det godt nikolai smiley

Er også vild med dragstaren .. men det lyder som et projekt jeg må tage op, når jeg er blevet ældre og der er flere skillinger at gøre godt med smiley

• #3   22. dec 2013 vz800 eller vn800

• #4   22. dec 2013 Vz800 kan desværre ikke få bredt bagdæk. Det kan dragstar derimod.

• #5   22. dec 2013 Og de ting du nævner er ret dyre. Især bred bagdæk/bagende. Det er rigtig dyr at begynde på.
    Det går hurtigt med at bruge penge på den slags.
    Bred styr = nye kabler og så skal du også lave el.
    Bred bagende = Nyt dæk, slange, fælg, eger, osv. (og der skal TUV på og den skal godkendes med det hvis du ikke vil have bøvl)
    Fremflyttersæt = det billigste der har TUV er lige under 3000 kr. pt.

• #6   22. dec 2013 Ja, dragstaren kan jo få anden bagsvinger på..

Men skal jo lige huske afgiften på ombygningen også... smiley

• #7   22. dec 2013 Du kan også vælge at ombygge til bobber. Det gjorde jeg på min gamle Dragstar.

Whitewalls, bagskærm, sæde samt potter løb op i ca. 10.000 kr.

Og der skal ikke betales noget afgift. - du kan jo kigge på min profil, hvis du er i tvivl om hvad jeg mener.

God jul!

• #8   22. dec 2013 Den er også lækker ronni k . Har kigget på den før smiley

• #10   22. dec 2013 VZ 800 marauder kan tage et 170 bagdæk uden de helt store problemer.
    Om det er bredt nok til dig ved jeg ikke, men der er ikke meget arbejde i det og det går også til syn. Bredt styr til sådan en har jeg liggende og fremrykkersættet kan findes på Ebay.

• #11   22. dec 2013 Og du kan få nogle helt ned til 33.000 + ombygning.

Det der talte mig fra at ombygge til bredt bagdæk, var udelukkende pga. forringelse af køreegenskaber. Det er ikke nogen fornøjelse at køre med et 240 bagdæk, hvis du spørger mig. Og så koster en sådan ombygning hurtigt 30.000 kr.

Jeg mener at jeg havde 170 bagdæk på. Men så må det heller ikke være større, da det så vil støde på kardanen.

• #13   22. dec 2013 Takker for alle jeres svar, input og egne erfaringer smiley !

• #14   22. dec 2013 Hvad med en super billig XV 750 fra 94? Der medfølger allerede bredt og højt styr smiley

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

Emner: 50 Svar: 236
    #15   22. dec 2013 Honda rebel 450, honda shadow, yamaha virago gammel model, osv. Jeg ville nok gå efter en honda shadow, den er ret klam original men den kan blive en badass bobber, prøv at søge på den på youtube feks.

Og nåja, så skal man ikke undervurdere en yamaha virago 250 hvis man har et stramt budget, den er faktisk en ret fed lille bøllebike med en god V2 lyd

• #16   22. dec 2013 http://motoriouscopenhagen.blogspot.dk/
    Havde valgt denne her... Og sparet sammen til afgiften der kommer bagefter ombygningen...

• #17   22. dec 2013 Synes da bestemt du skal gå efter den dragstar hvis du synes den er fed. Er selv hoppet i samme båd smiley
    Hold øje med prisen rundt omkring. Der er mange dragstar ejere der umiddelbart tror deres maskiner er lavet af det pureste guld, men de kan altså godt fås billigere.

• #18   22. dec 2013 Hey Champ

En vs1400 kan også bygges om til noget sjovt med bred røv.
    Tjek evt min galleri. Der er et par ombygninger af mine gamle MC'er.

Den billigste at komplette ombygning VS1400 ellers var det dragsters bobbers.

• #19   22. dec 2013 japapeños

Kæft du har haft mange fede mand!! smiley lige min stil de fleste!

• #20   22. dec 2013 Tak - mangler stadig stadig en del andre smiley
    Du siger bare til hvis du har nogle spørgsmål vedrørende ombygninger og dele.. som sagt, har været igennem de fleste modeller som er værd at bygge på ":)

• #22   23. dec 2013 Hej Søren.

Jamen min ide er bredt bagdæk med bred bagsvinger, bagskærm der flugter bagdækket, et lille sæde, fremflyttersæt, lav bredt styr og måske en clean forlænget tank.

(Og lækker buell du har smiley )

• #24   23. dec 2013 Vs 750 Intruder måske? smiley

• #26   23. dec 2013 Søren p

Tænkte det godt.

Men skal man ikke "oftere" rode med motoren på en ældre hd'er, end end dragstar fra 2001 feks?

De er jo det ældre, og kræver vel lidt yderligere end bare service i ny og næ? smiley

• #28   23. dec 2013 jeg syntes du skulle overveje en Honda 1100 .. Har været meget tilfreds med min. lyden og bundtræk kan overhovedet ikke sammenlignes med en 650 eller 800. kig forbi mit album .. det kostede mig omkring 3 kilo.. men hvis du absolut vil lave bagenden bredere så er det ikke sådan en.. held og lykke med jagten. der er jo nok at finde derude :-}

• #29   26. dec 2013 Mener du sådan klassisk Easy Rider/Captain America-agtig chopper, eller caféracer chopper/bobber, som er meget i vogue for tiden (tænk Wrenchmonkees)?

Køb en ældre Suzuki LS 650 Savage (fås fra under 30.000 kr.) og byg den så om med løsdele fra Ryca Motors i Los Angeles: www.rycamotors.com. Du kommer nok til at lægge ekstra i moms og told, men så kan du overveje at vente på at samhandelsaftalen mellem USA og EU træder i kraft - så skulle det blive billigere at handle i Amerika.

Du kan også bruge en Harley-Davidson Sportster som grundlag, men så er vi oppe i pris.

Jeg ved ikke, om en ombygget Savage kan gå gennem syn, så det må du nok begynde med at få klarlagt.

Held og lykke - og husk at lægge billeder af projektet ind.

Kommentér på:
God cruiser til chopper ombygning

Annonce