{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.694 visninger | Oprettet:

Leasing nummerplade .... Egen mc .... Skat ...???? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg vil starte med at sige at jeg ved emnet har været oppe flere gange. Har læst trådene men sys ikke helt de hjælper mig.
Så mit spørgsmål er:
- når jeg har en mc uden afgift kan jeg så lease nummerpladerne hos et leasingselskab ( som udgangspunkt kan man jo ikke lease noget man selv ejer ) ? Skulle det være muligt er der så nogen der har erfaringer med det eller med leasingselskaber hvor man må " komme med egen mc ".
- meennnnn .... Læste i en af trådene at der var en der skrev man kan lease direkte via SKAT. Hvordan det foregår står der dog ikke nærmere om. Nogle der har viden i forhold til det ?

Tak for hjælpen smiley

Mvh Frank A


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leasing nummerplade .... Egen mc .... Skat ...????
  • #1   30. jan 2014 Har aldrig hørt om at man kan lease en nr pl, den koster jo kun i om egnen af 650,-

  • #2   30. jan 2014 Du kan under ingen omstændigheder mulig for at lease egen mc,

  • #3   30. jan 2014 Haha Allan .... nej det er nu heller ikke som sådan den. Det er nu mere afgiften... smiley

    Ken: jo man kan godt komme med sin egen. Kj motorcykler reklamerer for eks med det. Men de vil have 25 k i engangsydelse smiley


  • #4   30. jan 2014 Man kan sælge sin mc til leasingselskabet, og så ejer de den, du kan ikke få den tilbage, andet end ved at købe, hvis de vil sælge.

  • #5   30. jan 2014 Drømmeleasing.dk. Der skal min Duc have plade fra til april. Har aldrig hørt at man kan få direkte ved SKAT. Det tror jeg helt ærligt ikke de gider at bruge tid på. De er mere interesserede i at forære overskudsgivende firmaer væk til udlandet smiley (uanset regeringens farve haha)

  • #6   30. jan 2014 Prøv at kontakt www.sparafgift.dk - mener at have læst at det gør det med kundernes egne biler, så mon ikke det også gælder motorcykler smiley

  • #7   30. jan 2014 Allan: ja det ved jeg. At det hænger sådan sammen.... og så kan jeg købe den igen eller en 3 part kan ...

    flarup og slettet bruger: super. De sider kigger jeg da lige på smiley
    Slettet bruger: hvad koster det i engangsydelse osv ?

    Jeg takker jer alle for svarene smiley


  • #8   30. jan 2014 Taget fra deres mail:

    Hvis vi antager at afgiften er 50.000,-, så kan jeg tilbyde følgende:

    Oprettelse inkl. Plader: 3.500,-
    Depositum: 2.500,-
    Månedlig ydelse: 1.425,.

    Priserne er inkl. moms.
    Den månedlige ydelse er ekskl. vægtafgift, forsikring, og løbende vedligeholdelse.
    Depositum tilbagebetales ubeskåret efter endt leasingperiode.


  • #9   30. jan 2014 Wow ..... det lyder da vildt smiley

  • #10   30. jan 2014 Til de priser nægter jeg at køre andet en topklasse motorcykler. smiley

  • #11   30. jan 2014 Til information kan jeg sige at sparafgift for 2 år siden spildte min tid så grusomt. Måske er det blevet bedre nu men dengang var det helt til grin.

  • #12   30. jan 2014 Køber de så cyklen af dig ? Og hvad sker der med din mc når leasingperioden er ovre ? Er det så stadig din ?

  • #13   30. jan 2014 Det korte af det lange er at cyklen reelt altid er min, men i perioden "i gåseøjne" er deres.

  • #14   30. jan 2014 Ok.... Har skrevet dem en mail. Så må vi se hvad de svarer smiley

  • #15   30. jan 2014 Perfekt smiley

  • #16   30. jan 2014 Man skal bare vide at uanset hvad man har aftalt i porten, så kan leasingfirmaet skalte og valte med din mc som de lyster, uden du kan gøre noget som helst ved det.

  • #17   30. jan 2014 Du kan som leaser af egen MC, nemt have pant på den selv samme cykel.

  • #18   30. jan 2014 Mener bare at have læst at der ikke måtte være relationer/forbindelser mellem parterne.

  • #19   30. jan 2014 Skriv lige hvad du finder ud af, Frank. Da det kunne være intrasandt da jeg også har en der lidt peberet i afgift. På forhånd tak.

  • #20   30. jan 2014 Har lige et par store øre med her. Har også tænkt på det, men hvem ved om man kan stole på de firmaer der tilbyder det


  • #21   30. jan 2014 Hvis du "sælger" din mc, så er den juridisk set ude af dine hænder, som ejer.

  • #22   30. jan 2014 Er vi enige om at leasingfirmaet kan sælge bilen/mcen når kontrakten udløber?

