{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.805 visninger | Oprettet:

bestilt en fotovogn {{forumTopicSubject}}

http://ekstrabladet.dk/nationen/article2222937.ece

Min første umiddelbare tanke er, at man hører så mange være træt af fartfælder omkring i landet.
Den næste tanke er, for pokker der vil være mange små stikkere i landet hvis det griber om sig på den måde.
Dog kan jeg se det morsomme i at en person melder sin nabo og selv bliver blitzer i et travlt øjeblik!!! Så kan man lærer det...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bestilt en fotovogn
  • #1   22. feb 2014 passer jo godt til det stikker samfund, som nogle rigtig godt kan lide.
    der er jo stik din nabo på mange andre fronter allerede , så dette her måtte jo også komme . tænker jeg .

mvh

• #2   22. feb 2014 Mon ikke det bare er et forsøg på en tidlig aprilsnar, det var min første tanke da jeg læste det, og datoen 1 april var da også ganske rigtigt nævnt. At det så er dårlig humor, hvis det altså er tilfældet, er så noget helt andet!

• #3   22. feb 2014 man har da alle dage kunne kontakte politiet og sige man gerne vil have kontrolleret farten på et stykke vej, så har de taget det til overvejelse.

• #4   22. feb 2014 Er det ikke fair nok, når der er tale om steder, hvor der færdes børn til fod og på cykel, og hvor der ikke er fortov? I mange små landsbyer, hvor landevejen kører lige tværs igennem, ser man ofte at bilister/MC-ister blot holder på med 80-90 km/t, selvom grænsen er 50 km/t.

Dette til stor frustration for beboerne, da det er dem der lever med risikoen for at blive ramt af en bil eller MC.

Jeg ved godt det er noget der strider mod den gængse opfattelse hos nogen herinde, men ind imellem må det da OK at man forlanger og forventer af bilister og MC'ister, at de lige for en kort stund ind imellem, sætter farten ned fra den hastighed, de ellers helst ville bevæge sig med.

• #5   22. feb 2014 Jesper H

nu er det dette jeg forholder mig til.
    som bla stå på det link .

Nyt politiværktøj til borgere: Giv naboen en fartbøde .

Synes du dine naboer kører for hurtigt? Så kan du fra 1. april bestille en fotovogn eller en fartfælde.

Og ikke om det lige skulle være ved en skole,den foto fælde skal op, eller måske at lige din nabo prøver på at slå dit barn ihjel med hans opel hver morgen dit barn går til skole..
    ved alt det kan der så være en rigtig god grund til at gøre noget ved det så.

men
    stop nu den moral præken med at alle må kunne forstå vi skal holde stille på vejen fordi vi køre mc og at dem på mc tæsker gamle og børn hver morgen, den er sgu ved at være slidt op.

lad du nu bare politiet klare den opgave,med at vuderer hvor de fælder skal op, og vær sikke på en ting Jesper, de har også en bøde klar til dig. også når du mindst venter det .

mvh

• #6   22. feb 2014 Busa

Jeg har bidraget fint til statskassen ad fartbødernes vej - også i den forgangne sæson. Men jeg vræler ikke over det.

Prøv at forholde dig til det jeg skriver. Jeg skriver ikke at du skal holde stille, hvor ser du det?

Jeg forholder mig til et indslag jeg så i nyhederne igår, hvor forholdene er som jeg beskrev. Og hvis der er beboere på steder, der benytter sig af muligheden for at få en fotovogn ud, så er der ganske givet også en god grund til det.

Er det ikke bedre, at det er befolkningen selv der bestemmer hvor vognene skal stå, fremfor politiet selv i deres iver efter at opfylde en kvote pga en bonusordning?

• #7   22. feb 2014 Jesper du vil ikke bilde mig in at vis de ikke opnår deres "kvote pr dag" at de så holder der flere dage/ timer???

