{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.356 visninger | Oprettet:

Kigger på større mc i 1 liter klassen {{forumTopicSubject}}

Hej gutter. Jeg overvejer kraftigt at rykke op i kubik efter snart 3 pr på min nuværende.
Mc skal kunne bruges alsidigt, altså også med sidetasker og oppakning til 2 personer. Et oplagt valg valg for mig ville være en CBF1000, men er lidt i tvivl om kræfterne rækker, og om forskellen er for lille ift. nuværende CBF600. Komfort og kørestilling spiller også meget ind med en højde på 191cm. Så rimelig oprejst og afslappet kørestilling er også et must.
Søger lidt ideer og indpiration til forårets prøveture. Budgettet er på 100 kg +evt byttepris på mon CBF600
Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kigger på større mc i 1 liter klassen
  • #1   9. jan 2014 En gammel ZZR1100 er god til store mennesker, men jeg ville nu nok købe en nyere model. Evt. en Honda Blackbird (Den med indsprøjtning). De kører rigtig godt!
    Der er jo også Suzuki Hayabusa...


  • #2   9. jan 2014 En af de sidst solgte Honda blackbirds 2007 til omkring 100000kr er mit bud.
    Du får noget atf det mest solide,hurtige og komfortable i klassen og den er meget alsidig.jeg er 193 høg og sidder ganske fint på den . indrømmet så har min Jaws sænkede fodhviler monteret .(de koster ca 3-400kr) og er lette at montere.


  • #3   9. jan 2014 Aaarggg Thomas du kom først smiley

  • #4   9. jan 2014 En ZZR1100 er stadig en lækker mc, men nok lidt for sportslig siddestilling til mig( den ER prøvet) . En Blackbird har jeg også med i overvejelserne. Mener at have læst, at de kan have et ret kedeligt hul i momentkurven i de tidlige årgange, samt problemer med knastkæde? Ved ikke om det er et generelt problem eller enkeltstående tilfælde?

  • #5   9. jan 2014 Med din højde kan jeg klart anbefale Suzuki Intruder vzr 1800, rigeligt moment og god sidde stilling til de lange ture, er selv 187 cm, du vil blive overrasket, er selv til fart og det får du også på denne drømme maskine. bare min mening.

  • #6   9. jan 2014 Tonny O.
    Også en fed mc, men som alsidig mc med oppakning til 2 personer? Tror at den vil tabe lidt ved en tur til Syden og i alperne


  • #7   9. jan 2014 Det tror jeg desværre ikke du har helt ret i,vi køre selv 2 personer, tit på tur med oppakning, og til holland 2 gange det fungere fint for os men smag og behag, der er jo altid en maskine man synes bedst om held og lykke med jeres søgen vi ses måske ude på vejen.

  • #8   9. jan 2014 Tonny O
    Nej, jeg har intet at have min mening i.
    Jeg har ingen fordomme omkring mærker eller modeller, da jeg kun har haft 2 mc' i min mc- karriere er mit kendskab ret så begrænset.
    Mvh.


  • #9   9. jan 2014 Knast kædestrammeren koster ca 800kr og min gamle mor på 78 kunne skifte den ud ....i søvne....så svært er det smiley med hensyn til hul i effekt forløbet så fik Honda rettet det på de sidste modeller med sprøjt og resten af de birds der kører rundt har som regel dynojet kit eller Power comander som har fjernet spottet. Med hensyn til holdbarhed får du intet der kommer i nærheden ...måske lige en vfr smiley

  • #10   9. jan 2014 zx9r, den har en rigtig god motor, og kan både sport/touring. 2001 model har høstet mange roser, - De yder rigtig godt.

