{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.092 visninger | Oprettet:

TomTom Rider og Tyre {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Er der nogle, som har erfaring med den GPS, som hedder 'TomTom Rider' og - faktisk endnu vigtigere - med det tilhørende ruteplanlægningsprogram, som vistnok hedder 'Tyre'?

Ang. ruteplanlægningsprogrammet er jeg interesseret i at vide, om man kan planlægge sin rute helt ned i detaljen, så man kan køre ad præcis den vej, man ønsker. Jeg er med på, at den har funktioner som 'undgå motorvej' og 'vælg kurverige veje', men jeg er interesseret i at kunne tvinge en helt præcis rute igennem.

Ang. selve GPSen er jeg specielt interesseret i, om de visuelle instruktioner på skærmen er tydelige nok til, at det fungerer, selvom man ikke har noget headset i hjelmen og derfor ikke kan høre den rare dame, der siger 'om 500 m, drej til højre!'

Jeg håber, nogen kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TomTom Rider og Tyre
  • #1   26. jan 2014 Lad mig sige, at jeg ikke har megen erfaring med Tyre, men set fra det jeg kender, ser det OK ud.

    Til gengæld er Rideren for mig langt enhver Garmin oversegen, og helt fantastisk bliver det, når man kobler den op mod andre bluetooth enheder - det går som en leg.

    Samtidig hermed er TomTom for mig meget mere intuitiv end de Garmins og den enkelte Mio jeg har haft.

    Ligeledes finder jeg opdatering meget enklere end med Garmin.

    For mig at se er der ingen tvivl om, hvad man skal vælge


  • #2   26. jan 2014 Forresten:

    Grafisk er TomTom Rider også langt den hurtigste enhed jeg har set.


  • #3   26. jan 2014 Ok, fedt nok - men som jeg konkret spurgte: er den også god uden headset/lyd?

    Og alle, der har erfaring med Tyre, kom endelig ud af busken! Den er på tilbud for MCTC-medlemmer frem til 7.feb., så jeg skal beslutte mig inden da...


  • #4   26. jan 2014 Som jeg skriver er den OGSÅ grafisk - altså visuelt(uden lyd) langt det bedste jeg har haft - det her er sikkert lige så subjektivt som IOS versus Andoid eller Haynes versus Clymer.

  • #5   26. jan 2014 Har en gammel Rider med scala rider til, bruger den aldrig, kigger på skærmen istedet.
    Hvis jeg vil køre en helt bestemt tur, planlægger jeg den på www.tourstart.org og downloader den til min Rider, derinde kan du også låne ruter af andre.
    Jeg synes det er nemt at bruge og du kan have mange flere ruter gemt end dem der er plads til i enheden.
    Synes ligesom Knud at Tomtom er Garmin overlegen i bruger venlighed.


  • #6   26. jan 2014 Du kan sætte skærmen op til at vise de oplysninger du ønsker. Jo flere du vil have vist, desto sværere bliver den at aflæse under kørsel. Omvendt kan du jo også gøre det lettere for dig selv

  • #7   26. jan 2014 TomTom og Tyre kører fint sammen.......
    ...og kan ellers tilslutte mig ovennævnte kommentarer.
    smiley


  • #8   27. jan 2014 Jeg har rider og bruger Tyre rigtig meget. Jo du kan godt planlægge så du kommer på nøjagtig de veje du vil, men det kræver jo at du bruger mange waypoints, og der er grænser for hvor mange den kan håndtere. Men så deler jeg bare turen op. Det virker rigtig godt hvis man gider bruge noget tid hjemme ved computeren. Bruger Rideren uden lyd

  • #9   27. jan 2014 tyre er rigtig fint at bruge især sammen med tom tom , bare synd det ikke kan køre med mac .......

  • #10   27. jan 2014 Havde en TomTom rider, den kortsluttede første gang jeg kørte i regnvejr, så jeg holder mig til Garmin.

  • #11   27. jan 2014 Ok, det lyder jo som om den er nem at aflæse uden lyd og lever op til mit krav om at kunne lave en helt præcis rute smiley

    Er der andre end Rene Wagner, der har (gode eller dårlige) erfaringer med vandtætheden?


  • #13   27. jan 2014 Du skal ik´ ta´ dig af René Wagner.....han kører vandscooter.
    smiley


  • #14   27. jan 2014 He he smiley

  • #15   27. jan 2014 James, UNDERvandsscooter, tak smiley

  • #16   27. jan 2014 Jeg tror nu jeg tager chancen mht. vandtætheden og håber på, at Renes dårlige eksemplar var en undtagelse og så må jeg hellere gemme kvitteringen godt!

  • #17   27. jan 2014 Husk at købe den version med aktiv holder, så den lader når den er monteret på cyklen. Husk at lukke lemmen i bunden for montering af usb kabel når du kører, ellers går det som Rene.

  • #18   2. mar 2014 Hej igen...
    Jeg genopliver lige denne tråd, da jeg nu har købt mig en TomTom Rider (vistnok den nyste, som jeg tror hedder '5' eller årg. 2013), men ikke rigtigt kan få skidtet til at virke smiley Så nu håber jeg, der er nogle herinde, som kan hjælpe.

    Jeg har uden problemer installeret ruteplanlægningsprogrammet Tyre på computeren og designet nogle ruter, hvor jeg har valgt forskellige omveje mv., altså ikke 'logiske' ruter. Det gik fint, og det gik også fint at overføre ruterne fra computer til GPS - so far, so good!

    Når jeg vil prøve at køre ruten gør jeg flg.:

    'Administrer rejseplaner' - 'Åbn' - Jeg vælger så den ønskede rute (som jeg som sagt tidligere har døbt og overført) fra listen og får en liste med de waypoints som er i den rute, jeg lavede på computere, så det ser fint ud, og fortsætter med 'Udført' - 'Start navigation' - Så spørger den, om jeg vil starte fra en anden destination end min aktuelle, hvilket jeg svarer nej til, da jeg befinder mig på startpunktet.
    Og så opstår problemet, for nu beder den mig vælge hurtigste, korteste, mest snoede rute etc., men det er jo for f..... ikke nogle af de muligheder jeg ønsker! Jeg vil derimod køre eksakt den rute, jeg på forhånd havde programmeret!!

    Jeg er ret frustreret, for jeg havde glædet mig til at planlægge og køre en nøjagtigt defineret rute, så jeg håber virkelig, at nogen kan hjælp elektronik-retaderede mig!


  • #19   2. mar 2014 Det skal den jo gøre når du har valgt det i opsætning. Du kan sætte den til de mest snoede og undlade at spørge hver gang i opsætning og navigation.
    Hvis du har sat dine via punkter de rigtige steder, vil den også vælge den tur du har planlagt.


  • #20   2. mar 2014 Hmm... Kan ikke rigtigt få det til at fungere smiley Preben, har du den samme GPS-enhed som mig (som sagt vistnok den nyeste TomTom Rider) og bruger du også Tyre til at lave ruter?

  • #21   2. mar 2014 Nej jeg har den lidt ældre rider 2 og bruger Tourstart.
    Men stadigvæk er spørgsmålet om navigation på motorvej, hurtigste, snoede osv noget du laver i opsætning af din Tomtom.
    Mener egentlig også du skal vælge at "indlæse" en ny rejseplan, hvorefter du skal svare ja til at slette den nuværende.
    På Tourstart er der vist også demovideoer af hvordan du gør.


Kommentér på:
TomTom Rider og Tyre

Annonce