{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  km tal
  • #1   7. jan 2014 smiley

  • #2   7. jan 2014 Går an på så meget..

  • Martin  B
    Martin B Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
    #3   7. jan 2014 bare generelt?

  • #5   7. jan 2014 Hmm ville sige 45.000km

  • #8   7. jan 2014 100000-200000-300000.. Samme som bil. Folk skal altså ikke være bange for høje km-tal. En mc der har kørt 100.000 km og passet med service og ikke er misbrugt, kan være lige så god som en ny. Omvendt kan en cykel med 25000 km på uret være total slidt op i de forkerte hænder.

  • #9   7. jan 2014 Min 2005´er nærmer sig 75000 km, og lyder og kører stadig dejligt!
    Så længe en mc er blevet serviceret med olieskift og diverse andet, holder den maaaaaange km.


  • #10   7. jan 2014
    ca 10000000000000000000km
    hvis den er passet godt.

    og ca 10.000km hvis den er passet som lort .

    mvh



  • #11   7. jan 2014 Jeg er helt enig med Jesper J fra Lemvig;
    Et højt kilometertal er igen hindring hvis motorcyklen er blevet passet. Hvor en motorcykel med lavt km-tal som ikke er blevet passet - eller ikke har kørt så ofte, er et større problem.

    Min '92 RD350 havde kørt 10.500 km da jeg købte den - året efter havde den rundet det dobbelte.
    Nu ligger den lige under 50.000 (mener jeg) - men er også blevet passet og motorrenoveret da jeg jo skulle lave noget den ene vinter smiley
    Men jeg er jo også en af de dér idioter der kører min motorcykel som primært transportmiddel - uanset om det regner eller om solen skinner...


  • #12   7. jan 2014 Forstår nu ikke hvorfor folk aldrig vil svare på de spørgsmål. Tror da nok de fleste mener at en mc der har gået 75-100.000 km har kørt rimeligt langt, og ja derefter kan man vurdere om den er blevet passer ordentligt som selvfølgelig også spiller en stor rolle. Men uanset om den har fået ny kvalitets olie hver uge, er 100 kkm langt i min verden. Dermed ikke sagt der ikke er mange flere km i den

  • #13   7. jan 2014 Et sted mellem 1 og 99999999999 km så. Man kan heller ikke indskrænke biler som du beskriver heller. Fx 150.000 km i noget der er fransk er jo ikke middellangt, men nærmest en sensation.

  • #14   7. jan 2014 du an ikke bruge km tal til noget de fleste har rundet speeedo engang... og generelt har alle cykler gået 30-45000km uanset årgang

  • #15   7. jan 2014 hmm.

    kun en gang,det kan vist ik altid gøre det .



    smiley

    mvh


  • #16   7. jan 2014 I følge hvad jeg har undersøgt så er en luftkølet mc motor slidt ved ca. 50000 km. og en vandkølet slidt ved ca. 150000 km.

  • #17   7. jan 2014 nej det har du nok ret i.

  • #18   7. jan 2014 Tino-->
    Det der er kun gætterier.


  • #19   7. jan 2014 Tino G

    sådan kan det da ikke sættes op...

    har aldrig hørt magen til øre gas, hvor har du den info fra,

    mvh


  • #20   7. jan 2014 Ja der er selvfølgeligt forskel på om vi snakker Jinlun eller Honda Goldwing.
    En kina mc til en produktions pris på 1500 kr. kan nok ikke klare de vilde km. tal uden at gå i stykker smiley


  • #22   7. jan 2014 Og der er også mange der kører mc der har kørt 100.000 mere end de tror.. Jeg har før været ude at se på en mc med 20.000 på uret.. Med uoriginale bremseskiver, masser af brugsskrammer, uoriginalt kædekit (der langtfra var nyt), osv, osv, osv. Den havde uden tvivl rundet en gang på speedometeret, og det er der mange af de 10+ år gamle mc'er med "lavt" km-tal der har.

  • #23   7. jan 2014 Mange km må så være = når blokken skal opbores første gang

  • #24   7. jan 2014 Og hvad forventer folk? At dne ligepludselig bare super "puff" og så ligger der bare en bunke støv?

    Der er jo ikke noget der ikke kan laves når det går i stykker.


  • #25   7. jan 2014 kender da flere luftkølede der er lige så pålidelige som vandkølet.... men det er klart man kan da ikke sammenligne en billig cykel til nypris på 10000 kr. med en vandkølet til 150000.

  • #26   7. jan 2014 Min gamle NTV fra 90 havde kørt små 90 på klokken og den var nærmest kun lige kørt til. Transalp som har samme motor kan køre jorden rundt uden olieskift.... Unbreakable machine....