  • #11   9. jan 2014 Der er stor forskel på CBF 600 og 1000 motormæssigt. Man skal bestemt ikke underkende betydning af kubik og det moment der medfølger. Hvis du er glad for din nuværende, så burde du unde dig selv en prøvetur på 1000'eren inden du kaster dig ud i mere sportsorienterede maskiner.
    Suzuki GSX/Bandit 1250 er også et godt bud i klassen. Igen lyder 100 hk ikke af meget, men med +100 nm fra 2500 o/min trækker den som et godstog. Den er "droslet" i indsugningen og kan for ret få penge få 120 baghjulsheste, hvis det er ønskeligt - http://www.testbaenken.dk/index.asp?page_id=17
    Men det var bestemt ikke på grund af manglende kræfter, at jeg skiftede min ud.


  • #13   9. jan 2014 Bandit 1250 kører sg godt!!

    http://www.123mc.dk/suzuki-gsf-1250-bandit/mcid-60181s2


  • #14   9. jan 2014 Jeppe A.
    Jeg er vildt glad for min mc, måden den agerer på, komforten og kørestillingen, men tror at lidt flere kubik ville give lidt ekstra overskud ved kørsel med oppakning og datteren bagpå. En Suzuki GSX1250 har jeg slet ikke tænkt på. Den vil jeg helt sikkert også ud at prøve:-)


  • #16   9. jan 2014 Kører selv CBF1000, og kan garantere dig for at det er en fin, fin MC.
    På papiret mangler den hestekræfter i forhold til tilsvarende MC'er, men den neddroslede Fireblade-motor har et fantastisk moment, der giver rigtig god trækkraft - Der skal således ikke to nedgearinger til for en kvik overhaling - Du drejer bare håndtaget.
    Flere gange har jeg "leget" med folk på maskiner der på papiret har langt flere kræfter, ex. Kufhauser i Harzen, Lysebotten i Norge og flere andre steder, og man behøver ikke at være flov over CBF'eren i sådanne situationer.
    På motorvejen og + 200 km.t. på kan en ikke hænge på racerne, men ellers.... smiley
    Prøv en CBF1000 inden du tager den endelige besllutning - Og HUSK nu at købe en MC med ABS, på et elelr andet tidspunkt redder ABS'en dig fra et styrt, eller det der er værre.


  • #17   9. jan 2014 Hvad med noget enduromaskine? Evt noget multistrada 1000? Jeg synes i alt falde at en cykel der skal køres langt på er momment vigtigere end HK så en overbandit kunne også være et godt bud. Men ellers kig efter noget v2 de sparker som en hest ved meget lavere omdrejninger, og giver en meget mere komfortabel køres til da man ikke skal sidde og fiske så meget i gearkassen

  • #19   9. jan 2014 Gert L.
    En CBF1000 er slet ikke dømt ude.
    Der ville jeg jo også kunne bruge tasker og topboks, bagagebærer osv fra min 600.
    ABS er en selvfølge, som det også var på nuværende. Topfart er fløjtende ligegyldigt for mig, da jeg lever af mit kørepap.
    Jeg har også kigget lidt på BMW 1150 RT, men er det ikke lidt for meget "morfar"?
    Jeg er jo stadig en "knejt"


  • #20   9. jan 2014 Så kig på K1200RS

  • #22   9. jan 2014 Og når du så alligevel er der, kan du jo kigge på den her samtidig smiley

    http://www.123mc.dk/yamaha-fjr-1300/mcid-55615s3


  • #23   9. jan 2014 Prøv at kigge på en SV 1000. Det er sku også en lækker maskine. Rigtig go comfort og go lyd også smiley

  • #24   9. jan 2014 Lige en enkelt klogeÅge
    Køb en med standard udstødning hvis den skal bruges til touring
    Tyskerne har en stram politik med unødig støj


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #25   9. jan 2014 Hvis du søger noget der er lidt mere Touring end "sport", så hold dig til GT-klassen. Der finder du en del gode kandidater indenfor BMW, Yamaha m.fl. Så har du din komfort m. 2 personer til lange ture, og du kan nyde herligheden når du kører solo og små ture også! F.eks. kunne en FJR 1300 være oplagt. Alternativt en BMW (RT eller GT) som også kan erhverves indenfor den prisramme.

