{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.375 visninger | Oprettet:

Hyosung Comet 650/Gt 650 HJÆLP ??? {{forumTopicSubject}}

Hej Bikere smiley

Er en Hyosung Comet 650/Gt 650 ik bare en Suzuki SV650 kopi??
Er den bygget på lincens af en SV650?
Det har jeg hørt at det er men er ik sikker smiley

Og er det en god og ordenligt kvalitet selvom det er en kinøjser knallert eller skal man holde sig væk fra dem??

Nogen der har erfaringer med dem? Både positive og negative smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hyosung Comet 650/Gt 650 HJÆLP ???
  • #1   14. feb 2014 Hyosung er koreansk, ikke kinøjser.

    Ved ikke meget om dem, men kunne forestille mig det var lidt ligesom Koreanske biler var for nogen år siden. Ikke lige så dårligt som kinøjser, men heller ikke lige så godt som japaner.

    Uden at vide en skid om det vel og mærke smiley


  • #2   14. feb 2014 kinøjser/koreaner kommer ud på et smiley hehe

    Ok tak for svar.... Men det jeg har læst mig til er indtil videre positivt men du har nok ret i at det er nok som koreanske biler var i starten herhjemme og toyota havde det lidt på samme måde da de kom til dk i 60/70eren men de er jo gode biler og det er kia bestemt oss smiley

    Men det er en billig måde at få en "SV650" på smiley


  • #3   14. feb 2014 Det jeg mener at jeg godt tror du kan forvente en kvalitet der er noget højere end kinøjser. Hyosung er jo også i en anden prisklasse end Lifan og hvad det nu ellers hedder.

  • #4   14. feb 2014 Ja det tror jeg at du har ret i smiley

    Generelt er kinøjser ik noget værd at skrive hjem om og de har en ringe kvalitet... Men de er billige i indkøb, i drift, og forsikring og de går laaangt på literen... men en ok maskine til korte ture... Du bliver ik billigere kørende.
    Jeg har en kinøjser pt som vinterbike og den er meget billig i drift smiley


  • #5   14. feb 2014 Positive må være du får meget ny cykel for pengene, og at designet også sidder i skabet.
    Negativt. Sværre at sælge igen, vejere mere, og mangler et finnish iforhold til SV. Bremser ikke nær så godt, og de første modeller har lidt børnesygdomme som vidst er blevet rettet op på


  • #6   14. feb 2014 Ved du hvilken børnesygedomme de har/havde?

  • #7   14. feb 2014 De første modeller har vidst har nogle rust problemer. Der kommer indsprøjtning fra 08 så ville selv vælge en derfra og op hvis det var smiley

  • #8   14. feb 2014 Hel galt kan det vel ikke være,kom det ikke frem sidste år at Suzuki får lavet en del motorer hos Hyosung.

  • #9   14. feb 2014 Børnesygdomme
    - 2005 og ned modeller havde problemer med topstykker , mange smed en ventil umotiveret efter nogle få 1000 km. blev rettet på 2006 modellen og frem
    Rustproblemer på de første årgange 03-04-05.

    Udenlandsk Forum : http://korider.com/

    De har lavet Hyosung 650 siden 2002 med samme grundkonstruktion - som er opdateret og forbederet lige siden .



    Og nej - Hyosung er ikke en SV 650 kopi - Motoren er en egen konstruktion hvor der har været indblanding fra nogle inginøre fra Suzuki -

    Motoren har mere en '' rå'' motorgang end SV 'eren og yder mere.

    Har selv kørt 40 000 km på en 2006 gtr 650 .
    Måtte skifte motor efter 35000 km da 4 gearet røg ( skiftegaffel) - billigere at skifte til 2009 motor med 7000 km på bagen end at reparere.








  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #10   14. feb 2014 SV650 og GT650 har ikke en eneste del til fælles - men det er rigtigt at de er meget tæt på hinanden i grundkonstruktionen.

