627 visninger
|
Oprettet:
GSX-R 600 (SRAD?) eller CBR 600 F2?? {{forumTopicSubject}}
Hvilken af disse MC'er bør man vælge?
Jeg går (ja, det er tidlige tanker, men anyways) og overvejer at sælge min nuværende efter vinter og købe ny.
Kom gerne med lidt info omkring egne erfaringer eller andre gåde råd/god viden omkring disse to cykler. Fordele/ulemper osv.
Jeg har udset mig disse to, da man kan få en fornuftig cykel (brugt) for omkring 60-75kg. Men hvordan forholder det sig med en motor på en af disse, der fx har kørt 50.000??
Alt anden info (relevant) modtages ligeledes meget gerne!
På forhånd tak!
Simon
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.886
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.082
Jeg synes også at have læst at en CBR600 skulle styre lettere end en GSX-R, men det er vel subjektivt....
Find en forhandler prøv nogle forskellige modeller og vælg den du bedst kan li'
okt 2005
Følger: 125 Følgere: 129 MC-er: 2 Emner: 60 Svar: 1.087
Kan dog ikke udtale mig om SRAD da jeg ikke har prøvet den...
Mvh Charlotte
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.007
De to cykler har nogenlunde lige mange HK, og jeg ser derfor kun den eneste umiddelbare forskel i, at GSXR'en måske er en lidt mere sportscykel end CBR'en?
Men stadig modtages ALT relevant info meget gerne!!
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 118 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.682
jan 2006
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 67
apr 2005
Følger: 93 Følgere: 98 MC-er: 1 Annoncer: 1 Svar: 2.826
Se i min profil.
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Den er hurtigere og sjov at køre på....
Men kørestillingen er en del mere ekstem end F2eren...
Så F2eren er nok lettere at leve med i hverdagen.
Syntes de er for dyre og efterhånden for gamle..
Men det er en holdbar svend, man blir sq ikke mcmekaniker af en F2er, havde en der havde gået 65000+ det eneste jeg skiftede i de år jeg havde den var en kontakt, den var slidt op. Og hovedsikringen den sprag jeg fordi jeg var en spasser.
Prøv evt også zx6r 95-97 det er oxo en dejlig cykel hurtigere end både hondaen og Suzien men med en mere behagelig kørestilling end Suzukien.
aug 2004
Ikke fordi jeg på nogen måde har truffet et valg (det er der jo også noget tid til, før det er nødvendigt), men da jeg er 100% til sportsmaskiner, gør det ikke noget, at man ikke føler det samme tourings-behag ved længere turer!
Nogen der forresten ved, hvad afgiften på sådan et par maskiner er? CBR årg. 92 eller lign, GSXR årg. 97 eller lign.
Så er der jo også mulighed for at hente i tyskland evt.
aug 2004
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Du kan tage den samme cykel direkte fra fabrikken og en yder måske 10-15 heste mere end den anden.... nogen går godt andre går skidt
Mcrevyens tal kan stikkes hvor solen aldrig skinner....
Vægt angivelser, hestekræfter osv er opgivet fra fabrikken og er fyldt med løgn og fejl....
Prøv at smide en af de mcer der vejer 170 kg på papiret op på en vægt mit bud er at scalaen stopper ved 185-190 kg tør....
0,2 sec er lig med ingen ting..1 hest er lig ingenting og 8 kg er lig ingenting ;-).
Prøv dem alle!
Mht touring er ingen af de nævnte cykler touringcykler..
Suzukien har bare cliponerne monteret under den øverste gaffelbro hvilket giver meget vægt på håndledene når man kører under 160.... ikke så rart i byen.
Suzukien er en ultimativ hooligan bike så elsker du at køre som en idiot 100% af tiden så er den lige dig...
Men hvis du skal nulre engang imellem til og fra arbejde i bymæssig med 50-60 så er Kawaen og Cbren et bedre våben.
Har ejet et par F2ere samt en enkelt Zx6r 97 begge super cykler....
Min bedste Kammi købte en SRAD fra ny i 97, den var lige ham....... han mistede oxo kortet ret hurtigt...han kørte som en total nutter. Fik fartbøder pr tlf fordi de ikke kunne fange ham. På en uheldig uge fik han frakendt kørekortet betinget 3 gange.
Jeg syntes den er sjov at ræse på men til daglig brug er de andre sq mere sunde...
aug 2004
Derimod synes jeg det er fantastisk at køre på/i noget, man ved bare rykker for vildt, hvis det endeligt skal være. Det handler jo så bare om at beherske sig selv og/eller kunne styre sit køretøj.
Umiddelbart synes jeg måske bare, at kawaen er en anelse dyrere en Suzukien, og dertil har Hondaerne også en rimelig høj pris i forhold til alder..
Hvad får jeg mere ved kawa og honda for de penge? (specielt honda)
feb 2006
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 40
Hej Simon.
Har også selv en cbr, og kan også kun bekræfte hvad andre skriver. Den kan virkelig lidt af det hele, køre langt med tøsen bagpå, styre og drejer bare du tænker på det og lægger også meget godt fra når du vil det. Jeg bruger selv min som daglig tranport til og fra arbejde, og der er det ret lækkert at man ikke ligger for meget ned. Samtidig er det dejligt at den kan sno sig på de små veje når man har fri.
aug 2004
feb 2006
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 40
Jeg er forsikret gennem Ingeniørforeningen Danmark. Men jeg vad at de har samme indeling som Tryg, da det også er der man har forsikringen. Men den er først "rigtig" billig efter man er fyldt 25. Der er intet med ancinitet.
Jeg giver lige under 9000 åligt, men de ville så heller ikke skelne mellem sportscykler. Det ville koste det samme hvis det var en haya...
Håber det gav mening.
aug 2004
aug 2004
Takker på forhånd for de kommende og de, allerede givne, svar på tråden!
GSX-R 600 (SRAD?) eller CBR 600 F2??