  • #23   30. jan 2014 Ja og juridisk set har du førsteret til mc'en når du opretter pant i den.

    Jeg har personlig hentet/inddraget en bil, helt lovligt og med politiets indblanding, da bilen var handlet under en privat afdragsordning, og hvorfor der af tidligere ejer var oprettet et pantebrev i bilen. Bilen var handlet flere gange i mellemtiden og ham vi hentede den fra, havde købt den uden at den kunne slås op i bilbogen. Han kunne INTET stille op.

    Så jeg ved at et privat pantebrev eksisterer og fungerer


  • #24   31. jan 2014 Jeg gir lyd når jeg har fundet ud af noget smiley

  • #25   31. jan 2014 Min gamle gymnasie kammerat har startet firmaet "Drømmeleasing.dk".
    Her har jeg flere mc venner der har en aftale vedr. leasing. De ejer alle sammen motorcyklen og leaser den så igennem drømmeleasing.
    Dvs. De ejer motorcyklen og kan så selv bestemme i hvilke måneder de vil køre på den.
    Tag kontakt til drømmeleasing og tag en snak.
    Du kan også tage kontakt til Svendborg MC, han (Henrik) arbejder vist nok sammen med drømmeleasing.


  • #26   31. jan 2014 Det tror jeg meget gerne told og skat vil hære noget mere om for det er ikke lovligt at lease sin egen cykel for at spare afgift

  • Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

    Følgere: 3 Svar: 313
    #27   31. jan 2014 Reglerne om flexleasing fremgår af registreringsafgiftslovens § 3b.

    SKAT har udsendt to styresignaler, som uddyber reglerne - læs dem, før I leaser.

    https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1923899 og https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1919445

    De vigtigste regler at være opmærksom på, er 1) at leasingselskabet skal eje din MC i leasingperioden, og 2) at du max må betale 30 % af MC'ens værdi i depositum og andre startydelser.

    Det vil sige, at det er helt 100 % forkert, hvad Thomas S skriver ovenfor.

    Konsekvensen af det, Thomas S skriver er, at SKAT ikke anerkender leasingaftalen, og så kommer både leasingselskabet og - hvis SKAT kan bevise, at leasingtager var i ond tro - leasingtager til at betale fuld afgift af MC'en + det samme i bøde.

    Man KAN ikke eje sin MC selv og lease den samtidig. Man er nødt til at sælge den til leasingselskabet, som er nødt til at have penge op af lommen.



  • #28   31. jan 2014 Jeg ved ikke andet end det jeg har hørt fra dem jeg kører med. Det var også derfor jeg skrev at trådstarter skulle tage kontakt til drømmeleasing. Fakta er, at man godt kan lease mc.

  • #29   31. jan 2014 Kan godt være man kan thomas s. Fakta er bare at det er hamrende ulovligt. !!

    Tag fx dem der fik taget deres biler af skat sidste år fordi firmaet havde problemer med skat. Der var et par stykker iblandt som havde egne biler men havde leaset den ved det firma. De står uden bil idag.



  • Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

    Følgere: 3 Svar: 313
    #30   31. jan 2014 Prøv at google Lux Leasing, hvis I stadig er i tvivl. Der var en del mennesker - også folk uden rygmærker - der pludselig fik beslaglagt "deres" biler af SKAT, fordi de troede, at de kun solgte proforma til leasingselskabet.

    Generelt kan man sige - og det gælder universelt - at hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er det for godt til at være sandt.


  • #31   31. jan 2014 #8

    Der er vel ikke nogen der synes at det er en bedre løsning at betale 3500,-+ 1500/md i stedet for at betale en afgift på 50000,- ??? det virker sgu ikke ret gennemtænkt....


  • #32   31. jan 2014 Der er vel ikke nogen der synes det er en bedre løsning at betale 50000 i afgift på en gang kontant på en MC man på forhånd ved man ikke skal bruge mere end 4-5 mdr.???? Og derved have det dobbelte ude at svømme... Det virker sku ikke ret gennemtænkt.....

  • #33   31. jan 2014 Tror da de fleste tænker økonomi lidt længere frem i tiden end 6 mdr... Og så siger mit regnestykke at der er en stor gevinst ved at have en mc med afgift når den skal sælges... Nogle gange er det som om personer VIL være fattige.. smiley

  • #34   31. jan 2014 Hvorfor tænke længere frem end 5 mdr når behovet ikke er længere? Nogle mennesker kan åbenbart ikke regne ud at afskrivningen på 100000 er større end på 50000 hvad angår brugte MC i dk.

  • #35   31. jan 2014 Jeg kender ikke nogen der kun har behov for at spare penge i 5 mdr. De fleste jeg har omgang med vil gerne spare penge hver måned resten af livet smiley

  • #36   31. jan 2014 Det hjælper ikke at snakke udenom. Hvis man taler om et behov på 5 mdr og har valget imellem at afskrive 50 og 100 tusinde, hvad er under normale omstændigheder (dvs lån) dyrest? Det behøver du ikke at svare på faktisk, for jeg ved det allerede hahaha. Underligt at tro at andre folks økonomi er som sin egen og dem man kenders.