    En væsentlig forskel som mange glemmer, er at SV'eren vejer 185 kilo og GT vejer 215 kilo, og selvom GT har 6-7hk mere så koster det altså en del på køreglæden.
    GT er absolut heller ikke så harmonisk som en SV er - og her menes effekt / vægt kontra affjedring og bremser som går op i en højere enhed.
    Der er også en ret væsentlig forskel på finishen, og så kvalitet på de stumper som de to cykler er bygget af. Andet ville være mærkeligt når man ser på prisniveauet, men jeg ville til HVER en tid foretrække en brugt SV fremfor både en brugt og en ny GT.

    Jeg har endnu ikke hørt om en SV med færdigt kædekit efter 5000km, eller en SV som taber ventiler i forreste topstykke (motorhaveri) , eller som ruster de mærkeligste steder, eller hvor lakken falmer de særeste steder eller nogle af alle de andre fejl som GT har.

    Man får bare hvad man betaler for, og hvis man køber en GT får man ikke en SV.
    Men man har heller ikke lige så mange penge ude at svømme... smiley

    Hyosung har bygget små 2 takt maskiner for Suzuki i en del år, men altså ikke meget andet end det.


  • #11   14. feb 2014 Det er rigtig - at kædekittet fra ny af er noget skod - men 5000 km lyder sgu som det er kombineret dårlig vedligeholdelse smiley også.



  • #12   14. feb 2014 Hyusung har nu også bygget en del af Suzuki ATV motorerne, og de to mærkers samarbejde startede i 1979.

    Motorhavariet skyldtes slør i ventilstammen/styret, hvilket førte til metaltræthed og knækket ventil. I andre lande var der hjemkaldelser for at få det rettet, men takket været en sløv importør på daværende tidspunkt, skete det ikke i DK. I dag vil jeg ikke være bange for at købe en GT650


  • #13   14. feb 2014 Talte med min lille lokale mc mekker der også har en del maskiner stående.
    heriblandt Hyosung. og han har endnu ikke haft en garantisag.
    så helt skidt kan det ikke være.

    jeg ville ikke være bange for at købe en. kan godt se hvis du køre 20K på en season. så skal det hele sidde i skabet.
    men til en normal mc ist der køre det halve må det da være en ganske fin mc.
    og personligt syntes jeg sgu de er flotte.

    men uanset hvad så er det jo bare at prøve begge modeller.

    køre selv en gsxf hvor alle folk himler op over den er tung gammel dum og grim.
    men jeg syntes den køre som den skal, og jeg sidder perfekt på den.
    samt har jeg en 4 år gammel maskine til samme pris som en 15 år gammel honda.


    så som mor altid sagde, ud og prøv den smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #14   14. feb 2014 De 5000 var med samme vedligeholdelse som den næste kæde holdt over 25000 km med. Jeg har hørt det fra et par stykker som kørte på GT.

    Jeg ville aldrig købe en GT, for den er bare under det niveau af kvalitetsfornemmelse som jeg ønsker i en MC.

    Jeg er håndværker så jeg er vant til at røre ved ting, og der er ikke rigtigt noget jeg ønsker at røre ved ret længe ad gangen på sådan en GT.


  • per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #15   14. feb 2014 det eneste der er fælles på sv og gt af nogle årgange er mikuni indsprøjt som er den samme på begge cykler også stopper ligehederne, min kæreste har en 650 naked fra 2009, den kører fint, men den er da lidt mere modtagelig overfor rust og pakningerne er af ringe kvalitet og skal skiftes engang imellem, ellers har der ikke været noget og jo bagbremsen skal bruges den også let sætte sig lidt fast.

    jo hun vil faktisk hellere køre på sin gt650 end min nye honda, som hun synes lyder som en støvsuger.

    hyosung skiftede hænder i 2010 og en cykel efter 2010 ville jeg ikke være bange for, de har lavet en del kvalitetsmæssigerettelser.

