{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dræbt under prøvekørsel af mc
  • #2   24. jan 2014 Hvil i fred.

• m.t.
    m.t. Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Svar: 24
    #3   24. jan 2014 Det er da også dybt uansvarligt at køre i det vejr.
    Kolde veje og kolde dæk

• #4   24. jan 2014 Jeg må desværre meddele at det er nummer 2 i år. Men ja, tragisk.

• #5   24. jan 2014 mod dumhed kæmper verden forgæves.... citat einstein

• #7   24. jan 2014 Jeg kører da også selv hver dag, har lige taget kortet i efteråret, så er nok så "grøn" som nogen, det drejer sig da bare om at køre efter foreholdene.

• #8   24. jan 2014 johs S : syns godt om

• #9   24. jan 2014 R.I.P

• #10   24. jan 2014 Vi er da 2 på min arbejds plads der kører året rundt også selvom der er sne, men vi er også total uden for pædagogisk rækkevide åbenbart.

• #12   24. jan 2014 Rip.
    har kørt i frost før 3 dage i april sidste år i -5 pga jeg var billøs en periode.
    70km hver vej..
    det gør jeg ikke igen.

• #13   24. jan 2014 R.I.P
    Dybt tragisk at miste livet på en sådan måde.
    Mine tanker går til de efterladte.

At komme med dumsmarte bemærkninger , uden at kende årsagen til uheldet er altså for lavt.

• #14   24. jan 2014 man kan sagtens køre nu uden at det kaldes uforsvarligt, men at testkøre en ny maskine man ikke kender er en smule dristigt.

trist afslutning ...

• #15   24. jan 2014 Hvil i fred.

Gad vide om der er noget forsikring som dækker sælgeren, grundet tab af motorcyklen og de penge den var værd?

• #16   24. jan 2014 hold kæft hvor usmageligt , manden er ikke en gang kommet i jorden inu, inden der
    snakkes om om sælger får erstatning for cyklen ,fuck da den forbandede cykel, her tales om et menneske liv, og nogle efterladte .
    R.I.P

• #17   25. jan 2014 R.I.P.

• #20   25. jan 2014 trist.. R.I.P. mvh hc

• #21   25. jan 2014 Ufattelig trist.
    (det kan jo faktisk være hans egen maskine, han var ude at prøve/teste. Min fætter døde under testkørsel på sin egen maskine i januar måned på samme måde for mange år siden)
    smiley

• #22   25. jan 2014
    R.I.P

Hørt! kim vi er helt enige, hvem fanden tænker på penge når en mand har mistet livet.

• #23   25. jan 2014 Det gjorde jeg faktisk med det samme! (beklager)
    Hvad nu hvis en mand låner en mc og dør på turen, men som Knud siger; de får ingen penge af mig?
    Men det var kun et splitsekund jeg tænkte det, ellers var det mere "hvad fanden er nogen ude at prøvekøre mc her om aftenen med håndbold osv, men det er sgu synd for familien at starte året sådan, gylle.

• #24   25. jan 2014 R.I.P.

• #25   25. jan 2014 Det var såmen ikke for og starte en heftig debat at jeg skrev hvad jeg skrev, rolig nu tøsebørn smiley

Nej, et menneskeliv kan ikke prissættes (medmindre du er pirat i somalia), men hvis det var en eventuelt køber som var ude og prøvekøre en kværn til 130.000, så kan man da ikke undgå og tænke, at der kunne stå en eventuelt ejer af maskinen, som måske skulle af med den grundet gæld, og dermed have fået mulighed for og nedbringe sin gæld ved salg af motorcyklen. Dertil jeg spørger om der eventuelt kunne være noget forsikring som dækkede tabet af ejermandens motorcykel, eller om ejermanden nu skulle stå 5 år i gæld, mens han hver dag kunne gå udenfor og kigge på sin smadrede motorcykel, som han ikke selv var skyld i blev smadret. Øv at et menneskeliv går tabt på den måde, og det er jo slet ikke sikkert at det var en mulig køber, men blot en ejer af en maskine som havde skruet på maskinen hen over vinteren, som så mange gør, og uanset om han testkørte en maskine som han overvejede og købe, eller om det var hans egen, så er der da ingen tvivl om at episoden er tragisk. Men ro på tøsebørn, jeg skrev trods alt <b>Hvil i fred</b> til og starte med, så start nu ikke en heftig debat op på grund af jeg skriver noget som de fleste måske flere af os har tænkt, dog uden lige og skrive det smiley

• m.t.
    m.t. Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Svar: 24
    #26   25. jan 2014 Du er sej John s

• #28   25. jan 2014 McAwesome

Hvis man lader en mulig køber få en prøvekørsel på sin bike på denne tid af året og man ikke har tegnet vinterforsikring og kasko på dyret, så er man sku selv skyd i det, hvis uheldet er ude! selv har jeg normalt ikke forsikring på min fra den 1 december til 1 marts. og der er ikke nogle der køre så meget som en meter på mit lort. uden forsikring... ikke med mindre jeg får alle pengene i hånden og laver køber en skade på den, ja så fanger bordet og han har købt sig en motorcykel!!!

