{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har du veteranforsikring bør du måske læse med her
  • #2   13. feb 2014 Synes det er ret logisk det der sker , forstår ikke at han ikke kontakter forsikringen inden han udskifter motor og gearkasse og får på skrift at det er iorden .

• #3   13. feb 2014 Det gi´r jo stof til eftertanke hos folk, der har veteranforsikring og umiddelbart går ud fra, at det er OK at bygge om/ændre i mild grad. (incl. mig selv) smiley smiley smiley

• #4   13. feb 2014 Ah helt ærligt..
    Han er klar over bilen skal fremstå originalt, som er et meget tydeligt krav fra forsikringen, i og med han skal sende billeder af den i original stand.

Han har sparet alt hvad kan på forsikringen. Bygget sin vetaranbil om, med side pipe, kn filter, anlæg andet rat, ekstra instrumenter, osv osv...
    Så har han prøvet at sælge den, og kort tid efter har han smadret den. (!)

Selvfølgelig skal de afvise den.

Desuden kan en M40B18 motor sagtens findes, den kører stortset alle BMW 318 med. desuden yder sådan en normalt kun 113 hk.. Den han har lagt i, M42B18, er en 1.8 16V, som er en hidsig motor i forhold til en alm 8v..

Klovnen skulle jo bare have læst sine forsikringsbetingelser igennem inden han kværnede den.

• #5   13. feb 2014 Vi kan sagtens blive enige om, at han har jogget i spinaten med de ombygninger han har foretaget, men hvor går grænsen så henne? Jeg tror ikke mange % af de køretøjer som er veteranforsikrede, fremstår 100 % originale. Vælger man at omlakere i anden farve, er den jo ikke original mere, og kan selskabet så afvise en dækning? Har du opgraderet din radio til en nyere model osv osv.

• #6   13. feb 2014 Poul A

nok derfor det er en god ide at høre forsikringen inden man ændre noget og så får det på skrift at det er ok

• #7   13. feb 2014 Så skal han jo ikke forsikre den som en veteran, men som en alm bil.

Det kan jo ikke koste alverden!.

Men hvis du har en forsikrin igennem en bilklub, så plejer reglerne at være meget mere lempelige.

Feks amerikanerbiler. (Jeg går ud fra det også mange gange hjælper på prisen at være medlem af en større MC klub, når man forsikrer visse amerikanske motorcykler ) smiley

Jeg har undersøgt klasikkerforsikring hos alm brand (tror jeg) da jeg havde en bil fra 1984, men det kan reelt ikke lade sig gøre, da du kun må køre frem og tilbage mellem træf hos dem. Men bilen koster jo så også kun 800 kr om året eller sådan noget.

Det er jo meget fair at du ikke bare kan bygge din bil om og køre 30000 km i den om året, for de penge.

Desuden sender hans ombygning jo også et meget tydeligt signal om hans kørestil.

Grænserne er jo forskellige fra selskab til selskab, så dem må man jo selv sørge for at tjekke op på, inden man kværner sin bil.

• #8   13. feb 2014 man skal altid referere med sin forsikring hvis man ændrer på køretøjet efter forsikringen er tegnet. Men i den her sag ligger problemet jo lige så meget i at han ikke har informeret dem om at den ikke fremstår i original stand da han tegner forsikringen. Det skriver man jo under på i ansøgningen. Hvis man vil bruge sin veteran mere end de tilladte 6kkm om året og have lov at køre til hvad som helst, så kan man f.eks tegne en brugsveteranforsikring gennem Nordisk Veteran, men på samme vis skal man selvfølgelig efterleve kravene i aftalen for at forsikringen er gyldig.

• #9   13. feb 2014 Jeg har lige været i dialog med min forsikring ang motorudskiftning, og har fået grønt lys. De er altså til at snakke med.

• #11   13. feb 2014 enig Hans Henrik, det var mere ment som en serviceoplysning, hvis man nu skulle have lyst til at rejse jorden rundt på sin gamle kværn...

• #12   13. feb 2014 Da jeg skulle have forsikring på Harley'en, valgte jeg bevidst veteranforsikring fra, selvom cyklen opfylder betingelserne til det.
    Jeg magter simpelthen ikke at skulle forholde mig til alle de begrænsninger mht. antal km, ombygning osv.
    Så hellere smide den 1000,- seddel ekstra om året og bare kunne køre løs smiley

• #13   13. feb 2014 tjaeh, min bsa opfylder betingelserne og jeg får alligevel ikke kørt mere ed 6kkm om året på den..
    harley'en, som jeg stadig ikke har fået oprettet, godtog de selvom jeg klikkede af at den ikke er helt original og skrev hvad der afveg fra det originale...

Kommentér på:
Har du veteranforsikring bør du måske læse med her

Annonce