4.306 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Simon H
Simon H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Lille MC kørekort - kan der bruges noget fra Bil kørekortet? Lille MC kørekort - kan der bruges noget fra Bil kørekortet?

Godaften MC Galleri.

Jeg har nu brugt en hel del tid på at søge i forum og på google efter svar til mit spørgsmål, men uden held, så nu håber jeg at kunne få lidt hjælp via jer.

Jeg står og har næsten erhvervet kørekort (Til Bil), men har hørt lidt om at man kan tage MC kørekortet lige efter og spare teori osv. væk, eftersom man lige har været igennem det.
Er dette korrekt eller fungere det på en anden måde Mht. nye regler osv.? smiley

Det skal lige siges, at jeg fyldte 18 for ikke så længe siden.

sig endelig til hvis jeg ikke formulerer mig klart nok smiley

V.h.
Simon

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lille MC kørekort - kan der bruges noget fra Bil kørekortet?
  • #1   28. dec 2013 Hey, da jeg tog mit kørekort ( godt nok på de gamle regler) tog jeg mc kørekort og bil kørekort på samme tid ( og sparede derved 4000) på teoritimer, hvilket jo også er helt fint. Skulle ikke kunne se hvorfor at dette ikke skulle være gældende stadigvæk? Ved i hvert fald jeg har en søster som har kontaktet min gamle kørelærer om at lave samme nummer og siger at det sagtens kan lade sig gøre smiley

• #2   28. dec 2013 Teorien ka du muligvis spare.. Snak med din køreskole..
    Men teoriprøven ska du ha en ny af.. Mc relateret smiley

• #3   29. dec 2013 Jeg sparede 1000kr ved at tage det samtidigt. Det er vidst nok noget med at hvis du skal til at tage et nyt kørekort senest et år efter du tog det sidste, kan du spare at skulle tage teorien en gang til. Men prøv da at forhøre dig hos en køreskole. Mon ikke de ved det bedst. smiley
    Teoriprøven skal du bestå igen, som Madsen også skriver.

• Simon H
    Simon H Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   29. dec 2013 okay, tak for svarene, tror jeg tager en snak med min kørelærer næste gang jeg ser ham smiley

V.h.

• #5   29. dec 2013 Da jeg tog i 1979 var det 12 mdr teorien gjaldt, så fik man 3 A4 ark med den teori der adskilte sig fra bil f.eks. bremse og standselængder, tænker det er det samme i dag.

• #6   29. dec 2013 Uanset om man har taget taget bil før eller ej, skal man have alle teori- og køretimer jf. bortskaffelsen af muligheden for at spare teori- og køretimer i juli 2012. Dog er det ofte sådan man kan finde ud af noget rabat hvis man tager flere kørekort samme sted. Jeg gav således ca 7800,- for motorcykel med alt fordi jeg skulle tage bil og trailer samme sted smiley

• #7   29. dec 2013 Da de nye regler trådte i kraft ændrede de det..

Man skal have alle teori og køretimer nu, også selvom du lige har taget bilkortet... smiley

• #8   29. dec 2013 Jeg tager i øjeblikket bil og motorcykel kørekort samtidigt, og jeg skal kun have en 1/4 teoritimer til MC, fordi jeg tager det samtidigt smiley Jeg sparer også 1300 kr. på teorien derved!

• #9   29. dec 2013 Det er som Alexander P siger smiley

• #10   29. dec 2013 Har ikke hørt om de nye regler som Alexander P siger, men det skulle ikke undre mig. Jeg tog selv før juli 2012, så jeg har kunnet tage på de gamle manerer og har selv sparet teoritimer. Håber for dig at Alexander ikke har ret fordi det ville da være øv smiley
    Mvh

• #11   29. dec 2013 (link fjernet)

• #12   29. dec 2013 Hvorfor gælder reglen, med reduceret timetal kun, når man har taget bilkørekort, og ikke når man har taget kørekort til lastbil, eller bus?
    Det véd jeg ikke. Spørg lovgiverne. det er ikke alle regler der er logiske inden for denne branche – dog minder undervisning til bil og motorcykel mest om hinanden. (Loven om reduceret timeantal, bortfaldt den 1. juli 2012)

Kilde: mckoereskolen.dk

• #13   29. dec 2013 Det med at slippe for teori prøven det bortfaldte tilbage i 1998:-)

Så har der været en merit ordning med reduceret timer som desværre også er bortfaldet
    Pr. 1/7-2012

Så hvad er der så tilbage... Jo du kan Typisk spare udgifterne til en lægeattest hvis du får din MC-kørelærer til at aflevere din MC- Ansøgning Om Kørekort på borgerservice inde du afslutter dit bil kørekort

Og selvfølgelig slipper du for førstehjælp igen:-)

Du er velkommen til at ringe mig hvis du har flere spørgsmål ang. MC-kørekortet
    50 55 88 55 Mvh. Mik Marker 100% MC-Køreskole

• #14   29. dec 2013 Stig K
    kørekortportalen.dk indeholder desværre en del fejl bla. om 2 års merit ordningen

indtil for nyligt stod der også at man skulle på glatbanekursus ...spændende:-)

• #15   29. dec 2013 Det skal jeg ikke kunne sige noget om.

Men jeg skal i hvert fald kun have 2 gange mc teori, i stedet for 8! Og går ikke ud fra at jeg kan gå til prøve ved prøvesagkyndige, hvis ikke minimumskravet er udfyldt smiley

Kommentér på:
Lille MC kørekort - kan der bruges noget fra Bil kørekortet?

Annonce