{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

Droslet sv 650s {{forumTopicSubject}}

Hej mcg.

da det er min første år som mc ejer og mcist. nyder jeg det i fulde drag. men men

jeg har følgende spørgsmål til jer.
jeg har købt mig en næste "sprit ny" sv 650s (6000 km) men en helvedes masse udstyr. men da jeg tog kørekort efter de nye regler er den gjort klar til A2 kort = 48 Hk. vi er så er par kammerarter der skal køre sammen men da jeg som den eneste køre på en v2 cykel kan jeg ikke rigtig sammenligne. min sv'er er greneralt langsommer op i fart og top fart som de andres er det normalt ? skal sige den har også fuldt akrapovic system på.

jeg undre mig af den grund jeg har fået af vide at sv'eren egnede sig rigtig godt til A2 kort pga v2 motoren da den skulle "bevare" sin power selv om den blev droslet. evt nogle erfaren herre der er vendlig at hjælpe en mig gut som mig selv ?

Mvh Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Droslet sv 650s
  • #1   5. mar 2014 Hvilke cykler kører dine kammerater på og er de også droslet?

  • #2   5. mar 2014 alle cykler er droslet. bla. suzuki gsx 650F en gammel kawa ninja med karburator. en er6n osv mange af de der a2 cykler generelt. dog er par stykker der også køre større race cykler der er droslet men der er dog også droslet til 34 hk. kun ninjaen af de "store" der har 48 hk.

  • #3   5. mar 2014 Er den bare ikke generelt langsom sådan en SV650 smiley

  • #4   5. mar 2014 Er det ikke bare fordi du er en kælling med gas håndtaget?

  • #5   5. mar 2014 Du burde kunne følge de 4 cylindrede da du har en smule mere moment i bunden.
    Er den kørt ind med udstødningen og serviceret korrekt.
    Ellers må i prøve at bytte cykel for at se om det er en kørefejl.


  • #6   5. mar 2014 kælling og kælling, jeg køre den helt ud til 11.800 rpm før skift. og har ikke en chance mod de andre. men må ned til forhandler og få ham til at gå den igennm. den skulle ellers bare lige være kørt ind osv efter kunstens regler .

    måske en køre fejl. men jeg tvivler da jeg har kørt mc før uden kort og alle mine "dage" kørt gear knallert. men greneralt virker det bare som om de har mere power. nemlig ronni det mente jeg også at jeg burde ha en chance pga det mere træk i bunden.


  • #7   5. mar 2014 måske du skulle prøve at skifte gear lidt før måske ved en 9000 rpm

  • #8   5. mar 2014 har også prøvet men hvis jeg skal ha en chance for at følge de andre dør den bare hvis jeg gør det før. derfor jeg spørger her, synes nemlig det virkede som om den mangler noget power. hvad brude sådan en droslet kunne køre på "topfart"

  • #9   5. mar 2014 Har du mon fået den droslet til 34 hk i stedet for de 48 hk? Det er ikke alle mekanikere der lige har holdt sig opdateret i forhold til nye kort osv.

  • #10   5. mar 2014 skulle jeg ikke mene, men kunne godt ske. der står ihvertfald 48 hk i papirene. men efter som den ikke rigtig kan følge de andre når vi overhaler og sætter farten lidt op. så kunne det godt ske. synes bare det er meget "tam" i forhold til de andre giver den lidt gas i en overhaling osv. men har som sagt ikke noget at sammenligne med og har kun prøve andre 650er udroslet. men der må vel være en fejl et sted.

  • #11   5. mar 2014 Det kan også være de er droslet på forskellige måder

  • #12   5. mar 2014 hvordan tommy ? et drosle kit til 48 hk giver vel 48 hk. så er det vel total ligegyldigt hvordan du er kommet ned på 48 hk ? eller er jeg helt forkert på den.

  • #13   5. mar 2014 Ja det kan du sige men jeg vil mene der er forskel på om du gør det elektronisk eller mekanisk. ved mekanisk hvor man begrænser hvor meget man kan vride håndtaget vil jeg mene at man får en mere sløv mc end hvis man gør det elektronisk.

  • #14   5. mar 2014 når sådan. jamen alle mceren er begrænset i håndtaget da de er med in-sprøjtningen. undetagen dem med karburator

  • #15   5. mar 2014 Hvis den er med sprøjt kan den vel også drosles elektronisk. Dem der har kabbs bliver som regel begrænset i indsugningen.

    Jeg vil give Tommy N ret i at hvis den er begrænset i håndtaget kan det godt være der problemet er.


  • #16   5. mar 2014 okay. må tage en snak med Carsten om det også må vi jo finde en løsning smiley

    tak for inputs


  • #17   6. mar 2014 Kald mig bare moffe, men det lyder til at I hellere skulle køre ordentligt inden I kommer til skade.

  • #18   6. mar 2014 # 17
    Jeg tror da at de kører ordentligt. De er da bare ude på at finde ud af hvilken der er hurtigst smiley en ærlig sag imellem venner da man lige skal have puttet sine mc'er ind i hierarkiet smiley


  • #19   6. mar 2014 det intet med ikke at køre ordenligt. synes bare du skulle komme med noget jeg kan bruge eller smutte. vi snakker om nå der skal overhales og man gasser op evt når man skal på motorvej osv. samt når vi køre på landevejen og man hæver tempoter til 100-110 stykker hvilket du nok også selv gør.

  • #20   7. mar 2014 Du bliver hurtigt sur, hva?
    Du kan starte med at spørge sælger hvordan den er droslet. Hvis du har købt den privat, er det nok et værksted der har droslet den, og så kan du spørge dem. Mon ikke også den er rullet en tur i forbindelse med droslingen? Så kan du bede om en udskrift.

    Logisk set burde jeres cykler være lige hurtige, så om din er droslet for meget, eller deres er droslet for lidt, kan du jo tænke lidt over smiley

    God weekend! smiley smiley


  • #21   8. mar 2014 nej det gør jeg ikke niels smiley jeg er bare træt af når man spørger om noget folk kommer med noget der slet ikke kan bruges og nærmeste bare er en smartass kommentar. men tak for en brugbar kommentar. har været hos forhandleren idag og han ville lige undersøge sagen smiley

Kommentér på:
Droslet sv 650s

Annonce