{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.794 visninger | Oprettet:

skift af kædekit - hvorfor? :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

jeg er lidt en rookie hvad angår kædekit osv.
hvorfor skulle man skifte, vil jeg kunne mærke en forskel når jeg kører?
jeg har overvejet at skifte mit tandhjul og kædekit udelukkende på grund af "looket" så synes jeg et guld tandhjul og kædekit ser skide godt ud.

Håber i har forståelse og ikke kommer med nogle dumme kommentarer smiley

Vh Mike


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skift af kædekit - hvorfor? :)
  • #1   30. jan 2014 Slid....

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #2   30. jan 2014 Kæde og tandhjul er en sliddel - og man skifter det fordi det er slidt op.
    Er det slidt op, så skal du stramme kæde hele tiden, og så kan den finde på at vibrere og rumle - evt hakke over hvis den er rigtigt slem.

    Jeg ville aldrig skifte kun på grund af udseende, på samme måde som jeg heller ikke ville skifte bremseklodser eller dæk på grund af udseende...


  • #3   30. jan 2014 som søren og Sajmon ™ skriver.

    det bliver slidt, og det er vigtig at det er tip top, for bla sikkerhedens skyld .

    mvh


  • #5   30. jan 2014 super tak for jeres svar smiley

  • #6   30. jan 2014 Man skifter det når det er slidt! !!!! Og det finder du ud af når den er, hvis man så ikke skifter sprænger kæden til sidst.....(og slår måske noget i stykker)
    Så spar pengene til det er slidt op og køb det du vil ha til den tid.
    Du finder ud af det når kæden er blevet slap...


  • #7   30. jan 2014 Jeg skal selv skifte her så snart saltet er væk igen! men.. som de andre skriver, min er ret så løs nu....du vil tydeligt kunne hører det... det rasler, og tikker/hakker ved motorbrems eks. udover det, hvis du trykker ned på kæden og den virkelig er løs, vil den kunne presse langt ned/op, langt mere end de ca. 2 dm. den burde kunne:)

  • #8   30. jan 2014 Hvis jeg havde penge som skidt ville jeg skifte pga. Look smiley og fordi jeg kan smiley

  • #10   31. jan 2014 Ellers plejer jeg at måle sluppet på kæden 4 steder over en omgang med baghjulet, er der forskel er det ved at være tid..Men Johan P har også en god rettesnor.

  • #12   31. jan 2014 Nej, du skal bare vende dit kædehjul...eller?

  • #13   31. jan 2014 Spøg til side, jeg skifter godtnok længe før det der, er mere bekymret for kæden springer end den takker over. Som en god ven siger, skal jeg stramme kæde 2 gange på en sæson, så bliver den skiftet.

  • #15   31. jan 2014 Ja, og samtidig vende alle dine pærer, tappe olien af, og fylde det på igen, sådan så det øverste kommer nederst.

  • #16   31. jan 2014 tja der er mange meninger om dette, det vigtigste er at den er iorden og ikke er slidt/stive led, da det giver øget risiko for sprængning af kæden v. stressbelastninger. Nogen kører så langt at jeg selv synes det er uforsvarligt... jeg selv har altid skiftet når jeg synes der skulle strammes for tit. Og ja en enkelt gang også pga. ændring til dragrace hvor jeg så valgte og skifte til letvægtskædehjul og 520 kædekit for at spare roterende masse.
    Når du skifter så tag med i dine overvejelser om du evt. skal vælge og ændre gearing, smide et par tænder mere bagpå om det er mere hensigtsmæssigt til din kørestil! - pøj pøj med det.


  • #17   1. feb 2014 Man helt klart mærke forskel på en ok kæde og en slidt kæde, i slemme tilfælde er jeg sikker på alle kan mærke der.
    Jeg kigger slid ved at løfte kæden af det bages tandhjul og se hvor mange mm den kan løftes.
    Generalt køre de flest med for stram kæde


  • #18   1. feb 2014 De få mc'er jeg har haft med kædetræk, havde nogle nogle mærker på bagsvingeren som markere at kæden er slidt når (hvad hedder de dimser, som man skruer på, for at rykke hjulet baglæns) men når de så kom forbi de markeringer, var det tid til at skifte komplet kædekit, aldså begge tandhjul og kæden, ( ved godt at der er mange meninger om dette) og har da også prøvet at skifte kæden kun, men så synes jeg bare at nye kæde blev lynslidt, så jeg ville skifte det hele, og vedligehold er vigtig, hvis man gør det jævnlig, og smører godt, holder det mange tusinde km

Kommentér på:
skift af kædekit - hvorfor? :)

Annonce