{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  genopbygnings afgift syn eller toldsyn
  • #1   16. jan 2014 Den skal kun synes og betales afgift igen..

• #2   16. jan 2014 oki så toldsyn er kun ved import ?

• #3   16. jan 2014 KUN alm.registreringssyn, din DK attest er stemplet"ny reg. afgift skal betales ved genregistrering" dog slipper man som regel lidt billigere end tilsvarende import

• #4   16. jan 2014 jeg siger tak for hjælpen smiley

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #5   16. jan 2014 Den skal altså toldsynes nøjagtig som en udenlandsk mc, så tager synsmanden billeder af evt ridser og buler, og du får rabat på afgiften, hvis den har lidt skader, så få det gjort før du laver den pæn.

• #6   17. jan 2014 Så kører den igen med forskellige svar.
    Det eneste rigtige: Spørg Skat

• #7   17. jan 2014 Den skal kun synes, jeg har lige gjort det for ikke så længe siden med en skadet gsxr..

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#9   17. jan 2014 Jeg har gjordt det 10 gange, og den skal vurderes, især hvis du vil spare lidt penge,
    syns stedet sender billederne til skat, som så giver en afgifts pris på den,
    toldsyn og syn bliver gjordt på en gang, det koster ca 250 ekstra.

• #10   17. jan 2014 genopbygnings afgift er billigere end alm toldsyn..
    efter det nye skat motor er kommet op.
    så mener jeg også den kun skal synes..
    skadeslisten fra taxator har man jo ..

• #11   17. jan 2014 Fik at vide af en forhandler som genopbygger forsikringsskader, at man får 17% "rabat" af skat, når den har været indregistreret før i DK, og at det skulle gå helt automatisk.....
    Måske FantaH kan be - eller afkræfte det.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#12   17. jan 2014 Jeg har altid fået dem toldsynet, men der kan jo være kommet nye regler,
    det er ikke mere end 4 uger siden jeg gjorde det sidst, men det er ikke nemt at finde ud af det system fra skat.

• #13   18. jan 2014 Næ, det er de sidste rester af stalintiden, man har hvervet til SKAT, skulle man tro.
    Jeg har prøvet at søge oplysningerne i "bekendtgørelse om registrering af motorkøretøjer" uden at blive klogere. Ringede derfor til SKAT, for når de som jeg naivt tænkte, skal aministrere reglerne, så må de jo kende dem. Men de to forskellige medarbejdere som jeg foreløbig har talt med kunne hverken be - eller afkræfte om det er korrekt med de 17%. Utroligt.

• #14   18. jan 2014 jeg har søgt om genopbygningsafgift på en fzr1000 fra 88 ing første gang i 89- fzr1000 2la-jeg søgte igemmen skat motor..
    og hvis jeg ku få en pris.. der som jeg fil på x antal kr burde den vel ikke skulle toldsynes. men kun alm syn .. hvis man har dansk reg attest på den
    så burde det kunne lade sig gøre:)
    Mvh

• #16   18. jun 2014 Fandt du ad af hvad der skulle gøres?

Samt hvad afgift grundlagt blev?

• #17   19. jun 2014 hej den er nu på plader igen.
    1 syn
    2 skat afgift beregning.
    3 betale hos skat men der var rabat på pga tidliger dansk

• #18   19. jun 2014 Hvor meget rabat var der for tidliger dansk indreg?

• #19   19. jun 2014 pas jeg forstår ikke rigti ders brev smiley

• #20   20. jun 2014 Musta A
    Du skriver syn, men er det et almindeligt syn, eller et toldsyn?
    Og så ville det da være rigtigt interessant at vide hvilken form for rabat der gives på et tidligere dansk indregistreret køretøj. Det må da stå skrevet et eller andet sted på din afregning.......

• #21   21. jun 2014 af hvad jeg fik at vide ville et normalt syn ville være nok men jeg fik toldsynet min da jeg ikke gad at risiker det ikke var nok.

• #22   21. jun 2014 Ok, men tilbage til fradraget for "tidligere indregistreret". Står der virkelig ikke noget et eller andet sted på opgørelsen hvor meget fradraget er?
    F. eks. står der på det "bindende svar" jeg fik for en uge siden tydeligt, at de giver et fradrag på kr. 3.500,- for "stand og tidligere brug".

• #23   21. jun 2014 KTM4ME Hvilken MC var?
    Og hvad blev den samlet afgift?

• #24   21. jun 2014 Rene':
    Det er en KTM 660SMC årg. 2004. Afgift sat. til kr. 22.800,- og tilbudet gælder i 3 mdr.
    Men de er jo helt væk derinde i SKAT, jeg tror stadigvæk rygning er tilladt derinde, og det er vist ikke helt legalt det de brænder af........ smiley
    Nå, spøg til side. Jeg ved godt at handelspriserne er skredet de senere år, til fordel for købere. Men jeg mener jo at en 660SMC fra 2004 burde have en handelspris på 50k, SKAT har dog sat handelsprisen til 40k, hvilket er ok for mig, når jeg skal betale afgift deraf. De sammenligner ikke på noget tidspunkt med en tilsvarende KTM, men en Duke og en Adventure fra 2000 og en SXC fra 2004. Deres handelspris sætter de til omkring 40-41k. Jeg havde ellers sendt dem dokumentation på en 660'er til 46k, fra "gul og gratis", præcis magen til fra 2004. Men den nævner de overhovedet ikke. Jeg medsendte også nogle billeder af min 660 i banetrim, dvs uden lys og lygter osv og med nogle skrammede plastdele. Det giver de så et fradrag på 3,5k for.

Kommentér på:
genopbygnings afgift syn eller toldsyn

Annonce