• #8   22. feb 2014 jesper .
    jeg ved jo ikke hvad du har set i tv i går. vel. ? ( udover det sikkert var en genudsendelse )

vi må tage udgangs punt i det link her.

men nok om det ,jeg har sagt hvad jeg vil her.

mvh

• #9   22. feb 2014 Pyha, godt man kun køre 125'er, den kan man sgu næppe få en bøde på smiley

• #10   22. feb 2014 KJJ92DK

Jeg bilder ikke nogen noget ind. Hvad du selv mener, er helt din egen sag. Ligesom jeg har min opfattelse af sagerne.

Kvote/bonus ordningen er til heftig debat. Der er flere politimestre der er lidt kede af den, netop pga fotovognene blev brugt som løftestang for at opnå kvoten og dermed bonussen. Og det er så det, politimestrerne får skudt i skoene fra flere forskellige steder - også internt. Og hos FDM.

Jeg er enig i, at bonusordningen som den er udformet nu (kvotebestemt) bør afskaffes. Men tiltaget med, at borgerne nu kan være med til at bestemme hvor fotovognene skal stå, syntes jeg er fint således der ad den vej kan blive større fokus på de steder, hvor der færdes mange mennesker, fremfor at have fokus på de steder hvor indtjeningen er størst (landeveje osv), pga en bonusordning.

Men det forudsætter selvfølgelig at politiet har en sund, kritisk tilgang til de ansøgninger de får ind.

De skal selvfølgelig ikke sende en fotovogn ud til en gut, der har set sig sur på sin nabo (med henvisning til artiklen, der linkes til i oplægget).

• #11   22. feb 2014 Jeg syntes det er helt fint, at man som borger har muligheden for at gøre noget, hvis man bor et sted hvor folk ikke kan finde ud af at holde farten nede..

I det indslag i nyhederne fra igår, hvor de holdt et sted i en by som var "bestilt", fortalte de at de var på stedet i en halv time, og på den tid blev der blitzet 11 gange, og 3 fik klip i kortet !!
    Det fortæller sgu' da alt for godt, at på netop det sted forventer folk ikke at der kan holde en fotovogn, og derfor kan man bare pisse på fartgrænsen..

Så stop nu det flæberi med "stikkersamfund"
    Det har sgu da ikke noget med stikkeri at gøre, at man er træt af at folk pisser på fartgrænsen der hvor man bor..

• #12   22. feb 2014 #9 jeg kører også 125'er og jeg har da fået en bøde indenfor det sidste års tid smiley vil da tro din også kan køre 110 i en 50 zone smiley

• #14   22. feb 2014 Øh jeg bor godt nok ved en skkov hvor der er en del skoler/pensionister osv der går ture som medføre de skal gå langs vejen hvor man ofte ser folk komme kørende for fuld blæs selv om det er skarp sving hvor man intet kan se...

Vis det er i sådan tilfælde at folk bestiller sys jeg skam det fint nok

• #17   22. feb 2014 Ah Ekstrabladet....lad være med at tro på alt i læser smiley

• #18   22. feb 2014 Jeg har ikke sagt det er en dårlig ide som sådan men tror bare ikke på det bliver over holdt De vil heller holde et sted hvor De ved der kommer 15-20000kr ind istedet for hvor de måske kommer til at give alle 3 biler der kom den time 2000kr i bøde

• #19   22. feb 2014 <i>De vil heller holde et sted hvor De ved der kommer 15-20000kr ind istedet for hvor de måske kommer til at give alle 3 biler der kom den time 2000kr i bøde</i>

- Det hænger også fint sammen. 3 biler på en time på en strækning, har også et mindre fare potentiale end 30 biler indenfor samme tidsrum.

Det mest afgørende er, at trafikken og den for høje hastighed udgør en fare for de øvrige der færdes der.

• #20   22. feb 2014 Det er da helt fint man kan bestille en fotovogn, hvis bare politiet selv vil tage forslaget seriøst. Hvor mange steder bliver der ikke kørt for stærkt i byer store som små hvor det er uforsvarligt ? Der kan fotovognene da gøre gavn. Så er der jo de pengemaskiner mindre på motorveje og øde landeveje hvor der oftes kun er motorkøretøjer til stede og ingen bløde trafikanter.