• #29   25. jan 2014 Denny

Men det er ikke alle som har samme holdning som dig, og kun handler ud fra den måde. Så blot fordi at du gør, jamen så er det ikke ens betydning med at det er sådan alle gør smiley

• #30   25. jan 2014 McAwesome

Næ det er rigtig, og det er da også helt op til folk selv at bestemme hvordan de gør det... men noget siger mig bare at det er den rigtige måde at gøre det på, hvis man skal ha dækket sin røv ind 100%

Man kan jo sige at man bliver kloger på af at læse div tråde her på siden smiley så man tager alle sine forholdsregler ved køb&salg af en mc smiley

• #31   25. jan 2014 Denny

Er helt enig.
    Men ikke alle som vil smide næsten 1000 kroner efter og få plade på motorcyklen igen incl indregistrering, samt betale forsikring og vente på at der dukker en køber op smiley
    Derfor ses det nogle gange at de testkører uden en eventuelt forsikring og uden at den overhovedet på det tidspunkt må føres på de danske veje lovligt smiley

• #32   25. jan 2014 Det er trist!!! Mine tanker til efterladte!!!

Når det så er sagt kan jeg ikke lade være med at tænke på alle de racerrøve der bl.a. her på sitet snakker om, at de ved prøveture altid lægger omdrejningstallet helt op til begrænseren! Så kan ALLE få problemer med kolde dæk, kolde veje og en for køreren ukendt maskine!

Nu aner vi ikke om det er det, der er sket - jeg kan bare ikke lade være med at tænke på det.

• #34   25. jan 2014 Citat:

"nææh, blot indehaver af det rette påklædning, erfaring og en portion fornuft"

.....jeg får kvalme.

Påklædning: Hvis du rammer et træ, så er det helt ligegyldigt hvad du har på bare du kører 35kmt!

Erfaring - tjah, men den afhænger meget af hvad man sidder på når uheldet er ude!

Fornuft: det er ubestridelgt den vigtigste parameter her. Hvad fanden skal vi med de to andre John S??

• #35   25. jan 2014 Uanset hvad, så kan vi vel alle blive enige om at vel næsten alle har fornuft nok til gerne at ville leve til at se dagen i morgen og mere til! Ved godt vedkommendes familie nok ikke sidder og kigger motorcykelgalleri, men hav dog noget respekt for silvan da og lade være med at køre en diskussion op over noget tragisk...

• #37   25. jan 2014 Alene i EU er der små 40000 trafik dræbte hvert år smiley og det er lige sørgeligt for alle de efterladte.
    Jeg synes også at alle disse RIP tråde er skudt over mål, med mindre man kender personen...

Pludseligt er det ligemeget om en medborger har mistet 200000,- blot fordi en medborger er afgået ved døden i en formodentlig selvforskyldt ulykke.... Hvorimod vi med glæde ville "nakke det svin" som selvforskyldt har stjålet en mc til en værdi på 2500,-

Livet har en ende ( om vi kan lide det eller ej) jeg synes det er underligt at vi farer til tasterne og bliver super sentimentale blot fordi en med samme hobby som os selv. Mister herredømmet over en mc og torpederer et træ... Når der faktisk sker en milliard rigtige sørgelige og helt urimelige dødsfald/ulykker dagligt, lige rundt om hjørnet.

Daglige tanker til alle der har mistet fra Brian S !!!!!!

• #39   25. jan 2014 Denny T - Er det ikke dobbelt moralsk at sige sådan? Det er ikke alle der kan eller har råd til at sætte KASKO på en cykel - i forbindelse med et salg?? .. Så siger du at hvis man laver en skade eller andet - så har vedkommende købt cyklen uanset hvad? Der har du da også en forsikring iså fald så hvis du tegner en for at sikre dig mod totalskadet.. der er forskel på at betale selv risiko eller en hel mc ?.. hmmm

personligt har jeg det sådan, uanset om den bliver total skadet eller skadet.. så har køber købt den.. Ja det er da sørgeligt men som en anden skrev.. tænk på folk der også kunne have gæld .. det kan da aldrig blive sælgeres egen skyld i en køber styrter i døden på hans kværn?.. Uanset hvad så falder der penge af fra mulig køber.. det giver jo mest logik.

• #40   25. jan 2014 Selvfølgelig er det da ejerens ansvar om køretøjet er forsikret. Han ved da, om køretøjet er forsikret eller ej. Dermed påtager han også evt risiko ved at låne den ud, uanset om det er lån til kammerat eller prøvekørsel. Du har også et ansvar ved at låne din bil til en person, der ikke har kørekort.
    Jeg har været vidne til et ung par prøvekøre en total flot restaureret Volvo til en del kr hos en forhandler. De totalskader bilen lige uden for hans indkørsel. Desværre havde forhandleren ingen kasko på sine prøveplader og det unge par kunne bare tage hjem uden nogen form for erstatningsansvar. .......og nej - de købte ikke bilen.

• #41   25. jan 2014 James B - Okey - Den havde jeg ikke set .. men det nok bare fordi det handler om sund fornuft ... ved godt der er Jura - men jaja.. noget for noget..

• #42   28. jan 2014 R.I.P smiley

• T.M. J
    T.M. J Tilmeldt:
    jun 2006

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 5
    #43   31. jan 2014 Trist er det

• jesper H
    jesper H Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 104
    #44   31. jan 2014 Uheld er svært at gardere sig imod,men sovt at høre hvor kloge mennesker er at høre på

Kommentér på:
Dræbt under prøvekørsel af mc

Annonce