{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.131 visninger | Oprettet:

Fik endelig hentet {{forumTopicSubject}}

Cyklen hjem efter vinter hi ved svigerfar. Lækkert at lukke op igen. Men den er begyndt at tikke lidt i ventilerne efter 4 md. Stilstand. Det er ellers ikke meget mere end 10000 km. Siden de blev stillet. Hvad løber sådan en omgang op i ved mekaniker? Ikke noget jeg har prøvet før, så tør ikke rigtig at give mig i kast med det. Men uhh det var lækkert..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fik endelig hentet
  • #1   6. mar 2014 alt efter hvad cykel det er. syntes jeg ikke 10000 er lidt på en ventil indstilling smiley ved desværre ikke hvad det koster da jeg selv gør det (:

  • #2   6. mar 2014 Mener service interval hedder 24000. Det er på min blade.

  • #3   6. mar 2014 Måske har du bare glemt at den tikker lidt?

    Jeg synes, at mine siger mærkelige lyde hvert forår - altså lige indtil jeg har kørt et par uger (-:


  • #4   6. mar 2014 Kunne det ikke være knastkædestrammeren? Det er mere normalt på CBR..

  • #5   6. mar 2014 ja okay, så burde det ikke være det.. på mange af de gamle maskiner hedder det gerne 7500 og sådan smiley

  • #6   6. mar 2014 cirka 3000kr for ventiljustering alt hvor meget der skal justeres det har jeg givet

  • #7   6. mar 2014 Kan være at jeg spørger dumt, men er det vanskeligere at indstille ventiler på en moderne motorcykel end det er på en fx 30 år gammel motorcykel? smiley


    Fordi at stille ventiler på en gammel maskine er da det nemmeste i verdenen. Tager 15min på min XT250 og de 14min går på at skrue ventildækslerne af, da de er i en træls position, hvor det er vanskeligt, men ikke umuligt, at komme til med værktøj.

    For 3000kr er da en fuldstændig vanvitig pris for noget som ikke tager ret lang tid og kan læres ved at se en youtube video. Der er selvfølgelig nok nogle kåbedele der skal skrues af på en moderne maskine og en 4 cylinderet motor har selvfølgelig en del ventiler, men selv hvis det tager en hel aften, så er det stadig 3000kr sparet! smiley


  • #8   7. mar 2014 Prisen kender jeg ikke. Og har aldrig prøvet at stille ventiler før, så det er ikke noget jeg tør give mig i kast med på egen hånd. Kan desværre ikke huske hvad jeg gav før.

  • #9   7. mar 2014 http://www.youtube.com/watch?v=kHTGywq0Z5M

    Det burde være samme princip med en enhver motorcykel med alm ventiler. Ducati har vist deres lidt anderledes system. Desmo-et-eller-andet.
    Alt det her med krumtapgrader osv behøver man ikke tænke over. Man skal bare sørge for at både indsugnings- og udsugningsventil for den givne cylinder kan vippe. Så man bliver ved med at rotere krumtappen indtil de begge kan vippe.

    Hvordan du roterer krumtappen er ligegyldigt. Jeg plejer at bruge kickstarteren, men er der ikke sådan en, så kan du bare sætte en nøgle på svinghjulet eller andet og rotere på den måde. Du kunne i principet sætte den i et højt gear og dreje baghjulet og på den måde dreje krumtappen.
    Elstart er for upræcist. Husk at tage tændrør ud, så der ikke er kompression - ellers er det for hårdt at dreje krumtappen smiley


    Men altså hvis du er helt usikker, så se om du ikke kender nogen der kan give en hånd første gang. Jeg kastede mig nu bare ud i det efter at have set en youtube video og man kan sådanset ikke rigtig gøre det kritisk forkert hvis man bare gør det step for step smiley


  • #10   7. mar 2014 Tak. Må lige prøve at høre om jeg kender nogen. Kunne være rart at kunne klare sådan noget selv

Kommentér på:
Fik endelig hentet

Annonce