• #21   22. feb 2014 Jesper ja men hvis det er et sted hvor der så er bedre plads til det istedet for en lille by er det jo ikke støre far moment

• #22   22. feb 2014 Jeg foreslår at vi alle mindst 1 gang hver måned bestiller en fotovogn til et sted hvor vi ikke selv kører, så har de da noget at køre efter.

• #23   22. feb 2014 Træf i nord bestilles fotovognene til syd. Træf i syd bestilles fotovognene til nord. Træf i øst... OSV..... smiley Mandag-Søndag hvor der ikke er træf bestilles alle vogne til Anholt.Hvor svært kan det være.

• #24   22. feb 2014 Ja gerne et eller andet sted der aldrig kommer nogle smiley smiley

• #25   22. feb 2014 Per M, spot on. kører man for hurtig og bliver nuppet så betaler men bøden uden at tude og uden at give andre skylden, vil man ikke have bøder så kører man bare efter reglerne, man bestemmer faktisk selv.

• #26   22. feb 2014 Altså hvis man booker den, og får 50% af indtjeningen, ville det jo være en kanon god deal smiley

• #27   22. feb 2014 Det kan jo være at de så holder på et mere fornuftigt sted, end de gør i dag. Så det ikke er på en bred firesporet vej uden fodgænger og cyklister. Men der hvor folk opholder sig. Så vidt det vides har ordensmagten 80 biler...
    Vi ses snart der ude... smiley

• #28   22. feb 2014 fotovogn mig i røven...her i jylland er vi sgu allesammen lige nærige så vi er vældig gode til at advare hinanden og det virker ret godt. uanset om du kører i bil eller på motorcykel er en hastighedsgrænse på 80kmt til grin langt de fleste steder, så selvfølgelig kører vi næsten allesammen 90-95kmt på landevejen, vi kører jo bare efter forholdene. Og den der med at fotovognene står de steder hvor der sker uheld er en stor fed løgn : da jeg arbejdede i randers kunne jeg møde den samme fotovogn 3 gange om ugen på den samme landevej hvor folk konsekvent kører for stærkt. hvis han ikke holdte det ene sted holdte han det andet, begge steder ingen cyklister, ingen fodgængere, ingen sideveje, ingen uheld. det var meget tydeligt at alle der kørte på den vej vidste præcis hvor snup-jensen plejede at holde. og nårh ja : jeg kører aldrig selv for stærkt, men jeg kører ofte hurtigere end loven tillader....

• #29   27. feb 2014 Fotovogne holder der, hvor det er lovligt for dem at parkere. Så hvis der ikke er mulighed for at parkere lovligt, er der ingen fotovogne dér.
    Det er min foreløbige erfaring, men det kan selvfølgelig ændre sig med tiden.

• #30   28. feb 2014 Det er så ikke helt rigtigt med lovlig parkering, er lige blevet blitzet af en som holdt på et busstoppested, der mener jeg da ikke man må parkere ?

• #31   28. feb 2014 Så en af de nye fotovogne i går ved middagstid på Nordre Højmarksvej i Silkeborg. Holdene lige ud for et T-kryds, midt på en græsplæne. Om det er lovligt eller ej skal jeg ikke kunne sige, men tror nu nok der ville komme kommentarer min vej, hvis jeg parkerede der....

• #32   2. mar 2014 En anden vinkel: Havde en bekrendt for nogle år siden. hvis 9-årige datter, der gik langs vejen på vej til skolebussen, blev dræbt en diset morgen ml. Randers og Viborg af en lidt for "travl" bilist.
    Meget tragisk for ALLE involverede parter!

Prøver at huske på det, når jeg sommetider kommer i lidt "frisk fart" til en landsby! Virker som regel bedre for mig end angst for fotovogne!

Kommentér på:
bestilt en fotovogn

Annonce