2.577 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

valg af olie + fuel system cleaner brug ? valg af olie + fuel system cleaner brug ?

Hej mg.

har lige anskaffet mig en Jinlun 250-5 "kineser"
men har ingen ide om hvilken slagsolie den har bedst af at køre med ? det er jo en langsom høne. men vil gerne give den en god olie pga det jo ikk ligefrem den mest slidstærke motor-

så har jeg et spørgsmål vedrørende det Fuel system cleaner/ fuel injector som man bruger ved biler. er dette produkt lige så effektiv ved Mc som min "250 jinlun" eller skal man ikk bruge det ved MCer. fordi har ellers tænkt mig at hælde en i tanken vinteren over..
??

nogen der kan hjælpe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  valg af olie + fuel system cleaner brug ?
  • #1   5. jan 2014 Kigger lige med

• #2   5. jan 2014 så har du hvad castrol siger..
    og så behandler du den også fint..
    mvh

Power 1 Racing 4T 5W-40
    MÆRKE
    JINLUN
    MODEL
    JL 250-5 (Motorcycles)
    MOTOR
    4 takts
    ÅR
    2007-

• #4   5. jan 2014 Du kan godt komme den i din benzin som du bruger til biler. Bare så længde det er det til benzin.
    Og du kan bruge stort set alle olier. Så længde det er en Mc olie - og jeg ville vælge et af de kendste mærker
    Castrol, Bel-Ray, Motul, Mobil (15/50 Fuld syn - Harald nyborg), osv. osv. Der er mange.
    Alt fra 10/40, 15/50, 20/50, 10/50 - Personligt ville jeg tage en 15/50 olie - men lige meget hvad du gør/vælger så er det godt nok.
    Nu da du er ved at pille ved den så husk også tændrør og luftfilter. smiley

• #5   5. jan 2014 En hvilken som helst delsyntetisk 10w-40 MC-olie er god nok. Du får ikke bedre smøring ved at vælge en dyrere fuldsyntetisk olie til din MC.

• #9   6. jan 2014 tøj fra kvickly varmer også fint som tøj fra g-star (jeg er ung så jeg må godt bruge g-star), men prisforskellen er stadig en 10x større.
    Det handler jo ikke om at sparer john. Det handler om stil, omdømme, stolthed, og have det sjovt. smiley men 50.000 er sq også lidt af en mc. der er mere vedligholdelse og så ruster de jo ad h til... men til topic. brug en castrol 10w40 og fuel cleaner... why? Forstår det på biler der har gået 100k km + men en mc der har gået få km er dyserne nok ikke særlig stoppet men okay why not..

YBR 125 er da også sindsyg billig, så hvorfor ikke =)

• #10   6. jan 2014 Elias, der er da noget galt hvis man køber mc for omdømmets skyld, er da 100% ligeglad med hvad folk mener om min maskine - den er altid verdens bedste smiley

Ville aldrig selv købe en kineser, men når man har en , så skal man også passe på den. Så TS køb du en god castrol til den, fuel cleaner får du nok ikke brug for med mindre du pisser sod i tanken smiley

• #11   6. jan 2014 arhhh mc siger jo alt om en... harley = rocker.... sports mc = bølle der tager coke.. touring = søren ryge type... og enduro = BS wannabe. det kan ikke undgås!! smiley

• #13   6. jan 2014 kunne ikke sige det bedre selv! meget enig!

• #14   6. jan 2014 Min TL1000 har kostet mig dæk og et sæt baghjulslejer på 5 år... Så det koster sgi ikke kr10000 pr år at holde den kørende. smiley

• #15   6. jan 2014 Jeg vil også sige at det koster mindre at holde en japper igang end en kinøjser.

• #16   6. jan 2014 Alfist: Hvis du også kørte på din TL1000, ville du opdage at olie, filtre, tændrør, gaffelolie, bremsevæske oma også er noget man normalt har udgifter til på en MC.

• #17   6. jan 2014 smiley

• #18   6. jan 2014 aaaaahahahaha Busa.
    Ja - den skal også have benzin på.

• #19   6. jan 2014 smiley

• #21   6. jan 2014 John S hvis man køber ny bevares så er der afskrivning men hvis man køber brugt til en god pris så tror jeg ikke man mister meget.

• #22   6. jan 2014 John : takker for dine fine kommentare smiley kan ikk se hvorfor hver gang kineser cykler dukker op på et forum indlæg så kommer emnet altid over på hvor ringe og hvor sølle det er at køre og at ha købt sådan. uden de kender grunden osv..

men tak for alle svar.

• #25   6. jan 2014 lille indput man kan altså kører meget mere på en japser en 100.000. sikkert det dobbelt eller hvis der står zzr1400 eller busa... det tredobbelte ++. alt drejer sig om vedligeholdelse.

• #27   6. jan 2014 åh så bliver det følelsesmæssige blandet ind i sagerne. At det er samme følelse, om man kører japaner, Bimota bla bla. "Wir sind Alle gleich" så længe vi kører mc. osv.
    -Nej, det er ikke samme følelse at blæse en R1 eller ydmygt min egen af kontra en lille 250er med gammeldags teknik. Når man tøffer med 80km/t på landevej og dufter sommeren, så ja. Men kicket - nej!

Jeg kommenterer forkerte påstande. Det koster ikke kr10000/år at holde en japaner kørende og som andre lægger det frem, køber man fornuftig brugt, så er der et minimalt værditab. Som sagt af egne erfaringer, uforudset udgift, som i øvrigt er en normal sliddel på en 1000cc japaner, der koster en slik i form af baghjulslejer, dertil en motor der ikke er slatten efter 50.000km.
    Min gamle FZR1000 fra 1988, kostede mig en ny kobling på de år jeg havde den. -Den havde forresten også "kicket". smiley

• #29   6. jan 2014 jeg er ligeglad med hvad andre siger. Og at folk ser ned på folk der kører kineser. Det er op til dem.
    Det er ikke samme følelse at skyde en 1000er af kontra køre kineser, og en japaner koster empirisk bevist ikke kr10.000. Færdig slut.

• #30   6. jan 2014 smiley

• #32   6. jan 2014 til dig John, en anden gang så find en anden tone i din "debat-trolling".
    Især når du skal stå på mål for dine egne usande påstande, når det er tydeligt at du faktisk ikke har styr på det du lægger frem....

Tak for snakken, John. Du er zød.

• #34   7. jan 2014 Der ramte du sku hovedet på sømmet. Bulls eye Else. Især med det sidste......

• #35   7. jan 2014 Og her står jeg så af igen.

• #37   7. jan 2014 http://www.jinlun-owners.co.uk/forum/viewtopic.php?showtopic=66865

Som tråden angiver er service interval 4000km. Een har så skiftet olie fire gange de første 1000km. Og en anden fik stoppet olie-si efter 2000km, med smadret motor som resultat.

Det kan trådopretter have in mende. Ville nok være godt med olieskift hver 1000km.

• #39   7. jan 2014 Olie

Hvad står der i din manual????

Fuel system cleaner:

En halv flaske i en fuld tank. Kør den nærmest tom og giv den den anden halvdel ved næste fyldning.

• #40   7. jan 2014 har nemlig ingen manual på den.

Kommentér på:
valg af olie + fuel system cleaner brug ?

Annonce