  • #27   7. jan 2014 Flere eksempler på mc´er med mange km:

    V-strom med ca. 500000 km på tælleren:
    http://advrider.com/forums/showthread.php?t=323749

    Bmw r1100gs med noget der vel nærmer sig 800000 km eller mere:
    http://advrider.com/forums/showthread.php?t=278021



  • #28   7. jan 2014 tror vis ikke man skal være så pisse bang for lidt km..

    kan fx denne R 1 tage den over stok og sten, under vand, i grus og i sand .
    og gemmen alle de lande og over de km, og bliver vist ikke skånet .

    osv osv . så går det nok.

    mvh


    PS kig extra god efter ved ca 4.15 til ca 4 .35 . super cool .
    http://www.youtube.com/watch?v=ThO-w9SCM8I


  • #29   7. jan 2014 hmm.

    så blev i stille .. smiley

    smiley


  • #30   7. jan 2014 Jeg har også kendskab til en Honda CBR900RR der kører rundt i dk med over 300.000 km på uret - med samme ejer. Og uden at have haft andre problemer end alm sliddele.

  • #32   7. jan 2014 Med mit forbrug af mc km de sidste år, gør det heller ikke noget, om den har kørt 20.000 eller 80.000 km Det er heller ikke tit, at jeg rigtig giver bundgas (mest morfar kørsel) og så kan en zx10r, eller andet sikkert holde rigtig rigtig længe, hvis forrige ejer passede på den


  • #33   7. jan 2014 Mange km kan vist ikke generaliseres. Problemet opstår som regel først når den ikke længere serviceres som det burde og det er underordnet om det er en bil, mc eller trillebøre. Serviceres det rigtigt og behandles ordenligt, er langt det meste slidstærkt langt ud over hvad folk forestiller sig. Kender til en BMW K1200LT som er tilsalg der lyder, ligner og køre som ny, med næsten 150.000 på tælleren, selv ved opstart lyder den som ny, men køberne bliver skræmt af de mange km.

    Og skulle motoren brække sig, er det ikke raket videnskab at skifte den smiley


  • #34   7. jan 2014 Altså een ting er hvad skidtet kan holde til, der er jo mange faktorer der spiller ind, men tror det fleste ville være lidt mere forbeholden hvis de skal ud og købe "ny" cykel og den har f.eks. 150000km på klokken! Man vil i hvert fald forvente at den er væsentlig lavere prissat end en tilsvarende model med lavere km, selv om den er passet og plejet i hoved og r...

    Jeg vil mene en cykel har gået meget når den runder de 70000km. Dermed ikke sagt der ikke kan være mange km i den stadig, men hvis den ikke er prissat under tilsvarende modeller, så vil folk kigge efter en anden.

    Just my 2 cents smiley


  • #35   8. jan 2014 Jeg kender til en hayabusa fra ca 07-09 der har kørt små 150.000km og den køre og lyder som en ny maskine og den smider stadig de 192-194 hk som den havde fra ny... og den er slet ik slidt op endnu og der er mange km i den smiley

    Den har kørt Europa tyndt på nogle lange ture og den som stadig ud som ny smiley


  • #36   8. jan 2014 Det link til den HD med 500 på klokken:
    Imponerende få dele der er skiftet den første kvarte million, men der er da problemer med de knaster og andre dele i topstykkerne og utroligt at kværnen aldrig har været ude af stellet.


  • #37   8. jan 2014 Gad vide hvad for en kædeolie han bruger, ham Sjaak, ham må da være ekspert på det område. smiley

  • #41   8. jan 2014 Det kan jo godt være der skulle have stået 124000 og 133000 i stedet...
    Men ja alt kan ødelægges.


  • #43   8. jan 2014 Min VFR har kørt 55000 uden at slå en eneste forkert skid, og det kører den nok mindst igen uden det sker.

    Jeg havde en Intruder VS750, som jeg adskilte totalt efter små 100000. Der kunne man se, at delene have snurret rundt, men INTET var uden for specs!

    Jeg har en gammel Enfield 350 der er mere end 50 år gammel. Jeg aner ikke hvad den har kørt, men speedometeret er dødt ved ca. 1 mio km. Den kan da endnu!

    De her har intet med antal km at gøre. Det har noget med slags km at gøre!


  • #44   8. jan 2014 Nogen i denne tråd sammenligner med biler:

    Jeg har en aldrende SAAB, som har gået 195000 km. Den har ikke så meget som en eneste mislyd eller raslen - det har jeg aldrig oplevet før!


  • #45   8. jan 2014 Biler... Jeg har en 42 år gammel Volvo 142 der kun har kørt 270000km fra ny og den spinder bare som en mis smiley
    Men har haft mange volvoer der har kørt både 4-, 5-, 600000km uden de slog en skid forkert og de kørte uden problemer i motoren. ja jeg har sågar haft der havde rundet 1 mio km..

    Og jeg kender til en skoda Octavia 1.9 tdi fra 2007 med 700000km på klokken og det eneste der er skiftet på motoren er et par generatore og en turbolader skiftet ved 690000km og kobling og svinghjul er skiftet ved 300000km og igen ved 600000km og den køre stadig godt i motoren...