    man får meget for pengene, men der er ikke en honda smiley


  • per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #16   14. feb 2014 den kører stadig på org kædekit med 16000 på tælleren, det skal bare smøres ret ofte smiley

  • #17   14. feb 2014 Kørte 13000 på min GT650N fra -08 og havde sgu svært ved at tørre smilet af fjæset.
    Jeg synes man får meget for pengene
    Mit kædekit fejlede intet da jeg solgte i ren handel til en forhandler med et tab på 17k
    Hvis mig et anerkendt mærke der kan være med på så lille et tab!!!


  • #18   14. feb 2014 Hvis der er tale om en lidt ældre model, kan du på topstykkerne se om de er af den nye type, da de så skal have et ca 2 x 2cm trekantet logo støbt på topstykket. Samtidig er dysningen også opgraderet, da årsagen til tabte ventilhoveder ikke kun lå i topstykke/ventilstyr. Mange af de ældre modeller har også fået afblændet re-cirkulationen, da det altid var den ventil hvor disse gasser passerede at hovedet faldt af. I udlandet blev der taget hånd om problemet, men den danske importør vendte ryggen til.

  • Andreas .
    Andreas . Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 74
    #19   14. feb 2014 Er der ikke ventiljustering ved hvert 4000km på hyosung? Det kan vel blive en halvdyr omgang hvis man har tænkt sig at trille lidt rundt.

  • Andreas .
    Andreas . Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 74
    #20   14. feb 2014 Men hey, du kan jo dårligt tabe mere end du giver for en Hyosung eller Suzuki for den sagt skyld, så hvis du bare venter på at bruge 20 - 25000 så kan du jo ikke tabe mere end det. Køb en hyosung og du opdager om du tog fejl? smiley

  • #21   14. feb 2014 Du skal i hvertfald prøve at sidde på dem begge.
    Jeg er 187 cm høj, og jeg prøvede at sidde på en GT - mine knæ kunne ikke være der for tanken/kåben så jeg sad af h..... til!

    Jeg sidder skønt på en SV650 med fuldkåbe, så den endte jeg med at købe smiley .


    Mvh.


  • #22   14. feb 2014 Hmm jeg er 190 og sad super på min Hyo!

  • per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #23   14. feb 2014 for et par 100 kr kan du gøre fodhvilerne justerbar.

  • #24   14. feb 2014 Også på en SV650S? Og hvor fås det henne hvis ja?

  • #25   15. feb 2014 Hyosung havde en joint venture med Suzuki, hvor det var aftalt at de kunne gå solo efter 25 år, det valgte de så at gøre.
    Max MC der havde importen dengang gjorde det jo godt, desværre glemte han at informere og skifte de dårlige toppe der var på nogen årgange, i Tyskland da ordnede man bare sådan noget pr kulance og blev kaldt ind efterhånden, og alle fik deres motorer tjekket op.
    Ved ikke hvem der har dem i dag, er det Scanmi, så er det stadig Max alias Bent Petersen.


  • per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #26   15. feb 2014 jeg tror ikke det passer på en sv650s, men hyosungsource kan man få næsten alt til en hyo, det eneste der tager tid, er tolden.

  • #27   15. feb 2014 Allan R: Det var ikke et joint venture, men et teknologisk samarbejde. Hyosung producerede licensbyggede suzuki motorer i starten, og senere også nogle motorserier for suzuki. Primært de mindre ATV motorer. Det gør de stadig.

    Det var ikke Max MC der havde importen i 2004-06 men derimod Unic Parts. Det er først efter ScanMi/ Max MC har overtaget importen, at der er kommet ordenligt forhandlernetværk til mærket.