    Flere af ovennævnte cykler som er nævnt er skam fine cykler - ingen tvivl om det! Men du skal overveje din "placering" under lange stræk. F.eks. er Blackbird nævnt - en meget meget fin cykel, men du har stadig en udlægning som gør, at du hænger lidt over styret. Og sker dette med Co-driver, så er det super træls når I er undervejs på 7-900km stræk - trust me! Ligeså med Hayabusa....

    Smag og behag er forskellig... så du må skyde lidt i den retning du selv brænder for - og så ud og prøve nogle forskellige typer. Heldigvis er der mange til salg - så giv dig god tid - og husk at tage "fruen" med på prøveturen. Du bestemmer mærke/model - og hun bestemmer farven - og sådan er det!

    smiley


  • #26   9. jan 2014 Køb min smiley


    smiley


  • #27   9. jan 2014 GTR
    Du har en god pointe.
    Altså bortset fra 2 nok så betydelige ting.
    "Fruen" er min 15 årige datter og skulle vælge farve, så ville farven være hot pink med Hello Kitty stafferinger.
    SÅ meget får hun sq ikke lov til at bestemme. ;).


  • #28   9. jan 2014 Allan L(Holbæk)
    Eej, den har alt for få heste i stalden, men du fik lige en ejstra høj stemme, som tak for forsøget smiley
    Det er virkelig en fin mc, du har! Farven skulle bare gave en anden lyd.
    Hvide køretøjer er totalt no-go her . ( har næsten ny og hvid bil. Hvordan i h... Kunne jeg være så dum at lade konen vælge farven)


  • #29   9. jan 2014 Kvalitet til store mennesker og til touring, så hedder det BMW

  • #30   9. jan 2014 Jabbekot
    Det link til FJR1300 ...den model skal også prøves. Den er liige mig!


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #31   9. jan 2014 Overhørte en samtale hos en forhandler, hvor en kunde der overvejede køb af GT-cykel spurgte om følgende:

    "Hvad ville du selv vælge?" - hvortil forhandleren svarede;

    "Hvis du tænker på min forretning, så vælger du BMW" smiley

    .... den lar' vi lige stå i selvlysende neon!! smiley


  • #32   9. jan 2014 gør dig selv en tjeneste og prøv "alle touring cyklers stamfader" nemlig california.

    ved godt at jeg, ligesom alle andre bidragere her i tråden, er farvet af mit eget valg, men jeg gik efter noget uden for meget plastik men stadig med kraft og komfort til 2 personer på de lange ture.

    Og - køre egenskaberne er bare i top.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #33   9. jan 2014 @Gert: Du er farvet og bestemt ingen frossen-pind! Og tager gerne en stiv byge med et smil.... det kræver en langturs-touring-MC'ist at kende til varme i håndtag, sæde og "gemmeleg" bagved solide vindglas & kåber!

    smiley


  • #34   9. jan 2014 kan klart anbefale Kawa zzr 1200 god kører stilling meget bedre end blackbird jeg kunne ikke holde til at køre blackbird

  • #35   9. jan 2014 Er helt på linie med Jeppe A her. Til det du fortæller du vil bruge din MC til, så er antallet af Hk helt ligegyldigt. Det handler om hvor meget de kræfter man har, kan præstere når den læsses med baggage og passager. Og til det skal du kigge på momentet.
    En CBF1000 har 98Nm ved kun 6.500o/min og Suzuki Gsf1250 endnu mere. Læste en test i det engelske bike, og de mente CBF1000 var ligeså god og alsidig som en VFR800.
    Suzukien er lidt tungere at danse med på snoede veje, men mere overlegen på motorvejen/touring. Så mit valg til det formål du har, ville klart være en af de 2.
    Kan du undvære kåben, så kig også på en yamaha XJR1300


  • #36   9. jan 2014 Kik nu bare på hvad politiet i de fleste lande vælger. De skal have noget der fungerer med fuld oppakning, kan tåle at få fuld gas over lange strækninger, være manøvre dygtige og ikke mindst stabile, så navnet er BMW.

