{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
627 visninger | Oprettet:

GSX-R 600 (SRAD?) eller CBR 600 F2?? {{forumTopicSubject}}

Hvilken af disse MC'er bør man vælge?
Jeg går (ja, det er tidlige tanker, men anyways) og overvejer at sælge min nuværende efter vinter og købe ny.
Kom gerne med lidt info omkring egne erfaringer eller andre gåde råd/god viden omkring disse to cykler. Fordele/ulemper osv.

Jeg har udset mig disse to, da man kan få en fornuftig cykel (brugt) for omkring 60-75kg. Men hvordan forholder det sig med en motor på en af disse, der fx har kørt 50.000??

Alt anden info (relevant) modtages ligeledes meget gerne!

På forhånd tak!

Simon

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GSX-R 600 (SRAD?) eller CBR 600 F2??
  • #1   25. jul 2006 jeg har haft prøvet dem begge samme dag på bane og jeg må sige skulle jeg bruge en af dem hverdag så blev det hondaèn der blev mit valg . den trækker bedre i det nedre område og svinger bedre også .den er knap så hurtig som suzukièn når det går ligeud men hva så . om den holder bedre må en anden svare på smiley

• #2   25. jul 2006 Honda CBR F2/F3 har ry for at kunne holde rigtig mange Km. 50,000km er ikke noget særligt. Men som med så meget andet, så forudsætter det en ordenlig vedligeholdelse og at man ikke har mishandlet motoren med max omr. med kold motor m.v.

Jeg synes også at have læst at en CBR600 skulle styre lettere end en GSX-R, men det er vel subjektivt....

Find en forhandler prøv nogle forskellige modeller og vælg den du bedst kan li'

• #3   25. jul 2006 Tja jeg ville sige honda'en har selv kun gode erfaringer med den både køre egenskaber, stabiltet, vedligehold osv den køre bare også selvom den har gået nogle kilometer... smiley

Kan dog ikke udtale mig om SRAD da jeg ikke har prøvet den...

Mvh Charlotte

• #4   25. jul 2006 Havde også på fornemmelsen, at CBR'en måske havde det bedre end GSXR'en med lidt km på bagen..
    De to cykler har nogenlunde lige mange HK, og jeg ser derfor kun den eneste umiddelbare forskel i, at GSXR'en måske er en lidt mere sportscykel end CBR'en?

Men stadig modtages ALT relevant info meget gerne!!

• #5   25. jul 2006 honda honda honda honda da da! uden tvivl!

• #6   25. jul 2006 Suzukien virker da umiddelbart mere sporty set ud fra facts på papiret. Vejer mindre, har flere heste, er billigere m.m.. Har ikke prøvet at køre hondaen, så jeg skal ikke kunne sige hvordan den kører, men GSX-R'eren kører fantasktisk.

• #7   25. jul 2006 Køb en Honda CBR 600 F2 fra '91. Jeg har tilfældigvis en til salg smiley
    Se i min profil.

• #8   25. jul 2006 Jeg ville snuppe SRADen da det er en nyere cykel....
    Den er hurtigere og sjov at køre på....
    Men kørestillingen er en del mere ekstem end F2eren...

Så F2eren er nok lettere at leve med i hverdagen.
    Syntes de er for dyre og efterhånden for gamle..
    Men det er en holdbar svend, man blir sq ikke mcmekaniker af en F2er, havde en der havde gået 65000+ det eneste jeg skiftede i de år jeg havde den var en kontakt, den var slidt op. Og hovedsikringen den sprag jeg fordi jeg var en spasser.

Prøv evt også zx6r 95-97 det er oxo en dejlig cykel hurtigere end både hondaen og Suzien men med en mere behagelig kørestilling end Suzukien.

• #9   25. jul 2006 Peter s:
    Ikke fordi jeg på nogen måde har truffet et valg (det er der jo også noget tid til, før det er nødvendigt), men da jeg er 100% til sportsmaskiner, gør det ikke noget, at man ikke føler det samme tourings-behag ved længere turer! smiley

Nogen der forresten ved, hvad afgiften på sådan et par maskiner er? CBR årg. 92 eller lign, GSXR årg. 97 eller lign.
    Så er der jo også mulighed for at hente i tyskland evt. smiley

• #10   25. jul 2006 Desuden siger MC-revyen fra '97, at kawaen faktisk er langsommere fra 0-100 (0,2 sek) samt har færre HK (1) og vejer mere (8kg).. Så på hvilken måde snakker vi hurtigere?

