{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.868 visninger | Oprettet:

ØV styrt. {{forumTopicSubject}}

Ja, blev desværre min tur til at styrte, med min elskede Honda hornet.

Jeg var ude og køre i går mandag ca. kl: 09:00 om morgen.

Jeg holder ved et kryds, og venter på at der bliver frit så jeg kan køre ud. Da jeg er kørt ud når jeg ca. 25-30 hen af vej og BUM så lå jeg der. Grundet hvad jeg tror var fedtet måske glat vej skred bagenden ud. Jeg nåede overhovedet ikke at reagere, det skete bare.

Jeg fik heldigvis kun mindre skader, som begrænser sig til et lidt forslået knæ i alle regnbuens farver smiley samt en forstuvet lillefinger.

Min kære hornet har dog taget en del skader.
Styr
Tank
bremsegreb
pedal til bagbremse
bliklys bagtil, baghåndtag
motordæksel
konsol med dødmandskontakt og startknap
skjold ved forlygte
Crashpad.
udstødning

Alt i alt skader for 32000 kr. dog inklusiv arbejdsløn. Jeg er glad for at jeg har kasko, så det begrænser sig til min selvrisiko.
Jeg må sige det løber op i omkostninger til reparationer, jeg kørte kun 20 - 25 km/t da det gik galt, og alligevel så mange skader.






Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ØV styrt.
  • #1   4. mar 2014 Øv bøv godt du selv slap rimeligt fra det smiley Ja det køber hurtigt op selv med lav hastighed, den gamle lagde sin hayabusa ned på vej ud af en rundkørsel med 20 km/t grundet spildt dieselolie på vejen det kostede 55.000kr, hurra for kasko smiley

  • #2   4. mar 2014 godt der ikke skete mere med dig, og din mc .


    mvh


  • #4   4. mar 2014 Godt, der ikke skete mere med dig - resten er penge, og det bliver man da færdig med.

    Der var forresten flere glatte pletter i går fra morgenen af


  • #5   4. mar 2014 Mit værksted vil gøre alt for at få den klar igen hurtigt smiley

  • #6   4. mar 2014 Jeg væltede med 40-60 i timen, den væltede simpelthen bagover, det kostede 52000 smiley jeg var sikker på at det bare var en ny fælg og udstødning, men nææ der var liige et par ekstra ting der skulle fikses smiley men er glad for du er okay, alt taget i betrakning

  • #7   4. mar 2014 # 6.

    Ja der skal ikke meget til.
    Men jeg håber og tror at den snart er klar igen.


  • #8   4. mar 2014 Puha. Godt man ikk har kasko. Det der kan klares med brugte dele for 5-10.000kr.. og du vælter næppe hvert år smiley

  • #9   4. mar 2014 Jeg har jo sagt at de 2 hjulede skal blive inde, indtil hr og fru Danmark går i shorts smiley

  • #10   4. mar 2014 Ja kør forsigtigt.. Jeg skred også ud fordi at det var begynder at blive glat da mørket var kommet på og jeg skulle dreje...

    Og fik drejet lige for meget på gassen..

    Kør forsigtigt indtil vi har overstået det her vejr smiley


  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    maj 2008

    Emner: 4 Svar: 293
    #11   4. mar 2014 Satans. Godt der ikke skete mere med dig.

    Min erfaring er at der kommer færre skader hvis man "er godt nede og ligge" inden man vælter.

    Jeg tabte forhjulet i et sving med omkring 70 km/t på banditten, da jeg tog et sving med god nedlægning.
    Der skete ikke noget videre ud over et bøjet koblingshåndtag og ridser på primært blinklys og motordæksel.

    En anden gang kom jeg ud om morgenen til en væltet cykel. Om der er nogen var kørt ind i den, eller om noget havde væltet den ved jeg ikke. Men der var hele venstre side smadret. Kåbe, styr, blinklys, motordæksel, tank, spejle, fodhvilere og listen fortsætter.

    Jeg tror det har noget at gøre med hvor hårdt cyklen rammer jorden, og ikke hastigheden.


  • #12   4. mar 2014 # 11
    Jeg tror du har ret med hensyn hvordan cyklen rammer jorden. Jeg var nemlig meget langt nede inde jeg væltede.

    Men jeg tror hvis ikke den havde haft crash pads, så var det gået ud over stellet.

    PS: Uhyggelig oplevelse du havde med forhjulet, det må godt nok have bragt adrenalinen op smiley



  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    maj 2008

    Emner: 4 Svar: 293
    #13   4. mar 2014 Måske en forkert formulering.

    Forhjulet faldt ikke af, jeg mistede bare grebet.


  • #14   4. mar 2014 Hej Benjamin.. Surt med det styrt.! Godt du er ved godt mod... Må jeg spørge hvor man kan kæbe crash pads til hornet.? Har godt ok en fra 2003 og er også bange for det skulle ske for mig, og så afliver man nok cyklen hvid de ikke er der...?

    Mike


  • #15   4. mar 2014 Forstå ikke folk er begyndt at køre endnu. Jeg skrabbede is af mine ruder i morges og mit termometer sige 2-4grader om morgene. Almendelig sund fornuft siger mig at nå sommerhjulne kommer på bilen gå der 2uger før der bør køres.

    Men godt der ikke sket dig noget materielle skader er sku ligemeget


  • #16   5. mar 2014 # 14.

    Jeg ved faktisk ikke hvor de kan købes. Det var nogle der sad på da jeg købte dem. Men jeg tror faktisk det er original Honda.


  • #17   5. mar 2014 Var selv igennem det i april sidste år 4. gang jeg var ude at køre på geden lagde jeg den ned i en rundkørsel med 15 kmt det kostede 35000 k. Men det vigtigste er at der ikke er sket noget med dig det er ærgerligt men det er jo kun stoltheden som led et knæk og skide være med den det kan der altid rettes op på:)

Kommentér på:
ØV styrt.

Annonce