9.229 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hammaerite på rust Hammaerite på rust

Hej.
Kan det virkelig passe at hvis man maler med hammerlak spray på et rusten stel, at der så ikke vil danne rust nedenunder og det vil skalde af. Vil det simpelthen stoppe processen?

Selfølgelig sliber man så meget af man nu kan.

Nogen der har erfaringer med det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hammaerite på rust
  • #1   15. mar 2014 for 5 år siden købte jeg en swift med aggresive rustbobler på skærmkanterne, efter 1. vinter sleb jeg rusten af med stålbørste på vinkelsliber på ydersiden af pladen, så malede jeg med hammerite. og 4 år efter var rusten begyndt at boble igen. Jeg tror på at hammerite hæmmer rust.

• #2   15. mar 2014 Men min erfaring siger at rusten skal slides væk først,,,,

• #3   15. mar 2014 Al maling hæmmer rust, men stoppe processen ? nope, never. Man kan få noget der hedder rust stop, det er en slags syre der æder rusten og omdanner det til (jern) påstår nogen, det bliver ihvertfald sort og hårdt som sten, man kan så male med grunder på det og det skulle ikke boble op igen, jeg har prøvet det men kender ikke langtids effekten af det.

• #4   15. mar 2014 prøv det her først http://www.thansen.dk/product.asp?n=1227180036&pn=1227200572

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #5   15. mar 2014 Ja, det ville gøre det hele noget nemmere....Men jern har en tendens til at vende tilbage til den oprindelige tilstand - en stærk tendens.

• #6   15. mar 2014 hvis man sliber alt rust og jeg mener Alt rust væk, grunder, maler og lakere, rigtigt, så er det da ikke indefra det ruster, men udefra da partikler (nogen kalder det flyverust) gennembryder lak'en og processen begynder forfra, hvis metal er slebet fri af rust og indkapslet (malet/lakeret) ruster det ikke indefra..... Det lærte jeg da jeg var i lære som smed.....

• #7   15. mar 2014 Nej det er jo klart smiley

• #8   15. mar 2014 Er hammerite ikke bare en nødløsning for de dovne? ???

• #9   15. mar 2014 Hammerite er en løsning for dem der ikke har flere tusinde til at få sit stel blæst og lakeret hos en autolakør.

Så for de dovne? tværtimod. smiley

• #11   15. mar 2014 Kommer an på cyklen.
    skal af med cirka 800 - 1000 bare for at få mit stel blæst og så kommer moms oveni. Pulverlakeret skal nok koste det samme, eller mere.

Det er mere end hvad jeg vil ofre, når det er til en bette 125'er jeg har givet en tusse for smiley

• #12   16. mar 2014 Jeg lavede noget rust på en cykel sidste år, brugte sandpapir, og motib spraymaling, grunder, maling og lak, samlet pris 400.kr og prisen for 5 øl, det ser fint ud i år,,,,, min kommentar var mynted på at hammerite maler man direkte oven på rust,,,, fint at budget ikke er stort, men med lidt vejledning i hvordan man maler kommer man langt for max 500.-kr.

• #13   16. mar 2014 Jeg har sandpapir, stålbørste til boremaskine.

Et cykel stel er jo lige til højrebenet at få slebet ned. Der er ikke nogen kanter og steder man ikke rigtig kan komme ind til.

Her kan man ikke få det 100%, derfor hammerlak. Ellers ville noget almindelig maling med grunder, lak, klarlak jo være at fortrække for at få en god finish.

profilbillede
  • #14   16. mar 2014 Det er selfølgelig langt fra færdigt på nogen af de to billeder her smiley

profilbillede
  • #15   16. mar 2014 du har skildt det ad, hvad med at få det sandblæst og så male selv,,,,, har desuden svært ved at tro at hammerite binder særligt godt overpå rå metal uden grunder først.....
    men du ved jo hvordan det skal gøres,,,, held og lykke

• #16   16. mar 2014 At få den sandblæst koster det samme som som cyklen selv.

Netop derfor hammarlak, skide godt på metal. Det jo det, det lavet til.

Kommentér på:
Hammaerite på rust

Annonce