• #11   25. jul 2006 Den går bare bedre.... smiley syntes jeg. Men det afhænger måske af hvilken dag den er produceret.
    Du kan tage den samme cykel direkte fra fabrikken og en yder måske 10-15 heste mere end den anden.... nogen går godt andre går skidt
    Mcrevyens tal kan stikkes hvor solen aldrig skinner....
    Vægt angivelser, hestekræfter osv er opgivet fra fabrikken og er fyldt med løgn og fejl....
    Prøv at smide en af de mcer der vejer 170 kg på papiret op på en vægt mit bud er at scalaen stopper ved 185-190 kg tør.... smiley
    0,2 sec er lig med ingen ting..1 hest er lig ingenting og 8 kg er lig ingenting ;-).
    Prøv dem alle!
    Mht touring er ingen af de nævnte cykler touringcykler..
    Suzukien har bare cliponerne monteret under den øverste gaffelbro hvilket giver meget vægt på håndledene når man kører under 160.... ikke så rart i byen.
    Suzukien er en ultimativ hooligan bike så elsker du at køre som en idiot 100% af tiden så er den lige dig...
    Men hvis du skal nulre engang imellem til og fra arbejde i bymæssig med 50-60 så er Kawaen og Cbren et bedre våben.
    Har ejet et par F2ere samt en enkelt Zx6r 97 begge super cykler....
    Min bedste Kammi købte en SRAD fra ny i 97, den var lige ham....... han mistede oxo kortet ret hurtigt...han kørte som en total nutter. Fik fartbøder pr tlf fordi de ikke kunne fange ham. På en uheldig uge fik han frakendt kørekortet betinget 3 gange.
    Jeg syntes den er sjov at ræse på men til daglig brug er de andre sq mere sunde...

• #12   25. jul 2006 Hehe.. Ja, sådan kan det jo gå! Dog vil jeg sige, at jeg ikke lige er den, man ser kommer flyvende med 200 på den lokale landevej. Det overlader jeg til andre.. smiley

Derimod synes jeg det er fantastisk at køre på/i noget, man ved bare rykker for vildt, hvis det endeligt skal være. Det handler jo så bare om at beherske sig selv og/eller kunne styre sit køretøj.
    Umiddelbart synes jeg måske bare, at kawaen er en anelse dyrere en Suzukien, og dertil har Hondaerne også en rimelig høj pris i forhold til alder..
    Hvad får jeg mere ved kawa og honda for de penge? (specielt honda)

• #13   25. jul 2006
    Hej Simon.

Har også selv en cbr, og kan også kun bekræfte hvad andre skriver. Den kan virkelig lidt af det hele, køre langt med tøsen bagpå, styre og drejer bare du tænker på det og lægger også meget godt fra når du vil det. Jeg bruger selv min som daglig tranport til og fra arbejde, og der er det ret lækkert at man ikke ligger for meget ned. Samtidig er det dejligt at den kan sno sig på de små veje når man har fri.

• #14   25. jul 2006 Simon L: Hvad giver du i forsikring og hvor?

• #15   25. jul 2006
    Jeg er forsikret gennem Ingeniørforeningen Danmark. Men jeg vad at de har samme indeling som Tryg, da det også er der man har forsikringen. Men den er først "rigtig" billig efter man er fyldt 25. Der er intet med ancinitet.

Jeg giver lige under 9000 åligt, men de ville så heller ikke skelne mellem sportscykler. Det ville koste det samme hvis det var en haya...

Håber det gav mening.

• #16   26. jul 2006 Tja.. Du er vist lidt heldigere stillet end jeg så! Regner da med at jeg skal smide omkring 20k årligt for at have sådan en af de basser der!

• #17   26. jul 2006 Mht den generelle tråd, så vil jeg også lige høre, om der er noget man skal være opmærksom på ved disse cykler? Evt. svagheder, man skal sikre sig er i orden, når man skal købe osv osv??

Takker på forhånd for de kommende og de, allerede givne, svar på tråden! smiley

Kommentér på:
GSX-R 600 (SRAD?) eller CBR 600 F2??

Annonce