    Men den bil der har kørt længst i verden med samme drivline er en Volvo p1800 som har kørt 4.5 mio km... altså 4.500.000km siden 1966 og til i dag smiley

    se link... http://bilmagasinet.dk/article/48884-har-kort-naesten-5-mio-km-i-sin-bil

    Det handler bare om at passe og pleje biler og motorcykler med service hver gang det påkræves så holder det længst smiley


  • #47   8. jan 2014 Henrik

    Jeg ved det faktisk ikke, men jeg tror det ikke. Derimod står 93, astra og alfa 159 på en og samme platform. Sæderne i SAAB virker i facon også som GM(Opel) og det er slet ikke dårligt.

    I øvrigt har jeg haft temmelig mange Opeler, og de har haft mange fejl, dog yderst sjældent i motoren!


  • #49   8. jan 2014 FJ1200 Yamaha der kørte 1.2 mill på 2 motorer.

  • #51   8. jan 2014 Jo GM (opel) ejede engang SAAB i en lang årrække så der er mange GM stumper i SAAB biler men er ik sikker på at de ejer SAAB mere men det gør en hollansk virksomhed men er ik sikker smiley

    Men 30000 km på en Suzuki, Honda, Kawasaki mm er ik langt
    men 30000 km på en kinøjser mc er temmelig langt, det svare til at de andre har gået 2 el 3 gange så langt.. ka vi ik være enige i det.... bare et godt stykke hen af vejen smiley hehe


  • #52   8. jan 2014 SAAB er vidst ejet af taiwanesiske Geely

  • #53   8. jan 2014 Det ka godt være at du har ret Allan smiley
    Men de har vist osse været på hollanske hænder i en kort periode


  • #54   9. jan 2014 SAAB røg på røven for ca. 2 år siden - efter hollandske SPYKER havde været Ejer. Så har fabrikken logget stille et par år, mens den er opkøbt af nogle kinesere, der her i efteråret begyndte at bygge 93/95 igen (der lå 2500 motorer klar) Når De er brugt op skal bilerne genopstå som el-biler:-)

    Henrik

    Der er mange opeldele i en SAAB, og det er slet ikke noget skidt. Jeg tænkte at jeg måtte prøve at eje en mens de endnu kunne fås, det skulle jeg have gjort for mange år siden


  • #55   9. jan 2014 I gamle dage gik de i stykker for et godt ord, de var meget dyre at reparere, 80erne især, havde en bekendt der var ved SAAB og han sagde der burde være en lov om at SAAB kun måtte sælges til mekanikere, så de selv kunne lave dem og ikke skulle på autoriseret værksted.

  • #56   9. jan 2014 Allan

    Det har jeg også hørt, og så har jeg de senere år hørt det sik modsatte - det var en af grundene til at jeg skulle prøve at eje en:-)


  • #57   9. jan 2014 Antal cylindre x 50.000km smiley

    Nej det kan man ikke sige generelt. Nogle motorer er mere holdbare end andre. Dels fordi de er konstrueret "odentligt" og dels fordi de deres liter effekt måske ikke er helt så høj som andres.

    Dernsæst afhænger det jo også uhyrligt meget af hvordan motoren bliver brugt - og dermed hvilken type mc den ligger i og hvilke førere den tiltrækker


  • Kåre L
    Kåre L Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 46
    #59   9. jan 2014 Rumle, min Suzuki GSX 550 fra 1988, har gået 85.500, og Niels fra Sejr undres hver gang over, hvor frisk og sund den lyder. Luft og oliekøling er åbenbart nok til at få sådan en gammel svinger til at holde længe. Det er altså miles den måler!

  • Jimmi P
    Jimmi P Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 6
    #60   10. jan 2014 ANG KM tal de fleste nye motorcykler er vandkølet, det giver en mere ens varme til motoren, så de holder meget længre end de gamle luft kølet mc'er, så der kan snildt være mange km i dem 100000-300000 km hvis de passes godt, kaburatoren skal nok laves renoveres med tiden, hvis vi ikke har en med indsprøjtning, men vigtigt er god service og kør den ordentligt så kan der være mange km i en mc.

  • #61   11. jan 2014 Haha ja de Opeler og deres skide "Aps lamper/Air bag lamper/pixel fejl" er ekstremt irriterende.. dog er motor og gearkasse sku meget stærke.. Vi har herhjemme haft 3x opel vectra B og der har aldrig været lavet motor/gear men kun de ovennævnte fejl.. Og ja som der også blev sagt var Saab/opel/vauxhall og en del andre bilmærker ejet af GM i 90'erne smiley Saab fattede vidst bare ikke rigtig dette og gik stadigvæk deres egne veje.. MEN bundlinjen må jo bare være at jo højere kvalitet jo længere km....

  • #62   12. jan 2014 Jeg har vist nok aldrig haft en MC der har kørt under 50.000km

    Transalpen har kørt knapt 200.000 men skal også have en omgang nu
    da den tidligere har været brugt til "Sjov-i-grusgrav-og-kørt-uden-vedligeholdelse-i-samtlige-vintre".

    000.000 - 50.000 = Ny motorcykel
    50.000 - 100.000 = tilkørt motorcykel
    100.000 - 200-000 = lettere brugt
    200.000 - 300.000 = brugt
    300.000->???.??? = Stolt ejer...


Kommentér på:
km tal

Annonce