  • #28   15. feb 2014 Tak for de gode svar smiley

    Drømme biken er en hayabusa men den får jeg aldrig råd til. Så er min anden ønske bike en SV650 da de er til at komme til for menneskepenge smiley
    Men jeg fandt en GT650 der er en del billigere end sv og den har næsten de samme data og de ligner hinanden meget og jeg tror at bliver ligeså tilfreds med en gt som en sv.
    Men jeg ville lige høre noget mere om gt inden jeg måske køber en smiley


  • #29   15. feb 2014 Du kan nok lave en ret god handel på en hyosung, jeg tror sælgere af dem som vil have noget andet i den nye sæson er ret villige til at handle.

    Mvh


  • #30   16. feb 2014 2 ting ved jeg, det er at det med joint venturen stod på Max hjemmeside og at de topstykker der ikke duede var også mens han havde dem.
    Næsten 100% på det.


  • #31   16. feb 2014 Allan R: Et joint venture er nå 2 eller flere har sammen om at starte et ny selskab/virksomhed. Her er der tale om 2 eksisterende virksomheder der ikke danner ny fælles virksomhed.
    ScanMi overtager først importen af Hyosung i december 2006. Der har mærket allerede været i landet et par år. Der var der stadig nogle 04/05 modeller hos de gamle forhandler. Om ScanMi tog ansvar for dem ved jeg så ikke.


  • #32   16. feb 2014 Men havde Max ikke hyosung som max og inden han blev Scanmi?

    Joint venturen har jeg ikke studeret nærmere, bare "kopieret" det der stod om dem.


  • #33   16. feb 2014 Allan R: Nej det var Unic Parts der havde importen af dem inden max/ScanMi.

  • #34   16. feb 2014 Jeg er da glad for min Hyo. Men jeg ville prøve både en sv og en gt inden jeg bestemte mig. Der er mange væsentlige forskelle, motoren er meget mere omdrejningsvillig på sv da stempler osv. er i alu. SV'eren er også væsentligt hurtigere på trods af den skulle have færre kræfter.

    Men hyo er en billig og OK maskine. Og når man sammeligner det med de tidligere koreaner biler rammer man rimelig plet. Der er en del fejl som man ikke ville opleve på en Suzuki. men til gengæld har man heller ikke giver ligeså meget for den.


  • #35   16. feb 2014 Hvem var de?
    Krakket i dag eller?


  • #36   16. feb 2014 Theil

    Alustempler - arrhhh smiley


  • #37   16. feb 2014 De er tungsten i Hyosung

  • #38   16. feb 2014 Allan R: Se fra 2003 og frem
    http://www.nc.dk/om-ncg/historie
    Det var også unicParts der havde importen af GG Quads.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #39   16. feb 2014 Tror nu de begge kører med alustempler...

  • #40   16. feb 2014 Ja selvfølgelig, Koldings rigeste mand, det vidste jeg faktisk udmærket godt, men havde totalt svedt det ud.
    Fint link, sjovt at se noget om sin by. Der var jo også samling af nogen Ford eller Opel her i byen tilbage i 60erne og 70erne.
    Jeg må kigge det senere på natten.


  • #41   17. feb 2014 Sajmon:
    Jeg er heller ikke klogere end det er noget af det jeg har fået forklaret der var forskellen. Men jeg ved bare at den sv'er tog snoninger voldsomt meget hurtigere end min hyo, og derfor gik jeg med til at det var en rimelig plausibel grund.. smiley


  • #42   20. feb 2014 Jeg har haft en GT 650 Comet - Motorproblemer . Det var en 05 og de havde for svage plejlstænger og så var der oss lidt andre problemer .. Men køber ikk sådan en igen ... Så hellere et mærke der er kendt ssm Kawa , Suzuki ell Yamaha ..

    Bare min erfaring .. Ellers var den sjov nok at køre . Let at håndtere og gode køreegenskaber ..
    Men mon ikk de nye modeller er blevet bedre og at Koreanerne har lært af deres fejler smiley


Kommentér på:
Hyosung Comet 650/Gt 650 HJÆLP ???

Annonce