  • #37   31. jan 2014 Hvis du kun har mulighed for at låne til 15% i rente! så vil jeg råde dig til helt at droppe mc og andet unødvendigt! indtil du er udenfor luxusfældens søgelys smiley

    Flexleasing kan være økonomisk fornuftig, men kun på meget dyre køretøjer, med enormt værditab, vi snakker ikke om 50000,- da leasing udgiften på 4 år ville kunne betale hele afgiften, dette vil ALDRIG blive en win,win.....


  • #38   31. jan 2014 Har heldigvis ikke behov for dit råd for at kunne klare mig godt økonomisk, så det råd må du gerne sende andetsteds :-).

    PS! Glæder mig til at sætte flexet plade på min kværn og derved komme ud at køre til en brøkdel af hvad en tilsvarende koster i Danmark. Når jeg ikke vil ha min cykel mere, glæder jeg mig til at skulle hente en brøkdel hjem i salg, end en tilsvarende i dk med dansk afgift. Det var lige to win i træk


  • #39   31. jan 2014 Hvis der ikke var nogen fidus eller fordel for den enkelte borger, reviderede skat ikke lovgivningen på området hele tiden. Vi ved alle vist godt at skat arbejder imod den enkelte borgerseventuelle luksus

  • #40   31. jan 2014 Hvem må køre på en leaset mc, må man låne den ud?

  • #41   31. jan 2014 Slettet bruger: har modtaget tilbud. Tak for hjælpen smiley
    Mvh Frank


  • #42   1. feb 2014 Den metode et vist som at prøve at slukke en brand i en bil ved at pisse på den, total håbløs og kun fornuftig for den der står i det.

    Flex, varmer lige kort og derefter bliver det køligt og folk griner af det


  • #43   1. feb 2014 Hvad endte det med Frank A? Hvem ejer MCen? Jeg kunne godt tænke mig en KTM 1290 på flex-leasing smiley

  • #44   1. feb 2014 jeg er selv forhandler, og har haft en del snak med skat om leasing. Efter min mening bliver det alt for dyrt i det lange løb. Og der er også en stor risiko ved det da man ikke selv må være ejer. Dvs. at hvis det pågældende leasing selskab går konkurs så mister man sit køretøj.
    Har af samme grund lige købt en KTM 1290 på normal vis.


  • #45   1. feb 2014 Jeg har fået et tilbud .... har endnu ikke fået svar på mit spørgsmål til dem i forhold til at stå som ejer / hvem der ejer den i leasing perioden.
    Til resten af debatten vil jeg lige sige. Ja leasing er da dyrere i det lange løb da du ved slut af perioden også stadig står med en cykel uden afgift som måske er sværere at sælge. Omvendt er leasing også en løsning for dem der ikke har lyst til / eller ikje kan optage et lån i banken. Der findes mange meninger om samme sag. Men man skal vel gøre som man selv har det bedst med smiley


  • Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

    Følgere: 3 Svar: 313
    #46   1. feb 2014 Hej Frank A

    Kan du ikke åbne de to links til SKATs hjemmeside, jeg postede ovenfor?

    Ellers ville du ikke være i tvivl om, at du IKKE selv kan eje en MC, du flexleaser.

    Hvis leasingselskabet evt. måtte fortælle dig noget andet end SKAT, så gå for guds skyld din vej. Enten er de i så fald dumme, eller også er de kriminelle.


  • #47   1. feb 2014 Esbern Snarre: jo jo ... har læst dem og er helt med på hvad der står. Men mangler stadig svaret fra dem for at høre hvordan de kringler den . Er jeg da meget nysgerrig efter... om de skal købe den af mig og jeg så skal købe den tilbage eller hvad dælen det nu blir til.... smiley

  • #48   1. feb 2014 Ja du skal gøre det du har det bedst med. Nu er du i hvert fald opmærksom på hvad der kan være af problemer. Held og lykke med det.

  • #49   1. feb 2014 Ken: ja mange svar og delte meninger. Men fedt folk gider debattere smiley og rart med lidt hjælp når noget blir lidt uoverskueligt smiley

  • #50   1. feb 2014 Ken K: Fedt at du har muligheden for at købe 1290´eren på normalvis. Jeg glæder mig til at se den oprettet her inde, når den engang bliver leveret smiley Det er et ægte stykke voksenlegetøj smiley

  • #51   1. feb 2014 Ja jeg håber da den bliver sjov, det har jo ikke været muligt at prøve den. Den lander til 1-4.

  • #52   2. feb 2014 Der er slet ingen tvivl om at den er sjov. Det kan umuligt ende galt med de specifikationer og anmeldelser smiley

Kommentér på:
Leasing nummerplade .... Egen mc .... Skat ...????

Annonce