  • #37   9. jan 2014 Ole J: Her i DK er navnet så Yamaha
    http://ing.dk/artikel/gode-rad-kan-fa-styr-pa-politiets-motorcykler-44621
    Faktisk har politiet været utilfredse med BMW's boksere siden 1150 motoren, de de har for mange rystelser.

    I frankrig bruger de også samme Yamaha
    Svenskerne bruger Honda, Det samme gør de i østen


  • #38   9. jan 2014 Her er en hurtig test af mulige emner - du vil helt sikkert gå galt i byen med dem:
    http://www.youtube.com/watch?v=UUIRuz14Tbg


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #39   9. jan 2014 ....korrektion! Her i landet er det så Yamaha *OG* BMW! Den nye K1600GT er taget ind som "the new kid". Og til stor overraskelse for Kawasaki (og mange betjente's forventning) blev GTR1400 valgt fra.... pga. ekstra omkostninger til at male dem hvide! smiley

  • #40   13. jan 2014 Update.
    Jeg smed lige en mail afsted til en forhandler, der har en cbf1000 stående med 10000 km på tælleren. Bare lige for at pejle mig ind på en byttepris for min cbf600.
    75000 kr. Det lyder ikke helt dumt, synes jeg. Desværre var den 1000 uden ABS, så det skal nok ikke være den :/.
    Kører sq lige en tur til Randers i næste friuge med nogle jyske dollars i baglommen og tjekker lidt forskellige emner ud.


  • #41   13. jan 2014 Så er du tilbage hos BMW, for der er ABS.

  • #42   13. jan 2014 @ole l
    Der findes andre motorcykler end BMW, der har ABS. smiley

    Men BMW F800ST er også et godt bud på et lettere alternativ til de andre:
    http://www.123mc.dk/bmw-f-800-st/mcid-78433s0
    Den er dælme også en god tourer, hvis man kan forlige sig med den vibrerende motor. Det generede dog ikke mig, da jeg havde S'eren.


  • #43   13. jan 2014 Jeg tænker mest på K serien til hans brug, men du har ret mht. F800ST´.

  • #44   13. jan 2014 BMW har aldrig rigtig tiltalt mig. Har også kigget ret heftigt på en VFR800 A . Smukt design der stadig holder, og en mc til lidt af det meste. Men igen, meget afhænger jo af øjet der ser. smiley

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #45   13. jan 2014 VFR800 er en herlig maskine... absolut ikke bedst til noget som helst - men rigtig god til det hele. Man at kalde det en tourer... ahhh... jeg syns' ikke den har nok power til de lange stræk, og så er det ikke komfort der præger dens udlægning! smiley

  • #46   13. jan 2014 GTR@
    En Goldwing betegner jeg som en touringmaskine, som mig bekendt ikke har voldsomt mange heste. Touringmaskiner handler vel lige så meget som komfort , eller har jeg misforstået begrebet fuldstændigt?
    Ved godt at masser af moment giver en mere glidende kørsel , men komforten er da mindst lige så vigtig , hvis man skal kunne køre lange stræk flere dage i træk. Det er sq lidt af en jungle, for det er mange gode bud , og sæson 2014 er lige om hjørnet


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #47   13. jan 2014 Well...ja, jo, måske! smiley

    Min pointe med VFR var/er blot den, at jeg netop valgte den fra efter nogle herlige år, idet mine ture blev længere og længere - og at der ikke er den helt store komfort på netop den cykel. Smag og behag er forskellig - heldigvis!


  • #48   14. jan 2014 Honda Pan European er i hvert fald en super tourer. Og letkørt og økonomisk

Kommentér på:
Kigger på større mc i 1 liter klassen

Annonce